- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Berichten verplaatst naar De Site > Gebruikers > Andere gebruikersnaam?
Hier vind je bijgewerkte (tijdelijke) mogelijkheden voor het aanpassen van je gebruikersnaam, nog ivm de samenvoeging van de sites MovieMeter en TvMeter.
Ferdydurke
-
- 1353 messages
- 854 votes
Als je bij het schrijven van een bericht een harde return geeft, krijg je er gratis een witregel bij.
Dat is bij een 'gewoon' bericht nog niet zo'n probleem, maar als je een lijstje wilt opnemen in dat bericht, is het tamelijk storend. Een lijstje met tientallen items of meer wordt wel erg lang.
Van mij mag die witregel weg, dat wil zeggen: pas een witregel na twee harde returns achter elkaar.
joachimt (crew films)
-
- 3795 messages
- 9722 votes
Als je bij het schrijven van een bericht een harde return geeft, krijg je er gratis een witregel bij.
Dat is bij een 'gewoon' bericht nog niet zo'n probleem, maar als je een lijstje wilt opnemen in dat bericht, is het tamelijk storend. Een lijstje met tientallen items of meer wordt wel erg lang.
Van mij mag die witregel weg, dat wil zeggen: pas een witregel na twee harde returns achter elkaar.
Eens. Ik stoor me hier ook aan. Als ik een extra witte regel wil, dan wil ik dat zelf doen.
Ik zet het op de wensenlijst.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Nog een vraag. Hoe kan je je top 10 regisseurs veranderen?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Nog een vraag. Hoe kan je je top 10 regisseurs veranderen?
Dat kan momenteel op de nieuwe layout helaas nog niet. Staat op onze wensenlijst om opnieuw in te voeren.
Of en wanneer deze functie er weer komt dat weet ik niet.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Berichten verplaatst naar De Site > Algemeen > Zoeken op de site
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik wordt er inmiddels wel een beetje moe van. Ik kan al sinds mensenheugenis niet meer quoten bij de nieuwsberichten (waar niks aan de doen is schijnt het), maar sinds een tijd ook niet meer op het filmforum. Dus eigenlijk nergens. Ik wil regelmatig reageren, maar het mag niet van MM. Jammer.
Je mag weer!

Met grote dank aan Tim94 die vandaag de bug heeft opgelost.
Excuses dat het zo lang heeft geduurd, maar zoals je inmiddels hebt vernomen was het een vrij zeldzame bug en was het lastig te achterhalen waar de oorzaak lag. Na een ingeving van mij kwamen we vrijdag alsnog op het goede spoor.
Ik ben benieuwd naar je bijdragen de quomende tijd. 
gauke
-
- 9852 messages
- 13069 votes
Waarschijnlijk een dubbele vraag maar ik ben het vergeten: komt het eigen stemgemiddelde per regisseur (zoals op de oude site) ook weer terug? Ik mis dit gegeven.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik meen dat de ontwikkelaars hebben gezegd 'voorlopig niet'.
Tim94 (developer)
-
- 1700 messages
- 286 votes
Waarschijnlijk een dubbele vraag maar ik ben het vergeten: komt het eigen stemgemiddelde per regisseur (zoals op de oude site) ook weer terug? Ik mis dit gegeven.
Voorlopig in ieder geval niet. Hebben het daar intern overgehad. Je kunt personen nu niet meer beoordelen op alleen het regisseurs zijn. En personen kunnen zowel regisseren als acteren e.d.
Buiten dat hoort het gemiddelde, het gemiddelde van een film of serie te zijn. En verdient een bijrol hetzelfde als een hoofdrol. Dat is niet te doen eigenlijk.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Dat kan momenteel op de nieuwe layout helaas nog niet. Staat op onze wensenlijst om opnieuw in te voeren.
Of en wanneer deze functie er weer komt dat weet ik niet.
Oké, maar dan vind ik wel niet dat de functie nu aanwezig moet zijn, want desondanks kan je de top 10 regisseurs op je profiel zien, terwijl ik ze niet kan aanpassen.
Het zou een beetje raar zijn om naar de oude site terug te gaan om het te kunnen aanpassen?
Indien dit zou kunnen, dan zou ik graag vragen of iemand dat voor mij wil verwijderen, van jullie team.
gauke
-
- 9852 messages
- 13069 votes
Voorlopig in ieder geval niet. Hebben het daar intern overgehad. Je kunt personen nu niet meer beoordelen op alleen het regisseurs zijn. En personen kunnen zowel regisseren als acteren e.d.
Buiten dat hoort het gemiddelde, het gemiddelde van een film of serie te zijn. En verdient een bijrol hetzelfde als een hoofdrol. Dat is niet te doen eigenlijk.
In weerwil van de uitleg blijf ik het hartstikke jammer vinden dat je het eigen stemgemiddelde, plus het aantal films die je gezien hebt van een regisseur niet meer in een oogopslag kunt zien. Ik vond en vind het een meerwaarde.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Voor de duidelijkheid: het gaat dus om ingediende berichten in de nieuwssectie.
Mooie feature Tim94 en ook kudo's voor dion.ollie voor het idee.
joachimt (crew films)
-
- 3795 messages
- 9722 votes
Netflix-overzicht gaat weer niet goed. Laatste kans zou bijvoorbeeld vol moeten staan.
Ik weet het. Ik heb contact met Roy. Ze lopen aan tegen blokkades van Netflix, die het scrapen voorkomen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Wederom met grote dank aan Tim94 is nu ook de paginanummering bij pagina's met berichten bovenaan opnieuw ingevoerd!
