- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Hartelijk dank voor jullie sympathieke reacties! 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Haha. Leuk om dat uit jouw mond te horen. 
wavanbuuren
-
- 4228 messages
- 1334 votes
Proficiat met je keuze kapp.
En Joachim, goeie manier van benaderen lijkt me. Succes met de nieuwe taakverdeling allemaal.
Ik blijf een onmetelijk respect hebben voor de crew die er ondanks de lastige omstandigheden nog wat van probeert te maken. Ondertussen kijk ik met weemoed terug op vroeger tijden. Toen je nog gewoon over voetbal mocht praten enzo 
Zonder jullie was ik al lang afgehaakt!

Tim94 (developer)
-
- 1700 messages
- 286 votes
Ik ben dit jaar alweer zo'n 20 jaar crewlid op MovieMeter. Eerst (en nog steeds) als crewlid toevoegingen en correcties, daarna ook jarenlang als moderator. Nu inmiddels ook alweer ruim 15 jaar als sitemanager.
Ik heb dit jaar nagedacht over mijn rol op de site. Ik heb besloten een stapje terug te doen en mijn taken voor een deel over te dragen. De functie sitemanager zal komen te vervallen. De crew zal de taken die bij deze functie horen in het vervolg gezamenlijk op zich nemen. Ook zullen meer crewleden actief zijn met het op het up-to-date houden van de VOD-pagina's. Voor de bioscoopagenda is onlangs al Jotil aangetrokken; hij houdt de bioscoopdata bij en kondigt wijzigingen aan van releases.
De crewleden kennen veel overeenkomstige taken, maar ook per crewlid soms verschillende taken. Hier vind je meer informatie over in de Wiki.
Over mijn nieuwe rol: ik blijf actief als content crewlid. Mijn focus zal hierbij minder zijn op het behandelen van toevoegingen. Ik zal me vooral bezig houden met de dingen die ik het leukst vind om te doen. Ik zal mijn focus nog meer leggen op het assisteren bij bugfixing en het testen van (nieuwe) functionaliteiten. Mijn aandacht gaat verder uit naar de Netflix release-agenda, trailers en in algemene zin: er op toezien dat de filmdata accuraat zijn. Ook blijf ik erop toezien dat het MovieMeter-dna zoveel mogelijk behouden blijft op de site.
Bedankt voor je inzet! Ik ga vanzelf merken hoe er dingen gaan veranderen. Maar lees dat je de bugs blijft doen, dus ons contact zal niet zo heel veel veranderen.
wwelover
-
- 2605 messages
- 3954 votes
Welke filter zou ik moeten gebruiken om Marco Borsato nieuws te ontwijken?
Of kunnen jullie niet gewoon een vinkje 'achterklap' maken voor dit soort nieuws?
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Welke filter zou ik moeten gebruiken om Marco Borsato nieuws te ontwijken?
Of kunnen jullie niet gewoon een vinkje 'achterklap' maken voor dit soort nieuws?
Exact wat ik wil weten. 'Televisie' staat al uit. Nu echt, heb het nogmaals gecheckt 
Sorry maar wat heeft dit in hemelsnaam op MOVIEmeter.nl te zoeken. Ik ben misschien een zeikerd om er weer over te beginnen maar het blijft me verbazen.
wavanbuuren
-
- 4228 messages
- 1334 votes
De vrouw van Marco is natuurlijk wel een bekende actrice 
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Sorry maar wat heeft dit in hemelsnaam op MOVIEmeter.nl te zoeken. Ik ben misschien een zeikerd om er weer over te beginnen maar het blijft me verbazen.
MovieMeter en Tv-Meter zijn samen gegaan. Op Tv-meter staan ook televisie programma's.
Zie ook de Marco Borsato entry: Marco Borsato - MovieMeter.nl.
Als het je geestelijke rust geeft kan je natuurlijk een petitie starten om de site om te dopen in 'Movie- en TV-meter'.
Even los van dat het filter dit zou moeten wegvangen natuurlijk, want hij staat gerubriceerd onder 'televisie'.
gauke
-
- 9852 messages
- 13069 votes
Ik heb zonet commentaar geleverd in de nieuwsrubriek onder het bericht van Marco Borsato. Dit bericht is door eRCee verwijderd. Ik ben destijds bewust gebruiker geworden van een filmsite. Ik erger me groen en geel aan dit soort larie berichtgeving en het is beter dat ik het hier voor gezien houdt.
[Edit moderator: onsmakelijke verwijzing naar de oorlogsjaren verwijderd, dit wordt niet getolereerd zoals eerder gecommuniceerd.]
