• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.379 votes
Profile

MusicMeter.nl

Brooklyn

• 1144 messages
  • 1402 votes

petey wrote:

maar nu serieus, ik wacht met smart op het resultaat, al vind ik het persoonlijk moeilijker om over muziek te praten dan over films.

Muziek is bij mij toch meer een kwestie van gevoel en niet van verklaren.

Ja, dat vind ik dus ook. Hoewel muziek en films ongeveer evenveel voor me betekenen valt er over films beter te discussieren dan over muziek.

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

Muziek leent zich prima voor geouwehoer hoor

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Nou bedankt voor de reacties, maar zullen we het hier maar even bij laten dan? Over een maand of 2 meer... eerst dus MovieMeter restylen.

Treht

• 290 messages
  • 343 votes

Als outsider lijkt me dat een goede keus jordy

narva77 (crew films)

• 12723 messages
  • 6540 votes

Macmanus wrote:

Wat is White(brrr)

'White Metal' is het tegenovergestelde van Black Metal, oftewel christelijke metal. Iets waar Hobbes blijkbaar verstand van heeft

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

vandaar de brrr

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Jordy wrote:

Jullie mogen natuurlijk discussieren wat jullie willen, maar stemmen per nummer gaat er ECHT niet komen. Al was het alleen maar om de drempel om te stemmen die dan wel erg hoog wordt.

Jammer, ik zie 't blijkbaar gewoon anders. Heb ook meer met film dan met muziek trouwens, hoewel de nieuwe Peaky Pounder wel érg goed is!

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Maar Peaky Pounder is altijd goed!

manic

• 474 messages
  • 1374 votes

Toch nog een poging: ik ben vóór het noemen van producer. Als je een album toevoegt dan heb je toch zeer waarschijnlijk het origineel in handen, of je zoekt het op.

Een producer kan veel invloed hebben op 't geluid. (zal in de house zien toch ook wel zo zijn toch?)

Voor mij is regisseur=producer.

(Steve Albini, Butch Vig, Matt Bayles, Stock, Aitken and Waterman, Bolland en Bolland..)

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

manic wrote:

Voor mij is regisseur=producer.

Onzin, de regisseur heeft de grootste creatieve invloed op een film, bij muziek zijn dat natuurlijk de muzikanten of de songwriters en zeker niet de producer.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

verschilt een beetje per muziekstroming, in de dance/r&b/hiphop hoek is de producer meestal gewoon degene die compleet voor het muzikale deel verantwoordelijk is

het tonen van een producer lijkt me wat te ver gaan omdat er zat albums zijn waar zo ongeveer elk nummer door een ander is geproduceerd

blabla

• 2070 messages
  • 5242 votes

Nu we het hier toch over muziek hebben, weet iemand of er voor muziek cd's net zo iets bestaat als DVD profiler ?

Vraag is enigsinds offtopic, maar ik heb tot nu toe nog niets kunnen vinden wat bevalt.

manic

• 474 messages
  • 1374 votes

Jordy wrote:

het tonen van een producer lijkt me wat te ver gaan omdat er zat albums zijn waar zo ongeveer elk nummer door een ander is geproduceerd

Daar heb je gelijk in. Ik leg me er bij neer...

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

blabla wrote:

Nu we het hier toch over muziek hebben, weet iemand of er voor muziek cd's net zo iets bestaat als DVD profiler ?

Vraag is enigsinds offtopic, maar ik heb tot nu toe nog niets kunnen vinden wat bevalt.

Als je het over Electronische muziek hebt en dan specifiek vinyl, dan kun je hier je collectie online zetten: http://www.discogs.com .

yosemite44

• 1241 messages
  • 1314 votes

jordy, heb je al naar rateyourmusic.com gekeken, hoe ze het daar aanpakken? wat ik op die site in ieder geval erg mis is track info a la allmusic.com, maar die komt er op MuMe gelukkig wel als ik het goed begrijp...

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Mik wrote:

Wordt wel één van de grootste delen van de site denk ik..

Hardcore, Mellow, Acid, Terror, Techno, Hardhouse, Hardstyle, Oldschool, Trance, Progressive, Newstyle, Happy hardcore, enz enz enz..

Het is dat het overduidelijk wordt uit de context, maar er zijn verschillende muziekstijlen die hardcore worden genoemd. Eerlijk gezegd dat ik in eerste instantie (bij een ouder bericht van je) dat het je om hardcore punk ging.

Mik

• 1504 messages
  • 1094 votes

DAT is nou net 1 van de muziek stijlen waar ik ECHT helemaal niks mee heb.

Hobbes

• 2911 messages
  • 1195 votes

nee stel je voor...een muziek stijl die zowaar een boodschap heeft...brrrr

Mik

• 1504 messages
  • 1094 votes

Right back at ya!

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Mik wrote:

DAT is nou net 1 van de muziek stijlen waar ik ECHT helemaal niks mee heb.

Ik kan er soms wel naar luisteren... Fugazi!

Chrizzlle

• 113 messages
  • 0 votes

We krijgen een broertje! ... uhm krijgen we nu beschuit met blauw-witte muisjes?;) Wordt het een beetje clubcharts.nl achtig?

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

ik hoop op R.E.M. met automatic for the people. (of anders out of time) zouden best hoge noteringen kunnen worden. Oasis morning glory overigens ook.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Pearl Jam --> Ten

Radiohead --> OK Computer

Coldplay --> Parachutes

Nirvana --> Nevermind

en natuurlijk:

Britney Spears --> Greatest Hits nr 1

Best of BoyBands vol.4

De Knip

• 1885 messages
  • 3681 votes

[b]

en natuurlijk:

Britney Spears --> Greatest Hits nr 1

Geen grappen over Britney, he?

Vyvre

• 422 messages
  • 185 votes

De Knip schreef:

(quote)

Geen grappen over Britney, he?

Crossroads schijnt idd een prima film te zijn geweest.

De Knip

• 1885 messages
  • 3681 votes

Ik twijfel ook niet aan haar acteerprestaties hoor

Vind Britney een lekker ding

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Vyvre wrote:

Crossroads schijnt idd een prima film te zijn geweest.

Ja, ze heeft er in ieder geval wel mooi een prijs mee gewonnen! Een Razzie nog wel!

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

What's Going On - Marvin Gaye.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

The End - The Doors

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

De Knip wrote:

Ik twijfel ook niet aan haar acteerprestaties hoor

Vind Britney een lekker ding

Inderdaad jammer dat ze nog steeds gewoon blijft zingen en niet doorheeft waar haar eigenlijke talenten liggen, namelijk bij de Vivid-studio's

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.