• 178.061 movies
  • 12.207 shows
  • 33.977 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.784 votes
Profile

Zoeken op de site

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

jarno1975 wrote:

In de zoekfunctie. Bij zoeken op overige gegevens en zoeken in eigen stemmen staat bij jaartal, aantal stemmen en stemgemiddelde achter "t/m" geen invulveld meer.

(afbeelding)

Is browser gevoelig zo lijkt het. In IE heb ik ook geen invulvelden (zoals bij jarno), bij Mozilla wel...

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4511 votes

Je moet ook geen IE gebruiken In Chrome heb ik er ook geen probleem mee.

jarno1975 (moderator series)

• 10970 messages
  • 2790 votes

Thuis gebruik ik ook chome (en was het me nooit opgevallen) maar hier op mijn werk viel het me plots op.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Zal er binnenkort even naar kijken!

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

jarno1975 wrote:

In de zoekfunctie. Bij zoeken op overige gegevens en zoeken in eigen stemmen staat bij jaartal, aantal stemmen en stemgemiddelde achter "t/m" geen invulveld meer.

Is dat in Internet Explorer 7? Die ondersteun ik helaas niet meer. In IE9 is het (bij mij) wel goed

• 10970 messages
  • 2790 votes

Nee volgens mij is het IE9. Draai windows 7 op mijn werk daar zit toch standaard IE9 volgens mij. Maar zal het morgen even checken op mijn werk.

• 10970 messages
  • 2790 votes

Het probleem lijkt zich nu niet meer voor te doen. Overigens inderdaad IE9.

WhoKnowZ

• 5336 messages
  • 2208 votes

Is er een mogelijkheid om een extra aanvinkbaar vakje toe te voegen Documentaires naast Reguliere Films en Miniseries?

Als ik bvb. de beste scorende films in alle genres sinds 2012 wil opzoeken, worden de zoekresultaten steeds overspoeld door documentaires...

Het zou dus interessant zijn om op alle genres te zoeken, met uitzondering van documentaires.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

WhoKnowZ wrote:

Is er een mogelijkheid om een extra aanvinkbaar vakje toe te voegen Documentaires naast Reguliere Films en Miniseries?

Als ik bvb. de beste scorende films in alle genres sinds 2012 wil opzoeken, worden de zoekresultaten steeds overspoeld door documentaires...

Het zou dus interessant zijn om op alle genres te zoeken, met uitzondering van documentaires.

Heb ik ook al eens geopperd, maar weet zo gauw het antwoord niet meer. Ik vind het een goed idee in ieder geval.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

misschien in de toekomst, dat je aan kunt geven in welke genres je wilt zoeken

WhoKnowZ

• 5336 messages
  • 2208 votes

Jordy wrote:

misschien in de toekomst, dat je aan kunt geven in welke genres je wilt zoeken

Zou inderdaad zeer interessant zijn als er gezocht kan worden op een selectie van (favoriete) genres!

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

jandirk wrote:

Het zoeken op zich werkt prima, wat ik vervelend vind is dat wanneer je zoekt, er een lijst komt, en wanneer ik dan op de film klik en dan weer terug wil, ik weer opnieuw moet zoeken omdat de pagina dan verlopen is.

Dit is inmiddels opgelost, hoop dat alles nog werkt

John Lee Hooker

• 14934 messages
  • 1625 votes

Wat jandirk zegt is ook het geval als je in één van je filmlijsten op een titel klikt en dan weer terug wilt. Dan beland je weer vooraan bij Mijn Films terwijl je bijvoorbeeld op pagina negen van je Nog Zien lijst zat.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Dat lijkt me iets anders.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dick2008 wrote:

Eerst krijg ik na het zoeken een lijst met films. Ik kies daar een film uit. Als ik daarna dan op pijltje bovenaan klik om terug te gaan, ben ik uit de lijst en moet ik opnieuw de zoekactie starten. Is daar nog wat tegen te doen of ben ik de enige.

Jordy wrote:

Misschien is daat wel iets aan te doen. Voor nu raad ik je aan op de films in een nieuw venster te openen.

Jordy wrote:

Dit is inmiddels opgelost, hoop dat alles nog werkt

Dat gaat inderdaad nu goed.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

In De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic #2:

Bij sommige zoekopdrachten gaat iets fout. Als je bijvoorbeeld zoekt naar alle miniseries uit de periode 1990-1994 met 1-2 stemmen komt er te staan dat er meer dan 1000 titels gevonden zijn.

Dat kan niet kloppen, aangezien er respectievelijk 5 en 12 titels gevonden worden als je de zoekopdracht opdeelt in "miniseries uit de periode 1990-1994 met 1 stem" en "miniseries uit de periode 1990-1994 met 2 stemmen".

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

bedankt, gaat op de lijst

Serpicos

• 1139 messages
  • 4170 votes

In De Site > Algemeen > Uitgebreid Zoeken:

Hoi iedereen, sinds de site in een nieuw jasje zit vind ik de mogelijkheid om uitgebreid een film te zoeken niet meer.

Wil iemand zeggen waar deze staat?

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Op het vergrootglas in het zoekvak rechtsboven klikken.

badfans69

• 3963 messages
  • 6126 votes

Hoi

als ik zoek op film titel, dan krijg ik de mm link

maar als ik zoek op film titel en jaartal dan krijg ik niks,

veel mensen (mijn mening) zoeken op filmtitel en jaartal...

thx alex voor de link

Teebee

• 35 messages
  • 19 votes

Is het ondertussen al mogelijk om te zoeken naar een film op basis van imdb link?

