• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.947 actors
  • 9.370.964 votes
Profile

Zoeken op de site

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ik weet niet wat er precies mis gaat, maar als je problemen hebt met het nieuwe zoekvenster kun je deze omzeilen door na je zoekopdracht op enter te drukken

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Zoeken op 'code name dancer' levert geen hits op - of jawel, een hele stomme - terwijl er wel een film is met een exact gelijke alternatieve titel.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Zoeken op 'Two for the Money' levert hier direct deze pagina op: http://www.moviemeter.nl/film/39687

Terwijl ik de versie uit 2005 bedoel met Al Pacino.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

"Man of the Year" levert een directe link naar deze film op:

http://www.moviemeter.nl/film/31707

kleez

• 849 messages
  • 1207 votes

Ik vind dit zeker mooier dan het vorige!! Nogmaals: nice gedaan admins!

Wat betreft films die niet worden weergegeven: ik heb er bijna nooit last van dus snapte ook niet wat jullie bedoelden! Maar gister had ik er ook 1; 'happy, go lucky'. Maargoed zoals Jordy al zei: druk dan op 'enter' en je krijgt zoekresultaten (en staat de film er wel tussen)!

Van de andere tientallen films krijg ik gewoon resultaat!

De volgende disussie is dat een website, vooral eentje met zoveel bezoekers als MM (zie het als compliment ), juist behoort te werken! Maar ik vind dat de zoekmachine behoorlijk goed werkt, en ach, die paar films die hij niet vind moet je dus even op 'enter' drukken!

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Nogmaals, de zoekfunctionaliteit rechtsboven kan alleen (delen van) precieze zoekresultaten geven. Er moet nl. binnen een paar millisecondes resultaat gegeven worden, en dan ook nog eens een nieuw resultaat bij elke toetsaanslag. Als ik de site dan rekening moet gaan laten houden met allerlei alternatieve spelwijzen, leestekens die vergeten worden, spelfouten, enzovoort (wat bij de ouderwetse zoekopdracht wel gebeurt) dan wordt dat veel te traag en belastend voor de server.

Vandaar: snelzoeken werkt alleen als je de titel (deels) precies goed invoert, de normale zoekfunctionaliteit probeert je op allerlei manier te helpen.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Geen idee of ik het al gezegd had, maar nog bedankt voor de extra "niet gestemd" optie bij het zoeken Jordy. Is al een aantal keer erg nuttig gebleken

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

graag gedaan, maar nu is het wel weer even genoeg geweest voor de komende weken

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Oh, valt me nu pas op. Site lijkt er tegenwoordig met de dag op vooruit te gaan.

Woozo

• 1 messages
  • 1203 votes

Nieuwe zoekmogelijkheid ziet er, zoals velen al gesteld hebben, puik uit. Complimenten!

Helaas ondervind ik dezelfde problematiek als Dikkie Post hiervoor aanhaalde:

De "eerste" keer dat ik de site betreed en de zoekfunctionaliteit gebruik lijkt het of ie blijft hangen (lees: het lijkt of de module blijft zoeken). Inderdaad wordt dit probleem opgelost door één keer op ENTER te drukken (daarna kan ik wel gebruik maken van het zoekvenstertje), maar het blijft lastig. Overigens werkt Musicmeter.nl wél in een keer goed. Ik gebruik Firefox 3.0.1.

Wellicht hebben jullie noest werkende admins helemaal geen tijd om dit soort futiliteiten te onderzoeken, maar mocht je ooit niets te doen hebben... ;P

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Vannacht draait er een scriptje dat zoekresultaten opnieuw indexeert. De zoekmogelijkheid geeft hierdoor een paar uur geen, of minder resultaten.

Darbie

• 1519 messages
  • 6022 votes

Is er iemand die mij een hele simpele "beginnershandleiding" voor Moviemeter kan sturen ? Zou fijn zijn. Voorbaat dank.

Vriendelijk groet,

Darbie

Criticism

• 3011 messages
  • 1443 votes

Kijk hier maar eens even rond, daar staat alles uitgelegd hoe alles werkt.

Wanneer ik zoek op alle films uit de Sovjet-Unie, krijg ik resultaten tot en met de "K".

Mogelijk zijn er dan 100 films gezocht, wat het maximum schijnt te zijn.

Hoe kom ik aan de rest (K t/m Z)?

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Dat is niet zo gek, aangezien het Russische alfabet maar tot de letter 'K' gaat.

Waar heeft de Pastichio Rocker Russisch geleerd???

On ne znaet!

Het Russische alfabet heeft zelfs meer karakters dan het onze.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Berichten verplaatst naar Film > Algemeen > Ik zoek... een filmtitel

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

adjepetatje wrote:

Hoe kom ik aan de rest (K t/m Z)?

Die kan je alleen zien door je zoekopdracht wat te specifieren en er bijvoorbeeld een maximaal of minimaal jaartal aan toe te voegen.

stinissen (crew films & series)

• 23436 messages
  • 76920 votes

De zoek functie blijft een beetje storend , tik je rechts boven bij de zoek functie bv Fire & Ice in dan vind hij hem niet maar als je naar films gaat en dan zoeken vind hij hem wel.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

(afbeelding)

Waarom is dat? Zo'n obscure naam is Toby Wilkins toch niet?

Zuzuu

• 557 messages
  • 757 votes

Weet iemand hoe ik kan zoeken naar 'mini series' op MovieMeter?

Ik wil namelijk alle miniseries zoals Merlin doorzoeken..

Merlin (1998)

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2312 votes

Gaat niet .

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Je kan wel zoeken op tijdsduur dan. Een mini serie duurt normaal gezien toch een pak langer dan een doorsnee film.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

filmliefhebber92

• 1196 messages
  • 2570 votes

Ik weet niet of het al eens gezegd is, maar als ik een acteur/actrice zoek dan komen niet al zijn of haar films erbij. Zou dit eventueel kunnen.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Waarschijnlijk komt dit doordat deze acteur niet bij de 3 namen onder de film staat. Als je alles van een acteur/ actrice wilt vinden kun je beter op IMDB zoeken.

zxstyle

• 274 messages
  • 499 votes

ik wil graag bij alleen de zoekresultaten zonder de films die ik al gezien heb.

je kan maar 100 resultaten zien, en als je daarvan al de helft bekeken hebt blijven er nog maar zo weinig resultaten over, en alles boven de 100 resultaten is niet zichtbaar, en daar kan je ook niet op volgende klikken.

HomeY

• 1 messages
  • 3 votes

In De Site > Algemeen > Zoeken op IMDB id mogelijk?:

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om films op te zoeken op MovieMeter op basis van de IMDB id van de film (dit voor het aanpassen van een scraper van MediaPortal).

Voorbeeld van Rotten Tomatoes:

hxxp://www.rottentomatoes.com/alias?type=imdbid&s=0499549

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Dat kan door gebruik te maken van de API, zie de wiki voor meer info

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

In De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic #2:

Het uitgebreid zoekscherm is onder handen genomen, dit was nodig omdat de oude zoekfunctionaliteit te zwaar werd voor de server. Dit kon tot traagheid leiden. De nieuwe zoekfunctionaliteit is op sommige vlakken iets beperkter, zo kun je niet meer op alle combinaties van gegevens zoeken. Aan de andere kant is er e.e.a verbeterd: bv paginering door zoekresultaten en betere doorzoekbaarheid van eigen stemmen.

mocht je problemen tegen komen hoor ik het graag

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.