• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.253 votes
Profile

MusicMeter.nl

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

Dit is wel heel toevallig. liep te denken dat er zoiets als dit op muziekgebied moet komen, komt het er ook.

Ik zal zeer actief worden.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

ok de lijst is nu:

titel

arties

genre(s)

tracklisting

label

jaar van release

afbeelding

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Hoe groot moeten de afbeeldingen worden Jordy, ben al aan't verzamelen namelijk .

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

200x200

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Zo te zien, krijgt ie wat weg van:

www.allmusic.com[/url]

NERD

• 1718 messages
  • 1429 votes

Denk dat dat wel mee valt MD

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Ik vind Tony's idee met die voteballots erg goed eigenlijk: je stemt op de nummers van de cd/plaat die je kent, je laat hier een formule op los en die berekent jouw cijfer voor de hele cd. Als je dan bijvoorbeeld op slechts 3 nummers stemt telt jouw stem natuurlijk minder zwaar dan iemand die alle nummers van de plaat/cd/whatever heeft beoordeelt.

Misschien wordt dit wel veel te ingewikkeld allemaal, maar zo is iedereen -als 't goed is- een beetje tevreden, toch?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

behalve de mensen die vinden dat een album meer is dan de som van de tracks

Sjoerd

• 999 messages
  • 1348 votes

Jordy wrote:

behalve de mensen die vinden dat een album meer is dan de som van de tracks

Ik schaar mij achter Jordy in deze .

Maar deze discussie is op voorgaande pagina's al herhaaldelijk gevoerd .

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

T maakt allemaal geen fuck uit. Het aantal mensen dat ff zijn/haar favoriet omhoog komt stemmen is nog veel groter dan op een filmsite.

Alle bakvisjes weten de site te vinden als ze er voor kunnen zorgen dat Jamai op 1 kan komen.

mr.Frielink

• 744 messages
  • 0 votes

Tuurlijk, dat gebeurd misschien ook wel, maar de bedoeling van de site lijkt mij om een zo redelijk betrouwbaar mogelijke top-100 lijst te creeëren.Als Jamai daarbij op 1 komt te staan, dan is dat dus blijkbaar de beste plaat (of wij het nou leuk vinden of niet)volgens de meeste bezoekers.

Élke top 100-lijst zoals deze is subjectief, en daarbij kunnen Robbie Williams en Jennifer Lopez best op 1 komen, maar dat maakt de lijst toch niet minder betrouwbaar?

Queto Yurlunyur

• 4775 messages
  • 3110 votes

En anders stem je toch zowel op de afzonderlijke nummers, als op het gehele album apart, zoals geloof ik ook al eens is voorgesteld in deze thread. Dan hoeft het gemiddelde van je stemmen niet per se gelijk te zijn aan het eindcijfer voor het hele album. Als je vervolgens twee aparte databases maakt (1 met tracks, 1 met albums) en die met elkaar linkt, heb je ook geen problemen meer met bestof- en verzamel-cd's, want de cijfers voor de tracks op zich blijven gelden, die voor het album als geheel niet. Bestof- en verzamel-cd's kun je dan eventueel uitsluiten van top-100-notatie.

Dus in de trant van:

[ARTIEST] - [ALBUM]

Track 1 - 4.25 (2 stemmen)

Track 2 - 2.25 (5 stemmen)

Track 3 - 3.33 (7 stemmen)

(...)

Track 20 - 3.00 (3 stemmen)

Geheel: 3.50 (2 stemmen)

De onderste is dan dus een apart stemveld, en geen gemiddelde.

yosemite44

• 1241 messages
  • 1314 votes

als jamay op #1 komt dan download ik die cd wel ff om dan alles te luisteren zodat ik mag stemmen

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

mr.Frielink wrote:

Als Jamai daarbij op 1 komt te staan, dan is dat dus blijkbaar de beste plaat (of wij het nou leuk vinden of niet)volgens de meeste bezoekers.

Nee, dat is t dus niet. Dat wordt die kinderen door bepaalde media werkelijk opgedrongen. Ook een kwestie van erbij horen denk ik.

Queto Yurlunyur

• 4775 messages
  • 3110 votes

Dat is een blind vooroordeel.

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Nee, iedereen vind Jamai echt leuk.

mr.Frielink

• 744 messages
  • 0 votes

EmDee, als dat daadwerkelijk zo is, dan blijft hij sowieso niet lang op die nummer 1. En zowel, dan klopt jouw vooroordeel niet..

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Queto Yurlunyur schreef:

[ARTIEST] - [ALBUM]

Track 1 - 4.25 (2 stemmen)

Track 2 - 2.25 (5 stemmen)

Track 3 - 3.33 (7 stemmen)

(...)

Track 20 - 3.00 (3 stemmen)

Geheel: 3.50 (2 stemmen)

op zich een goed idee,maar voor filmscores is dit systeem heel onhandig. want een filmscore is beter te beoordelen in zijn geheel en wat zou je bv een aan een paar tracks vn 35 sec moeten geven dan?

KillaJah

• 356 messages
  • 856 votes

Gaan jullie ook een tijdelijke top maken(bijvoorlijk een wekelijkse top 50 ofzo) of alleen een vaste? Sorry als die vraag al gesteld is. Maar als een hit juist in is gaan misschien veel mensen hem een hoge score geven. Of word er per cd en niet per liedje gestemd?

NERD

• 1718 messages
  • 1429 votes

Ik kan mij goed vinden in Q's idee. Denk dat dat voor de meeste mensen de beste oplossing is.

