• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.161 votes
Profile

Ads / reclame op de site

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

Ik heb nergens last van.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Hier ook niet. En eerlijk gezegd, die links storen mij helemaal niet. Ik heb het gevoel dat ze er altijd gestaan hebben.

RWL

• 872 messages
  • 832 votes

Het enige wat ik jammer vind is dat de links ook staan bij films die nog niet eens in de bioscoop zijn geweest.

morpheus

• 1034 messages
  • 675 votes

De links staan er altijd geloof ik. Ik vindt het trouwens eerder handig, stoor me er totaal niet aan,.Een goede en nuttige vondst tenzij je er een communistische levensvisie op na houd natuurlijk

Esteban

• 3606 messages
  • 1826 votes

tovenaar schreef:

(quote)
No way dat die bedrijven betalen voor die links bij een film.

Daar heb je het dan toch even mis. En ik spreek uit ervaring. Bovendien staat "betalen" -om het wat minder aantrekkelijke woord te gebruiken- niet persé garant voor geld.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Over een paar minuten begin ik met een proef met Google Ads. Straks is (in ieder geval voor mensen zonder adblocker) onder het menu een rijtje met Google-links te zien. Deze links worden automatisch "context-relevant" getoond. Mocht je eventueel een keer ongepaste links tegen komen, meld het dan even, dan kan ik die URLs weren uit het programma.

Mijn doel is nog steeds niet om hiermee even lekker binnen te lopen (al hoef ik me natuurlijk ook niet schuldig te voelen als ik hier wel wat aan zou verdienen): ik hoop de komende weken te ontdekken of de site hiermee voldoende oplevert om "self supporting" te kunnen zijn, zodat we de sites straks zonder donaties op een eigen server kunnen zetten.

Naar mijn mening gaan we hiermee nog steeds niet over naar de Dark Side van een commerciële kermissite, maar daar zullen sommigen ongetwijfeld anders over denken. Mocht je het echt niet trekken kun je zoals gemeld gewoon Firefox in combinatie met de AdBlock-plugin gebruiken, dan heb je nergens last van.

Da Jando

• 1383 messages
  • 1060 votes

Oei, MM goes commercial. Brengt dat nou veel op? En gaat dat per klik ofzo? Ik vind het eerlijk gezegd behoorlijk storend...het is zo zonde van de fijne layout. Ik betaal liever zo nu en dan een tientje

Ik schrok me kapot joh, opeens een google ad

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Ik was wel even verrast om ineens een Google-reclame blokje te zien, maar last heb ik er niet van. En als het helpt om de nodige middelen binnen te slepen, dan is dat mooi meegenomen. En mocht je er nog wat aan overhouden, dan is je dat van harte gegund, Jordy.

[nieuwsgierig] Maar hoe werkt het precies? Betaalt Google voor het aantal keer dat er op een ad. geklikt wordt? Of per view? Of nog anders? [/nieuwsgierig]

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Het bedrijf betaalt per klik, de opbrengsten van die klik gaan deels naar Google, deels naar mij. Dit is overigens geen oproep om maar even lekker te gaan klikken, want bij raar gedrag word ik het programma zo weer uitgeknikkerd. Maar als je een keer wat interessants ziet, en je klikt op een link, zal ik daar geld voor ontvangen idd.

En Da Jando: een goed excuus om op Firefox over te stappen

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Mooi Af en toe een klikje is niet verdacht en kost geen moeite, dus waarom niet?

salvatore

• 1937 messages
  • 3236 votes

Ik vind het prima dit hoor, maar is het mogelijk dat de ads wat bijpassendere kleuren kunnen krijgen, het staat nu als een blok op het scherm. Is verder geen probleem hoor, ik stap zo over op firefox als het me zou 'ergeren' maar ik denk dat wat neutrale kleuren toepasselijker zou zijn. (hiermee doel ik eigenlijk op de zwarte randen)

Verder vind ik het een uitstekend idee (Y)

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Wat vind je neutrale kleuren? Helemaal zwart/wit? Ik kan alleen de kleuren wijzigen.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Mogelijke bug ?

EDIT: Ik merk het nu ook bij het posten. (geen last van ofzo)

salvatore

• 1937 messages
  • 3236 votes

Bijvoorbeeld de zwarte randen veranderen naar de geel/beige berichten kleur.

Da Jando

• 1383 messages
  • 1060 votes

Jordy wrote:

En Da Jando: een goed excuus om op Firefox over te stappen

Ben al een hele tijd een tevrede FireFox gebruiker, zal eens zorgewn dat die ads verdwijnen

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Hoe kun je die ads dan laten verdwijnen met firefox ?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Bijvoorbeeld door de AdBlock extensie te installeren.

https://update.mozilla.org/extensions/?os=Windows&application=firefox

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

Ik vind die Google Adds dus niks, als het nou nog film-links waren oke. Maar op rare advertenties over hoe je snel geld kan bijverdienen en hoe diep de oceaan is zit ik niet te wachten. Ik zal die AdBlock maar eens installeren.....

