- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
joachimt (crew films)
-
- 3796 messages
- 9724 votes
Ik heb het eens getest bij Ellen DeGeneres - MovieMeter.nl. Op haar startpagina staat er bij Finding Nemo gewoon stemrol, maar als je verder gaat naar haar volledige filmografie staat er bij haar stemrollen telkens stemrolrolrol.
Die had ik wel gezien. Het ging mij om het plaatje van OH.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
De discussie van de afgelopen dagen triggerde een lekenvraagje bij me. Misschien zijn er users die hier verstand van hebben: Als er steeds meer oud gedienden verdwijnen van de site, waardoor fora- en filmdiscussies minder en minder nieuwe input krijgen, verliest de site dan ook langzamerhand haar waarde als verdienmodel, of wordt dit zo ruimschoots goedgemaakt door "andere users" en passanten die voldoende in clickbait happen, zodat de cijfertjes voor de adverteerders wel kloppend blijven?
Verder zal het ongetwijfeld iets van doen hebben dat de eigenaar pakketten verkoopt met tientallen site's die ze in beheer hebben neem ik aan?
Ik ben geen online marketeer, maar ze willen met het nieuws neem ik aan een 2e FilmTotaal worden en de rest van de site met de community en forum is bijzaak. De filmtopics zijn uiteraard wel gewenst, want daar kunnen ze flink reclames tussen proppen. En ze linken alles aan elkaar. Ik las van de week een Max Verstappen nieuwtje op Moviemeter met uiteraard een verwijzing naar hun eigen F1-nieuwssite. Via via weer nieuwe leden en dus extra clicks. Maar of user A en B nu deze site verlaten zal hen vermoedelijk worst wezen. Het enige wat ik me wel kan inbeelden is dat er al zat andere nieuwssites zijn die beter en minder storend het nieuws leveren. Heb verder geen idee hoeveel populairder MM bij de onregelmatige bezoeker is geworden die het nieuws via google zoekt.
Ik kan overigens best leven met bovenstaande (buiten dat, er zijn voldoende opties om geen last van reclames te hebben...), je moet een verdienmodel vinden. Het is alleen jammer dat dit niet samen mag gaan met een prettig werkende site voor de al aanwezige leden die ook nog gebruik willen maken van deze site.
wavanbuuren
-
- 4228 messages
- 1334 votes
Dank voor jullie reacties heren. Ik vermoedde al zoiets.
De naïeveling in me denkt altijd dat dat toch een aflopende zaak moet zijn want als je drie keer onzin hebt gelzezen klik je de vierde keer niet meer. Laat staan dat het extra verkoop genereert voor de adverteerders. Maar de realist in me weet dat je de grijze massa niet te hoog moet inschatten.
Ondertussen vind ik op persoonlijke titel mensen zoals de eigenaren van bedenkelijk allooi.
Dat is voorlopig wel weer genoeg off-topic geneuzel geweest van mijn kant, anders word ik nog weg gemodereed 
tijs.k
-
- 139 messages
- 6 votes
Tjaa een web site echt voor liefhebbers zoals het altijd was is te veel een niche denk ik. Daar zijn er geen miljoenen van in Nederland. Er zijn veel meer mensen die niet echt geïnteresseerd zijn in films of in series, maar in roddels. Getuigen wel de populariteit van roddelbladen en kranten als de telegraaf. Vanuit de nieuwe eigenaar bekeken is het een logische stap: een bezoeker is (een deel van) een euro. Meer bezoekers meer euro's. Wat trekt bezoekers: roddelnieuws. Ik denk dat de nieuwe eigenaar de waarde van de community compleet onderschat heeft en dat is echt zonde. Maar al met al is het beter voor ieders hart om rustig te blijven en te accepteren dat dit de nieuwe weg is. Dat scheelt grijze haren. En vertrekken is eenvoudig. Het was altijd mooi, dat moeten we koesteren. Alle credits naar Jordy die een geweldige website heeft gebouwd. Bij de overname stopte een tijdperk, zoals ook het toen prachtige platform Hyves stopte na overname door eerder genoemde roddelkrant. Oké dat stopte letterlijk, dus wie weet heeft roddel toch niet de toekomst?
Heino (moderator series)
-
- 1517 messages
- 2355 votes
Wanneer ik series toevoeg aan mijn mappen verschijnt daar welliswaar een cijfertje die aangeeft dat ik 1 serie aan die map heb toegevoegd. De map zelf blijft echter leeg.
Dit is een bekende bug waar gelukkig wel een oplossing/workaround voor is. Als je naar een seizoenspagina gaat van de serie kun je via het plusje bij "Mijn series" de serie wel toevoegen aan een map.