Queto Yurlunyur

• 4775 messages
  • 3110 votes

neo schreef:

(...) maar voor filmscores is dit systeem heel onhandig. want een filmscore is beter te beoordelen in zijn geheel

Kan ik inkomen. Misschien een regeling dat albums met de status 'filmmuziek' geen onderverdeling in nummers kennen? Kan eventueel ook voor bepaalde andere typen CD's.

en wat zou je bv een aan een paar tracks vn 35 sec moeten geven dan?

Een minimumlengte van 1:00 minuut zou dat soort nummers afvangen (d.w.z. bij die nummers ontbreekt dan het beoordelingsveld).

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

ik zie het liever als geheel gewoon, je kunt dan altijd nog aangeven wat de beste tracks zijn in een bericht.

jay73

• 1184 messages
  • 1388 votes

Als ik de plannen van MuMe zo doorlees, vind ik het toch jammer dat de One Hit Wonders geen plaatsje zullen verwerven. Daar ben IK namelijk een groot liefhebber van.

Geeft niet hoor. Van goeie albums hou ik ook wel!

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

nou, ik heb me top 10 lijstje al klaar liggen..

Rodenrijck

• 23 messages
  • 534 votes

Ik weet dat er al veel over is gezegd, maar het idee om op losse nummers te stemmen blijf ik een onzinnig idee vinden. Dan trek je juist "Jamai-stemmers" aan.

Het verschil dat ik merk in de vergelijking van films en platen, is dat ik een film redelijk kan beoordelen na 1 keer gezien te hebben. Bij platen is dit heel wisselend, soms na 3 keer, soms na 30 keer. Laat staan dat je een plaat beoordeeld terwijl je deze niet eens 1 keer helemaal gehoord hebt. Dus 3 nummers, 5 nummers etc. dat haalt het gewoon niet bij het volledige album.

Eerlijk gezegd ben ik niet zo bang voor een masaal bezoek van J. Lopez-fans. Het kwijlen bij allerhande lijstjes, feitjes en discussies is toch meer voorbehouden aan de 'wat serieuzere muziekfreaks', hetgeen me meteen op het volgende brengt:

1. Hoe zit het eigenlijk met je persoonlijke top 10? Lijkt mij een beetje karig, ik zou wel een top 50 willen samenstellen, maar dat vinden de meesten misschien wat veel.

2. Of kunnen we naast een top 10 allertijden ook een top 10 per jaar maken, zodat er in de loop van een kalenderjaar een algemene top 100 tot stand komt met actuele platen?

Hoe meer lijstjes hoe beter!

en ten slotte het indelen in diverse genres. Dat blijft heel lastig lijkt me. Het merendeel zal toch uit rock/pop/alt bestaan. De Jazz/blues/folk zal er vooral in het begin een beetje treurig bijhangen denk ik. En wat doe je bijv. met iemand als Ilse de Lange, die zogenaamd country maakt, maar steeds gelikter klinkt en nu een popplaat gheeft gemaakt? Is die laatste dan opeens geen country meer? Of Ween, die zo'n beetje alle stijlen door elkaar spelen en ook eens één countryplaat hebben gemaakt. Komt die plaat dan in een ander vakje dan de andere Weenplaten?

Ik ben benieuwd hoe dat gaat met het tegenstemmen van platen in bepaalde genres. Misschien ben ik naief, maar ik vertrouw er toch wel op dat de meesten eerlijk stemmen. Ik houd niet van electronische muziek maar dat is voor mij geen reden om albums van DJ shadow of Amon Tobin naar beneden te halen. En ook met discussies verwacht ik eerder dat deze ontstaan over wat bv de beste plaat van een band is dan dat metal en dance tegen elkaar opgezet worden. Op het moviemeterforum ben ik ook nog nooit een westernliefhebber tegengekomen die een science-fictionfreak er van beticht dat die films onwerkelijk zijn, om maar wat te noemen.

Ik kan niet wachten tot het zo ver is!

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Ik kwam deze site toevallig net tegen:

Rate your Music

Ik heb er nog niet goed naar gekeken, maar het lijkt ongeveer hetzelfde concept te hebben als musicmeter

NERD

• 1718 messages
  • 1429 votes

"Amon Tobin" Die gast zouden ze een soundtrack moeten laten maken.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Jullie mogen natuurlijk discussieren wat jullie willen, maar stemmen per nummer gaat er ECHT niet komen. Al was het alleen maar om de drempel om te stemmen die dan wel erg hoog wordt.

Ik vind Jos' voorstel erg goed, om geen algemene top 100 te maken (die zou TE erg leiden onder mensen die niet van een bapaald genre houden, en vervolgens de boel maar omlaag stemmen, denk ik) maar om top-100 lijsten per genre te maken, en een algemene top 100 aan de hand van de persoonlijk top 10 lijsten.

Het indelen van genres wordt misschien lastig, misschien kan iemand eens onderzoeken hoe andere sites dat doen. Ik wil niet al te specifieke genres, misschien een stuk of 20-25 ofzo?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

grappig, die rate-your-music site... dat lijkt qua idee in ieder geval veel op wat musicmeter gaat worden (al vind ik de uitwerking van het idee hier veel beter, al zeg ik het zelf)

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Klassiek

Nederlandstalig

Opera

Wereldmuziek

Rock

Jazz

Metal

Soul

Pop

Blues

House

Drum n Bass/Jungle

Hip-Hop

R&B

Trip-Hop

Alternative

Dance

Punk

Reggae

Latin

zoiets misschien.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.