- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Ads / reclame op de site
Ads / reclame op de site
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Maar advertenties generen toch pas opbrengsten wanneer er op geklikt wordt of niet?
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Daarnaast ben ik een tijdje geleden minder gaan werken om deze site te kunnen blijven onderhouden, en dat verschil in inkomen moet toch echt gecomponseerd worden, anders ga ik weer fulltime werken en stop ik met onderhoud aan de sites.
Hoe sta je tegenover hulp met ontwikkelen, een crew voor bugfixes en updates?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik denk er wel eens over om de ontwikkeling uit te besteden (betaald), maar vind maar eens een betaalbare goede php/js ontwikkelaar.
Of om de hele boel op github te gooien en te open sourcen, zodat iedereen verbeteringen kan doen aan de code van de site, maar daar komt wel weer van alles bij kijken op het gebied van eigendom van de code enzo. Moet je met ondertekenen van contributor agreements enzo gaan werken. Zie al helemaal voor me dat ik daar weken mee bezig ben om dat op te zetten, en dat de boel vervolgens na anderhalve commit stil komt te liggen.
Nou ja, misschien ooit. Voor nu gaat het prima zoals het gaat, zolang ik het nog leuk vind om (gemiddeld) een dagje in de week aan de sites te programmeren.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Goh, wat erg zeg, een banner op de website waar ik zo'n beetje al mijn film informatie vandaan haal... Niet zo zeuren, mensen!
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Ik sta de komende maanden weer voor een paar grote uitgaven die ik echt niet uit eigen zak ga betalen. Daarnaast ben ik een tijdje geleden minder gaan werken om deze site te kunnen blijven onderhouden, en dat verschil in inkomen moet toch echt gecomponseerd worden, anders ga ik weer fulltime werken en stop ik met onderhoud aan de sites.
Ik zou graag weer even een vrijwillige donatie willen doen (aangezien mijn jaar-vrije-reclame toch bijna verloopt) Alleen krijg ik deze melding: Mocht je MovieMeter willen steunen dan kan dat door middel van een vrijwillige donatie van minimaal € 12,50. In ruil voor dit gebaar krijg je een jaar lang geen reclame op de site te zien. Alvast bedankt! (geen rekeningnummer e.d.) Hoe verder?
kan dit pas weer vanaf November (wanneer mijn jaar-vrije-reclame verloopt) of tussentijds ook een donatie doen?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
even wachten tot het jaar echt verlopen is, dan krijg je linkjes naar betalen via paypal of ideal te zien op die pagina
bedankt alvast 
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
MM nog maar zelden bezoeken is nu compromis.
Fijn compromis. Maar ik heb toch al eens geschreven dat je dat zelf wilt. Natuurlijk zijn we je wel dankbaar voor je toevoegingen. Maar toch is bijna alles hier op vrijwillige basis, mocht je iets niet willen, dan doe je het toch niet. Zover ik weet is er altijd en overal wel reclame geweest. Koop je een tijdschrift, zit het ook vol met reclames waar je niet voor betaald hebt.
Ik vind het al lang mooi dat je "gratis" gebruik kan maken van een site zoals deze, dus mij stoort het niet, zolang het maar goed bereikbaar is.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Bij De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic #2:
Uiteraard. Ik had een heel bericht getikt net Jordy over van alles en nog wat, maar toen ik even naar een ander tabblad ging in safari (iPad) voor een bronvermelding was ik alles kwijt. Safari herlaadt de site namelijk en je hele bericht is weg. Is me vaker gebeurd dan me lief is, maar daar kan MM echt niets aan doen.
Short version: ik heb het op de pc nu dus één keer gehad dat ik een reclame met geluid had, dus dat zouden we prima als incidenteel kunnen karakteriseren. Ik maak redelijk veel pageviews (al is veel daarvan op iPhone of iPad) en zie het gelukkig weinig. Filmschoolrejects had het ook een keer buiten hun medeweten om, en veel erger nog dan dit, op bijna iedere pagina die je bekeek begon een dezelfde jengelende reclame.