Voorbeeld: Het werkt dus niet bij Breaking Bad (Serie, 2008 - 2013), maar wel bij Breaking Bad - Seizoen 1 (2008-2009). In het laatste geval wordt dan ook de hele serie aan een map toegevoegd, niet het losse seizoen.
Misschien niet ideaal, maar zo werkt het tenminste wel.
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Ik heb onderstaande reactie twee weken geleden onder de info-tab bij NPO Start geplaatst, maar nog geen reactie gehad, misschien omdat het niet de juiste plek voor was, of misschien is er bewust nog niet op gereageerd omdat er momenteel naar gekeken wordt, maar ik ben wel hoopvol dat het iets is dat opgelost kan worden. De aanbod-overzichten is namelijk een van de weinige functies die ik regelmatig gebruik en die kloppen dan niet altijd.
Het valt me op dat de lijst films die volgens MovieMeter op NPOstart te zien is, wel vaker niet klopt. Ik weet niet of er iets met het script niet goed gaat?
Drive gemist? Start met kijken op NPO Start - npostart.nl
Capharnaüm gemist? Start met kijken op NPO Start - npostart.nl
Parasite gemist? Start met kijken op NPO Start - npostart.nl
Komen bijv. nu ook niet terug.
Was ook lang zo met Nelyubov (Film, 2017) - MovieMeter.nl als ik me niet vergis.
edit: ah ik zie nu dat dit een paar reacties terug ook al aangekaart is.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dankjewel voor het nogmaals melden.
We laten dit uitzoeken of de scrapers hier nog goed werken.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Wij als niet crewleden zien elke keer een melding dat een crewlid een bericht heeft geplaatst in hun besloten forumgedeelte.
Nou ben ik geen ontwikkelaar, maar is het niet gewoon een kwestie van een paar vinkjes uitzetten door de siteontwikkelaar om dit uit zicht van de andere gebruikers te krijgen? Het is storend.
Aangezien ze hier nooit meelezen, kan een crewlid dit niet eens aan hen melden? 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dankjewel voor het nogmaals melden. Ik heb het bovenaan geplaatst in de bugslist.
david bohm
-
- 3074 messages
- 3439 votes
Op desktop kan ik door de vele reclame die vrijwel alles op het scherm overlapt, niet inloggen.
joachimt (crew films)
-
- 3796 messages
- 9724 votes
Op desktop kan ik door de vele reclame die vrijwel alles op het scherm overlapt, niet inloggen.
Kun je een screenshot plaatsen? Ik heb deze week de site nog uitgelogd bekeken en hoewel ik schrok van de hoeveelheid advertenties zag ik niks overlappen. Meld ook welke browser je gebruikt.
vaxukarius
-
- 16 messages
- 920 votes
Ik moest aanvankelijk nogal aan de drukte wennen die het nieuwe design biedt, maar kan toch makkelijk enige gewenste titels vinden en mij zonder al te veel moeite door de menu's manoeuvreren. Ben vooral fervent MuMe-ganger, houd onder een andere naam BM draaiende en sta gematigd positief tegenover een opfrisbeurt van die sites - mocht het ooit zover komen. Klamp me doorgaans graag aan het oude vertrouwde vast, maar de vormgeving van de berichtgeving ziet er hier wel strak uit. Ik hoop mijn passie voor films, die de laatste jaren in het slop zit, weer wat op te kunnen rakelen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
De poster bij The Northman (2022) blijkt fanart te zijn, daarom is de toevoeging verwijderd en is er een forumtopic aangemaakt, tot er alsnog officieel beeldmateriaal beschikbaar komt.
EDIT:
Eerste poster is toevallig net vrijgekomen. De trailer is er nu ook!
tijs.k
-
- 139 messages
- 6 votes
Dit heb ik ook soms en ook soms dat de zoekfunctie daardoor niet te gebruiken is omdat er een reclame 'overheen' komt. Als ik het weer zie zal ik ook een screenshot maken, heb het al vaak gehad.
joachimt (crew films)
-
- 3796 messages
- 9724 votes
(afbeelding)
Helder. Dit ga ik rapporteren met prio 1, want zo is een site natuurlijk helemaal niet werkbaar.
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
Zojuist had ik notificatie dat iemand mij had gequote in het feedback topic van de series. Toen ik daarop klikte werd ik ergens op pagina 50 van de 77 gedropt.
Shaky
-
- 3735 messages
- 13044 votes
2 opmerkingen / vragen:
- Ik heb afgelopen donderdag een bericht ontvangen van een crewlid, dat bericht kwam 'via series' stond erbij. Vanochtend kreeg ik daar pas een notificatie van. Ik kon het bericht vervolgens niet openen. Door alle berichten te openen kwam ik wel bij de betreffende gebruiker terecht, maar er stond iets in de trant van 'er zijn geen berichten met deze gebruiker' (en die zijn er wel degelijk). Vervolgens opnieuw geprobeerd de notificatie te openen: toen werd ik naar een bericht uit 2018 gestuurd.
