- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Ads / reclame op de site
Ads / reclame op de site
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Ik kan er niets anders van maken. Het zijn commerciële artikelen. Redactioneel doe ik verder niets. Alleen het onderhoud / nieuwe functies maken voor de site.
"Commerciële artikelen" is wel een erg eufemistische term voor pure reclame.
Dit heeft in de verste verte niks meer met films, series of zelfs niet met tv te maken.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Het is inderdaad schunnig dat er gokreclames staan in de sectie "nieuwsartikelen". Meer dan schunnig, het is gewoon belazeren, voorliegen. Het is geen nieuws.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Maar even los van wat we daarvan vinden, respecteer ik volledig dat een dev met die specifieke onvrede echt niets kan aanvangen. Laat Tim zich liever druk maken om de zaken waaraan hij wel zijn steentje bij kan dragen, en die in zijn invloedssfeer liggen. Bugs, website functionaliteit, dat soort dingen.
Geef hier vooral je ongezouten en onderbouwde mening (doe ik ook) over andere zaken zoals deze gokreclames, maar de kans dat de eigenaar het leest is klein, en als hij het al leest zal hij vermoedelijk zijn schouders ophalen. Hij zal die keuze bewust hebben gemaakt en de geboden deal het waard hebben gevonden, denk ik dan. Een community opbouwen is zijn primaire doel niet, dat is inmiddels toch wel gebleken? De nadruk ligt.... elders.
Maar dit is geen discussie die we met een developer moeten gaan voeren denk ik, die heeft daar net zo weinig invloed op als Kappeuter. 
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Mij gaat het niet om Tim de schuld te geven, ik had niet eens precies door wie Tim is en wat zijn functie is. Ik ben wel bang dat het niet helemaal in de haak is om op dergelijke wijze als hier reclame voor goksites te maken. En zeker na de wetswijziging per 1 januari 2023 kon het wel eens fout zijn.
Dat zijn echter mijn zaken niet, ik ga er geen punt van maken. Ik heb zelfs niets tegen gokreclames, alcoholreclames, tabaksreclames of wat dan ook.
Maar dan wel duidelijk maken dat het reclame is, en het niet vermommen als nieuwsbericht. Dáár heb ik wel wat tegen.
TMP
-
- 1889 messages
- 1715 votes
Bij De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic #2:
En vandaag weer. Ik gok dat dit een wekelijks iets gaat worden, wat zouden de odds daarvoor zijn?
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Ik ook. Erg fout.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Ik als betalend lid zie hem ook

Ik vrees dat je die zelfs met een adblocker niet weg gaat krijgen, maar wie weet zijn er plugins die je ook op woorden kunt laten filteren. Ik ben best bereid daar even voor te prutsen, ik ben instant iets minder gelukkig, wanneer ik die intens trieste bende op de voorpagina van mijn filmsite tussen de artikelen zie.
Misschien toch maar eens in verdiepen of er zoiets is.
topsoft
-
- 45 messages
- 793 votes

Ik vrees dat je die zelfs met een adblocker niet weg gaat krijgen, maar wie weet zijn er plugins die je ook op woorden kunt laten filteren. Ik ben best bereid daar even voor te prutsen, ik ben instant iets minder gelukkig, wanneer ik die intens trieste bende op de voorpagina van mijn filmsite tussen de artikelen zie.
Misschien toch maar eens in verdiepen of er zoiets is.
Of hopen dat er geluisterd wordt naar filmliefhebbers hier die een hekel hebben aan dit soort praktijken (reclame dus voor dat verachtelijke gokken). Maar ja, die commercie.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Er wordt hier wel geluisterd, hoor. Door Mods, door Crew, door Tim voor de IT gerelateerde zaken. Dion.Ollie wil ook graag meedenken binnen de kaders van wat hij wordt geacht te doen. En er zijn nog altijd betrokken forumleden die dingen organiseren of wat meer diepgaande stukjes schrijven voor de voorpagina. (speaking of which, is RebekkaRaap alweer gestopt? Zonde! Heeft één maand geduurd?
)
Maar die kunnen hier niet veel aan veranderen; de hoop dat je in dit topic invloed uit kan oefenen op de commerciële kant van de site, of dit soort verborgen gokreclame kun je daarom beter laten varen. Alhoewel, als je een manier weet hoe de eigenaren MovieMeter ook kunnen monetizen zonder reclame te maken voor verachtelijke praktijken zoals gokken, dan kun je ze dat laten weten. Moet je wel met iets beters komen dan 'ik vind het moreel verwerpelijk', vrees ik. Hoezeer ik je ook gelijk geef.
Of als je de stoute schoenen aan wil trekken, probeer het bij de Stichting Reclame Code. Ik ben geen jurist (dat is broer Milton), dus geen idee of dit aan te vechten valt binnen het verbod op reclame dat is ingegaan, of wat er gebeurt met MM (of het forum) als die inkomsten opeens wegvallen door een overijverig forumlid. Op dit moment ben ik me nog gewoon passief aan het doodergeren, iedere keer dat ik het zie.
