- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Mac Hammer Fan
-
- 6014 messages
- 7444 votes
Ik gebruik Photoshop CS6 dagelijks en ben verplicht van Mojave of High Sierra te gebruiken. Dat werkt niet met Big Sur of Catalina. Trouwens, mijn desktop computers kunnen dat systeem niet draaien. Jammer.
Tim94 (developer)
-
- 1700 messages
- 286 votes
Ik gebruik Photoshop CS6 dagelijks en ben verplicht van Mojave of High Sierra te gebruiken. Dat werkt niet met Big Sur of Catalina. Trouwens, mijn desktop computers kunnen dat systeem niet draaien. Jammer.
Ik kan helaas niet testen op die versies. Wellicht via chrome of safari?
Mac Hammer Fan
-
- 6014 messages
- 7444 votes
Ik heb de URLs gebookmarked en zal Firefox verder gebruiken. Safari is minder handig, ik kan geen namen slepen van iWork in een veld en bij het toevoegen van crew en cast zijn de afbeeldingen naast de namen veel te groot. Ik zal wel misschien nog eens Microsoft Edge proberen, maar geen Chrome.
Mac Hammer Fan
-
- 6014 messages
- 7444 votes
Een aangename verrassing vanavond. De submenu's onder mijn Avatar zijn terug onder Firefox bij Mojave. 
UPDATE 15 okt: Helaas vanmorgen lukt het weer niet meer.
Mac Hammer Fan
-
- 6014 messages
- 7444 votes
Een aangename verrassing vanavond. De submenu's onder mijn Avatar zijn terug onder Firefox bij Mojave. 
UPDATE 15 okt: Helaas vanmorgen lukt het weer niet meer.
Gisterennamiddag was het weer OK en nu op 16 okt ook. Ik weet niet wat er gebeurd is.
trebremmit
-
- 3014 messages
- 1465 votes
Ik heb een tijd geleden een bericht getypt en een stem achtergelaten bij de mini serie Klondike. Vandaag keek ik daar en alles is daar weg, waarom is dat?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik heb een tijd geleden een bericht getypt en een stem achtergelaten bij de mini serie Klondike. Vandaag keek ik daar en alles is daar weg, waarom is dat?
Vond Sam Shephard weer erg sterk spelen, Richard Madden vind ik niet zoveel uitstraling hebben, acteert ook de hele tijd hetzelfde. Verder is de natuur prachtig, hoewel soms zie je wel dat het af en toe nep is dat digitale.
Het verhaal is boeiend en hard, de keiharde wereld van het goudgraven en dat het mensen tot beesten maakte komt wel over, gelukkig is het dan wel een beetje geromantiseerd en gedramatiseerd zodat het lekker wegkijkt, het wordt niet te zwaar.
Je tekst uit 2015 staat er nog, net als je 4 sterren.
Zal wel met oude layout/nieuwe layout te maken hebben?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Goed dat je het vraagt. In het geval van dubbele pagina's op MM en voorheen TvMeter, zie je nu effectief de TvMeter pagina van een serie, als die er voorheen ook al was (of inmiddels alsnog op MM-Series is toegevoegd.
Zo stond The Queen's Gambit bijvoorbeeld op beide sites. Wat je nu ziet is de TvMeter pagina.
Het is enkel nog een automatische doorschakeling, simpelweg op basis van gelijke IMDb-code. Meer zit er technisch niet achter.
De 'film' pagina van MM van de betreffende serie is er echter nog steeds uiteraard, inclusief de door jou geplaatste stem.
Staat op de wensenlijst om deze pagina's alsnog te verplaatsen:
De stemmen en berichten van miniseries die eerder op het film-gedeelte van de site stonden moeten verplaatst worden naar hun respectievelijke wederhelften op het series-gedeelte van de site. Denk aan The Queen's Gambit &c.
Bugs en wensen Series gedeelte nieuwe site - De Site: Algemeen - serieforum - moviemeter.nl
Als je wilt kunnen we wel bepaalde stemmen voor je verwijderen, zodat je ze alvast opnieuw kunt plaatsen op het Series gedeelte. Je kunt daar denk ik sowieso wel stemmen natuurlijk.
trebremmit
-
- 3014 messages
- 1465 votes
Ik kan die pagina niet vinden, word telkens naar de tvmeter pagina gestuurd. Ik zit gewoon in de nieuwe layout.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik kan die pagina niet vinden, word telkens naar de tvmeter pagina gestuurd. Ik zit gewoon in de nieuwe layout.
