• 178.055 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.740 votes
Profile

MusicMeter.nl

manic

• 474 messages
  • 1375 votes

Gamemeter

GerwinF

• 1643 messages
  • 0 votes

kos wrote:

Mijn favoriet is er al : link

Aaargh die daaronder is heeel erg...ratemypoo...sick!

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Wellicht kan ik dan beginnen met:

www.biermeter.nl

(afbeelding)

Agony

• 1985 messages
  • 1256 votes

EmDee wrote:

Wellicht kan ik dan beginnen met:

www.biermeter.nl

(afbeelding)

andolini

• 256 messages
  • 1749 votes

Hahaha, bavaria 4,5*...

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

budweiser 1 ster

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

en niet te vergeten metermeter.nl

"mwah moviemeter is wel een aardige site, 3 sterren, maar musicmeter is een beetje saai, krijgt anderhalve ster van me"

Mik

• 1504 messages
  • 1094 votes

In dat geval geef ik Biermeter alvast een halve ster.

En wat denk je van Membermeter.nl

Ik vind Mik wel een toffe kerel, 5 sterren..

Empire kees geeft lebowski een 0,5 dus ik hem ook .. enz enz

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Kunnen de leden van MovieMeter op MusicMeter met hun gewone inlognaam van MovieMeter inschrijven ? ... Of moeten ze zich opnieuw inschrijven ?

Hoe zit dat dan, Jordy ?

pjotr

• 2672 messages
  • 2781 votes

gameter.nl (gameter.nl) zou ik ook wel een interessante site vinden.

Ehm...Manic was me al voor zie ik net...

Maar ....dan moet je wel duidelijk articuleren - anders krijg je rare dingen...;-) - ( gay-meeter.nl)

Sjoerd

• 999 messages
  • 1348 votes

Jordy wrote:

Ja en dan in de trend van:

Een thermometer is echt supergaaf 4,5*

Barometers vind ik maar pokkedingen 1,5*

etc.

Meter bier ---- 5* (en dan kun je daar mooi een link plaatsen naar biermeter.nl )

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Sjoerd wrote:

Meter bier ---- 5* (en dan kun je daar mooi een link plaatsen naar biermeter.nl )

Kan ik me helemaal in vinden!

yosemite44

• 1241 messages
  • 1314 votes

Jordy wrote:

"mwah moviemeter is wel een aardige site, 3 sterren, maar musicmeter is een beetje saai, krijgt anderhalve ster van me"

mogen we dan ook onze mening geven over wolkenmeter?

Wolkenmeter

• 640 messages
  • 1448 votes

mogen we dan ook onze mening geven over wolkenmeter?

Ik geef dan alvast 5 sterren

yosemite44

• 1241 messages
  • 1314 votes

Wolkenmeter schreef:

(quote)

Ik geef dan alvast 5 sterren

sorry ik vrees een plaats in de flop 100

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Goed, laten we dit MusicMeter.nl topic weer eens omhoog schoppen, heb m'n gedachten er de laatste tijd over laten gaan.

Als referentie (als imdb hier) wil ik allmusic.com gaan aanhouden. Dat wil zeggen: in eerste instantie, tot er een beter alternatief is en de site een tijdje loopt, alleen albums toevoegen die op allmusic staan. Misschien met uitzondering van NL-albums die niet op allmusic.com staan. Dan gaan we met z'n allen eens op z'n gemak kijken welke beperkingen die regel oplevert, en of die regel wel terecht is.

Ook de genres van allmusic.com wil ik aanhouden. Dit zijn de genres die ze daar aanhouden:

Avant-garde Gospel

Bluegrass Holiday

Blues Jazz

Cajun Latin

Celtic Miscellaneous

Children Soundtrack/Cast Albums

Comedy New Age

Country Rap

Easy listening Reggae

Electronica Rock

Folk Vocal

Misschien kan Misc. weg, misschien moeten er wat namen vertaald worden ("Electronica" is een typische Amerikaanse benaming), maar grotendeels wordt dit de lijst. Dit houdt dus inderdaad in dat metal onder 'rock' valt, en techno onder "electronica" (of de vertaling die we daar voor gaan gebruiken). Er zullen altijd mensen zijn die het daar niet mee eens zijn, maar ook hier geld weer: we willen geen definitieve database zijn waar alles "klopt", we willen door middel van de tekst boven de discussie een globaal beeld geven van het album. Door middel van het selecteren van maximaal 2 hoofdgenres kan dat gedaan worden lijkt me.