Maar de wens om er iets aan te doen, blijft wel. Ik zou zelfs betalen om het niet te zien. Opbokken 
joachimt (crew films)
-
- 3795 messages
- 9719 votes
De genoemde reclame is inderdaad geplaatst als nieuwsbericht en daarom zien betalende gebruikers het ook. Technisch klopt het dus dat jullie dit zien.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat jullie dit niet horen te zien. Ook al is het geplaatst als nieuwsbericht, het blijft reclame. Dit proberen diverse crewleden al aan te kaarten bij de mensen achter de schermen. Afgezien nog van het wel of niet betalen voor MM, heeft John Milton ook een punt rondom de vernieuwde regelgeving.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik heb dit zelf ook al aangekaart en de eigenaars maken blijkbaar een onderscheid tussen reclame en een advertorial (die dus zelfs de betalende leden te zien krijgen). Los nog van het verwerpelijke dat er reclame is rond gokken, valt er helaas weinig te doen.
tijs.k
-
- 139 messages
- 6 votes
Het zal wel mijn bekrompen geest zijn maar is het niet een bijzondere situatie dat de "grote bazen" zich altijd stilhouden en daar niet mee te communiceren valt? Waarom neemt niemand haar of zijn verantwoordelijkheid hiervoor? Wij zijn het klootjesvolk, de mods en dion&co de dienaren van de Grote Bazen en de Grote Bazen onbereikbaar, veilig op hun troon. Dat is toch geen hedendaagse manier van bedrijfsvoering... als CEO zou ik denken dat je je keuzes moet kunnen verantwoorden, al is het maar om een trouwe groep gebruikers van 20+ jaar niet tegen je te hebebn
wavanbuuren
-
- 4228 messages
- 1334 votes
Ik heb dit zelf ook al aangekaart en de eigenaars maken blijkbaar een onderscheid tussen reclame en een advertorial (die dus zelfs de betalende leden te zien krijgen). Los nog van het verwerpelijke dat er reclame is rond gokken, valt er helaas weinig te doen.
Goh verrassend. Het bevestigt het beeld van een stel niets ontziende geldwolven maar weer eens.
De eigenaren vertegenwoordigen echt alles wat er mis is in deze maatschappij.
Het is dat ik zelf zo hypocriet ben dat de databases van 20 jaar stemmen me teveel aan het hart gaan, anders had ik het wel geweten....
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Als je nu niet-ingelogd voor het eerst op de site komt lijkt het wel een goksite in plaats van een filmsite. Ik kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Als je nu niet-ingelogd voor het eerst op de site komt lijkt het wel een goksite in plaats van een filmsite. Ik kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is.
Ik check soms niet ingelogd de site. Dat is echt niet te doen met meters aan scrolwerk door reclames maar nog veel erger die constant poppende video's. Klik je er een weg, komt een volgende. Zeker als je even naar een andere pagina gaat. Het is niet te doen. Schandalig om de gebruikservaring zo bizar negatief te maken. Dan hebben wij als vaste bezoekers nog mazzel dat het bij ons ingelogd nog wat netter is, maar zo jaag je elke nieuwe aanwas wel weg of dwing je mensen addblockers in te zetten. En dan zijn er inderdaad nog die gênante gokberichten. Pijnlijk dat MM naar dat niveau is gezakt.
tijs.k
-
- 139 messages
- 6 votes
nou die mazzel heb ik dus niet ik kom hier elke dag en heb gewoon schijtreclames overal.
ik hab altijd mijn adblocker uitgeschakeld op de metersites maar de site is gewoon onbruikbaar nu
Anamorph
-
- 79 messages
- 282 votes
Ik wordt HELEMAAL gek van al die reclames en de terugkerende vragen over cookies en pushberichten! FF snel wat opzoeken is er niet meer bij. Ben er wel kaar mee eigenlijk.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Ik wordt HELEMAAL gek van al die reclames en de terugkerende vragen over cookies en pushberichten! FF snel wat opzoeken is er niet meer bij. Ben er wel kaar mee eigenlijk.
Deze is door de crew doorgespeeld aan de developer. Helaas kregen we in het verleden nul op het rekest bij dit soort meldingen.
jippie2010
-
- 2612 messages
- 8082 votes
Ik word gek van de gokreclames. Weet niet of het al genoemd is, maar is het niet bij wet bepaald dat gokreclames pas na een bepaald tijdstip getoond mogen worden? Hier staat het doodleuk de hele dag aan, zelfs als frontpage 'nieuws'. Misschien toch maar eens melding van maken...
