• 178.028 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.002 actors
  • 9.371.263 votes
Profile

Zoeken op de site

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Er blijft er af en toe een nummertje leeg inderdaad, heeft niet de hoogste prioriteit om op te lossen

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Bij De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic #2:

Kunnen documentaires, net als reguliere films en miniseries ook niet apart worden aangevinkt, in de zoekresultaten (bij overige gegevens/eigen stemmen, filmtypes).

Stel je zoekt wat op acteur, om te kijken hoeveel films je van die hebt gezien, dan zitten documentaires over die acteur er ook tussen. (Maar dat klopt eigenlijk niet).

Neem als voorbeeld anders Marilyn Monroe, daarvan staan ondertussen ook al wat documentaires op de site. Als actrice heeft ze dan 23 films gemaakt, maar daarvan zijn 3 documentaires.

Ik denk dat 1000 films als maximum ook wel te weinig gaat worden gezien het grote aantal films wat op de site komt.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Kunnen documentaires, net als reguliere films en miniseries ook niet apart worden aangevinkt, in de zoekresultaten (bij overige gegevens/eigen stemmen, filmtypes).

Stel je zoekt wat op acteur, om te kijken hoeveel films je van die hebt gezien, dan zitten documentaires over die acteur er ook tussen. (Maar dat klopt eigenlijk niet).

Neem als voorbeeld anders Marilyn Monroe, daarvan staan ondertussen ook al wat documentaires op de site. Als actrice heeft ze dan 23 films gemaakt, maar daarvan zijn 3 documentaires.

Edit; Zal wel niet, het is een genre-aanduiding.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Het is al eens of vaker ter sprake gekomen. Hier De Site >> Algemeen >> Zoekmogelijkheden

Decec

• 6741 messages
  • 8583 votes

Blijf zoeken hangen?

Ik wou eerste film opzoeken en deze film aanklikken en gelezen, daarna zoek ik tweede film, maar blijf hangen, het pakt niet, dan moet ik iedere keer herhaling (F5 vernieuwen), dan pakt film wel (zoeken). Blijft lastig.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Het gaat goed hier.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Decec wrote:

Blijf zoeken hangen?

Ik wou eerste film opzoeken en deze film aanklikken en gelezen, daarna zoek ik tweede film, maar blijf hangen, het pakt niet, dan moet ik iedere keer herhaling (F5 vernieuwen), dan pakt film wel (zoeken). Blijft lastig.

Heb ik ook. (Al lange tijd). F5 bedankt voor de tip. Ik doe altijd pijltje linksboven en dan nog een keer

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Een ideetje voor de zoekfunctie, iets dat ik af en toe mis:

Zou het niet handig zijn behalve op landen ook op continenten te kunnen zoeken? Bijvoorbeeld op Europa. Of landen uit te kunnen sluiten. Zodat ik bv. snel alle niet-Amerikaanse films of juist alle Europese films kan vinden die nu op Netflix te zien zijn.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Als je in het zoekvak rechtsbovenin een titel met een ampersand, een dubbele punt of een ander teken (zoals North & South of The Godfather: Part II) invult en vervolgens op enter drukt worden er geen zoekresultaten weergegeven.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Klopt, staat op de lijst

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Het zou fijn zijn als wanneer je binnen een topic of film zoekt (het vakje "zoek bericht of gebruiker") dat je dan, net als met google, de exacte tekst tussen aanhalingstekens kunt plaatsen. Nu levert elk woord dat je intikt een resultaat op, in plaats van dat MM naar de opgegeven combinatie van woorden zoekt.

Bubblez

• 2057 messages
  • 2497 votes

In De Site > Algemeen > Zoekfunctie werkt al heel lang niet meer?:

Steeds als ik de zoekfunctie gebruik, krijg ik geen resultaten. Behalve als ik één woord gebruik, maar dan moet ik verfijnen omdat er teveel resultaten zijn. Dus nóg geen resultaten.

Wat is er mis?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ik heb helaas geen idee wat dit kan zijn.

Fransman

• 3022 messages
  • 2267 votes

Zoals ik al bij de feedback-topic heb gemeld heb ik problemen met de zoekfunctie van films. In plaats van een zoekresultaat krijg ik een wit vlak. De advertentie is wel te zien. De zoekfunctie bij acteurs en regisseurs lijkt wel naar behoren te werken. Zijn er meer gebruikers met dit probleem?