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ik snap die frustratie heel goed hoor, al kan ik er inmiddels meer om lachen dan huilen. Is het niet doable om de frontpage gewoon te ruste te leggen, en Filmforum - MovieMeter.nl bij je favorieten op te slaan? Zolang je niet op die dikke gele M drukt, zou het je dan bespaard moeten blijven?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Er is hier denk ik een fout gemaakt met een tag. Normaal gesproken zie je dit artikel niet als je het televisie-filter hebt ingeschakeld (uitvinken).
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
MovieMeter en Tv-Meter zijn samen gegaan. Op Tv-meter staan ook televisie programma's.
Zie ook de Marco Borsato entry: Marco Borsato - MovieMeter.nl.
Als het je geestelijke rust geeft kan je natuurlijk een petitie starten om de site om te dopen in 'Movie- en TV-meter'.
Het gaat mij er natuurlijk om wat de essentie is (was, fair enough) van deze site. Van, voor en door filmliefhebbers. En in het verlengde daarvan liefhebbers van series. Ik krijg niet de indruk dat het de bedoeling was dat dit niet meer het geval is, maar ook die stelling heb ik al meermaals geponeerd en het lijkt er toch sterk op dat ik me heb vergist.
Ook al gaat het om een zanger die een blauwe maandag in een door hemzelf gesponsorde reclamespot van 2u heeft gespeeld.
gauke
-
- 9852 messages
- 13069 votes
Ik heb zonet commentaar geleverd in de nieuwsrubriek onder het bericht van Marco Borsato. Dit bericht is door eRCee verwijderd. Ik ben destijds bewust gebruiker geworden van een filmsite. Ik erger me groen en geel aan dit soort larie berichtgeving en het is beter dat ik het hier voor gezien houdt.
[Edit moderator: onsmakelijke verwijzing naar de oorlogsjaren verwijderd, dit wordt niet getolereerd zoals eerder gecommuniceerd.]
Voor de goede orde:
Onder het bericht over Borsato had ik geschreven dat deze site beter veranderd kan worden in "Roddel Boulevard".
Mijn opmerking werd verwijderd en dat beschouw ik, niet meer en niet minder, als censuur.
14 Jaar geleden ben ik bewust gebruiker geworden van een FILM site. Voor een site in de huidige vorm had ik niet gekozen. Een gecombineerde film/serie site, daar was nog wat voor te zeggen geweest.
Dus is het beter dat ik stop. Er zijn immers genoeg andere sites te vinden.
Een ieder waar ik de afgelopen periode contact mee had: BEDANKT.
Als er mensen zijn die zich door mee beledigd gevoeld hebben: SORRY.
Allemaal veel plezier en het ga jullie goed!
Sol1
-
- 581 messages
- 261 votes
Heel erg jammer dit!
Ik heb hoogstens een enkele keer rechtstreeks contact met Gauke gehad, maar je kon wel zien dat hij doorgaans een prettige manier van omgang heeft en kundig is op filmgebied.
Ik vind het altijd knap hoe hij in slechts een beperkt aantal regels in een kort, bondig berichtje de essentie van een film weet samen te vatten. Ik lees zijn berichtjes graag.
Hopelijk komt hij nog terug op zijn besluit.
Pecore
-
- 923 messages
- 1691 votes
Moet er niet iets meer ruimte komen voor de oude garde om haar gal te spuwen over alle mankementen? Dat kan toch niet zoveel kwaad? Niet dat die ruimte er helemaal niet is hoor, en berichten over censuur en dergelijke liggen niet in mijn straatje (laat staan eventuele vergelijkingen met de oorlog), maar het is jammer dat door het huidige beleid al handenvol gelouwerde users zijn vertrokken. Daarmee verliest de site iets van zijn vertrouwdheid. Ik heb de oplossing ook niet, maar met de onvrede zou allicht subtieler omgesprongen kunnen worden. Dit vertrek zal het gevolg van een optelsom geweest zijn.
Zonde dat gauke vertrokken is. Ik heb nooit contact met hem gehad, maar kwam zijn berichten vaak tegen bij de wat meer klassieke films en nam altijd de tijd ze even te lezen.
Sol1
-
- 581 messages
- 261 votes
Zonde dat gauke vertrokken is. Ik heb nooit contact met hem gehad, maar kwam zijn berichten vaak tegen bij de wat meer klassieke films en nam altijd de tijd ze even te lezen.
Flavio
-
- 4893 messages
- 5225 votes
Ik vermoed dat weinig users artikelen willen lezen over Borsato, Meiland of flatulentie bij superhelden, en ik zou het toejuichen als dergelijke artikelen niet meer prominent op de site verschijnen. Maar als dat nodig is voor het voortbestaan van de site, so be it.
