- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
Wat een internet drama.
Over de nieuwspagina: hij is er maar ik zie deze nooit. Snelkoppelingen gaan naar de update pagina's. Dus daar kun je heel makkelijk geen last van hebben.
En daarnaast heb ik de mods altijd goed werk vinden verrichten op al die jaren dat ik op mm kwam. Tuurlijk kun je het een keer niet helemaal eens zijn maar dat ben je dag later toch alweer vergeten.
Dat het design en functionele van de website te wensen overlaat kan je de mods niet kwalijk nemen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Dat het design en functionele van de website te wensen overlaat kan je de mods niet kwalijk nemen.
Doet ook helemaal niemand.
En erg jammer dat tbouw er ook mee stopt. Gewaardeerde user.
legian
-
- 777 messages
- 0 votes
Met welk doel?
legian
-
- 777 messages
- 0 votes
4. dion.ollie wilde vandaag een reactie geven maar in samenspraak met mij ziet hij daar voorlopig vanaf vanwege de bijzonder slechte ervaringen die de crew hiermee heeft de laatste dagen.
@ Legian: Je vergelijking is nogal onzinnig, aangezien die opdringerige verkopers commissie vangen voor hun opdringerigheid. Onze mod's steken veel bloed, zweet, tranen en vooral tijd in hun hobby zonder er een cent aan over te houden.
Nogmaals. Ik neem de crew niet kwalijk dat de site zo'n lekkend afvoerputje is geworden. Dat neem ik de eigenaar kwalijk. Dat de crew ervoor kiest om de eigenaar maar te gaan verdedigen op allerlei manieren. Ja dan kan je kritiek verwachten. Dat ze zich daarna aangesproken voelen, daar kan ik niets aan doen.
*bij deze direct een nieuw aandachtspunt, ik moest het bericht opsplitsen aangezien de andere qoutes niet meekwamen.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12838 votes
Om de users en de community over te brengen dat ze achter hun staan.
Maar dat is hun taak helemaal niet. En als je dan toch dat soort minirevoluties wil aanstoken, dan is vaak de meest logische uitkomst dat je uiteindelijk stopt met je moderator taken, aangezien de eigenaren daar ook helemaal niet op zitten te wachten.
Lijkt me dat de eigenaren ondertussen méér dan op de hoogte zijn van de onvrede. Maar als ze dat naast zich neerleggen is dat het ook gewoon.
Volgens mij heb je het idee dat de mening/acties van de mods de zaken kunnen keren, terwijl het ondertussen toch meer dan duidelijk is dat dat niet het geval is. Als je puur wat moederlijke steun en toeverlaat mist, dan denk ik dat er betere manieren zijn dan de mods te vragen publiekelijk "onze" kant te kiezen. Dat bemoeilijkt namelijk alleen maar hun dagdagelijkse werking.
legian
-
- 777 messages
- 0 votes
Maar dat is hun taak helemaal niet. En als je dan toch dat soort minirevoluties wil aanstoken, dan is vaak de meest logische uitkomst dat je uiteindelijk stopt met je moderator taken, aangezien de eigenaren daar ook helemaal niet op zitten te wachten.
De fase van vriendelijk en meegaand de trage progressie goedpraten is mijn inziens wel voorbij. Tijd om de knuppel weer eens in het hoenderhok te gooien.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
pffff. Ik had het topic al zuchtend uit mijn updates gehaald vanmorgen, maar goed dat ik toch nog even check. Alhoewel, tbouwh die ook uitlogt is geen nieuws waar ik vrolijk van word.
En klopt, die fase is voorbij, de meeste users zitten namelijk al een paar Kubler-Ross fases verder: berusting. En dat is geen zwaktebod (mijn anger en bargaining stages zijn duidelijk terug te lezen in dit topic, mijn driekwart jaar afwezigheid is dan de depressie
), maar eerder reëel.
Dit is wat het is. En meer dan constructief proberen dingen aan te reiken, heeft weinig zin. Daar kun je boos om worden, maar dat gaat niet helpen.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12838 votes
Misschien zouden ze dat eens moeten doen
terwijl ondertussen de leegloop doorgaat en de forums doodbloeden. Kan me niet voorstellen dat de crew zich daar goed over kan voelen.
