• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.894 actors
  • 9.370.287 votes
Profile

Zoeken op de site

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Bij De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic #2:

John Milton wrote:

en heb je over die speelduur een idee?

Nee helaas, dat zou ik door moeten spelen.

Ik krijg dan een melding dat mijn zoekopdracht te breed is.

Zou je het nog eens willen testen door je zoekopdracht te verfijnen, lukt het dan misschien wel?

Voor de overzichtelijkheid; dit is trouwens een volgende keer de beste plek om problemen met de zoekfunctie te melden:

Zoeken op de site

Via het Filmoverzicht werkt het trouwens wel.

De schuifjes zijn niet makkelijk te bedienen, daarom kun je beter in de url kijken om het getal aan te passen.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ik had 6 januari nog met een screenshot in het opmerkingen topic aan de bel getrokken dat de zoekfunctie raar doet qua speelduur, maar dat is ondergesneeuwd in de shorts discussie denk ik.

Speelt nog steeds, als ik nu bijvoorbeeld zoek op films uit Turkije vanaf stemgemiddelde 3* en maximaal 30 minuten dan krijg ik dezelfde 517 resultaten als dat ik max 900 minuten zou nemen. Ist kaputt. gek genoeg is het me vanmiddag met een andere land wel weer gelukt. Zou het af en aan zijn?

kappeuter wrote:

Ik krijg dan een melding dat mijn zoekopdracht te breed is.

Zou je het nog eens willen testen door je zoekopdracht te verfijnen, lukt het dan misschien wel?

Dan doe je iets anders dan ik, denk ik

Ik zal met de schuifjes ook eens proberen, daar kom ik eigenlijk nooit, gebruik eigenlijk altijd geavanceerd zoeken. En als ik dan invoer:

-Land: Turkije

-stemgemiddelde: vanaf 3*

-Tijdsduur: maximaal 30 minuten

dan krijg ik dezelfde 517 resultaten als wanneer ik tijdsduur op max 900 minuten zet. Ook als ik verder verfijn blijven er langspelers in voorkomen terwijl ik hem op max 30 minuten heb staan.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ja, ik zie nu hetzelfde inderdaad.

Korte Turkse films staan volgens het filmoverzicht nog niet op de site.

https://www.moviemeter.nl/images/uploads/kortefilms.png

Op de nieuwe site krijg ik trouwens deze melding:

Zoekresultaten

Er zijn geen films gevonden die aan je zoekopdracht voldoen.

Dus dan ga ik er vanuit dat de bug daar is opgelost!

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

hmm ok. Dan is de fout dus niet dat hij de shorts niet toont, maar de langspelers wél toont. Hij zou dus met 'geen resultaten' moeten komen eigenlijk.

Weet ik in ieder geval dat ik niet met de hand door die lijst hoef te gaan op zoek naar een goed Turkse short.

Maarre, hoe zit het dan met Ceylans Koza (1995)? das dan wel weer gek?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Hmm ja, dan klopt er toch ergens iets niet.

Dan moet er nog even goed naar gekeken worden door de beheerders.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Via Google heb ik er nog een gevonden, nog zonder stemmen:

Avarya (2019)

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Hmmm. Zzzzze plot thickens.

Die ga ik zo maar eens kijken, is er iig één stem! De schuifjes in het filmoverzicht laten natuurlijk alleen de films met 10 stemmen of meer zien óf die on demand beschikbaar zijn; niet het gehele aanbod.

wellicht maar even laten zitten tot de nieuwe site live is en kijken in hoeverre het daar nog speelt. Ik help graag om te troubleshooten wanneer nodig.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

De afwezigheid van de mogelijkheid om te zoeken in forumtopics is momenteel voor users en crew een van de grootste knelpunten van de nieuwe site.

Als er niet meer gezocht kan worden in topics is dit voor de moderators ook geen werkbare situatie en bloedt het forum gauw dood.

Het is op het prioriteitenlijstje gezet maar ik kan helaas niet zeggen wanneer er hier een oplossing voor komt.

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

Bij de klassieke versie kon ik via het zoek embleempje bovenin films zoeken op genre, stemmen, sterren, leeftijd etc.

Bij deze nieuwe versie lukt dat niet meer, is dat iets wat nog verwerkt moet worden of gaat dat nu anders?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

MovieMind

Als je een willekeurige zoekterm invoert zie je de link Uitgebreid zoeken verschijnen in het blauw.

Je kunt evt. deze pagina bookmarken.

