• 178.061 movies
  • 12.207 shows
  • 33.977 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.784 votes
Profile

MusicMeter.nl

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

IamBernie wrote:

Am I wrong?

No, you're not wrong, you're just an asshole!

Ik vind het ook totaal geen probleem om mijn favo-muziek toe te voegen, maar ik denk dat het misschien het principe van de site voorbij gaat.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Jordy wrote:

Avant-garde Gospel

Bluegrass Holiday

Blues Jazz

Cajun Latin

Celtic Miscellaneous

Children Soundtrack/Cast Albums

Comedy New Age

Country Rap

Easy listening Reggae

Electronica Rock

Folk Vocal

WAT, wat is Comedy New Age?

en Cajun en BleuGrass Holiday, wat is er gebeurt met de makkelijke genres, Pop, hip hop, r&b, Rock enz enz..

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ik zie bij de subgenres dat er ook wel wat twijfelachtige dingen bij staan. Bij rap (iets waar ik dan verstand van heb) vind ik onderdelen als Golden Age Rap, Dirty Rap of Pop Rap een beetje flauwekul. Hardcore én Underground ook een beetje dubbelop

misschien moeten we maar een iets strengere selectie aanhouden dan allmusic. Mijn rap-lijstje zou er dan zo uit zien:

Hip-Hop/Rap

Hip-Hop/Rap > Alternative

Hip-Hop/Rap > Bass

Hip-Hop/Rap > Dirty South

Hip-Hop/Rap > East Coast

Hip-Hop/Rap > G-Funk

Hip-Hop/Rap > Gangsta

Hip-Hop/Rap > Jazz-Rap

Hip-Hop/Rap > Latin

Hip-Hop/Rap > Nederhop

Hip-Hop/Rap > Old School

Hip-Hop/Rap > Party

Hip-Hop/Rap > Political

Hip-Hop/Rap > Turntablism

Hip-Hop/Rap > Underground

Hip-Hop/Rap > West Coast

misschien dat mensen met verstand van ander subgenres ook een voorstel zouden kunnen doen (originele lijst - jouw lijst - wat er uit en waarom).

Door bij allmusic op een genre vermelding te klikken bij een artiest zie je in het tabblad "styles" verschillende substijlen staan. Entries met een lichte achtergrond lijken uberhaupt overbodig.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Macmanus wrote:

WAT, wat is Comedy New Age?

en Cajun en BleuGrass Holiday, wat is er gebeurt met de makkelijke genres, Pop, hip hop, r&b, Rock enz enz..

Er staan 2 genres naast elkaar. Comedy. New Age.

Waarom zijn dat makkelijke genres, omdat jij ze kent? Jij kent Cajun niet dus hoeft het niet op de site? Allmusic (12 jaar ervaring) zal er een reden voor hebben.

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Jordy schreef:

Nieuw voorstel: toevoegers krijgen wél de keuze uit ELK subgenre op allmusic.

Volgens mij zitten we tegelijk op deze pagina te kijken, Jordy. Ik vroeg me al af je aan dat lijstje genres was gekomen, maar die vallen allemaal onder 'roots'.

Over EP's moeten we nog eens nadenken dan... "I Might Be Wrong" (live EP van Radiohead), of "Kill at Will" van Ice Cube moeten er voor m'n gevoel opkunnen. Maar als dat moeilijke beslissingen oplevert moeten we EP's maar laten misschien.

Ik stem zwaar vóór het het opnemen van EP's op de site. Ik vind het volwaardige 'producten', met nummers die vaak niet op andere albums van een artiest staan.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

oh wacht gabber ("gabba") staat wel op allmusic weer een zorg minder

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Jordy wrote:

Hardcore én Underground ook een beetje dubbelop

Ehhmmm.. da's toch wel iets heel anders hoor.

Het sub-lijstje ziet er verder goed uit

santana

• 42 messages
  • 193 votes

Jordy, vergeet aub (altijd nog een van de grootste) muziekstroming niet apart te benoemen als Genre: Metal!