Aangezien de mensen in de crew hier nog steeds hun taken willen blijven doen, is het duidelijk dat voor hen de prios anders liggen dan voor de mensen die steen en been klagen. Als zij zich niet meer vinden in MM als site/community kunnen ze ook gewoon hun taken neerleggen, als ze dat niet doen wil dat zeggen dat ze hun positie momenteel als beste oplossing zien. Da's geen verhaal van zwart/wit maar van balans (gok ik zo), maar ultiem wél gewoon hun keuze.
Hen vragen om zich anders op te stellen (zonder enig voorzienbaar positief resultaat dan nog) is niet alleen onrealistisch, maar vooral ook wat egoïstisch. Op een bepaald moment moet je ook gewoon kunnen beseffen dat de dingen veranderen en dat je je ergens niet meer thuisvoelt als voorheen.
Nee hoor. Maar ze zijn wel de aangewezen personen die de rest van de users vertegenwoordigen bij de eigenaar.
Lijkt me niet echt één van hun taken, nog een logisch gevolg van de huidige opzet hier. Het zijn geen volksvertegenwoordigers in een democratisch systeem.
Probeer via PM wat stoom af te blazen tegen andere mensen die je kritiek delen? Of bel je mam een keer om je hart te luchten? Schrijf een brief naar de Nina om te vertellen dat je favoriete filmcommunity is overgenomen door reclamegekke internetverdieners? Allemaal opties die even (on)zinnig zijn en hetzelfde resultaat zullen hebben dan hier wat op de moderators af te geven. Of je moest het geluk hebben dat Lubach de Nina leest en er een item van maakt in z'n show. Maar zelf dan verandert er meestal amper iets.
legian
-
- 777 messages
- 0 votes
Dus de strekking is: MM is een lekkende afvoerput geworden. De eigenaar ziet het als een digitale reclamezuil en gaat voor de kliks. De Crew loopt er als een mak lammetje achteraan en de trouwe users lopen weg.
En de oplossing is zoals ik begrijp: Accepteer het maar want het is wat het is.
Wat een ongelofelijke dooddoener jongens. Zijn precies dezelfde trieste reacties die de crew hier toont.
Ik ga maar eens opzoek naar een alternatief voor TV meter. Als zelfs de users hier de hopeloosheid hebben geaccepteerd....
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12838 votes
En de oplossing is zoals ik begrijp: Accepteer het maar want het is wat het is.
Een echte oplossing is er niet, want het loopt nu min of meer zoals de huidige eigenaars wensen. Dat is het gevolg van zo'n verkoop, en kondigde zich ook al aan op het moment dat Jordy de touwtjes uit handen gaf. MM is ook niet de eerste site die door dit soort verandering gaat.
Acties die je dan kan ondernemen:
a) er het beste van proberen maken, wetende dat het nooit meer wordt wat het was
b) een eind in de wind klagen en ruzie stoken met anderen die er ook niks aan kunnen veranderen.
c) alternatieven zoeken waar je wel je ei kwijtkan, of wel de info vindt die je wil.
Wil je echt oplossingen:
a) start een alternatief op voor MM met jouw ideale criteria.
b) koop MM over van de huidige eigenaars en maak er terug wat leuks van voor filmliefhebbers.
Leuk om als activist knuppels in hoederhokken te gooien, maar als het nergens toe leidt dan ben je ook geen "oplossing" meer voor het probleem, maar maak je het probleem alleen maar groter, vooral voor de groep die er wél nog iets van wil maken.
Voor alle duidelijkheid, als lid dat hier al 18 jaar rondwaart en bijna 9000 reviews geschreven heeft ben ik ook niet blij met de richting van de overname (al was het probleem ook wel groter dan dat - ook al voor de overname), maar finaal is het mijn site niet en dan heb je ook gewoon niet veel in de pap te brokken. Ik ben dan ook gewoon dankbaar voor de tijd dat het hier wél fijn/actief/inspirerend was, maar heb mijn activiteit op MM gewoon stelselmatig afgebouwd. Daarvoor hoef ik het nog niet te verbrodden voor de mensen die wél nog geloven in de site.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Hear hear.