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
https://i.ibb.co/b5GDVx6/gokken.jpg
Mijn God. Alweer. De vorige is 3 dagen geleden. Er zijn grenzen aan wat ik kan relativeren 
Het is niet dat dit géén punt van zorg is onder jongvolwassenen. Dit is een serieus issue:
Klinieken bezorgd over toename gokverslavingen sinds corona - nos.nl
Echt enorm smerig, om met die frequentie op de voorpagina van een filmsite mensen/jongeren binnen proberen te lokken, in ruil voor reclame-inkomsten. Fucking pennies. Dit bereikt zo wel een punt dat ik niet uitsluit dat ik in een vlaag van gewetenswroeging mijn account gewoon verwijder, dan maar alleen Icheckmovies en Letterboxd. Ik zie als oudgediende weliswaar geen advertenties naast deze klote-advertorials (sorry voor de taal), maar ik kan niet uitsluiten dat mijn 100+ clicks per dag niet meegeteld worden in de cijfers die aan adverteerders getoond worden. Dat is wel het laatste dat ik wil doen, maar dit kan zo niet...
Iemand ervaring met een petitie wellicht die we bij de eigenaren in kunnen dienen, of een manier om druk uit te oefenen dat dit echt niet door de beugel kan, op deze manier?
Ik heb zojuist de eigenaren gecontacteerd (zie onderaan), ik ben er nu klaar mee me alleen passief te lopen ergeren. Ook heb ik een officiële klacht ingediend bij de Stichting Reclame Code met screenshots en URLs. Ik heb geen idee hoe zinvol dat gaat blijken, maar we gaan het zien.
jippie2010 dat is zeker benoemd, door meerdere gebruikers (zie maar hierboven). Laat de eigenaren het ook vooral direct weten dat je wilt dat dit stopt!!! :
Contact opnemen met MovieMeter
Mag ik jullie uitnodigen dat ook te doen?
TMP
-
- 1889 messages
- 1715 votes
Met de hashtags 'nieuws' en 'films' erbij. Wat erg. Gokreclame presenteren alsof het nieuws is, of überhaupt iets relevants. Ondertussen drie keer per week! Ik zie dat de eigenaar van Moviemeter ook eigenaar is van websites als 'WijWedden.net' en 'OddsCritic.com'. Als hij deze 'artikelen' nou gewoon daar plaatst, dan heeft hij meteen zijn doelgroep te pakken en hoeft hij er filmliefhebbers niet mee lastig te vallen.
jippie2010
-
- 2612 messages
- 8082 votes
Heel goed John Milton, ik ga je voorbeeld volgen!
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Heel goed John Milton, ik ga je voorbeeld volgen!
blurp194
-
- 5489 messages
- 4190 votes
Ik heb mijn berichtje verstuurd. Reclame op zich is al erg genoeg, maar dit gaat echt heel duidelijk een grens over.
Vraag me overigens ook af of dit wel legaal is, openlijk aanzetten tot gokken op een site die open toegankelijk is voor minderjarigen. Als het aan mij lag zou het zeker niet legaal zijn, laat dat duidelijk zijn.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Er is wetgeving aanstaande. Vanaf eind maart is wat hier gebeurt vermoedelijk strafbaar:
Verbod op gokreclames waarschijnlijk nog niet rond op 1 januari - nos.nl
Opvallend overigens hoeveel mensen zichzelf druk maken over gokreclames. Tot petities aan toe. En ja, gokreclames zijn slecht en leiden tot verslaving. En nee, ik vind niet dat mijn oudste kind (de jongste heeft nog geen interesse in moviemeter) deze website mag bezoeken. Maar er zijn grotere problemen en misstanden in nl. Fors grotere problemen en misstanden waarvoor geen adequate wetgeving aanstaande is.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
True, maar als je niet om dingen mag bekommeren die minder erg zijn dan Oekraïne, Oeganda en & Afghanistan (om maar een willekeurig drietal landen met problemen te noemen) dan laat je ook weer dingen onnodig liggen waar je misschien wel een (zeer) minimale rol in kunt hebben, omdat het dichterbij is en je lijntjes uit kunt werpen.
Er is altijd wel iets ergers, niet? Petities zijn misschien wat sneu, eens. Maar met lede ogen aan de zijlijn staan, terwijl de gokreclames hier alleen maar toe lijken te nemen is nog kwalijker, wat mij betreft.
Hoe dan ook: dank voor het delen van het artikel, had ik gemist. Is er niets recenters? Ook matig, dit is van oktober. 
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Daarvoor hoef je echt niet met een schuin oog naar het buitenland te kijken, dat is nu net het punt. De toeslagenaffaire. Arbeidsmigratie. Zomaar twee zaken met oneindig meer impact op de samenleving dan foute reclames op een website.
Maar goed, ik dwaal af. Uiterlijk eind maart is het gedaan met de gokreclames op deze website.
Richardus
-
- 2128 messages
- 1196 votes