• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.003 actors
  • 9.371.404 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Oke, ik ben altijd bereid mijn handelen toe te lichten. Er is geen regelboek. Bij mijn aanstelling als moderator (vijf maanden geleden) heb ik hier gecommuniceerd dat het geven van kritiek op de koers van de site niet onder individuele nieuwsberichten dient plaats te vinden, maar in het feedback forum. Daar kan je wat van vinden, maar dat is de lijn, want daarmee hou je het in de nieuwssectie ook leuk voor mensen die wel in een artikel geïnteresseerd zijn. Ik kan berichten niet verplaatsen. Indien iemand dus op de verkeerde plek iets neerzet, dan haal ik dat bericht weg, quote dit bericht in een PM aan de gebruiker, geef aan dat dit desgewenst herplaatst kan worden in het feedback forum en geef nog wat algemene toelichting. Waar dan de censuur zit, ik zou het niet weten. Als je bij The Shawshank Redemption over The Godfather gaat schrijven, dan blijft je bericht daar ook niet staan.

Er is al geruime tijd geprobeerd om aan de wensen van gauke tegemoet te komen, wil ik er nog bij zeggen. Zijn beslissing is spijtig en als mijn manier van modereren daaraan heeft bijgedragen dan is dat ook spijtig, maar ik kan er niks anders van maken.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

En voor alle duidelijkheid: er zijn nu eenmaal een reeks afspraken binnen moviemeter waar je je aan moet houden. Dat is altijd al zo geweest en als mods de minste twijfel hebben, wordt er steeds overleg gepleegd.

Het bericht is helder. Met de feedback wordt altijd rekening gehouden, zolang dat past binnen de gedragsregels van de site en binnen de visie en technische mogelijkheden van de eigenaars.

TMP

• 1890 messages
  • 1715 votes

Zonde! De zoveelste trouwe user die zich heeft uitgeschreven. De site wordt zo steeds minder interessant. Voor nagenoeg alle actieve gebruikers van deze site geldt dat zij zich ooit hebben ingeschreven om met anderen over films te kunnen discussiëren. Dat kan steeds minder, omdat de site daarvoor niet optimaal werkt en zo vol wordt gegooid met bagger (reclames / nieuwsartikelen van zeer bedenkelijk niveau) dat steeds meer actieve gebruikers het voor gezien houden. Zelf mijd ik zoveel mogelijk de voorpagina. Erger dan die (te negeren) nieuwsartikelen vind ik dat de nieuwe site qua overzichtelijkheid en gebruiksgemak bedroevend is en blijft. Dat hierboven wordt geschreven dat de site steeds minder bugs bevat en gestaag vooruit gaat kan ik echt niet plaatsen. Van zichtbare vooruitgang merk ik niets.

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

eRCee wrote:

Ik denk trouwens wel, dat de kwestie van reclames een beetje uit het vizier is van de crew omdat een groep vaste gebruikers deze niet te zien krijgt. Wel een aandachtspunt waar we denk ik wat mee moeten. joachimt en kappeuter kijk ik dan even specifiek aan.

Ik heb Tim gevraagd mijn accountinstellingen te wijzigen, zodat bij mij advertenties gewoon getoond worden. Ik wil graag ervaren wat anderen ervaren.

legian

• 777 messages
  • 0 votes

Flavio wrote:

De progressie zit hem met name in de functionaliteit: de zoekfunctie is verbeterd, de filmografieën worden aangevuld, de stemtabel is weer terug. Het is nog niet perfect en het duurt soms inderdaad lang, vandaar dat ik ook schrijf dat het gestaag vooruit gaat. Ik ben verder geen techneut dus ik weet ook niet hoe dat komt, maar het is wel duidelijk dat het een grote klus is.