Je bent me voor, ik was net aan mijn eerste zin van iets in die strekking begonnen, maar dit verwoordt het eigenlijk perfect.
legian
-
- 777 messages
- 0 votes
Zoals ik al zei, Als zelfs de users hier de hopeloosheid hebben geaccepteerd....
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Je laat het klinken alsof je een kritische wijsheid verkondigd hebt.
Maar je schopt tegen een dood paard, hetzelfde zinnetje herhalend, terwijl mensen serieus moeite doen om op je bericht in te gaan en enige nuance te schetsen. Kennelijk niet aan je besteed, maar dan houd het ook op. Dan is verder kijken zoals je eerder suggereerde wellicht een andere reële optie. Ik ben er iig ook klaar mee.
Richardus
-
- 2128 messages
- 1196 votes
pffff. Ik had het topic al zuchtend uit mijn updates gehaald vanmorgen, maar goed dat ik toch nog even check. Alhoewel, tbouwh die ook uitlogt is geen nieuws waar ik vrolijk van word.
.
Wat!? Pff, wordt hier erger en erger zo. Jammer dat zoveel mensen zo makkelijk opgeven en het teloorgaan juist helpen ipv verhelpen door stug door te gaan...
Richardus
-
- 2128 messages
- 1196 votes
Man, ik zelfs geen flauw benul wat voor alternatieven er voor moviemeter zíjn... Ik heb het als enige ooit gebruikt en nooit behoefte gehad iets anders te zoeken maar dat begint meer en meer te veranderen... Niet eens zo door de nieuwsmeuk, of de verdwijnende nuttige users, maar omdat toch interessante films totaaaaaaal geen input meer krijgen... Moet ik opeens gaan zoeken wat er nog meer bestaat ofzo, blegh, hekel aan als vaste waarden op het net verpest raken.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
De aankondiging van tbouwh er tussen uit te gaan, tussen al het geklaag door, raakt toch wel weer een snaar. Jammer, weer een user minder.
joachimt (crew films)
-
- 3796 messages
- 9724 votes
Klein bugje maar hoor, en best grappig om te zien, maar bij de pagina's van rollen van acteurs, als er dan een stemrol is, staat er steevast "stemrolrolrol".
Dat kan toch niet moeilijk te fixen zijn?
Hé, die kende ik nog niet. Ik moest er ook wel even om gniffelen. Ik heb het genoteerd in de lijst voor Tim met een vinkje bij "kleine bug". Die kleintjes doet hij tussendoor.
joachimt (crew films)
-
- 3796 messages
- 9724 votes
Om maar eens een praktisch voorbeeld te geven: al sinds het live gaan van de nieuwe site zie je dit op mobile:
(plaatje)
Dit zijn toch zaken die je eigenlijk als gebruiker niet zou moeten melden. Iedereen die de site wel eens op mobile gebruikt kijkt hier meteen tegenaan. Zo'n design issue oplossen is hoogtuit 5 minuten werk. Als het dan na 8 maanden niet is opgelost, zegt dat gewoon iets over de insteek van het beheer.
Ik heb van deze bug niet eerder gehoord en ik zie het ook niet als ik op mijn mobiel zit. Zien anderen dit ook?
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Ik heb van deze bug niet eerder gehoord en ik zie het ook niet als ik op mijn mobiel zit. Zien anderen dit ook?
-Android 11 OxygenOS 11.2.2 OnePlus 6
-iOS 15.1.1 Iphone 12 Mini
Op iPadOS 15.1 op een iPad Pro 12.9 ziet dat stukje er wél goed uit, maar kun je weer niet bij je updates door op je icoontje te klikken, zoals volgens mij Legian (dat was terecht) ook al aangaf. Daar loop ik ook dagelijks tegenaan, en is meer dan esthetisch ongenoegen. Dat je in full screen weergave op een niet-legacy, niet cheap-ass mediatek SoC apparaat tegen zoiets aanloopt; je ziet dat je updates of berichten hebt, en kunt er niet bij. Workaround is naar split screen gaan en verversen, dan kun je er vaak wel op 'klikken'. Maar dat is soms echt even kutten en de pagina meerdere malen laten re-scalen voordat hij hem pakt.