Bad_Religion

• 624 messages
  • 628 votes

Verdien €600,- Euro per dag.

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

Net Adblocks geinstaleerd maar iedere keer als ik nu naar op een link klik hier, dan staan die ads er weer. Weet iemand hoe je dat voor de hele site insteld?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

De links zijn "context relevant". Als je een topic leest over "commercieell" en "geld verdienen" is het logisch dat je dat soort links ziet. Als je een filmdiscussie leest zie je filmlinks. Enzovoorts.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

jassonn wrote:

Net Adblocks geinstaleerd maar iedere keer als ik nu naar op een link klik hier, dan staan die ads er weer. Weet iemand hoe je dat voor de hele site insteld?

Misschien kan dat verder in het Firefox topic?

lngrid

• 1232 messages
  • 553 votes

Ik doneer ook liever af en toe wat dan dat ik deze ads steeds in mijn ooghoek heb. Ook in IE moet je die dingen kunnen blokkeren trouwens (weet nog niet hoe).

Misschien een optie om te kunnen kiezen tussen of jaarlijks 5 of 10 euro te doneren, of anders die ads te zien (is dat in te stellen, op loginnaam?).

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Ingrid: Zoals je zelf ook al zegt kun je ze gewoon blokkeren, wat is dan het probleem?

mrdig

• 499 messages
  • 2687 votes

Oei, ook maar adblocks installeren dan. Ik begrijp je beweegredenen wel, maar ik vind het foeilelijk.

Ik doneer liever, een paypal button misschien?

Of een optie poweruser oid? Zodra je als user zijnde hebt gedoneerd aan MM dat je dan een advrije site hebt? (oftewel, je wordt dan een poweruser) Gebeurt wel vaker op andere sites.

Edit: Ingrid stelt iets soortgelijks voor. Mensen laten kiezen tussen doneren of ads lijkt me beter voor MM dan mensen adblocks te adviseren.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ban die ads maar gewoon, no problem. Als je je hierdoor schuldig voelt kun je een keer een dvdtje via de FRS-link kopen (of anderen vragen dan te doen).

Het heeft mijn voorkeur de site draaiende te houden zonder dat ik verantwoording of een bepaald kwaliteitsniveau verschuldigd ben aan betalende users. Ik weet dat niemand verder eisen stelt, maar toch voel ik die verplichting wel (blij dat we inmiddels zo ongeveer weer door de "als jullie € X doneren blijft de site weer een jaar in de lucht-periode heen zijn )

Dit zou allemaal pas weer een optie worden als de site niet uit de kosten komt met (mijn inziens) redelijke reclame als deze. Bijkomend nadeel is dat donaties geen structurele oplossing zijn, ik zou het vervelend vinden om om de 4 maanden weer te moeten bedelen om geld.

Eerst maar eens kijken of het lukt als 90-95% van de bezoekers Google-ads ziet. Er is btw. geen reden voor paniek, de site is niet in direct gevaar ofzo... ik zou het gewoon een fijn idee vinden als de site over een tijdje zichzelf betaalt.

mrdig

• 499 messages
  • 2687 votes

Als je de users laat kiezen tussen doneren en ads haal je meer geld binnen om de kwaliteit te kunnen waarborgen/verbeteren dan als je mensen laat kiezen tussen ads en adblocks.

Nu is er geen optie doneren/geen ads, dus haal je altijd minder geld binnen. Zet in de algemene voorwaarden van het doneren dat doneren geen garantie is voor kwaliteitsbehoud/verbetering en je bent klaar.

Ik heb er nu meteen 10 euro voor over om die ads te laten verdwijnen, maar als antwoord krijg je: installeer adblocks! Niet echt commercieel. Maar nu hou ik op, het is tenslotte jouw site.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

"Hoe ontstaat wind" ... heb al hard gelachen met die dingen

Vind het trouwens een prima initatief, bij donatie kom je al snel met elitegroepjes te zitten, wat het communitiegevoel op dit soort sites meestal niet ten goede komt.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Ik heb er eerlijk gezegd helemaal geen last van. Heb zo'n idee van "Liever niet, maar als het er toch is, geen probleem."

mrdig

• 499 messages
  • 2687 votes

Onderhond wrote:

Vind het trouwens een prima initatief, bij donatie kom je al snel met elitegroepjes te zitten, wat het communitiegevoel op dit soort sites meestal niet ten goede komt.

Niemand, behalve Jordy, hoeft toch te weten wie wel doneert en wie niet? Dan krijg je dat elitegezeur ook niet.

Nu hou ik echt op. Ik ga maar es klikken op onbeperkt dvd's kijken....

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.