- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- MusicMeter.nl
MusicMeter.nl
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Voorzetje:
Pop, Rock, Metal, R&B, Hiphop, Country, Dance, Jazz, Blues, Klassiek, Folk, Reggae, New Age, Soul, Punk, Afrikaans, Latin, Arabisch
En misschien nog aparte categorien voor Nederlandse muziek, omdat het toch een Nederlandse site is. Bijv. Nederlandse volksmuziek en Kleinkunst (liedjes van cabaretiers en zo).
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Misschien is het een idee om een wishlist-achtig iets te implementeren?
Tonyvdb
-
- 1408 messages
- 1168 votes
Misschien is het een idee om een wishlist-achtig iets te implementeren?
goed idee !
Tonyvdb
-
- 1408 messages
- 1168 votes
Ik leg mij erbij neer dat er niet op tracks apart kan gestemd ... 
Wat naast de genres zeker niet mag ontbreken en echt noodzakelijk is, is een onderverdeling per soort album
*Ik stel volgende 6 onderverdelingen voor :
1. gewoon studio-album (bvb. Radiohead The Bends, Blur Think Thank)
2. officiële live-albums (bvb. Live Rust Neil Young, Live in the City of Light Simple Minds, 101 Depeche Mode)
3. officiële verzamelalbums (van één groep) :
(bvb. de rode en de blauwe van de Beatles, Death to the Pixies, The story of the Clash)
4. soundtracks (bvb. About a boy van Badly Drawn Boy, Ennio Morricone Once upon a time in the west, de soundtrack van Ghost Dog)
5. compilatie-albums (bvb. I'm your fan, a tribute to Leonard Cohen of de 2-meter-sessie-albums)
6. EP's mogen ZEKER NIET ontbreken (bvb. Come on pilgrim van The Pixies, Distorted Ghost van Sparklehorse of My sister=my clock van dEUS)
Rodenrijck
-
- 23 messages
- 534 votes
Met die onderverdeling per soort album ben ik het volledig eens. Misschien kunnen we de pleitbezorgers voor het stemmen per track wel tegemoet komen door naast de persoonlijke album top 10, je ook een track top 10 mag maken. Al zal dat misschien databasetechnisch te lastig worden.
Er hoeft naar mijn idee ook niet persé een totaallijst van deze gemaakt te worden.
Die rate-your-music-site belooft wel veel goeds moet ik zeggen. Geweldige lijsten!
Tonyvdb
-
- 1408 messages
- 1168 votes
Rate your music is toch niet alles :
- niet overzichtelijk
- je weet geen scores (je moet het doen met 3 of 3,5 of 4 sterren maar wij willen weten of het 3,54 of 3,79 of 4,11 is, toch?!)
- geen tracklist (dit is echt onontbeerlijk)
- jaar van release (idem)
Pablito
-
- 180 messages
- 813 votes
Nog een extra moeilijkheid: voor klassieke cd's of ep's moet je twee stemmen kunnen uitbrengen. Een voor de muziek en een voor de specifieke uitvoering.
Brooklyn
-
- 1144 messages
- 1402 votes
ipv "dance" gewoon "house" gebruiken. Dance is een TMF-titel die niks met de oorsprong van de muziek te maken heeft 
Mik
-
- 1504 messages
- 1094 votes
Wordt wel één van de grootste delen van de site denk ik..
Hardcore, Mellow, Acid, Terror, Techno, Hardhouse, Hardstyle, Oldschool, Trance, Progressive, Newstyle, Happy hardcore, enz enz enz..
Treht
-
- 290 messages
- 343 votes
Ik denk dat het het beste is als je (veel) nieuwe mensen aantrekt om die site te modden/updaten ed. Moviemeter loopt juist zo goed door de actieve crew en ik zou het erg jammer vinden als 50% ineens weggaat.. komt deze site zeker niet ten goede. Dus misschien een email openstellen waar applicaties naar kunnen worden opgestuurd?
manic
-
- 474 messages
- 1374 votes
Alternative vind ik persoonlijk een gevaarlijke categorie. Vroeger was bijv. Sonic Youth alternative, maar Noise kon je het ook noemen. Sinds de Grunge is veel Alternative gewoon pop/rock. Tindersticks alternative of new acoustic movement?
Rock en Metal kan volgens mij alle alternatieve (hardere) gitaarmuziek bevatten dus zowel hardrock als metalcore. Punk(hardcore) verdient denk ik wel een apart "bakje". Zoals ook bij de platenzaken.
Pablito
-
- 180 messages
- 813 votes
ipv "dance" gewoon "house" gebruiken. Dance is een TMF-titel die niks met de oorsprong van de muziek te maken heeft 
En wat heeft techno met house te maken?
Ook heel andere oorpsrong lijkt me.
Phooze
-
- 2544 messages
- 597 votes
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
[ikmoetvanlindastuurmanzeggen] Spoken Word moet ook een genre worden op musicmeter!!!
[/ikmoetvanlindastuurmanzeggen] 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Shiiiiiiiiiiiiit, ze is nog serieus in staking ook.
Brooklyn
-
- 1144 messages
- 1402 votes
Allemaal hetzelfde... 
nou ja zeg...

Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Wat zijn haar eisen?
Ongestoord kunnen praten over R. Williams 
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
inderdaad. dat is compleet nutteloos om het zo ver door te voeren.
Black/Death/Grind/Dark/Doom/Gothic/White(brrr)/Power/Heavy/Progressive
en zo kunnen we nog wel ff door gaan 
NERD
-
- 1718 messages
- 1429 votes
Vind ik wel een hele vreemde opmerking. Om alle dance muziek af te doen als house is hetzelfde als alle muziek met een gitaar er in "gitaarmuziek" noemen en zeggen dat het toch allemaal hetzelfde is.
Electronische muziek (dance/house whatever) is misschien wel een van de breedste muziekstromingen.
NERD
-
- 1718 messages
- 1429 votes
Wacht even, denk dat ik Brooklyn's opmerking verkeerd begrepen heb. Toch blijft mijn opmerking staan, maar niet op Brooklyn persoonlijk gericht 
petey
-
- 1901 messages
- 3828 votes
Volgens mij kan het ingedeeld woorden in 2 categorien:
goeie muziek
klote herrie
En raad eens waar de meeste platen terecht zullen komen.
maar nu serieus, ik wacht met smart op het resultaat, al vind ik het persoonlijk moeilijker om over muziek te praten dan over films.
Muziek is bij mij toch meer een kwestie van gevoel en niet van verklaren.
NERD
-
- 1718 messages
- 1429 votes
Probleem is ook dat veel bands/artiesten er niet van houden om in een hokje geplaatst te worden, en vaak een cross-over style ambiëren. Hoe gaan wij ze dan in een hokje plaatsen?
Ik denk dat er een redelijk lange lijst moet komen met mogelijke stijl omschrijvingen (allmusic.com style) om een album goed te kunnen omschrijven.