Geen site brekend iets, maar irritant, ja dat wel.
joachimt (crew films)
-
- 3796 messages
- 9724 votes
Ik zal dat niet kunnen klikken op je icoontje nog eens met Tim bespreken. Hij is daar een tijd geleden wel mee bezig geweest en ik dacht dat het opgelost was. Ik had er maanden geleden ook last van maar ondertussen al lang niet meer. Op mobiel niet, splitscreen op mijn laptop niet. Ik heb persoonlijk geen problemen met browsen op de site, zowel in volle versie als in splitscreen-modus.
joachimt (crew films)
-
- 3796 messages
- 9724 votes
Twee dagen geleden zei ik dat ik eens zal proberen de site met advertenties te bekijken, omdat ik ingelogd geen advertenties te zien krijg. Ik heb vandaag wat op MM gezeten in een uitgelogde browser en ik ben best wel geschrokken. Het aantal en het formaat van de advertenties is buitenproportioneel. Onder de screenshots van een film verwachtte ik foto's van de cast, maar daar stonden advertenties van roddelsites ofzo, waardoor ik even dacht dat Katje Schuurman in The Godfather speelde.
Ik heb zojuist contact opgenomen met Roy om te kijken wat er mogelijk is op dit gebied.
Rick18
-
- 232 messages
- 5295 votes
Twee dagen geleden zei ik dat ik eens zal proberen de site met advertenties te bekijken, omdat ik ingelogd geen advertenties te zien krijg. Ik heb vandaag wat op MM gezeten in een uitgelogde browser en ik ben best wel geschrokken. Het aantal en het formaat van de advertenties is buitenproportioneel. Onder de screenshots van een film verwachtte ik foto's van de cast, maar daar stonden advertenties van roddelsites ofzo, waardoor ik even dacht dat Katje Schuurman in The Godfather speelde.
Ik heb zojuist contact opgenomen met Roy om te kijken wat er mogelijk is op dit gebied.
Niet alleen dat. Heb op mijn telefoon minstens een keer per week dat ik na mij een rsi arm te hebben gescrolld op de meningenfilter wil drukken. Vervolgens laden dan ineens een zooi advertenties waardoor je onbedoeld dan op zon advertentie klikt. Wellicht goed voor de inkomsten van de site maar wel irritant.
Ook andere interesante informatie verzuipt in de hoeveelheid advertenties. Heb soms het gevoel meer op een advertentiesite te zitten met verdwaald wat filmgerelateerde dingen dan op een filmsite met advertenties.
Op mijn telefoon is het trouwens ook niet mogelijk om bij de uitgebreide zoekfunctie te zoeken op overige informatie. Alles rechts van zoeken binnen de eigen stemmen valt weg en er is met geen mogelijkheid bij te komen.
Had ook goede hoop dat toevoeging van tvmeter de site zou verbreden en verbeteren. Behalve dat detvmeukartikelen (gelukkig inmiddels weg te filteren) misschien wat clicks genereren voor de eigenaren zie ik als gebruiker de toegevoegde waarde van de samenvoeging nog nauwelijks. Wanneer ik series toevoeg aan mijn mappen verschijnt daar welliswaar een cijfertje die aangeeft dat ik 1 serie aan die map heb toegevoegd. De map zelf blijft echter leeg. Ook kan ik nauwelijks gericht naar series zoeken. Wanneer ik een misdaadserie op netflix wil zien kom ik niet verder dan de films uit wat top25 lijsten of een alfabetische lijst met alle series op netflix. Daaruit moet ik dan zelf dan maar handmatig de misdaadseries uit filteren die buiten die top25's vallen. Misschien zie ik al twee jaar iets over het hoofd maar voor een databasesite is de zoekfunctie voor de series wel erg karig.
legian
-
- 777 messages
- 0 votes
Je laat het klinken alsof je een kritische wijsheid verkondigd hebt.