Het enige waar ik problemen mee heb bij allmusic is wat ze met pop-muziek doen, de Spice Girls stoppen ze daar bv. onder "rock". Rock is daar een beetje de algemene noemer voor alle top-40 muziek die niet in een hokje te plaatsen is PLUS alle gitaarmuziek. Ben ik het niet zo mee eens, misschien moet er een extra genre "pop" oid komen?

Ook twijfel ik toch over klassieke muziek. allmusic heeft er een aparte site voor. Zitten we op musicmeter echt te wachten op 73 uitvoeringen van hetzelfde stuk? Ik twijfel. Misschien is klassieke muziek écht een apart iets wat we ook niet met popmuziek moeten vergelijken (zo lijken ze er op allmusic over te denken).

De genres zullen op musicmeter ook worden gebruikt voor top-lijsten per genre. Er zal GEEN algemene top 100 komen (om te proberen te voorkomen dat er een "oorlog" ontstaat tussen verschillende smaken, bij muziek is dat gevaar denk ik groter dan bij films).

Opmerkingen zijn nog steeds welkom, maar ik denk dat we het nooit iedereen naar de zin kunnen maken, kan dus niet beloven dat ik er iets mee doe Ik denk de nieuwe MovieMeter eind augustus live te hebben, en MusicMeter eind september.

Hobbes

• 2911 messages
  • 1195 votes

Jordy wrote:

Avant-garde Gospel

Bluegrass Holiday

Blues Jazz

Cajun Latin

Celtic Miscellaneous

Children Soundtrack/Cast Albums

Comedy New Age

Country Rap

Easy listening Reggae

Electronica Rock

Folk Vocal

no offence, maar dit is met stip de meest stompzinnige indeling die ik heb gezien

Metal géén eigen genre...maar celtic en cajun wel? ik bedoel: wtf? hoeveel cajun cd's denk je te verwachten?

maar ja...'t is niet mijn site

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Jordy, allmusic aanhouden is voor 'electronica' misschien geen goed idee. Er staan daar heel veel EP's op in plaats van albums. Als je allmusic aan wil houden, dan zouden alle platen van http://www.discogs.com er ook op mogen...

yosemite44

• 1241 messages
  • 1314 votes

Jordy schreef:

Als referentie (als imdb hier) wil ik allmusic.com gaan aanhouden.

prima!

Dat wil zeggen: in eerste instantie, tot er een beter alternatief is en de site een tijdje loopt, alleen albums toevoegen die op allmusic staan.

hmm, allmusic heeft 'nauwelijks' nederlandse/duitse/spaanse albums. of alleen de artiest en verder geen info. kan je zo een rijtje geven...

voor de rest: can hardly wait!

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Ik begrijp Jordy's standpunt wel dat je het beste een referentiekader kan aanhouden wat betreft genres (dit om ellenlange discussies te voorkomen in de trant van: 'nee dit is echt metal, geen rock!' etc.).

Maar deze indeling vind ik ook niet zo best. Zo vlieg je precies langs alle genres die de doelgroep voor ogen heeft. Een iets genuanceerder en desnoods eigen indeling lijkt me beter. Het probleem is dat je zelf moet uitmaken wat voor een genre welk album is..

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Hobbes wrote:

Metal géén eigen genre...maar celtic en cajun wel? ik bedoel: wtf? hoeveel cajun cd's denk je te verwachten?

Da's natuurlijk geen criterium, hoeveel albums er in een categorie komen. Ik snap sowieso niet waarom Metal een eigen genre zou moeten zijn trouwens, elke liefhebbers van elk genre vindt waarschijnlijk dat "zijn" genre niet in een algemenere omschrijving thuis hoort. Maar goed, ik zal nog eens verder zoeken of er een andere (betere) indeling te vinden is ergens. Zelf in indeling maken gaat tot el-len-lange discussies leiden ben ik bang.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

tovenaar wrote:

Er staan daar heel veel EP's op in plaats van albums.

EP's mogen er wel op denk ik. Misschien een extra aanvink-optie om plaatsing in top-lijsten te voorkomen.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

kos wrote:

Zo vlieg je precies langs alle genres die de doelgroep voor ogen heeft.