Ik gebruik de site niet heel anders dan 10 jaar geleden, al is het forum wel een stuk rustiger geworden. De site wordt steeds minder buggy en gaat gestaag vooruit al blijft er nog steeds genoeg te doen. De ironie is dat de site vooral verandert door de vele vaste users die vertrokken zijn vanwege hun moeite met de nieuwe site. Ik ken overigens geen andere filmsites met (nog steeds) een vrij grote community waar over film gediscussieerd kan worden en mooie projecten als de top 1000 worden georganiseerd. Andere fora zijn veel kleiner of juist heel anoniem. Ik zie vaak Letterboxd genoemd worden, ook wel een fijne site maar toch heel anders in gebruik dan MM.
Het blijft natuurlijk jammer als trouwe users zich na 10+ jaar uitschrijven, maar users die zich ergeren aan de nieuwssite zou ik toch willen aanraden het advies van John Milton te volgen: negeer het.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Terugkoppeling van Dion: het blijkt dat er door de redacteuren een extra vinkje moet worden gezet bij het aanmaken van de nieuwsberichten over televisie om het filter te activeren (zowel 'televisie' als 'nieuws'). Daarmee zou dit probleem dus nu weer verholpen moeten zijn. Zie je toch iets misgaan, dan kan je dat uiteraard gewoon even melden.
legian
-
- 777 messages
- 0 votes
Ik gebruik de site niet heel anders dan 10 jaar geleden, al is het forum wel een stuk rustiger geworden.
En terugkijkend sinds de nieuwe layout is dat voor velen een probleem met als gevolg dat ze niet of nauwelijks meer komen of zich zelfs uitschrijven. Wat jammer is, maar ook erg begrijpelijk. Gauke zegt het mooi:
Nogmaals, hoe moeten we dat negeren dan? Of doen we alleen de frontpage negeren? ja dat is een makkelijke pleister natuurlijk, niet de oplossing.
Een ding is wel duidelijk. Moviemeter is geen forum door en voor liefhebbers meer. Het is een digitale reclame zuil geworden gericht op zoveel mogelijk kliks binnen hengelen. Toevallig met wat film georiënteerde zaken.
En weet je, dat is helemaal prima. Maar dat de oude gebruikers daar niet in mee gaan, dat niet willen of kunnen accepteren en dat de forums leger en leger worden. Dat is dan een gevolg. Iets waar de eigenaar schijnbaar weinig problemen in ziet, zolang die kliks maar komen.
Maar zullen we dan ook afspreken dat we hier allemaal gewoon accepteren dat Moviemeter en TVmeter diep in een afvoerputje zijn beland zonder goede hoop daar ooit uit te komen? Dan kunnen jullie ook stoppen met die halve excuses zoals 'negeer het'. Ik dacht dat Filmtotaal een afvoerput was, maar dit staat daar niet ver weg van.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat de boel is overgenomen. Zodoende maak ik nog veel gebruik van Musicmeter en Gamesmeter. Maar als dit de toekomst is voor die sites..... tja....
De crew mag zich hier, in mijn optiek, wel wat eerlijker opstellen over de daadwerkelijke staat en functie van deze site. Want wat het was, is het zeer zeker niet meer. Maar toch zie ik elke keer als ik hier kom weer halve excuses en 'er zit progressie in' aangehaald worden. Maar ondertussen is het gebruik nog steeds ronduit Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. In beide betekenissen.
Flavio
-
- 4893 messages
- 5225 votes
De progressie zit hem met name in de functionaliteit: de zoekfunctie is verbeterd, de filmografieën worden aangevuld, de stemtabel is weer terug. Het is nog niet perfect en het duurt soms inderdaad lang, vandaar dat ik ook schrijf dat het gestaag vooruit gaat. Ik ben verder geen techneut dus ik weet ook niet hoe dat komt, maar het is wel duidelijk dat het een grote klus is.