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

zie boven

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Op Discogs hebben ze de volgende indeling voor 'electronische muziek':

Abstract

Acid

Acid House

Acid Jazz

Ambient

Big Beat

Breakbeat

Breaks

Deep House

Disco

Downtempo

Drum n Bass

Dub

Electro

Euro House

Experimental

Future Jazz

Gabber

Garage House

Goa Trance

Happy Hardcore

Hard House

Hard Trance

Hardcore

Hip Hop

House

IDM

Illbient

Industrial

Jazzdance

Jungle

Latin

Leftfield

Minimal

Modern Classical

New Beat

Noise

Progressive House

Progressive Trance

Synth-pop

Tech House

Techno

Trance

Tribal

Tribal House

Trip Hop

UK Garage

Persoonlijk vind ik deze lijst véél te uitgebreid, maar de electronische liefhebbers onder ons, kunnen dit lijstje misschien gebruiken om die subgenres eruit te pikken die nodig zijn, dus Yak, tovenaar en consorten, reageer!

IamBernie

• 672 messages
  • 1641 votes

Jordy wrote:

oh wacht gabber ("gabba") staat wel op allmusic weer een zorg minder

No shit.. ook Mate Pete met Hacking and Sawing?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

heb je trouwens weer het probleem dat de gemiddelde Nederlander met "techno" van die muziek bedoelt dat hier op feesten gedraaid wordt, maar dat ik daar Underworld en Orbital mee bedoel maar goed

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Jordy wrote:

Waarom zijn dat makkelijke genres, omdat jij ze kent? Jij kent Cajun niet dus hoeft het niet op de site? Allmusic (12 jaar ervaring) zal er een reden voor hebben.

Misschien zijn het geen makkelijke genres, maar volgens mij wel bekende genres, en natuurlijk mag Cajun er ook wel tussen staan, maar als ik bijv. Coldplay zou zoeken weet ik niet welk genre ik moet zoeken. (waarschijnlijk komt er een zoekfunctie dus dan natuurlijk wel) misschien ligt dat dan aan mijn kennis van deze genres, maar ik denk niet dat ik de enige ben die de helft van die genres niet kent, of wel?

Ik snap niet zo heel goed waarom je AllMusic gebruikt als voorbeeld, je kunt het toch ook zelf verzinnen? (is niet lullig bedoeld hoor)

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

dat doe ik om een referentiekader te hebben. Om niet eindeloze discussies aan te hoeven gaan, maar te kunnen zeggen "bij twijfel beslist allmusic".

Coldplay zou ik (je mag 2 genres per album kiezen) persoonlijk Pop en Rock meegeven (in de algemene variant die ik eerder opperde). Met een uitgebreidere versie houden we allmusic aan (goh makkelijk zeg, zo'n referentie site )

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Coldplay

genre: Rock

styles: Dream Pop, Britpop

neeeext....

IamBernie

• 672 messages
  • 1641 votes

Ik zou onder Rock hebben gezocht en waarschijnlijk zou ik het nog snel hebben gevonden ook.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Wie kan er een cajun-artiest noemen zonder op te zoeken?

(Sorry, maar ik probeer er al de hele tijd eentje te bedenken.)

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Macmanus wrote:

maar ik denk niet dat ik de enige ben die de helft van die genres niet kent, of wel?

bij het noemen van "Film-Noir" als filmgenre staat de gemiddelde Nederlander je ook met een verbaasde blik aan te staren, is mijn ervaring...

nou ik ga pitten, tot morgen

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Ach ja jouw site jij beslist, ik zie wel wat het word, JA ik ben LUI

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

tovenaar schreef:

Op Discogs hebben ze de volgende indeling voor 'electronische muziek':

Abstract

*knip*

UK Garage

Persoonlijk vind ik deze lijst véél te uitgebreid, maar de electronische liefhebbers onder ons, kunnen dit lijstje misschien gebruiken om die subgenres eruit te pikken die nodig zijn, dus Yak, tovenaar en consorten, reageer!

What the fuck is 'Illbient'?

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Misschien is de ID3v2-genrelijst een goed compromis? Ik kan zo gauw niet de volledige lijst vinden, maar het is die lijst van genres in WinAMP (die ik nooit gebruik).

Hobbes

• 2911 messages
  • 1195 votes

Jordy wrote:

Nieuw voorstel: toevoegers krijgen wél de keuze uit ELK subgenre op allmusic. je krijgt dan een (lange) dropdown:

rock

rock > metal

rock > hardrock

etc.