Dit begrijp ik niet helemaal. Het wordt geen site voor (alleen) MovieMeter mensen. Dat hier toevallig veel mensen misschien van de wat modernere muziek houden sluit niet uit dat er misschien wel honderden Celtic-liefhebbers, of liefhebbers van Gospel zullen komen.

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Jordy schreef:

(quote)

EP's mogen er wel op denk ik. Misschien een extra aanvink-optie om plaatsing in top-lijsten te voorkomen.

EP's er op Jordy??? Dan krijg je dus elk stukje vinyl dat ooit is uitgebracht op je site? Dat is echt een hoop, op discogs is er wat 'electronica' betreft een aantal van 159.120 te vinden. Dan krijg je dus veel toevoegingen van een EP met een track of 4.

IamBernie

• 672 messages
  • 1641 votes

Tov, ken je soms al iemand die daar zoveel moeite voor zou doen?

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Yep, ik ken er 1 , his name is Tovenaar hehe. Ik heb ook als een gek toegevoegd op discogs...

T.O.

• 2414 messages
  • 2792 votes

Jordy schreef:

Country Rap

Rap moet worden veranderd in Hiphop, anders doe ik niet mee

Ben ik het niet zo mee eens, misschien moet er een extra genre "pop" oid komen?

Ook twijfel ik toch over klassieke muziek. allmusic heeft er een aparte site voor. Zitten we op musicmeter echt te wachten op 73 uitvoeringen van hetzelfde stuk? Ik twijfel. Misschien is klassieke muziek écht een apart iets wat we ook niet met popmuziek moeten vergelijken (zo lijken ze er op allmusic over te denken).

De officieuze benadering van muziek gaat uit van de driedeling pop, klassiek en jazz. Dat betekent dus ook dat je 'pop' eigenlijk niet als subgenre kan gebruiken

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Nieuw voorstel: toevoegers krijgen wél de keuze uit ELK subgenre op allmusic. je krijgt dan een (lange) dropdown:

rock

rock > metal

rock > hardrock

etc.

Als je metal selecteert zie je "metal" bij het album staan, maar hij doet bij 'rock' mee in de top 100. Goed compromis. De allmusic lijsten kunnen we dan uitbreiden met bv. typische Nederlandse genres die daar niet bij staan (gabber? nederhop? ...)

Over EP's moeten we nog eens nadenken dan... "I Might Be Wrong" (live EP van Radiohead), of "Kill at Will" van Ice Cube moeten er voor m'n gevoel opkunnen. Maar als dat moeilijke beslissingen oplevert moeten we EP's maar laten misschien.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Jordy schreef:

Dit begrijp ik niet helemaal. Het wordt geen site voor (alleen) MovieMeter mensen.

Dat begrijp ik, maar als we even uitgaan van mensen die naar alle waarschijnlijkheid op de site zullen komen, kan je ervan uitgaan dat er geen honderden celtic en gospel liefhebbers langskomen.
Dat hier toevallig veel mensen misschien van de wat modernere muziek houden sluit niet uit dat er misschien wel honderden Celtic-liefhebbers, of liefhebbers van Gospel zullen komen.
Misschien in theorie wel, en die albums moeten er ook echt wel op staan, maar om hier een apart genre van te maken en dan metal, house en soul (bvb) ergens in een ander genre onderschuiven is een beetje erg vreemd. Kijk je moet het natuurlijk zelf weten maar zeg nou zelf: er komen veel jongere, Nederlandse mensen op die site (dat kun je niet ontkennen). Wanneer die een indeling zien zoals jij die voorstelt heb ik het idee dat ze 'm een stuk minder serieus gaan nemen en niet zoiets van : 'wow, op deze site ga ik een tijdje blijven'. Misschien vergis ik me hoor, ik wil alleen maar even wat feedback geven

-edit- ik zie dat ik iets te laat ben

IamBernie

• 672 messages
  • 1641 votes

tovenaar wrote:

Yep, ik ken er 1 , his name is Tovenaar hehe. Ik heb ook als een gek toegevoegd op discogs...

(Dit is idd wat ik al dacht en ook naartoe wilde gaan.)

En daarom vind ik, dat het alleen maar goed is dat Jordy allmusic aanhoudt.

Kan je tenminste je favo muziek erop kwijt!

Am I wrong?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.