• 177.911 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.041 votes
Profile

Ads / reclame op de site

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

We hebben het (enkele probeersels een paar jaar geleden daargelaten) lang zonder gedaan, maar ik ga weer commerciële links plaatsen op de site.

Ik erger me bij veel concullega's aan overdadige banners en dergelijke, wees gerust, die zullen er niet komen. Er komen bij elke films onder het "toevoegen, imdb, etc" rijtje 3 links bij:

- een link naar interdvd.nl, een verhuurservice voor dvd's

- een link naar postersale.nl, een (duh) postershop

- een link naar bol.com

Ik heb niet de illusie hiermee binnen te lopen, maar het zal wel eens leuk zijn om de vrijwilligers hierdoor een keer een dvdtje cadeau te kunnen doen, of om alvast wat op te bouwen voor het geval er weer eens geld op tafel moet komen om het voortbestaan van de site te waarborgen.

Denk dat ik dit morgen in ga bouwen, maar dan zijn jullie vast gewaarschuwd. Denk trouwens niet dat er iemand last van zal hebben, al is het natuurlijk een beetje jammer om je onafhankelijkheid op te geven. Het gaat in eerste instantie om een proefperiode van een paar weken, waarin ik eens wil zien hoe het loopt.

Dus mocht je iets bij bovenstaande bedrijven willen afnemen; doe het via een link op deze site

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5066 votes

Ik vind het in ieder geval geen probleem. Sterker nog: ik had het waarschijnlijk al eerder gedaan in jouw plaats. Zo lang we alles kunnen blijven zeggen wat we nu ook al zeggen zijn bescheiden links prima. En dan blijven we onafhankelijk genoeg. Helemaal als dat het voortbestaan van de site nog beter garandeert.

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Tuurlijk, als het de site vooruit helpt, zonder erg aanwezig te zijn:

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Gelijk heb je. Doen...

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Ik snap het niet zo goed waarom je voor juist deze links kiest. Als je dan toch iets wil verdienen met je site (wat natuurlijk ontzettend geoorloofd is), waarom dan voor deze manier kiezen? Werkt dit echt? Ik weet niet hoeveel je hiermee gaat verdienen, maar ik kan me andere manieren voorstellen waardoor je iets met je site kan verdienen.

Het zal mij natuurlijk niet uitmaken of die links erbij staan of niet, last zullen we er toch niet van hebben, maar of het nu zal hebben? .... .. ?

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

Als het gewone links zijn vind ik het ook best,zolang ze maar niet de layout gaan verpesten of uit zichzelf gaan "leven".

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ik weet niet hoeveel je hiermee gaat verdienen, maar ik kan me andere manieren voorstellen waardoor je iets met je site kan verdienen.

Voor de draad ermee!

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

En hoezo zou je daar iets mee verdienen,Betalen die bedrijven dan voor die links?

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Tuurlijk. Das marketing.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

tovenaar wrote:

maar ik kan me andere manieren voorstellen waardoor je iets met je site kan verdienen.

Zoals??? Ben erg benieuwd!!

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

jassonn wrote:

En hoezo zou je daar iets mee verdienen,Betalen die bedrijven dan voor die links?

Werkt op comissiebasis, voor elke bestelling via MovieMeter ontvang ik een bepaald bedrag of percentage.

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

U-96 wrote:

Tuurlijk. Das marketing.

No way dat die bedrijven betalen voor die links bij een film.

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Jordy schreef:

(quote)

Zoals??? Ben erg benieuwd!!

I don't know, ik heb me er nooit in verdiept, maar als je hoort dat bepaalde mensen "binnenlopen" met hun website dan neem ik aan dat het niet om een 3tal linkjes gaat. Waarschijnlijk verdienen ze hun geld met een banner of wat dan ook. Jij zal het waarschijnlijk beter weten dan mij, hoe je geld kan verdienen met een website, dus ik zal wel ophouden. Ik vind je beslissing alleen een beetje dubieus.