Als je metal selecteert zie je "metal" bij het album staan, maar hij doet bij 'rock' mee in de top 100. Goed compromis. De allmusic lijsten kunnen we dan uitbreiden met bv. typische Nederlandse genres die daar niet bij staan (gabber? nederhop? ...)

T.O.

• 2414 messages
  • 2792 votes

Jordy wrote:

heb je trouwens weer het probleem dat de gemiddelde Nederlander met "techno" van die muziek bedoelt dat hier op feesten gedraaid wordt, maar dat ik daar Underworld en Orbital mee bedoel maar goed

Toch wordt het allebei techno genoemd, zowel Orbital als Jeff Mills (bijvoorbeeld). Zou ik geen onderscheid tussen maken.

T.O.

• 2414 messages
  • 2792 votes

Yak wrote:

What the fuck is 'Illbient'?

ik noem een DJ Spooky

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

T.O. wrote:

ik noem een DJ Spooky

Noem er eens meer dan, want op één artiest kun je natuurlijk geen genre baseren.

[edit] Ik ken overigens niks van DJ Spooky, behalve de naam [/edit]

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Jordy wrote:

Misschien kan Misc. weg

In plaats daarvan Nederlandstalig?

NERD

• 1719 messages
  • 1429 votes

Jordy wrote:

Avant-garde Gospel

Bluegrass Holiday

Blues Jazz

Cajun Latin

Celtic Miscellaneous

Children Soundtrack/Cast Albums

Comedy New Age

Country Rap

Easy listening Reggae

Electronica Rock

Folk Vocal

En waar zou de grote noemer Dance muziek dan onder vallen? Ik vind het inderdaad een hele vreemde indeling, waar eigenlijk geen algemeen geaccepteerde benamingen in voor komen. Als je het makkelijk wilt houden voor de mensen om zelf hun toevoegingen in te delen zou ik niet dit lijstje gebruiken

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Ik stel een indeling voor in 'goede muziek' en 'slechte muziek'.

T.O.

• 2414 messages
  • 2792 votes

Yak wrote:

Noem er eens meer dan, want op één artiest kun je natuurlijk geen genre baseren.

[edit] Ik ken overigens niks van DJ Spooky, behalve de naam [/edit]

Op www.allmusic.com[/url] staat een beschrijving van Illbient. Ik ken er zelf verder ook weinig van.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

"dance" zou natuurlijk onder "electronica" vallen (of de vertaling die we daarvan zouden gebruiken

dit is de id3 lijst, vind ik eigenlijk stiekem toch wel beter, wat jullie? misschien kunnen dingen als "sound clip" er uit natuurlijk

die al te specifieke indeling zit ik bij nader inzien tohc niet zo op te wachten, dat gaat aanleiding voor heel veel vervelende discussies zijn ben ik bang

0.Blues

1.Classic Rock

2.Country

3.Dance

4.Disco

5.Funk

6.Grunge

7.Hip-Hop

8.Jazz

9.Metal

10.New Age

11.Oldies

12.Other

13.Pop

14.R&B

15.Rap

16.Reggae

17.Rock

18.Techno

19.Industrial

20.Alternative

21.Ska

22.Death Metal

23.Pranks

24.Soundtrack

25.Euro-Techno

26.Ambient

27.Trip-Hop

28.Vocal

29.Jazz+Funk

30.Fusion

31.Trance

32.Classical

33.Instrumental

34.Acid

35.House

36.Game

37.Sound Clip

38.Gospel

39.Noise

40.AlternRock

41.Bass

42.Soul

43.Punk

44.Space

45.Meditative

46.Instrumental Pop

47.Instrumental Rock

48.Ethnic

49.Gothic

50.Darkwave

51.Techno-Industrial

52.Electronic

53.Pop-Folk

54.Eurodance

55.Dream

56.Southern Rock

57.Comedy

58.Cult

59.Gangsta

60.Top 40

61.Christian Rap

62.Pop/Funk

63.Jungle

64.Native American

65.Cabaret

66.New Wave

67.Psychadelic

68.Rave

69.Showtunes

70.Trailer

71.Lo-Fi

72.Tribal

73.Acid Punk

74.Acid Jazz

75.Polka

76.Retro

77.Musical

78.Rock & Roll

79.Hard Rock

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.