Meer users geven aan dat ze deze functie moeilijk kunnen vinden, daarom is er bij de ontwikkelaars een verzoek ingediend om dit weer beter toegankelijk te maken.

Of en wanneer dit wordt opgepikt daar kan ik niks over zeggen, maar gelukkig bestaat de functie nog steeds!

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

Je hebt me hiermee al geholpen kappeuter, achteraf niet eens zo moeilijk maar je moet het wel weten.

Zo gaat het ook, maar het oude systeem via het zoek embleem was wel makkelijk.

Sherrytjuh

• 31 messages
  • 1773 votes

In De Site > Algemeen > Help, kan een paar films niet vinden:

Hallo. Ik heb nog nooit eerder hier iets gepost dus ik hoop dat dit niet op de verkeerde plek is.

Ik heb hulp nodig met een aantal films die op Videoland staan. Onder het genre horror, staat een verzameling aan films, onder de naam "Into The Dark" en dan daarna een sub titel. Maar ik kan geen van deze films terug vinden op moviemeter waar ik graag een rating achter zou willen laten. Iemand enig idee of deze films misschien een alternatieve titel hebben?

Alvast ontzettend bedankt!

Heino (moderator series)

• 1517 messages
  • 2355 votes

Sherrytjuh Ik denk dat je films bedoelt die onder deze serie vallen: Into the Dark (Serie, 2018 - 2021).

Als ik even snel op Videoland kijk zie ik daar titels van films die in deze serie de titel van een aflevering zijn. Onder het kopje Seizoenen kun je de 2 afzonderlijke seizoenen selecteren.

Sherrytjuh

• 31 messages
  • 1773 votes

Heino1980 Oh dus het is een serie met films? Omdat ze bij Videoland onder "Films" staan, ging ik er dus standaard vanuit dat het hier onder films te vinden valt. Nu snap ik hem

Dank je wel

Heino (moderator series)

• 1517 messages
  • 2355 votes

Sherrytjuh Het lijkt mij inderdaad een filmreeks, maar omdat wij normaal gesproken uitgaan van de manier waarop ze op IMDb staan (Into the Dark (TV Series 2018– )), in dit geval als een serie, staan ze op MovieMeter ook bij de series.

Nubis

• 287 messages
  • 1488 votes

Hoi, ik heb een vraag over de vernieuwde website. Eerst hield ik altijd bij wanneer er nieuwe films uitkwamen, dit kon je per maand of week (en jaar) bekijken. Nu kan ik dit nergens meer vinden, alleen bij 'Alle films' dus bijvoorbeeld alle films van 2021, maar niet per maand of week welke films er chronologisch zijn uitgekomen.

Weet iemand waar ik weer het volledige overzicht van uitgekomen films kan bekijken?

Ik gebruikte dit overzicht normaal gesproken om bij te houden welke films ik nog moest zien in de bios, of welke ik had gemist. Ik snap dat nu de bioscopen dicht zijn, maar er zijn alsnog films uitgekomen afgelopen tijd. Die wil ik ook graag bijhouden.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

De zoek is trouwens echt half onbruikbaar geworden. Zeker wanneer het gaat om films waar de standaard titel niet de Engelstalige is komt er amper nog iets nuttigs uit.

Daarnet The Host (Gwoemul) proberen vinden. Als je zoekt staat hij er gewoon niet bij. Zelfs bij "alle resultaten" krijg je een lijst van 100 titels waar hij niet tussen staat ('t is nochthans een film met 600+ stemmen). En de tijd dat ik zomaar ff Gwoemul uit m'n vingers schoot is toch ook al even voorbij.

Wat er dan wel tussenstaat is Bigfoot: The Lost Coast Tapes ...

stinissen (crew films & series)

• 23434 messages
  • 76919 votes

Ik zoek tegenwoordig op Google met de titel en dan moviemeter....

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Yep, zoeken werkt niet.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik had een code gewonnen om The Investigation te kijken, wou eens even checken wat er hier over die serie werd gezegd maar ben uiteindelijk maar de regisseur gaan opzoeken op IMDB en op die manier aan de MovieMeter pagina geraakt. Je zou verwachten dat exacte matches toch bovenaan gaan staan en dat ik niet eerst The Investigator, Behind the Investigation, The Investigation Game etc moet voorbij scrollen.

Zou het sowieso ook niet logischer zijn om de titels niet standaard in bold te zetten? Nu worden de woorden die matchen uit bold gehaald maar dat valt compleet niet op. Andersom (dus titels in normale font en de woorden die matchen met je zoekopdracht in bold zetten) zou denk ik beter werken.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ik had net hetzelfde met ‘dogwatch’.