Ik heb het even teruggezocht, in Maart dit jaar heb ik een bericht achtergelaten met op- en aanmerkingen (daarin was ik nog enigszins positief trouwens). Een groot deel daarvan speelt nog steeds. Ja er is wat progressie geboekt, maar ze zijn er nog lang niet. En we zijn ondertussen 9 maanden verder. We kunnen rustig stellen dat deze nieuwe site veel en veel te vroeg online gegaan is. Met nu nog steeds duidelijke problemen. Dat het dan gestaag vooruit gaat is leuk, maar zit jij serieus te wachten om over jaren pas weer een normaal functionerende site te hebben zoals we eerst hadden?

maar de steeds herhaalde kritiek over de nieuwssectie zelf voegt weinig meer toe
Dus we mogen niet meer klagen want ze weten het ondertussen wel? Waarom loopt de site dan nog steeds niet zo gesmeerd en lopen de forums leeg?

Verder is het niet mijn bedoeling om het verdienmodel te verdedigen, maar dat is nu eenmaal hoe het is.
Mooi, wees dan ook even eerlijk dat deze site bij lange na niet in de buurt komt van wat het was. Dat je er aan gewend bent geraakt betekend namelijk niet dat het goed is.

The Oceanic Six wrote:

Het is vooral jammer dat deze site door de overname op geen enkel vlak beter of leuker is geworden, maar vooral vervelender en onprettiger in gebruik.

Precies dit. Ik vond TVmeter altijd gezellig om op rond te neuzen, ik kwam er dan ook graag. Dat is volledig verdwenen nu. Bijzonder jammer.

Film Pegasus wrote:

Het blijven hangen in een negatieve sfeer zal eerder leiden tot vertrek van vaste gebruikers, dan dat ze erdoor behouden blijven.

Impliceer je nou dat veel vaste gebruikers vertrekken omdat er geklaagd is over de belabberde staat van de site? Het moet niet gekker worden zeg. Sorry hoor, maar je staat met zo'n opmerking wel echt ver van de werkelijkheid af. Je gaat de schuld maar een beetje afschuiven naar de gebruikers in plaats van de eigenaar die dit veel te gehaast en compleet onderschat heeft uitgerold.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

legian je kritiek wordt opgepakt, zoals je hier kan zien. Het bericht van de crew gaat over het herkauwen van een twee jaar lang lopende discussie over nieuwsberichten.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

eRCee wrote:

legian je kritiek wordt opgepakt, zoals je hier kan zien. Het bericht van de crew gaat over het herkauwen van een twee jaar lang lopende discussie over nieuwsberichten.

Omdat jullie het niet graag horen word maar aangegeven dat die berichten niet meer mogen. Niet de eerste keer dat er een vervelende vorm van censuur door word gedrukt door jou en Pegasus. Laat mensen lekker zelf bepalen of ze hun irritatie willen aangeven. Je gumt al genoeg weg bij het nieuws, er werd doorverwezen naar dit topic en als mensen het hier doen is het weer niet goed.

• 31148 messages
  • 5448 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Omdat jullie het niet graag horen word maar aangegeven dat die berichten niet meer mogen. Niet de eerste keer dat er een vervelende vorm van censuur door word gedrukt door jou en Pegasus. Laat mensen lekker zelf bepalen of ze hun irritatie willen aangeven. Je gumt al genoeg weg bij het nieuws, er werd doorverwezen naar dit topic en als mensen het hier doen is het weer niet goed.

Je mag gerust feedback geven, en als je goed zou lezen staat er dat ideeën terecht kunnen bij eRCee of door meter_fan en dion.ollie te taggen. Maar als je 100 x hetzelfde schrijft, weten we ook wel dat je het niet leuk vindt. Dat helpt niet door te blijven herhalen en verwijderen we dan ook. Want dan is het geen feedback meer, maar gewoon overlast. Dat heeft niets met censuur te maken. De nieuwssectie is en zal er blijven, dat is nu eenmaal de visie van de eigenaars. Hoe erg je dat ook mag vinden.

mister blonde

• 12694 messages
  • 5825 votes

Bull. Als iets geen film nieuws is, is het logisch dat er op een film site bij het bericht over geklaagd wordt. Wat mag er dan over gezegd worden? 'Oh wat leuk! ' Dit is een site waar het geven van een mening het hart van de site is. Ik weet vrij zeker dat zo ongeveer ALLE gebruikers hier hetzelfde over vinden. En dit zijn mensen die het nooit ergens over eens kunnen worden. Het hoort hier niet! Weg ermee.