Blij dat je aangeeft dat je daar ook geen voorstander van bent. Voor de duidelijkheid, ik vond de Vanish reclame qua ergernis op een lijn met een Jehova, het was niet mijn bedoeling iemand ergens van te betichten. Maar volgens mij kwam dat ook niet zo over.
Dat addblocker de siteowner geld kost is nieuws voor mij trouwens. De ins en outs daarvan gaan mij niets aan, maar ik dacht dat inkomsten voortkwamen uit plaatsing an sich en pageviews, dat de adds/ de firma daarachter door hebben of iemand addblocker heeft had ik nooit bij stil gestaan. Misschien ook niet geheel onlogisch, de add wordt immers niet geladen bij een block, en een tellertje lijkt me niet moeilijk in te bouwen voor een programmeur.
Anyway, als ik het weer tegenkom zal ik je de link sturen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Dus eigenlijk kost het je geen geld, het zijn minder inkomsten of zie ik dat verkeerd?
De adds naar Catawiki vind ik wel degelijk nuttig, daar ben ik ook lid.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Dus eigenlijk kost het je geen geld, het zijn minder inkomsten of zie ik dat verkeerd?
De adds naar Catawiki vind ik wel degelijk nuttig, daar ben ik ook lid.
je denkt toch niet dat een site zoals deze in de lucht houden gratis is? Gewoon al qua hosting ben je al een aardig centje kwijt. Kijk maar eens naar de prijzen van Nines
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Zoals je waarschijnlijk hebt gezien, heb ik een zogenaamde "cookie wall" moeten implementeren. Voor je op de site kan, moet je nu eerst aangeven dat je akkoord gaat met het gebruik van cookies op de site. Als het goed is hoef je deze toestemming maar een keer (per browser) te geven.
Er wordt (onder dreiging van grote boetes) steeds meer opgetreden tegen sites die cookies plaatsen zonder de gebruiker te informeren en hier toestemming voor te vragen. Ook Google (die een groot deel van onze advertenties verzorgt) stelt dit sinds kort verplicht. Ik kan deze site helaas niet runnen zonder dat er cookies geplaatst worden. Naast dat cookies nodig zijn voor het geautomatiseerd tonen van advertenties, kan ik ook om andere redenen niet garanderen dat ze niet geplaatst worden. Bijvoorbeeld wanneer een gebruiker een externe afbeelding plaatst in het forum, of bij het tonen van YouTube filmpjes, heb ik er geen invloed op wat er voor cookies geplaatst worden door deze (externe) bronnen.
Ik heb geen zin en (vooral) tijd om een soort alternatieve "beperkte" versie van de sites te maken voor mensen die niet willen dat er via Meter-sites cookies geplaatst worden. Vandaar de (voor mij) makkelijkste oplossing: een cookie wall. Ik ben niet blij met de gekozen oplossing, maar zie voor nu even geen andere weg.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
Je hebt volledig gelijk Jordy dat je dat houdt, al is dat wel strontvervelend die dingen. En aangezien politiek hier verboden is houd ik m'n mond ook maar verder dicht.
Nou vooruit, dat constante betuttelende van de overheid mag wel eens gestopt worden. Alles wordt verboden. Overal denkt de overheid dat we kleine kinderen zijn die niet voor zichzelf kunnen opkomen. Regels bedacht door mensen die geen flauw benul hebben waar ze het over hebben, wat mensen willen en die echt belangrijke zaken laten liggen.
SPT
-
- 433 messages
- 3237 votes
Het is zelfs extra slecht voor privacybewuste mensen. Ik had mijn browser vroeger altijd zo ingesteld dat alle cookies bij het afsluiten van Firefox werden verwijderd. Ben daar nu maar mee gestopt omdat ik anders bij elke website die ik bezoek met cookie-walls wordt geconfronteerd.
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Komt er gewoon in feite op neer dat je een boete moet betalen als je als site niet meewerkt aan het doorverkopen van de privacy van de gebruikers, met alle lulpraatjes van "dan wordt dit en dat voor jou verbeterd" als dekmanteltje, waar anno 2015 geen straathond meer in geloofd. Hoezo begint het niet een beetje dictatoriaal te worden?