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Sky (2015) wordt niet gevonden als je op 'Sky' zoekt.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Nou ja, wel als je op enter drukt, maar ik moet inderdaad nog even kijken naar het prioriteit geven aan exacte matches in zoekresultaten (zoals het eerst was)

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Jordy wrote:

Nou ja, wel als je op enter drukt

Ik zou zweren dat ie gisteren ook dan niet tussen de zoekresultaten stond. Ik heb nog met Ctrl+F op 'Sky (2015)' gezocht. Maar ik zie m nu inderdaad gewoon als tweede van boven staan, dus vermoedelijk heb ik er toch overheen gekeken. Ik vind het persoonlijk ook niet zo handig dat die lijst van 100 zoekresultaten niet op alfabetische volgorde staat.

stinissen (crew films & series)

• 23437 messages
  • 76922 votes

I.T. vind hij ook niet wel gevonden hoor door op regisseur te zoeken .

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Als kleinigheidje zou het fijn zijn als je ook op titel + jaartal kon zoeken. In dit geval bijvoorbeeld dat als je

" Sky 2015 " intikt dat ie dan meteen met de film Sky (2015) komt, maar dat is misschien niet zo makkelijk te realiseren, en dat vertraagt misschien ook de snelheid van het vinden, maar het is wel praktisch.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Dat is een leuk idee voor later, andere dingen ga ik vandaag of morgen even oplossen

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Je moet tegenwoordig ook gewoon op leestekens kunnen zoeken toch? Als je op 'Summer of '42' zoekt vindt ie in ieder geval geen Summer of '42 (1971), ook niet met enter.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Jordy wrote:

Nou ja, wel als je op enter drukt, maar ik moet inderdaad nog even kijken naar het prioriteit geven aan exacte matches in zoekresultaten (zoals het eerst was)

Geldt overigens ook voor forumtopics.

Zie bijv. 'horror'.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Dat laatste is vast opgelost

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Apollinisch wrote:

Je moet tegenwoordig ook gewoon op leestekens kunnen zoeken toch? Als je op 'Summer of '42' zoekt vindt ie in ieder geval geen Summer of '42 (1971), ook niet met enter.

Vreemd, dat gaat bij mij wel goed

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Raar, bij gaat het nu ook goed, maar vrijdag zag ik alleen dit:

http://i.imgur.com/TYdpscn.png

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Jordy

Hoe kan ik deze film I.T. (2016) in hemelsnaam zoeken via de zoekfunctie rechts bovenin? Zowel op it als i.t. als I.T. kan ik niks vinden.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

niet, blijkbaar

zal binnenkort even kijken

Fransman

• 3022 messages
  • 2267 votes

Hallo Jordy, misschien is bericht hier ongewenst, maar ik heb weer problemen met mijn zoekmachine. Blijft steeds hangen als ik bv. wil zoeken op regisseur. In oktober had ik ook al problemen, die ik heb gemeld. Toen deed de zoekmachine het helemaal niet meer. Jij hebt dat toen opgelost. Zou je er nog een keer naar willen kijken? Bedankt!

Lee92

• 61 messages
  • 0 votes

In Film > Algemeen > Filmtitels:

Het komt op Moviemeter regelmatig voor dat films niet te vinden zijn in de database. Bijna altijd is de oorzaak dat de ingetypte filmtitel niet deugt.

Voorbeeld: "Judgement in Berlin" (is de officiële filmtitel).

Intikken in Google laat zien dat deze ook naar Moviemeter verwijst, maar daar heet de film "Judgment in Berlin". De zoekfunctie is vaak slecht en niet in staat om een dergelijk verschil te vinden.

Heel vervelend. Graag even aandacht voor verbetering. Met dank.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Lee92

Judgment in Berlin (1988) is wel de juiste, originele Amerikaanse titel. Zie ook de poster.

Judgement in Berlin is de Engelse titel (Verenigd Koninkrijk). Die heb ik even toegevoegd. Wellicht heb je die titel op dvd staan.

Mocht je foutieve titels zien (/ontbrekende alt. titels), dan kun je via de corrigeren tab een wijziging indienen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.