Maar they don't care.

Wel weet je ; Ik doe niets aan mijn klaag gedrag, zo lang de nieuwsberichten schrijvers zich ook nergens wat van aantrekken. En het is me ook een doorn in het oog dat je er niets meer over mag zeggen. Ik ben geen fan van het woord censuur te pas en te onpas, maar ... tja

legian

• 777 messages
  • 0 votes

eRCee wrote:

legian je kritiek wordt opgepakt, zoals je hier kan zien.

Om eerlijk te zijn zie ik het niet. Ik lees elke keer berichten langskomen hier dat het op een lijst is genoteerd, maar dat die lijst is afgewerkt zien we niet terug. Elke keer als ik hier kom staat dit topic ergens bovenaan, met opnieuw opmerkingen over bugs, problemen, irritaties, dingen die niet werken, etc. En elke keer gaat het gevolgd met een bericht zoals je nu doet, het wordt opgepakt, er wordt aan gewerkt, het is bekend, het staat op de lijst, de programmeur is ermee bezig...

Ik was lange tijd nog positief ingesteld (in tegenstelling tot veel andere). Maar van al die mooie woorden die zijn gemaakt is er niets gekomen. Ik haal hem nog maar eens aan want hij pakt wat mij betreft prachtig de essentie samen:

The Oceanic Six wrote:

Het is vooral jammer dat deze site door de overname op geen enkel vlak beter of leuker is geworden, maar vooral vervelender en onprettiger in gebruik.

Het is leuk dat er aan gewerkt wordt, dat de problemen op een lijstje staan. Maar wat Ajax hier zegt wordt voor mijn gevoel compleet gemist door zowel de eigenaars als de crew hier. Het plezier van het gebruik is niet aanwezig. En niets toont aan dat er enige moeite gedaan wordt om dat plezier terug te krijgen.

De crew hier is vooral bezig met iedereen proberen gerust te stellen dat het wel goedkomt. Uiteindelijk. Ooit. Je doet het nu zelf ook. Maar wanneer dan? Dan blijft het stil. En dan kan ik alles en iedereen wel gaan taggen, maar als meter_fan en dion.ollie ondertussen wel iets bewezen hebben is dat ze een kei zijn in het negeren van tags. Wat een zeer slechte zaak is van die twee trouwens aangezien zij juist naar buiten traden om te willen communiceren. We moesten hun taggen om ze op de hoogte te houden en om makkelijk met ze te kunnen communiceren. En dan doen ze dat verdomme niet eens, hoe serieus ben je dan nog te nemen. En niet alleen op MM trouwens. Want op MusicMeter heb ik nooit meer iets van ze vernomen. Sterker nog we moesten hier eens een probleem posten waarna Tim daar heeft gereageerd. Alle lof voor Tim in deze, maar Dion was toch het aanspreekpunt? de spil? of moet de Crew die taak op zich nemen? Handig want dat was dus ook niet gecommuniceerd.

Zoals je ziet liggen de problemen veel dieper. De gebrekkige site is puur het gevolg. En daar wordt haastig met pleistertjes gewerkt terwijl aan de andere kant de wond groter en groter wordt.

Dat die problemen die ik in maart al aangegeven heb nog spelen verrast me totaal niet. De houding van de Crew dat alles uiteindelijk, ooit, ergens in de toekomst wel opgepakt en goedkomt. Dat verbaasd me enorm.

Als ik weer eens een lijst opgeef met problemen met de site (en nee dan heb ik het niet over de nieuwssectie, die omzeil ik al lang). Dan is het enige antwoord dat ik krijg 'er wordt aan gewerkt'. Wat moet ik met zo'n reactie? Als ik dan een half jaar later dezelfde problemen aankaart krijg ik te horen 'het is genoteerd', 'er is maar een programmeur die er hard aan werkt', 'je kritiek wordt opgepakt'. Waarom zou ik er dan nog vanuit gaan dat het überhaupt opgepakt wordt? Leg me die maar eens uit. Waarom zou ik jou woord hier vertrouwen dat het opgepakt wordt?