Maar bij deze shut ik the fuck up.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

tovenaar schreef:

Waarschijnlijk verdienen ze hun geld met een banner of wat dan ook. Jij zal het waarschijnlijk beter weten dan mij, hoe je geld kan verdienen met een website, dus ik zal wel ophouden. Ik vind je beslissing alleen een beetje dubieus.

Maar bij deze shut ik the fuck up.

Tja daar heb ik inderdaad niet echt veel aan.... ik vind je bericht een beetje dubieus "Een banner of wat dan ook"... banners leveren NIETS op... niemand klikt er op. Bovendien heeft iedereen allemaal banner-killers geïnstalleerd. Wat iedereen tegenwoordig doet is van die Google-links, waarbij context-relevante tekstlinks worden getoond... wat dus eigenlijk hetzelfde is als wat ik straks ga doen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Jammer dat Play geen 'partner programma' heeft.

Ik bestel wel regelmatig bij de FRS, hebben die ook niet zoiets (zonder dat je verplicht bent een enorme banner te plaatsen) ?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

FRS heeft geloof ik ook wel een partnerprogramma, maar ik had de indruk (kan het mis hebben) dat bol.com een betere winkel was?

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Als je kan kiezen tussen de FRS en Bol, zou ik voor FRS gaan!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Zou ik ook absoluut voor kiezen.

BOL is veel duurder dan FRS denk ik. FRS heeft geweldige aanbiedingen en een ruim arthouse aanbod. Bovendien KAN je in de winkel je bestellingen ophalen, gesealed.

BOL is wel een nette winkel natuurlijk, maar ik heb niet het idee dat filmliefhebbers daar en masse bestellen.

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5066 votes

Bol heeft een veel groter aanbod, FRS is daarintegen veel goedkoper. Op dvd gebied erg vaak de goedkoopste in Nederland. En mijn ervaringen met FRS zijn ook wat beter qua service.

Ik bestel veel vaker bij FRS dan bij bol.

Bovendien heeft bol op papier dan wel een groter aanbod, maar je moet vooral niet vragen hoe lang het bij een obscuurdere dvd kan duren.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

okee, prima, zal eens kijken

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Wat misschien wel veel geld op kan brengen is dat er bij films op MM een direkte link staat naar de DVD van die film op de FreeRecordShop-site. Reteveel werk, maar wel goede marketing voor FRS. Als FRS zoiets goedkeurt, breng dat misschien veel geld op voor Jordy.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

U-96 wrote:

Wat misschien wel veel geld op kan brengen is dat er bij films op MM een direkte link staat naar de DVD van die film op de FreeRecordShop-site. Reteveel werk, maar wel goede marketing voor FRS. Als FRS zoiets goedkeurt, breng dat misschien veel geld op voor Jordy.

Nee hoor, dat is helemaal niet veel werk, zo gaat het ook werken (ook bij de posters en de huur-dvd's)

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

FRS en Rodirect zijn de beste Nederlandse bestel-sites voor DVD. Ik bestel er zeer regelmatig. Tot grote tevredenheid.

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

U-96 wrote:

Reteveel werk

Why? Denk je dat toevoegers ook bij elke film op MovieMeter de IMDB link op moeten geven?

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

FisherKing wrote:

FRS en Rodirect zijn de beste Nederlandse bestel-sites voor DVD. Ik bestel er zeer regelmatig. Tot grote tevredenheid.

Me 2.

dray

• 192 messages
  • 786 votes

Ik ben van mening dat een directe link deze site alleen maar ten goede komt! Niet alleen commercieel gezien..

Besteltip: www.loaded247.co.uk[/url] (geen bezorgkosten!)

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Zo dan, de links staan er op (frs.nl ipv bol)

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

ziet er op zich goed uit en helemaal niet storend.

Is het alleen niet mooier om dat gesponsord : wat ervoor staat weg te laten, zodat die links direct onder die bovenste links staan ?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Hmn ik weet niet, het mag best een beetje opvallen. En zo laat ik duidelijk zien dat het iets externs betreft. Maar misschien zou een andere benaming beter zijn...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.