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Ik geloof nog eerder in de sinterklaas dan in de overheid en de bazen waar voor hun werken (de multinationals).
Zo af en toe krijg ik neiging om: Death Becomes Her (5/10) Movie CLIP - Madeline Takes a Fall (1992) HD - YouTube
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Hij laadt nu overigens weer helemaal niet op de pc. Op de iPad leek hij het gek genoeg even wel vrij direct te doen (WiFi zelfde netwerk), wat de providerafhankelijke theorie wat tegen leek te spreken.
Bleek echter te vroeg gejuicht, op de tablet doet hij nu ook praktisch niets. Musicmeter doet het bij mij ook wel direct, maar ik heb daar weinig updates. En ik kan het op MovieMeter niet met zekerheid reproduceren, maar het lijkt wel alsof het voornamelijk bij forum - updates speelt (en juist die zijn bij mij op MusicMeter nog leeg!).
Overigens is de balk boven 'updates legen' waar normaal de banners staan bij mij leeg, ik krijg daar geen adds te zien momenteel terwijl de pagina's nu wel laden. zonder adds dus op klopt dat in dat updates scherm? Bij filmpagina's zelf zie ik ze wel gewoon namelijk... edit: Nee, nu zie ik ze wel weer daar, het lijkt wel random. 
I give up...
only1ELEANOR
-
- 187 messages
- 360 votes
Android 5.1.1
Ik heb het onderstaande geprobeerd en deze app vond bij mij 2 foute apps waar push adds in voorkwamen en die heb ik verwijderd.
Dit ging om de whatsapp vermelding maar zal wellicht ook werken voor de andere meldingen.
Voor de zekerheid de cache van whatsapp legen, opnieuw opstarten en daarna deze app gebruiken.
Hiermee “New Airpush Detector” kun je de app(s) vinden die de vermeldingen veroorzaakt.
Hopen dat het werkt
TheDiningDead
-
- 170 messages
- 111 votes
Bij De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic #2:
Die Pacific Rim commercial op iedere pagina ... 
Ik dacht dat we in deze tijd alleen door cookies en andere in onschuldige termen gehulde digitale stasi-programmatuur aan ons internetgedrag aangepaste trailers voorgeschoteld kregen.
Of ligt de verklaring in dat ‘Rim’ ...?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik heb wat wijzigingen doorgevoerd ivm de nieuwe privacywetgeving.
In de praktijk zijn de volgende zichtbare veranderingen gedaan:
- De cookie wall is weggehaald
- Er staan op de detailpagina's geen twitter/facebook "like" knopjes meer
- Als er ergens op de site bv. een externe afbeelding of een YouTube filmpje ingevoegd is, is deze niet direct zichtbaar, totdat je hebt aangegeven akkoord te zijn met het inladen van externe media. Je kunt dit ook weigeren, dan worden deze ingevoegde media vanaf dat moment vervangen door een linkje
- Ik heb het inschrijven/inloggen/uitschrijven via Facebook, Twitter en Google opnieuw gebouwd op een manier waarbij er geen privegegevens van onze site naar de externe site gestuurd worden
- Geen reclames meer op basis van je persoonlijke gegevens / surfgedrag
Je kunt de nieuwe privacypolicy lezen voor verdere details. Als er ergens iets fout gaat dan hoor ik het graag.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes

Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Ik heb perrongeluk op niet akkoord gedrukt, is dit nog ergens te wijzigen?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
dan moet je je cookies voor MovieMeter even verwijderen bij je browserinstellingen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik krijg na toestemming bij afspelen trailers nu steeds een foutmelding en zwart scherm op YouTube.
An error occured. Please try again later. (Playback ID: code)
En dan staat er bij elk filmpje een andere code...
EDIT:
Het blijkt te gaan om films zonder ingevoerde trailer... Waar toch een 'neptrailer' verschijnt. Ik heb Jordy PM gestuurd met toelichting.
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Kleinigheid als het mag: Lees onze privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat. (onze = ons)
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
bedankt, probleem met de trailer is als het goed is opgelost