Het bericht van de crew gaat over het herkauwen van een twee jaar lang lopende discussie over nieuwsberichten.
Twee jaar al zeg, twee jaar. Bedenk je dat even. Twee jaar al aan excuserend gedrag...

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

legian

Dat slaat echt nergens op, sinds 7 mei zijn er door de programmeur 78 punten van de bugs- en wensen opgelost en gerealiseerd (met veelal meerdere issues / wensen per punt).

Ook communiceren we regelmatig de punten die zijn aangepakt.

Een selectie:

De 'dit topic bevat geen berichten' bug is opgelost.

De paginasortering is nu weer actief zowel boven als onderaan de pagina's.

De stemtabel is teruggekomen en uitgebreid naar VOD en acteurspagina's.

VOD gegevens export is weer werkend.

Het is weer mogelijk om te zoeken op stemmen van users bij films en series.

De Mijn Films / filmografie gebroken plaatjes bug is opgelost.

Ontbrekende kijkwijzers zijn gefixed, nieuwe zijn toegevoegd (14 / 18+)

Een van de grootste projecten is geweest om de MM-data weer leidend te maken op de site. Er was eerst soms een mismatch met de TMDb database. Hier is ontzettend veel tijd in gestoken en het meeste is nu weer zoals we zouden willen. Daar zijn we nu zeer content over, bepaalde filmografie bugs staan er nog maar we zijn nu bij de laatste punten aanbeland.

Het bioscoopreleases overzicht is weer terug.

De VOD updates zijn terug. Er is een mooie vernieuwde Cast & crew updates pagina.

De Netflix scrapers staan op verzoek van de crew op andere tijden ingesteld waardoor Netflix Originals eerder worden vermeld.

Zo kan ik nog wel even doorgaan.

legian

• 777 messages
  • 0 votes

kappeuter wrote:

legian

Dat slaat echt nergens op, sinds 7 mei zijn er door de programmeur 78 punten van de bugs- en wensen opgelost en gerealiseerd (met veelal meerdere issues / wensen per punt).

8 maanden, wat wil je hebben? kudos? een bosje bloemen? Oh ik heb nog wel iets voor je, ik kan de site als sinds de nieuwe layout niet op een goed functionerende manier gebruiken in splitscreen modus.

Je kan een complete woning bouwen in die 8 maanden. Maar een site goed werkend krijgen...

Voordat je reageert trouwens, ja ik weet het. het staat op de lijst en er wordt aan gewerkt. Dat hoor ik al sinds het begin. Dat hoef je niet te herhalen, dat kan ik zelf ook.

En je hoeft ook niet direct op je paart te springen om de verdediging in te rijden. Als de redder van Fanreach zo'n beetje.

Ook communiceren we regelmatig de punten die zijn aangepakt.
Waarom wordt dit topic gedomineerd door problemen, irritaties en 'er wordt aan gewerkt' berichten. Elke keer als weer eens op de site kom kijken staat dit topic daar vol mee boven aan de updates.

Het gaat me trouwens niet om jullie communicatie. Maar om de communicatie van de mensen die we moeten taggen. Daar stond jou naam niet tussen. De mensen die hier binnenkwamen en grote mooie woorden hadden. Waar zijn die?

Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Nou, spring toch maar weer op dat paard om de verdediging in te rijden . Ik zie graag een complete lijst met alles wat eenmaal gefikst is, wat er nieuw is aan functionaliteit, wat er verbeterd is. Ik heb namelijk geen idee. Je was in oktober nog zo goed begonnen met wegwijs op de nieuwe site. Maar daar is ook geen vervolg meer op gekomen. Ik had juist dat topic nog in mijn updates gezet. Handig om even snel en makkelijk te zien wat er nieuw en gefikst is.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Erg flauw om zo te reageren. Nu ben je spijkers op laag water aan het zoeken. Ik laat het hier nu bij.

legian

• 777 messages
  • 0 votes

Flauw? zegt de man die een opsomming aanlevert en verder nergens op mijn bericht ingaat? En dan ben ik flauw om daar nog op te reageren?