Dat maak jij ervan, ik constateer alleen een realiteit.
Je beschuldigt mij hier van dingen die ik niet doe, maar die meter_fan, dion.ollie en de crew hier doen. Dat jullie het als users hier maar van ze overnemen is toch te gek voor woorden.
En dat dit een dood paard is geworden blijkt wel ja. Waar zijn die mooie beloften gebleven van meter_fan, waar hij 2 jaar geleden mee binnenkwam. Met zijn 'we waarderen de community zeker' en dat de community juist een van de sterke punten is. Of dat ze niet zouden gaan zitten aan de identiteit van MovieMeter...
Mijn vertrek zou voor jullie ongetwijfeld een opluchting zijn. Zolang die kliks maar blijven komen.
wavanbuuren
-
- 4228 messages
- 1334 votes
De discussie van de afgelopen dagen triggerde een lekenvraagje bij me. Misschien zijn er users die hier verstand van hebben: Als er steeds meer oud gedienden verdwijnen van de site, waardoor fora- en filmdiscussies minder en minder nieuwe input krijgen, verliest de site dan ook langzamerhand haar waarde als verdienmodel, of wordt dit zo ruimschoots goedgemaakt door "andere users" en passanten die voldoende in clickbait happen, zodat de cijfertjes voor de adverteerders wel kloppend blijven?
Verder zal het ongetwijfeld iets van doen hebben dat de eigenaar pakketten verkoopt met tientallen site's die ze in beheer hebben neem ik aan?
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Clicks, wavanbuuren. De nieuwssectie is puur gekomen voor het geld, niet de fans. Men maakt een simpel filmlijstje over bv. een Arnold Schwarzegger met daarin wat van zijn topfilms en droppen dit vervolgens op social media. Via Facebook komen er dan een x aantal mensen binnen en meter_fan is weer tevreden
.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Ik verbaas me een beetje over die hele nieuwsberichten discussie.
Ik heb in mijn favorieten de update pagina als standaardbeginpagina staan dus die hele homepage zie ik niet eens.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Ik verbaas me een beetje over die hele nieuwsberichten discussie.
Ik heb in mijn favorieten de update pagina als standaardbeginpagina staan dus die hele homepage zie ik niet eens.
Same. Ik ga wel naar de hoofdpagina maar kijk volledig over de nieuwssectie heen. Het boeit me simpelweg gewoon niet. Ik irriteer me wel aan andere dingen
.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
(...) maar omdat toch interessante films totaaaaaaal geen input meer krijgen... Moet ik opeens gaan zoeken wat er nog meer bestaat ofzo
legian
-
- 777 messages
- 0 votes
wavanburen Zolang de kliks blijven komen blijft meter_fan tevreden. Reclame en kliks, waarbij ze hun uiterste best doen om een zo'n clickbait mogelijke titel te bedenken. Daar zit het geld. De community, die zo belangrijk was (zoals meter_fan in het begin nog aanhaalde) is niet zijn verdienmodel. Dat het ze niets interesseert blijkt ook wel uit de opbouw van de filmtopics waarbij de comments ergens weggestopt zijn. En de leegloop die al die tijd aan de gang is doet ze ook niets.
Het is wat het is, is het coping-mechanisme wat je aan moet leren om hier nog wat uit te halen. Als ik mijn discussie zo moet geloven tenminste.
* edit. Voor op de buglijst. Ik kan wavanburen niet taggen in bovenstaande bericht. Als ik op voorbeeld druk dan gaat het wel goed, maar bij opslaan dus niet.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ik heb het eens getest bij Ellen DeGeneres - MovieMeter.nl. Op haar startpagina staat er bij Finding Nemo gewoon stemrol, maar als je verder gaat naar haar volledige filmografie staat er bij haar stemrollen telkens stemrolrolrol.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.