• 177.923 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.308 votes
Profile

MusicMeter.nl

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

en soundtracks uiteraard

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

kos wrote:

en soundtracks uiteraard

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Voorzetje:

Pop, Rock, Metal, R&B, Hiphop, Country, Dance, Jazz, Blues, Klassiek, Folk, Reggae, New Age, Soul, Punk, Afrikaans, Latin, Arabisch

En misschien nog aparte categorien voor Nederlandse muziek, omdat het toch een Nederlandse site is. Bijv. Nederlandse volksmuziek en Kleinkunst (liedjes van cabaretiers en zo).

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Misschien is het een idee om een wishlist-achtig iets te implementeren?

Tonyvdb

• 1408 messages
  • 1168 votes

herman78 wrote:

Misschien is het een idee om een wishlist-achtig iets te implementeren?

goed idee !

Tonyvdb

• 1408 messages
  • 1168 votes

Ik leg mij erbij neer dat er niet op tracks apart kan gestemd ...

Wat naast de genres zeker niet mag ontbreken en echt noodzakelijk is, is een onderverdeling per soort album

*Ik stel volgende 6 onderverdelingen voor :

1. gewoon studio-album (bvb. Radiohead The Bends, Blur Think Thank)

2. officiële live-albums (bvb. Live Rust Neil Young, Live in the City of Light Simple Minds, 101 Depeche Mode)

3. officiële verzamelalbums (van één groep) :

(bvb. de rode en de blauwe van de Beatles, Death to the Pixies, The story of the Clash)

4. soundtracks (bvb. About a boy van Badly Drawn Boy, Ennio Morricone Once upon a time in the west, de soundtrack van Ghost Dog)

5. compilatie-albums (bvb. I'm your fan, a tribute to Leonard Cohen of de 2-meter-sessie-albums)

6. EP's mogen ZEKER NIET ontbreken (bvb. Come on pilgrim van The Pixies, Distorted Ghost van Sparklehorse of My sister=my clock van dEUS)

Rodenrijck

• 23 messages
  • 534 votes

Met die onderverdeling per soort album ben ik het volledig eens. Misschien kunnen we de pleitbezorgers voor het stemmen per track wel tegemoet komen door naast de persoonlijke album top 10, je ook een track top 10 mag maken. Al zal dat misschien databasetechnisch te lastig worden.

Er hoeft naar mijn idee ook niet persé een totaallijst van deze gemaakt te worden.

Die rate-your-music-site belooft wel veel goeds moet ik zeggen. Geweldige lijsten!

Tonyvdb

• 1408 messages
  • 1168 votes

Rate your music is toch niet alles :

- niet overzichtelijk

- je weet geen scores (je moet het doen met 3 of 3,5 of 4 sterren maar wij willen weten of het 3,54 of 3,79 of 4,11 is, toch?!)

- geen tracklist (dit is echt onontbeerlijk)

- jaar van release (idem)

Pablito

• 180 messages
  • 813 votes

Nog een extra moeilijkheid: voor klassieke cd's of ep's moet je twee stemmen kunnen uitbrengen. Een voor de muziek en een voor de specifieke uitvoering.

Brooklyn

• 1144 messages
  • 1402 votes

ipv "dance" gewoon "house" gebruiken. Dance is een TMF-titel die niks met de oorsprong van de muziek te maken heeft

Mik

• 1504 messages
  • 1094 votes

Wordt wel één van de grootste delen van de site denk ik..

Hardcore, Mellow, Acid, Terror, Techno, Hardhouse, Hardstyle, Oldschool, Trance, Progressive, Newstyle, Happy hardcore, enz enz enz..

Treht

• 290 messages
  • 343 votes

Ik denk dat het het beste is als je (veel) nieuwe mensen aantrekt om die site te modden/updaten ed. Moviemeter loopt juist zo goed door de actieve crew en ik zou het erg jammer vinden als 50% ineens weggaat.. komt deze site zeker niet ten goede. Dus misschien een email openstellen waar applicaties naar kunnen worden opgestuurd?

manic

• 474 messages
  • 1374 votes

Alternative vind ik persoonlijk een gevaarlijke categorie. Vroeger was bijv. Sonic Youth alternative, maar Noise kon je het ook noemen. Sinds de Grunge is veel Alternative gewoon pop/rock. Tindersticks alternative of new acoustic movement?