Prima, dan laten we het hierbij. Past wel bij de huidige staat van de site.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Dit is toch niet normaal meer?

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Klein bugje maar hoor, en best grappig om te zien, maar bij de pagina's van rollen van acteurs, als er dan een stemrol is, staat er steevast "stemrolrolrol".

Dat kan toch niet moeilijk te fixen zijn?

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Het afgeven op mods hier is redelijk onzinnig. Vanuit hun positie is het de normaalste zaak dat ze er wat van proberen te maken, een ondankbare taak die ze wat mij meer dan naar behoren vervullen.

Dat neemt niet weg dat de site na 8 maand nog steeds een halve werf is. We zijn nog steeds bugs aan het fixen die ons moeten terugbrengen naar de oorspronkelijke functionaliteit. Maar zelfs zonder bugs is het design en het gebruikersgemak gewoon achteruit gegaan. En dat zeg ik ook vanuit professionele expertise, niet enkel als vastgeroeste gebruiker.

Verder is de nieuwe eigenaar niet zo geïnteresseerd in een forum vol film fans, maar een site voor de meer doorsnee filmkijker. Da's vooral jammer voor al het werk wat we er zelf 15 jaar hebben on gestopt, maar veel meer ga je daar ook niet meer van kunnen maken. Time to move on, voor de meesten is dit geen site meer die het verdient om actief tijd in te steken. En dan is vertrekken niet zo onlogisch. Maar ik ben er ook zeker van dat een volledig verdwijnen van MM voor sommigen makkelijker was geweest dan deze nogal pijnlijke teloorgang.

wavanbuuren

• 4228 messages
  • 1334 votes

Goed samengevat Onderhond. Wel jammer dat het zich nu een beetje toespitst op de mods.

Die kunnen er natuurlijk ook weinig aan doen dat we in handen zijn gevallen van een moreel laakbare partij die mee gaat in de hypes van clckbait en die het de vaste klanttevredenheid verder aan de reet zal roesten.

We zijn een tijdje een witte raaf geweest, maar nu zijn we identiek aan welke andere prul op het internet shithole, wat het inmiddels geworden is.

Ik wil Legian, A&L en anderen vriendelijk vragen de mod's een heel klein beetje te ontzien.

In hun hart zullen ze het met veel dingen die jullie zeggen eens zijn, alleen tegen een eigenaar die geld wil verdienen zonder geld uit te geven is verder weinig kruid gewassen.

Voorlopig kunnen we slechts hopen dat Jordy zich ooit nog eens gaat vervelen omdat ie sinds de verkoop wel heel veel vrije tijd heeft.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Om maar eens een praktisch voorbeeld te geven: al sinds het live gaan van de nieuwe site zie je dit op mobile:

https://www.onderhond.com/tmp/mm-bug.jpg

Dit zijn toch zaken die je eigenlijk als gebruiker niet zou moeten melden. Iedereen die de site wel eens op mobile gebruikt kijkt hier meteen tegenaan. Zo'n design issue oplossen is hoogtuit 5 minuten werk. Als het dan na 8 maanden niet is opgelost, zegt dat gewoon iets over de insteek van het beheer.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

wavanbuuren wrote:

Ik wil Legian, A&L en anderen vriendelijk vragen de mod's een heel klein beetje te ontzien.

In hun hart zullen ze het met veel dingen die jullie zeggen eens zijn, alleen tegen een eigenaar die geld wil verdienen zonder geld uit te geven is verder weinig kruid gewassen.

Even nuanceren, ik val helemaal geen crewleden aan op dingen waar ze niks aan kunnen doen. Ik heb moeite met 2 crewleden specifiek die al een aantal maanden bezig zijn op hele irritante wijze leden de mond te snoeren door aan censuur te doen en die hun mod-rechten op onprettige wijze gebruiken. Zo ging MM nooit met hun leden om, ook niet de afgelopen 2 jaar.

Dat ook zij dat nieuws niet graag zien snapt iedereen wel.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Overigens een inhoudelijk vraagje, ik kijk eens op de hoofdpagina en zie dit bericht:

Huldiging Max Verstappen als wereldkampioen F1 2021 morgen live te bekijken - MovieMeter.nl

Daar horen 8 reacties bij zie ik, maar ik zie er 0. Zijn deze verwijderd of niet voor iedereen zichtbaar?