Eerste resultaat is Copwatch, daarna 3 doomwatch titels, en als allerlaatst pas de exacte match. Bonkers. Dit doet me vermoeden dat ik wellicht al regelmatig (onterecht) heb geconcludeerd bij meer resultaten dat een film niet op MM staat, maar dat ik gewoon verder naar beneden door de niet echt matchende titels had moeten ploegen om te kijken of hij niet toch onderaan staat, ondanks de letterlijke overeenkomst.

Hopelijk kunnen ze er snel wat aan doen, want films niet kunnen vinden is praktisch een site slopend mankement. Gelukkig is het niet bij alle titels en zijn er omweggetjes, maar het zou gewoon niet moeten voorkomen.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ja, en het vreemde is: helemaal in het begin van het nieuwe design werkte het naar mijn gevoel veel beter. Ik weet dat ik toen bijna meteen Za Ji Wang Ming Dui (1979) voorgeschoteld kreeg (zelfs met een typfout in het woord "daredevils" als ik me niet vergis) maar nu krijg je die film zelfs niet in de lijst als je "daredevils" ingeeft. Je moet het lidwoord toevoegen en dan staat die nog maar als 7e in de lijst.

Dit vind ik ook wel een speciale trouwens:

https://i.imgur.com/uHIAqAx.pngGeen idee waarom ik net deze 2 toplijsten voorgeschoteld krijg? All This and Rabbit Stew is alleszins in kleur, staat niet op iTunes en is ook niet uit 2000-2009

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik kan ook geen forumtopics vinden via de zoekmachine. Ik wilde gister zoeken op een serie waar op Moviemeter een televisie-topic van is en ik krijg dan alleen de link naar de tvmeter toevoegingen, niet naar wat er al jaren op MM staat. Frustrerend.

conjo

• 11 messages
  • 2928 votes

Voorheen gebruikte ik de site vaker om nieuwe films te vinden.

Je kon verschillende criteria toevoegen zoals: Genre, jaartal, beoordeling, streamingdienst etc. Je kon ook de films waar je al op hebt gestemd er uit filteren. Waar kan ik deze functie nu vinden op de site? Of zit deze functie er niet meer op?

De huidige zoekfunctie bij 'alle films' vind ik totaal niet overzichtelijk

Flavio

• 4893 messages
  • 5223 votes

conjo

Die is te vinden door deze link in de url te plakken: MovieMeter.nl

Dopke

• 695 messages
  • 8973 votes

Search heeft wat refinement nodig. Als ik op ‘Forgotten’ zoek dan komt mijn resultaat pas op plek 40+ tevoorschijn. Terwijl deze op ‘The Forgotten’ na de meeste stemmen heeft. (‘The Forgotten’ staat op plek 6, maar der terzijde). Op IMDB komt de film direct als eerste naar boven, bij Icheckmovies als 2e en bij Letterboxd als eerste. Het zal er vast mee te maken hebben dat het de Engelste titel is voor een Zuid-Koreaanse film (Gi-eok-ui Bam (2017), maar het kan niet de bedoeling zijn dat ik voor een 'bekende' film eerst naar imdb moet om de regisseur op te zoeken om aan de hand daarvan de film te vinden op MM. Ik zocht vandaag naar naar Another Round en deze kwam wel als tweede naar boven. Eerste plek was echter voor ‘Tangerine Dream: Sound from Another World’ met 0 stemmen… huh?

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Het zoeken op Alternatieve titels is echt een drama, krijg nooit een resultaat, ook tevens op gewone titels werkt meer niet dan wel. Alsjeblieft doe hier wat aan.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Wordt echt niet goed van de huidige zoekmachine hier, het gaat telkens over en over verkeert met de alternatieve titels.

Zoals ook deze film, The Beyond komt gewoon niet in beeld in de zoekresultaat, continu alleen de hoofdtitels en niet de alternatieve.

Ben het nu toch wel echt kotsbeu !!!!

...E tu Vivrai nel Terrore! L'Aldilà (1981)

https://i.ibb.co/WvTD7L6/the-beyond.jpg

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5305 votes

Iemand die zin heeft in een experimentje? Typ voor de lol eens de titel 'sweet and sour' in en zie... De zoekresultaten geven alles behalve - inderdaad - Sweet and Sour.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Wel bij uitgebreid zoeken

Zou uiteraard ook bij de reguliere zoekfunctie moeten lukken.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.