Ja dat wou ik ook duidelijk maken, dat je die op de nieuwe layout niet kunt bezoeken, vanwege de automatische doorschakeling.
trebremmit
-
- 3014 messages
- 1465 votes
Aha, zit ajaxl&itmanen1 op de oude layout dan?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Aha, zit ajaxl&itmanen1 op de oude layout dan?
Dat klopt. Hij mist dus deze pagina's:
Updates - On Demand (VOD) - moviemeter.nl
Cast & crew updates - MovieMeter.nl
Bioscoop top 20 - moviemeter.nl
Nederlandse Acteurs - MovieMeter.nl
Tarkus
-
- 6409 messages
- 5315 votes
In Film > Cast en crew > Regie en acteurs:
Ik weet niet of hier ooit een bericht over is geweest, ben een tijdje minder actief geweest.
Maar ik vraag me af waarom er bij zoveel films geen regie en acteurs meer worden vermeld?
Het zijn niet alleen de nieuwe films, maar vooral oudere!!
Is hier een verklaring voor aub ?
Bedankt voor de eventuele info.
joachimt (crew films)
-
- 3795 messages
- 9722 votes
In Film > Cast en crew > Regie en acteurs:
Ik weet niet of hier ooit een bericht over is geweest, ben een tijdje minder actief geweest.
Maar ik vraag me af waarom er bij zoveel films geen regie en acteurs meer worden vermeld?
Het zijn niet alleen de nieuwe films, maar vooral oudere!!
Is hier een verklaring voor aub ?
Bedankt voor de eventuele info.
De informatie die daar staat, komt volledig van TMDb. Als er ok TMDb geen namen zijn ingevoerd, is die pagina op MM dus leeg. Op de startpagina van een film staat nog altijd wel "Met onder meer:". Daarin plaatsen we de drie voornaamste acteurs in een film. Die info zit in onze eigen database. Wat je dus tegenwoordig ziet op MM is een combi van eigen database en de database van TMDb.
joachimt (crew films)
-
- 3795 messages
- 9722 votes
En aanvullend. Als een film niet op TMDb staat, is die pagina uiteraard helemaal leeg.
Tarkus
-
- 6409 messages
- 5315 votes
De informatie die daar staat, komt volledig van TMDb. Als er ok TMDb geen namen zijn ingevoerd, is die pagina op MM dus leeg. Op de startpagina van een film staat nog altijd wel "Met onder meer:". Daarin plaatsen we de drie voornaamste acteurs in een film. Die info zit in onze eigen database. Wat je dus tegenwoordig ziet op MM is een combi van eigen database en de database van TMDb.
Het rare is dat het bij sommige films waar het in het verleden wel bij stond er nu niets meer bij staat. Eén voorbeeld Scream (https://www.moviemeter.nl/film/394). Ik had de film in 2010 gezien, toen stonden er regie en acteurs bij. Nu na het herbekijken van de film staat er niets meer bij ??
Tarkus
-
- 6409 messages
- 5315 votes
Tarkus Als ik bij deze film kijk zie ik gewoon de regisseur en acteurs staan. Werk je soms nog in de klassieke modus? Daar kan het namelijk wel zo zijn dat niet alles meer zichtbaar is.
Inderdaad ik werk nog steeds in de klassieke modus.
joachimt (crew films)
-
- 3795 messages
- 9722 votes
Even geswitched om te zien wat jij ziet en je hebt gelijk. Maar daar gaat niks meer aan veranderen. De klassieke site wordt niet meer onderhouden. Je kunt er nog gebruik van maken ivm enkele functionaliteiten die nog niet op de nieuwe site staan. Wel moet je dan gaten en dergelijke accepteren.
delmechico
-
- 3 messages
- 0 votes
Bij De Site > Gebruikers > Even voorstellen:
Mocht altijd graag op moviemeter naar films, genre, jaar etc zoeken. Helaas is deze functie er niet meer. Alleen topfilms zijn nog te vinden via genre etc. Waarom is deze uitgebreide functie verwijderd? Er is nl meer dan topfilms....