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

The Oceanic Six wrote:

Daar horen 8 reacties bij zie ik, maar ik zie er 0. Zijn deze verwijderd of niet voor iedereen zichtbaar?

Even mijn laarzen weer aantrekken om hier door de gal te waden. De reactiesectie bij dit artikel is op mijn verzoek gesloten. De geplaatste reacties zijn daarom niet meer zichtbaar. Het artikel is onderdeel van 'linkbuilding' en kan dus beter gezien worden als reclame. Gemeld wordt dat het niet de insteek is om dit soort artikelen vaak te plaatsen.

• 31148 messages
  • 5448 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Even nuanceren, ik val helemaal geen crewleden aan op dingen waar ze niks aan kunnen doen. Ik heb moeite met 2 crewleden specifiek die al een aantal maanden bezig zijn op hele irritante wijze leden de mond te snoeren door aan censuur te doen en die hun mod-rechten op onprettige wijze gebruiken. Zo ging MM nooit met hun leden om, ook niet de afgelopen 2 jaar.

Dat ook zij dat nieuws niet graag zien snapt iedereen wel.

Dit slaat op niets. Ik weet dat je hierbij naar mij en eRCee wijst, dat heb je eerder al geschreven. Wij doen net als de rest van de crew ook maar vrijwillig hier ons best om er het beste van te maken, ook al is dat binnen een andere visie dan onder de vorige eigenaars van de website. We doen nooit aan censuur. Als er iets verwijderd wordt is dat altijd met gegronde reden, zeer zeldzaam en onder overleg. Ik ben hier net als iedereen ook alleen maar omdat ik van film hou en mee wil werken aan moviemeter om er een aangename site van te maken. Aan dat technische gedeelte of de keuze van een nieuwssectie kan ik niets doen, maar ik maak er wel het beste van. Ik heb mijn mod-rechten nooit misbruikt en bij mijn weten niemand anders van de crew. Laat dat duidelijk zijn!

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Laat het maar gaan FP. Met sommige users is geen communicatie mogelijk, van goede wil is allang geen sprake meer, niet-constructieve kritiek leveren is bij enkelen een levenshouding.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik heb het niet over misbruiken (ook nooit ergens gezegd, dat terzijde), maar over een eigen mening doordrukken als crewlid. Jullie vinden berichten van klagende users vervelend en plots komt er weer zo'n crew-memo dat ook hier niet meer geklaagd mag worden. Tijdje geleden was de insteek nog dat mensen niet meer mochten klagen bij nieuwsitems, maar dat dit hier kon. Komt nogal vreemd over dat dit elke keer word aangepast in het nadeel van de gebruikers. En dat eRCee dit soort opmerkingen dan ziet als geen communicatie mogelijk en dat die berichten van slechte wil zijn, dat is dan zijn probleem.

Extra aanvulling: Ik heb wel degelijk waardering voor jullie werkzaamheden hoor, kan me prima inbeelden dat het lastig voor de crew is, die te maken hebben met een geheel andere eigenaar. Maar ik blijf er wel bij dat je gebruikers hier niet de mond moet snoeren omdat het een herhaling aan het worden is.

legian

• 777 messages
  • 0 votes

wavanbuuren wrote:

Ik wil Legian, A&L en anderen vriendelijk vragen de mod's een heel klein beetje te ontzien. In hun hart zullen ze het met veel dingen die jullie zeggen eens zijn, alleen tegen een eigenaar die geld wil verdienen zonder geld uit te geven is verder weinig kruid gewassen.