Dus nu zowel onderaan als bovenaan meerdere pagina's met berichten zie je de paginanummering / knoppen, zodat het navigeren weer makkelijker wordt.

Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Wederom met grote dank aan Tim94 is nu ook de paginanummering bij pagina's met berichten bovenaan opnieuw ingevoerd!
Dus nu zowel onderaan als bovenaan meerdere pagina's met berichten zie je de paginanummering / knoppen, zodat het navigeren weer makkelijker wordt.
Simpele maar geweldige verbetering. Hier zat ik echt op te wachten.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Ik weet het. Ik heb contact met Roy. Ze lopen aan tegen blokkades van Netflix, die het scrapen voorkomen.
Lag Netflix daar eerder minder dwars in dan nu? Dat zou wel opvallend zijn, ik zie het 'probleem' van hen uit niet zo.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Netflix heeft al jaren geen publieke API meer. Enkel "oude klanten" hebben volgens mij hun API mogen behouden, anderen scrapen de data vanuit de Netflix apps als ik mij niet vergis.
Maar een makkelijke en officiële manier om aan deze data te komen is er al jaren niet meer. Netflix ondervond geloof ik te veel last van "er komen maar X films bij en er gaan er 4 keer zoveel weg" posts.
Tim94 (developer)
-
- 1700 messages
- 286 votes
Netflix heeft al jaren geen publieke API meer. Enkel "oude klanten" hebben volgens mij hun API mogen behouden, anderen scrapen de data vanuit de Netflix apps als ik mij niet vergis.
Maar een makkelijke en officiële manier om aan deze data te komen is er al jaren niet meer. Netflix ondervond geloof ik te veel last van "er komen maar X films bij en er gaan er 4 keer zoveel weg" posts.
De derde partij van ons moet het inderdaad scrapen. Bijna / geen enkele dienst heeft een API. Zal wel lekker makkelijk zijn..
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Ik heb me tot nu toe erg op de vlakte gehouden over de nieuwe structuur van MovieMeter. Ik gun de nieuwe eigenaren ook de tijd en ruimte de site naar eigen inzicht vorm te geven en te zorgen dat er onderaan de streep nog wat overblijft ook. De schoorsteen moet ook roken, zo zitten we nu eenmaal allemaal in elkaar. Ik snap dan ook best dat MovieMeter breder naar tv en series getrokken wordt en dat daar nieuws over gedeeld wordt. Maar inmiddels, vooral door een artikel zoals deze van gisteren, moet ik toch wel opmerkingen plaatsen omdat ik vind dat ook de eigenaren moeten weten hoe dit bij leden, zoals bij mij valt:
Peter Gillis van 'Massa is Kassa' moet voor leven vrezen: 'Sta op dodenlijst' - MovieMeter.nl
Glossy-achtig nieuws over films, series en tv, daar heb ik inmiddels wel een mening over maar begrijp ik nog. Maar dit artikel vind ik echt nog een tandje daaronder. Dit gaat kennelijk over een obscure halve criminele huisjesmelker die een programma op een rioolzender heeft en een boek uitbrengt. Dit staat voor mij zo ver af van wat de leden van MovieMeter ooit op deze site gebracht heeft, dat ik me toch zorgen begin te maken. Is dit nog een site voor mensen met een kleinere of grotere tot extreme voorliefde voor films of series, of is dit een site voor zappers langs lineaire flut tv? Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat beiden elkaar overlappen.
Los van clicks en reacties etc. vind ik het wel fijn als er een streven is een klein beetje rekening te houden met de essentie van deze site. Natuurlijk hebben de eigenaren als je het mij vraagt alle ruimte om binnen die marge te proberen de omzet te vergroten, maar het begint, althans voor mij, nu een klein beetje door te slaan.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Even los van het inhoudelijke punt dat je wil maken, wil ik je de tip geven dat je dat soort artikelen er uit kunt filteren:
Klik op de homepage op Nieuws artikelen filteren
Vink uit Televisie:
Vervolgens krijg je geen artikelen meer over Televisie, waarbij dit soort onderwerpen dus niet meer bij jouw selectie komen.
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Bedankt voor de tip! Die functie kende ik niet.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Graag gedaan!
Dan maak ik hierbij gelijk ook even van de gelegenheid gebruik om reclame te maken voor de sectie artikelen geschreven door MM-users:
Community nieuws - MovieMeter.nl
https://i.ibb.co/4dV81SL/Screenshot-2021-10-29-at-08-59-20-Nieuws-Movie-Meter-nl.png
Zoals bijv. dit recentie artikel geschreven door BBarbie over zijn favoriete Zuid-Koreaanse films:
Zuid-Korea heeft op filmgebied meer te bieden dan alleen 'Parasite' - MovieMeter.nl
Zelf een artikel insturen kan via deze link:
tijs.k
-
- 139 messages
- 6 votes
Er kan ook een onderwerp 'achterklap' komen om uit te zetten. Ik wil wel serieus televisienieuws namelijk, maar niet zoals dit hierboven, wat in essentie ook weinig met tv te maken heeft behalve dat de beste man een tv-programma heeft, maar het is toch vooral roddel/achterklap/sbs-shownieuws.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Komt deze site ook nog met een rewatch functie dat je kunt aangeven dat je een film opnieuw hebt bekeken en deze ook meetelt in bepaalde stats? Like, letterboxd?
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Kijk op Horrify mag er intussen wel uit, toch? 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Kijk op Horrify mag er intussen wel uit, toch?
Ja dat mag wel denk ik. 
Zal komende week waarschijnlijk een simpele actie zijn. Bedankt voor de tip!
joachimt (crew films)
-
- 3795 messages
- 9722 votes
Is Horrify helemaal opgeheven?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.