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Mocht altijd graag op moviemeter naar films, genre, jaar etc zoeken. Helaas is deze functie er niet meer. Alleen topfilms zijn nog te vinden via genre etc. Waarom is deze uitgebreide functie verwijderd? Er is nl meer dan topfilms....
Is er nog wel. Je moet dan in de zoekbalk op 'uitgebreid zoeken' klikken en dan kan je op een tabblad helemaal rechts naar 'zoeken op overige gegevens'.
Tarkus
-
- 6409 messages
- 5315 votes
Even geswitched om te zien wat jij ziet en je hebt gelijk. Maar daar gaat niks meer aan veranderen. De klassieke site wordt niet meer onderhouden. Je kunt er nog gebruik van maken ivm enkele functionaliteiten die nog niet op de nieuwe site staan. Wel moet je dan gaten en dergelijke accepteren.
Oké bedankt voor de info.
Ik vind persoonlijk de klassieke versie beter. De nieuwe vind ik nogal slordig en onoverzichtelijk...
Maar ja, da's ieder zijn smaak zeker hé..
Prettige dag verder 
legian
-
- 777 messages
- 0 votes
Ik zie dat in half scherm het user icoon klikbaar is om bij de verdere info te komen. Fijn om te zien dat dit gedaan is. Het onderliggende menu is voor een deel nog wel buiten scherm trouwens. Er staat nu 'mijn accou' in plaats van 'mijn account'.
Daarbij ook fijn om te zien dat er nu geswitcht kan worden tussen films en series bij stemmen. bij meningen gaat dat nog niet goed zie ik. Trouwens ook jammer dat het serielog er niet is. Kan alleen de filmlog zien.
Maar goed er zit vooruitgang in, en dat wil ik dan wel weer even bedanken.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Leuk om te horen! 
Hier zal ik af en toe wat screenshots plaatsen met toelichting over nieuwe onderdelen op de site:
Over de nieuwe MovieMeter - De Site: Algemeen - filmforum
Dit topic is gesloten, omdat we anders op 2 plekken over de nieuwe layout discussie hebben, maar we kunnen dit topic nog wel op deze wijze gebruiken.
Martijnnn
-
- 2248 messages
- 2407 votes
Komt er ook een optie om in 1 keer een cijfer te geven voor een serie inplaats van elk seizoen apart?
starbright boy (moderator films)
-
- 22398 messages
- 5070 votes
Daar zijn vooralsnog geen plannen voor. Er is destijds (bij het ontstaan van voormalig TVmeter) juist heel bewust gekozen om dat niet te doen.
legian
-
- 777 messages
- 0 votes
kappeuter dat is wel handig om te doen. Is er makkelijk en overzichtelijk te zien wat er nieuw en aangepast is. Zet hem even in de updates.
delmechico
-
- 3 messages
- 0 votes
Is er nog wel. Je moet dan in de zoekbalk op 'uitgebreid zoeken' klikken en dan kan je op een tabblad helemaal rechts naar 'zoeken op overige gegevens'.
Ik zie het. Dank je!
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Ik wordt er inmiddels wel een beetje moe van. Ik kan al sinds mensenheugenis niet meer quoten bij de nieuwsberichten (waar niks aan de doen is schijnt het), maar sinds een tijd ook niet meer op het filmforum. Dus eigenlijk nergens. Ik wil regelmatig reageren, maar het mag niet van MM. Jammer.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik wordt er inmiddels wel een beetje moe van. Ik kan al sinds mensenheugenis niet meer quoten bij de nieuwsberichten (waar niks aan de doen is schijnt het), maar sinds een tijd ook niet meer op het filmforum. Dus eigenlijk nergens. Ik wil regelmatig reageren, maar het mag niet van MM. Jammer.
Hmm.. Dat is erg vervelend. Ik ga er nogmaals voor je achteraan.
Ik heb inmiddels een vermoeden waar het aan kan liggen, ik bespreek het met de programmeur.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.