De crew doet me denken aan die opdringerige verkopers die weten dat het product wat ze verkopen halfbakken is. Maar omdat ze een quota moeten halen pushen ze het product haast door je strot. Ik kan bijzonder slecht tegen dat soort verkopers. En de crew vertoont hier soortgelijke symtpomen. 'in 8 maanden tijd zijn er 78 punten weg gewerkt', 'het is bekend', 'er wordt aan gewerkt''. Het zijn opmerkingen waarmee ze aangeven dat ze goede hoop hebben er erin geloven. Maar als na die 8 maanden nog steeds basisfunctionaliteiten en basisdesign (zoals Onderhond aangeeft) niet werken. De site op dit moment nog steeds niet zo soepel en makkelijk functioneerd als de oude versie deed. Dan is er iets grondig mis. Maar dat lijkt de crew simpelweg niet te willen beamen. Die lachen wat ongemakkelijk en zeggen kort dat er aan gewerkt wordt. Daar heb je toch niets aan?

En als ze het niet meer aankunnen krijg je dit soort opmerkingen:

Laat het maar gaan FP. Met sommige users is geen communicatie mogelijk, van goede wil is allang geen sprake meer, niet-constructieve kritiek leveren is bij enkelen een levenshouding.
Het blijven hangen in een negatieve sfeer zal eerder leiden tot vertrek van vaste gebruikers, dan dat ze erdoor behouden blijven.
Erg flauw om zo te reageren. Nu ben je spijkers op laag water aan het zoeken. Ik laat het hier nu bij.

het enige wat ik vraag van de crew is om gewoon eerlijk te zijn over de belabberde staat van deze site. En zich niet als verdedigers van die puinhoop op te stellen en alles maar een beetje te verbloemen met 'er wordt gestaag progressie gemaakt'.

Ik kan sinds de release van dit nieuwe design in splitscreen modus nog steeds niet bij mijn notificaties komen. De site schaalt simpelweg compleet ruk (tekst valt ook half weg bijvoorbeeld) en dat zijn basis zaken om je site functioneel bereikbaar te houden. Dat dit nu nog steeds speelt is simpelweg een kwestie van complete onkunde bij de eigenaar. En ik kan hem taggen wat ik wil, meter_fan, dion.ollie, maar die reageren niet. Die laten de crew daar lekker voor opdraaien. Die dat vreemd genoeg maar al te graag doen. En ons ondertussen aangeven dat we meter_fan, dion.ollie maar moeten blijven taggen. Voor welk nut?

Mijn probleem ligt niet bij de crew, maar bij de achterliggende partij die hier gewoon een compleet potje van maakt en ondertussen de crew misbruikt om het allemaal maar te verdedigen. Ik mis van de crew eerlijkheid en openheid in die zaken. Waarom lijken ze alles maar te slikken als zoete koek en het zo mooi mogelijk proberen te verbloemen naar de users. Waarom staan zij niet achter de users om deze site zo snel mogelijk weer naar niveau te krijgen. Waarom schieten ze zo snel in de verdediging en voelen ze zich aangevallen als er kritiek is. Als ze het ermee eens zijn, waarom dringen ze er bij meter_fan, dion.ollie dan niet constant op aan om er eens serieus mee aan de slag te gaan en te reageren.

De sites waren voor de overnamen op een beter niveau dan nu. Door iemand die het zoveel mogelijk in zijn vrije tijd deed zelfs. Maar onder het mom van gestaag progressie wordt het maar geaccepteerd. Ik begrijp dat simpelweg niet.

En eerlijk, liever geen MM dan dit halfbakken afvoerputje dat het geworden is.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

legian wrote:

het enige wat ik vraag van de crew is om gewoon eerlijk te zijn over de belabberde staat van deze site.

Met welk doel? Ook daarvan gaat de site niet beter worden, en het brengt de crew in nog veel lastiger parket. Want los van zich met ons bezig te houden, spreken zij nog wél met de beheerders en zorgen zij er voor dat een aantal van de bugs en tekortkomingen effectief opgelost worden. Zij steken nog steeds een hoop tijd en moeite in deze site, dus is het ook logisch dat ze voor de meest constructieve oplossing kiezen.

eRCee en Film Pegasus kunnen hier wel een hoop lopen meeklagen, maar zie niet in wat dat bijdraagt? Vind hun communicatie verder best klaar en duidelijk, de kritiek wat betreft censuur of willekeur kan ik dan ook niet plaatsen. Iets meer begrip voor de mensen die 15 jaar communitie naar de haaien zien gaan is misschien wel op z'n plaats, maar de halve ruzies hier zijn gewoon onnodig, omdat de mensen die effectief iets kunnen veranderen toch niet aanwezig zijn.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Toch nog even:

1. Als je opmerkingen hebt over de functies van de site, of problemen, dan kan je die melden zonder tags en de crew probeert dit op te pakken. Dat wil niet zeggen det het dan ook (meteen) wordt opgelost.