Rock en Metal kan volgens mij alle alternatieve (hardere) gitaarmuziek bevatten dus zowel hardrock als metalcore. Punk(hardcore) verdient denk ik wel een apart "bakje". Zoals ook bij de platenzaken.

Pablito

• 180 messages
  • 813 votes

Brooklyn wrote:

ipv "dance" gewoon "house" gebruiken. Dance is een TMF-titel die niks met de oorsprong van de muziek te maken heeft

En wat heeft techno met house te maken?

Ook heel andere oorpsrong lijkt me.

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Pablito wrote:

En wat heeft techno met house te maken?

Ook heel andere oorpsrong lijkt me.

Techno is ook geen 'dance', dus kun je de overkoepelende groep beter "Electronica" noemen.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Mik wrote:

Hardcore, Mellow, Acid, Terror, Techno, Hardhouse, Hardstyle, Oldschool, Trance, Progressive, Newstyle, Happy hardcore, enz enz enz..

Allemaal hetzelfde...

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

[ikmoetvanlindastuurmanzeggen] Spoken Word moet ook een genre worden op musicmeter!!!

[/ikmoetvanlindastuurmanzeggen]

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

neo wrote:

[ikmoetvanlindastuurmanzeggen] Spoken Word moet ook een genre worden op musicmeter!!!

[/ikmoetvanlindastuurmanzeggen]

Besteed de media al aandacht aan haar staking? Of is het nog geen komkommertijd....

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Shiiiiiiiiiiiiit, ze is nog serieus in staking ook.

Sjoerd

• 999 messages
  • 1348 votes

Wat voor staking dan?

jasper

• 33 messages
  • 0 votes

Wat zijn haar eisen?

Brooklyn

• 1144 messages
  • 1402 votes

Zavo schreef:

(quote)

Allemaal hetzelfde...

nou ja zeg...

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

jasper wrote:

Wat zijn haar eisen?

Ongestoord kunnen praten over R. Williams

Hobbes

• 2911 messages
  • 1195 votes

inderdaad. dat is compleet nutteloos om het zo ver door te voeren.

Black/Death/Grind/Dark/Doom/Gothic/White(brrr)/Power/Heavy/Progressive

en zo kunnen we nog wel ff door gaan

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Wat is White(brrr)

Sjoerd

• 999 messages
  • 1348 votes

White bread ??

NERD

• 1718 messages
  • 1429 votes

Brooklyn wrote:

Vind ik wel een hele vreemde opmerking. Om alle dance muziek af te doen als house is hetzelfde als alle muziek met een gitaar er in "gitaarmuziek" noemen en zeggen dat het toch allemaal hetzelfde is.

Electronische muziek (dance/house whatever) is misschien wel een van de breedste muziekstromingen.

NERD

• 1718 messages
  • 1429 votes

Wacht even, denk dat ik Brooklyn's opmerking verkeerd begrepen heb. Toch blijft mijn opmerking staan, maar niet op Brooklyn persoonlijk gericht

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

Volgens mij kan het ingedeeld woorden in 2 categorien:

goeie muziek

klote herrie

En raad eens waar de meeste platen terecht zullen komen.

maar nu serieus, ik wacht met smart op het resultaat, al vind ik het persoonlijk moeilijker om over muziek te praten dan over films.

Muziek is bij mij toch meer een kwestie van gevoel en niet van verklaren.

NERD

• 1718 messages
  • 1429 votes

Probleem is ook dat veel bands/artiesten er niet van houden om in een hokje geplaatst te worden, en vaak een cross-over style ambiëren. Hoe gaan wij ze dan in een hokje plaatsen?

Ik denk dat er een redelijk lange lijst moet komen met mogelijke stijl omschrijvingen (allmusic.com style) om een album goed te kunnen omschrijven.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.