- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- MusicMeter.nl
MusicMeter.nl
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
Am I wrong?
No, you're not wrong, you're just an asshole! 
Ik vind het ook totaal geen probleem om mijn favo-muziek toe te voegen, maar ik denk dat het misschien het principe van de site voorbij gaat.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Avant-garde Gospel
Bluegrass Holiday
Blues Jazz
Cajun Latin
Celtic Miscellaneous
Children Soundtrack/Cast Albums
Comedy New Age
Country Rap
Easy listening Reggae
Electronica Rock
Folk Vocal
WAT, wat is Comedy New Age?
en Cajun en BleuGrass Holiday, wat is er gebeurt met de makkelijke genres, Pop, hip hop, r&b, Rock enz enz..
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik zie bij de subgenres dat er ook wel wat twijfelachtige dingen bij staan. Bij rap (iets waar ik dan verstand van heb) vind ik onderdelen als Golden Age Rap, Dirty Rap of Pop Rap een beetje flauwekul. Hardcore én Underground ook een beetje dubbelop
misschien moeten we maar een iets strengere selectie aanhouden dan allmusic. Mijn rap-lijstje zou er dan zo uit zien:
Hip-Hop/Rap
Hip-Hop/Rap > Alternative
Hip-Hop/Rap > Bass
Hip-Hop/Rap > Dirty South
Hip-Hop/Rap > East Coast
Hip-Hop/Rap > G-Funk
Hip-Hop/Rap > Gangsta
Hip-Hop/Rap > Jazz-Rap
Hip-Hop/Rap > Latin
Hip-Hop/Rap > Nederhop
Hip-Hop/Rap > Old School
Hip-Hop/Rap > Party
Hip-Hop/Rap > Political
Hip-Hop/Rap > Turntablism
Hip-Hop/Rap > Underground
Hip-Hop/Rap > West Coast
misschien dat mensen met verstand van ander subgenres ook een voorstel zouden kunnen doen (originele lijst - jouw lijst - wat er uit en waarom).
Door bij allmusic op een genre vermelding te klikken bij een artiest zie je in het tabblad "styles" verschillende substijlen staan. Entries met een lichte achtergrond lijken uberhaupt overbodig.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
WAT, wat is Comedy New Age?
en Cajun en BleuGrass Holiday, wat is er gebeurt met de makkelijke genres, Pop, hip hop, r&b, Rock enz enz..
Er staan 2 genres naast elkaar. Comedy. New Age.
Waarom zijn dat makkelijke genres, omdat jij ze kent? Jij kent Cajun niet dus hoeft het niet op de site? Allmusic (12 jaar ervaring) zal er een reden voor hebben.
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Nieuw voorstel: toevoegers krijgen wél de keuze uit ELK subgenre op allmusic.
Volgens mij zitten we tegelijk op deze pagina te kijken, Jordy. Ik vroeg me al af je aan dat lijstje genres was gekomen, maar die vallen allemaal onder 'roots'. 
Ik stem zwaar vóór het het opnemen van EP's op de site. Ik vind het volwaardige 'producten', met nummers die vaak niet op andere albums van een artiest staan.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
oh wacht gabber ("gabba") staat wel op allmusic
weer een zorg minder 
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Het sub-lijstje ziet er verder goed uit 
santana
-
- 42 messages
- 193 votes
Jordy, vergeet aub (altijd nog een van de grootste) muziekstroming niet apart te benoemen als Genre: Metal!
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
Op Discogs hebben ze de volgende indeling voor 'electronische muziek':
Abstract
Acid
Acid House
Acid Jazz
Ambient
Big Beat
Breakbeat
Breaks
Deep House
Disco
Downtempo
Drum n Bass
Dub
Electro
Euro House
Experimental
Future Jazz
Gabber
Garage House
Goa Trance
Happy Hardcore
Hard House
Hard Trance
Hardcore
Hip Hop
House
IDM
Illbient
Industrial
Jazzdance
Jungle
Latin
Leftfield
Minimal
Modern Classical
New Beat
Noise
Progressive House
Progressive Trance
Synth-pop
Tech House
Techno
Trance
Tribal
Tribal House
Trip Hop
UK Garage
Persoonlijk vind ik deze lijst véél te uitgebreid, maar de electronische liefhebbers onder ons, kunnen dit lijstje misschien gebruiken om die subgenres eruit te pikken die nodig zijn, dus Yak, tovenaar
en consorten, reageer!
IamBernie
-
- 672 messages
- 1641 votes
oh wacht gabber ("gabba") staat wel op allmusic
weer een zorg minder 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
heb je trouwens weer het probleem dat de gemiddelde Nederlander met "techno" van die muziek bedoelt dat hier op feesten gedraaid wordt, maar dat ik daar Underworld en Orbital mee bedoel
maar goed
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Waarom zijn dat makkelijke genres, omdat jij ze kent? Jij kent Cajun niet dus hoeft het niet op de site? Allmusic (12 jaar ervaring) zal er een reden voor hebben.