Wat betreft de nieuws-sectie, er is geluisterd naar de community en gebruikers kunnen artikelen aanleveren, er is een filter om bv verschoond te blijven van TV-nieuws. Die functie heeft met dat Marco Borsato artikel helaas niet goed gewerkt dus daar mag best wat van gezegd worden, maar de steeds herhaalde kritiek over de nieuwssectie zelf voegt weinig meer toe. Verder is het niet mijn bedoeling om het verdienmodel te verdedigen, maar dat is nu eenmaal hoe het is. MM met een nieuwssectie of geen MM. Ik ben persoonlijk inmiddels gewend aan de nieuwe site en het lukt mij nieuws dat ik oninteressant vind te negeren, maar dat zal niet voor iedereen gelden. Voor wat betreft de issues met reclame verwijs ik je naar dit topic: Ads / reclame op de site
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Het is vooral jammer dat deze site door de overname op geen enkel vlak beter of leuker is geworden, maar vooral vervelender en onprettiger in gebruik. Bepaalde zaken kan je negeren, zo skip ik 99 procent van het nieuws, maar de interface of dat je jezelf RSI moet scrollen om bij de gewenste info te komen kun je niet passeren. Iedereen is wel bekend met dat het of dit is, of geen MM meer dus je kan er niet te hard over klagen maar jammer is het wel. Ik gebruik zelf nog trouw Gamesmeter en vind het echt een verademing dat die site volledig met rust is gelaten. Daar lopen net 50 actieve users, dus commercieel niet interessant denk ik. Maar die site geeft me nog dat oude Meter-gevoel en MM allang niet meer. Ik denk dat als iemand ooit een serieuze Nederlandse concurrerende site zou oprichten dat 95 procent van de fanatieke kern van MM denk ik zo over zou stappen. Ik vind het heel spijtig dat gauke vertrokken is, nota bene door een actie van een moderator die zich ook achter de oren mag krabben of hij misschien wat minder fanatiek het regelboek moet volgen.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Mededeling van de moderator-crew
De discussie over de nieuwssectie is in een cirkel beland. Het is algemeen bekend dat velen de nieuwssectie kunnen missen als kiespijn. We proberen met technische aanpassingen zoveel mogelijk tegemoet te komen aan de kritiek. Dit laat onverlet dat de nieuwssectie zal blijven bestaan.
Wij verzoeken daarom om algemene en ongerichte kritiek op het verschijnen van nieuwsberichten op de voorpagina van MovieMeter te staken. Berichten als 'dit hoort niet op MovieMeter' of 'MovieMeter lijkt wel de mediacourant / Boulevard / roddeljournalistiek' zijn allemaal al geuit en het blijven herkauwen van deze frasen voegt naar onze overtuiging geen waarde toe aan de site. Het blijven hangen in een negatieve sfeer zal eerder leiden tot vertrek van vaste gebruikers, dan dat ze erdoor behouden blijven.
Concrete feedback, bijvoorbeeld als het filter niet goed werkt, of verbetervoorstellen worden gewaardeerd en we doen ons best om hierop te reageren en dit ook, binnen de mogelijkheden, op te pakken. Vind je een nieuwsbericht echt over de schreef, stuur dan een PM naar eRCee of zet een tag uit naar meter_fan en dion.ollie.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Heel triest dit.. vragen om tags hoef je niet te doen, daar wordt toch niet naar geluisterd. Ik vind zelf MusicMeter nog de fijnste MM site, waar ik het oude gevoel, de warmhartigheid van gebruikers en activiteit nog erg leuk vind.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Mededeling van de moderator-crew
De discussie over de nieuwssectie is in een cirkel beland. Het is algemeen bekend dat velen de nieuwssectie kunnen missen als kiespijn. We proberen met technische aanpassingen zoveel mogelijk tegemoet te komen aan de kritiek. Dit laat onverlet dat de nieuwssectie zal blijven bestaan.
Wij verzoeken daarom om algemene en ongerichte kritiek op het verschijnen van nieuwsberichten op de voorpagina van MovieMeter te staken. Berichten als 'dit hoort niet op MovieMeter' of 'MovieMeter lijkt wel de mediacourant / Boulevard / roddeljournalistiek' zijn allemaal al geuit en het blijven herkauwen van deze frasen voegt naar onze overtuiging geen waarde toe aan de site. Het blijven hangen in een negatieve sfeer zal eerder leiden tot vertrek van vaste gebruikers, dan dat ze erdoor behouden blijven.
Concrete feedback, bijvoorbeeld als het filter niet goed werkt, of verbetervoorstellen worden gewaardeerd en we doen ons best om hierop te reageren en dit ook, binnen de mogelijkheden, op te pakken. Vind je een nieuwsbericht echt over de schreef, stuur dan een PM naar eRCee of zet een tag uit naar meter_fan en dion.ollie.
Dit heet gewoon in nette verwoording censuur.
badfans69
-
- 3962 messages
- 6126 votes
Ik vind het heel spijtig dat gauke vertrokken is, nota bene door een actie van een moderator die zich ook achter de oren mag krabben of hij misschien wat minder fanatiek het regelboek moet volgen.
Goede opmerking 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.