- Ik kan mijn top 10 films voor 2021 nergens meer invullen, ik weet niet of dit al gemeld is maar zou iemand mij kunnen vertellen waar we onze eigen top 10 voor dit jaar kunnen droppen? Eerst stond die optie ij mijn profiel erbij, maar nu niet meer. Hoop niet dat de deadline al is verstreken.
Heino (moderator series)
-
- 1517 messages
- 2355 votes
2 opmerkingen / vragen:
- Ik heb afgelopen donderdag een bericht ontvangen van een crewlid, dat bericht kwam 'via series' stond erbij. Vanochtend kreeg ik daar pas een notificatie van. Ik kon het bericht vervolgens niet openen. Door alle berichten te openen kwam ik wel bij de betreffende gebruiker terecht, maar er stond iets in de trant van 'er zijn geen berichten met deze gebruiker' (en die zijn er wel degelijk). Vervolgens opnieuw geprobeerd de notificatie te openen: toen werd ik naar een bericht uit 2018 gestuurd.
Ik heb je bericht gekregen en je een antwoord gestuurd. Hopelijk kun je het terugvinden. Anders hoor ik het wel via deze weg en zoeken we een oplossing!
- Ik kan mijn top 10 films voor 2021 nergens meer invullen, ik weet niet of dit al gemeld is maar zou iemand mij kunnen vertellen waar we onze eigen top 10 voor dit jaar kunnen droppen? Eerst stond die optie ij mijn profiel erbij, maar nu niet meer. Hoop niet dat de deadline al is verstreken.
Deze link zie ik ook niet meer bij je profiel, maar dit is hem: Top 10 films 2021
Shaky
-
- 3735 messages
- 13044 votes
Ah, ik heb je bericht ontvangen inderdaad
, kreeg er alleen geen melding van dat er een bericht was.
Bedankt voor de link! Vreemd dat die bij mij verdwenen is.
Heino (moderator series)
-
- 1517 messages
- 2355 votes
Ah, ik heb je bericht ontvangen inderdaad
, kreeg er alleen geen melding van dat er een bericht was.
Bedankt voor de link! Vreemd dat die bij mij verdwenen is.
De link is niet alleen bij jou verdwenen, volgens mij staat deze bij niemand (meer?).
Tim94: Zou je deze link bij iedereen in zijn dropdown menu kunnen zetten? Op MuMe staat deze bijvoorbeeld bij de Top 10 albums in het menu onder je avatar. Hier zou die mooi onder de Top 10 Films/Series kunnen.
badfans69
-
- 3962 messages
- 6126 votes
In de klassieke modus, kun je Top 10 (2021) zien 
Tim94 (developer)
-
- 1700 messages
- 286 votes
De link is niet alleen bij jou verdwenen, volgens mij staat deze bij niemand (meer?).
Tim94: Zou je deze link bij iedereen in zijn dropdown menu kunnen zetten? Op MuMe staat deze bijvoorbeeld bij de Top 10 albums in het menu onder je avatar. Hier zou die mooi onder de Top 10 Films/Series kunnen.
Ga ik vandaag even doen.
DiamondsRealDeal
-
- 234 messages
- 3627 votes
Ik verbaas me een beetje over die hele nieuwsberichten discussie.
Ik heb in mijn favorieten de update pagina als standaardbeginpagina staan dus die hele homepage zie ik niet eens.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Na het inloggen kom je op de homepage terecht, niet te omzeilen dus. Dus.
Volgens mij kan je de site bookmarken op de 'mijn updates' pagina en als je dan niet uitlogt dan komt je volgens mij niet langs de hoofdpagina als je de site opent via de bladwijzer in je browser. Ik werk zo niet, maar zo doet kos het denk ik.
Verder is er ook een nieuwsfilter linksboven op de homepagina, waarmee je bepaalde categorieën nieuws kunt uitzetten.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Bericht verplaatst naar De Site > Algemeen > Zoeken op de site
DiamondsRealDeal
-
- 234 messages
- 3627 votes
Nooit uitloggen is voor mij geen optie helaas.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Er zijn bijvoorbeeld voor Firefox add-ons beschikbaar waarmee je een automatische redirect van een pagina naar een andere pagina kunt instellen.
Ik heb hier zelf overigens geen ervaring mee.
DiamondsRealDeal
-
- 234 messages
- 3627 votes
Interessant. Over dat nieuwsfilter ; welke ik ook gebruik velen blijven staan, zoals het artikel van Leo's honden. Dan heb ik liever alleen filmnieuws.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.