Misschien zijn het geen makkelijke genres, maar volgens mij wel bekende genres, en natuurlijk mag Cajun er ook wel tussen staan, maar als ik bijv. Coldplay zou zoeken weet ik niet welk genre ik moet zoeken. (waarschijnlijk komt er een zoekfunctie dus dan natuurlijk wel) misschien ligt dat dan aan mijn kennis van deze genres, maar ik denk niet dat ik de enige ben die de helft van die genres niet kent, of wel?
Ik snap niet zo heel goed waarom je AllMusic gebruikt als voorbeeld, je kunt het toch ook zelf verzinnen? (is niet lullig bedoeld hoor)
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
dat doe ik om een referentiekader te hebben. Om niet eindeloze discussies aan te hoeven gaan, maar te kunnen zeggen "bij twijfel beslist allmusic".
Coldplay zou ik (je mag 2 genres per album kiezen) persoonlijk Pop en Rock meegeven (in de algemene variant die ik eerder opperde). Met een uitgebreidere versie houden we allmusic aan (goh makkelijk zeg, zo'n referentie site
)
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Coldplay
genre: Rock
styles: Dream Pop, Britpop
neeeext....
IamBernie
-
- 672 messages
- 1641 votes
Ik zou onder Rock hebben gezocht en waarschijnlijk zou ik het nog snel hebben gevonden ook.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Wie kan er een cajun-artiest noemen zonder op te zoeken? 
(Sorry, maar ik probeer er al de hele tijd eentje te bedenken.)
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
maar ik denk niet dat ik de enige ben die de helft van die genres niet kent, of wel?
bij het noemen van "Film-Noir" als filmgenre staat de gemiddelde Nederlander je ook met een verbaasde blik aan te staren, is mijn ervaring...
nou ik ga pitten, tot morgen 
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Ach ja jouw site jij beslist, ik zie wel wat het word, JA ik ben LUI 
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Op Discogs hebben ze de volgende indeling voor 'electronische muziek':
Abstract
*knip*
UK Garage
Persoonlijk vind ik deze lijst véél te uitgebreid, maar de electronische liefhebbers onder ons, kunnen dit lijstje misschien gebruiken om die subgenres eruit te pikken die nodig zijn, dus Yak, tovenaar
en consorten, reageer!
What the fuck is 'Illbient'? 
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
Nieuw voorstel: toevoegers krijgen wél de keuze uit ELK subgenre op allmusic. je krijgt dan een (lange) dropdown:
rock
rock > metal
rock > hardrock
etc.
Als je metal selecteert zie je "metal" bij het album staan, maar hij doet bij 'rock' mee in de top 100. Goed compromis. De allmusic lijsten kunnen we dan uitbreiden met bv. typische Nederlandse genres die daar niet bij staan (gabber? nederhop? ...)

T.O.
-
- 2414 messages
- 2792 votes
heb je trouwens weer het probleem dat de gemiddelde Nederlander met "techno" van die muziek bedoelt dat hier op feesten gedraaid wordt, maar dat ik daar Underworld en Orbital mee bedoel
maar goed
Toch wordt het allebei techno genoemd, zowel Orbital als Jeff Mills (bijvoorbeeld). Zou ik geen onderscheid tussen maken.
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
ik noem een DJ Spooky 
Noem er eens meer dan, want op één artiest kun je natuurlijk geen genre baseren.
[edit] Ik ken overigens niks van DJ Spooky, behalve de naam [/edit]
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Misschien kan Misc. weg
NERD
-
- 1719 messages
- 1429 votes
Avant-garde Gospel
Bluegrass Holiday
Blues Jazz
Cajun Latin
Celtic Miscellaneous
Children Soundtrack/Cast Albums
Comedy New Age
Country Rap
Easy listening Reggae
Electronica Rock
Folk Vocal
En waar zou de grote noemer Dance muziek dan onder vallen? Ik vind het inderdaad een hele vreemde indeling, waar eigenlijk geen algemeen geaccepteerde benamingen in voor komen. Als je het makkelijk wilt houden voor de mensen om zelf hun toevoegingen in te delen zou ik niet dit lijstje gebruiken 
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Ik stel een indeling voor in 'goede muziek' en 'slechte muziek'. 
T.O.
-
- 2414 messages
- 2792 votes
Noem er eens meer dan, want op één artiest kun je natuurlijk geen genre baseren.
[edit] Ik ken overigens niks van DJ Spooky, behalve de naam [/edit]
Op www.allmusic.com[/url] staat een beschrijving van Illbient. Ik ken er zelf verder ook weinig van.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
"dance" zou natuurlijk onder "electronica" vallen (of de vertaling die we daarvan zouden gebruiken
dit is de id3 lijst, vind ik eigenlijk stiekem toch wel beter, wat jullie? misschien kunnen dingen als "sound clip" er uit natuurlijk
die al te specifieke indeling zit ik bij nader inzien tohc niet zo op te wachten, dat gaat aanleiding voor heel veel vervelende discussies zijn ben ik bang
0.Blues
1.Classic Rock
2.Country
3.Dance
4.Disco
5.Funk
6.Grunge
7.Hip-Hop
8.Jazz
9.Metal
10.New Age
11.Oldies