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Neen, al is er wel een omweg. Klik op film toevoegen bij je profiel, vul wat tekst in bij de titel, geef de IMDB code in en druk op versturen. De site zal dan automatisch zeggen of de film al op de site staat of niet. Die link is dan klikbaar en hop, je zit op de correcte pagina.

Roger Thornhill

• 6012 messages
  • 2446 votes

In De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic #2:

Ik zoek de film (TV-serie) QB VII. Als ik "QB" intyp vind ik niets, en bij "QB " (dus twee letters gevolgd door een spatie) ook nog niet, dus dan denk ik: o, die titel staat niet op MovieMeter, wellicht omdat het een televisieserie is. Toets ik echter een "V" in, dan wordt bij "QB V" opeens "QB VII" als mogelijkheid gegeven. Is hier een logische verklaring binnen het zoekalgoritme voor?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Bij een zoekopdracht van drie letters of minder wordt er alleen gezocht naar precieze / exacte zoekresultaten. Anders zijn films als "M" of "It" vrijwel niet te vinden.

Roger Thornhill

• 6012 messages
  • 2446 votes

Ah, goede verklaring, dank Jordy!

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Een klein minpuntje van deze sites is altijd het zoeken geweest. Het is in de loop der jaren allemaal best acceptabel geworden, maar toch merk je dat bv. imdb of (natuurlijk) Google een heel stuk beter is, vooral als het aankomt op spelfouten, zoeken op speciale tekens, etc.

Tijd om dit toch maar eens goed aan te pakken. De komende tijd ga ik onder water alle (zelfgebouwde) zoekfunctionaliteit ombouwen naar het gebruik van een extern zoekproduct (nl. Apache Solr). Eerst wil ik de huidige functionaliteit gaan ombouwen, daarna wil ik na gaan denken over het beter opvangen van spelfouten, en het vervangen van het "zoeken in overige gegevens" scherm door iets waar je lekker kunt filteren zonder alle restricties die er nu op liggen.

Ik heb hier een begin mee gemaakt: de snelzoekresultaten rechtsboven, en de resultaten die je ziet als je vervolgens op "enter" drukt komen nu uit een andere zoekmachine. Ik ben heel benieuwd of jullie hier kritisch naar willen kijken, bij welke zoekopdracht kreeg je niet te zien wat je zou verwachten? Daarbij aangetekend dat het snelzoeken natuurlijk altijd een beperkt resultaat zal geven, doel daar is om heel snel de meest populaire zoekresultaten te tonen. Als je op enter drukt zou je altijd de film moeten vinden die je zoekt (mits geen spelfouten).

bedankt alvast voor het testen

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Gaan we doen.

Vraagje over het snelzoekscherm: Als je bijvoorbeeld Zatoichi intikt, krijg je gelijk veel mogelijkheden te zien. Als je op topic zoekt 'beste films van de jaren xx' zie je er maar vijf, waarom daar ook niet tien? Nu moet je wil je de jaren 30 zoekt, maar liefst , een paar tekens extra intikken. Is er een verschil tussen filmtitels en forumtopics?

Overigens werkt imdb ook maar heel matig met tikfouten. Dus ik zou me daar niet te veel minderwaardig door voelen.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Het voelt aan als een hele verbetering, titels die je vroeger nauwelijks kon vinden verschijnen nu wel: deze bijvoorbeeld was lastig te vinden en verschijnt nu binnen een paar tellen: ¿Quién Puede Matar a un Niño?

Alleen een van mijn geteste zoekopdrachten levert wel verkeerde resultaten op: als ik zoek naar de film Los Lunes al Sol en ik vul alleen al Sol in dan krijg ik titels waar "al sol" helemaal niet in voorkomt (Soldaat van Oranje, Quantum of Solace...), dat gaat dus niet helemaal goed.

Zoeken met aanhalingstekens (ik weet dat het niet de bedoeling is) levert gekke zoekresultaten op. Als je "al Sol" zoekt dan komt als eerste resultaat: The Green Mile

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Gaan we doen.

Vraagje over het snelzoekscherm: Als je bijvoorbeeld Zatoichi intikt, krijg je gelijk veel mogelijkheden te zien. Als je op topic zoekt 'beste films van de jaren xx' zie je er maar vijf, waarom daar ook niet tien? Nu moet je wil je de jaren 30 zoekt, maar liefst , een paar tekens extra intikken. Is er een verschil tussen filmtitels en forumtopics?

In principe hou ik aan dat ik X films, Y forumtopics, etc toon. En omdat het meer om films dan om forumtopics draait op deze site, krijgen films de voorrang. Als er echter totaal geen films gevonden worden, zoals in jouw voorbeeld, dan kunnen er wel meer forumoptics getoond worden inderdaad. Goede suggestie

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

arno74 wrote:

Het voelt aan als een hele verbetering, titels die je vroeger nauwelijks kon vinden verschijnen nu wel: deze bijvoorbeeld was lastig te vinden en verschijnt nu binnen een paar tellen: ¿Quién Puede Matar a un Niño?

Alleen een van mijn geteste zoekopdrachten levert wel verkeerde resultaten op: als ik zoek naar de film Los Lunes al Sol en ik vul alleen al Sol in dan krijg ik titels waar "al sol" helemaal niet in voorkomt (Soldaat van Oranje, Quantum of Solace...), dat gaat dus niet helemaal goed.

Zoeken met aanhalingstekens (ik weet dat het niet de bedoeling is) levert gekke zoekresultaten op. Als je "al Sol" zoekt dan komt als eerste resultaat: The Green Mile

bedankt, ga daar even naar kijken

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.