2. De crew verzoekt om de uitgekauwde kritiek op de nieuwssectie te staken. Dit is een verzoek, van het verwijderen van dit soort berichten in dit topic is geen sprake en ook nooit sprake geweest.

3. Kom je toch met kritiek op de nieuwssectie, dan voelt de crew zich niet aangesproken. Je kan degenen taggen die hierover gaan, die krijgen dan in elk geval een notificatie.

4. dion.ollie wilde vandaag een reactie geven maar in samenspraak met mij ziet hij daar voorlopig vanaf vanwege de bijzonder slechte ervaringen die de crew hiermee heeft de laatste dagen.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Ik heb besloten om uit te loggen en voorlopig niets meer te doen met MovieMeter. De meeste gebruikers die deze beslissing de afgelopen +-1.5 jaar namen, kozen er ook direct voor hun profiel te laten verwijderen. Dat doe ik bewust niet, en wel omdat ik de afgelopen jaren een bescheiden eigen 'database' van stemmen, meningen en lijsten heb opgebouwd. Ik heb de hoop dat sommige gebruikers zo nu en dan nog hun voordeel kunnen doen met een hoge stem of een mening uit het verleden. De moderators kunnen mijn profiel dus gewoon in stand houden, er komt voorlopig dus alleen geen nieuwe input meer van mijn kant. Degenen die mij een beetje kennen, weten inmiddels wel waar ze mij [ook] kunnen volgen, en anders geeft mijn profiel voldoende indicatie of contactmogelijkheid.

Mijn keuze is vooral een optelsom van alles wat zich sinds de overname heeft voltrokken. Ook ik heb regelmatig geen blad voor de mond genomen en [inderdaad] geconstateerd dat dat allemaal weinig zin heeft. Ik zie wel degelijk dat er moderators/crewleden zijn die op een positieve manier en met volle inzet voor MM in de bres blijven springen, maar helaas hebben zij het niet [meer] voor het zeggen op cruciale terreinen, namelijk de vorm en inhoud van de site als geheel. Tegelijkertijd zijn er ook moderators/crewleden die de nieuwe aanpak verdedigen of (in mijn optiek) teveel verdedigd hebben. Dit heeft mij doen realiseren dat er wordt gedweild met de kraan open, en na al mijn pogingen om mijn plek te vinden (acclimatiseren, accepteren, felle kritiek uiten, opbouwende kritiek uiten, kritiek inslikken, weer een paar weken verder, nog niets ten goede veranderd, ergernis, berusting, en zo kan ik nog wel even doorgaan) houd ik het nu echt even voor gezien.

De maat was vol toen de situatie rond de jarenlange vaste gebruiker gauke zich voltrok. Dat kon écht niet. Wat mij betreft maakt het feit dat alles hier rustig en nuchter werd toegelicht e.e.a. alleen maar pijnlijker. Je kunt niet recht praten wat krom is.

Ik bedank alle gebruikers en moderators/crewleden met wie ik de afgelopen jaren op enige wijze over film en alles daaromheen van gedachten heb kunnen wisselen. Ik ben dankbaar voor een aantal (blijvende) contacten die ik hier heb opgedaan.

wavanbuuren

• 4228 messages
  • 1334 votes

@ Legian: Je vergelijking is nogal onzinnig, aangezien die opdringerige verkopers commissie vangen voor hun opdringerigheid. Onze mod's steken veel bloed, zweet, tranen en vooral tijd in hun hobby zonder er een cent aan over te houden. Dat zou eerder met respect behandeld moeten worden in plaats van vergif. Op inhoud kun je altijd met ze van mening verschillen is toch in elk geval mijn persoonlijk ervaring.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.