Share
Genre: Romance / Comedy
Duration: 93 minuten
Country:
United States
Directed by: Woody Allen
Stars: Woody Allen, Diane Keaton and Carol Kane
IMDb score: 8,0 (277.610)
Releasedate: 19 April 1977
Annie Hall plot
"A nervous romance."
Neurotic New York comedian Alvy Singer and his equally neurotic girlfriend Annie Hall have had an impossible relationship for years. Together they wonder how it could have come to this.
Actors and actresses
Alvy Singer
Annie Hall
Rob
Allison
Tony Lacey
Pam
Robin
Mrs. Hall
Duane Hall
Dad Hall
Reviews & comments
IH88
-
- 8752 messages
- 3080 votes
“A relationship, I think, is like a shark. You know? It has to constantly move forward or it dies. And I think what we got on our hands is a dead shark.” Met een Woody Allen film weet je nooit zeker wat je kan verwachten. Na het heerlijke Match Point en VCB was Midnight in Paris een grote tegenvaller. En Annie Hall is helaas ook geen onverdeeld succes. Dit mag dan de moeder van alle romantische komedies worden genoemd, ik vond het vooral allemaal erg oubollig en gedateerd overkomen. De voice-overs, de niet-chronologische vertelwijze en het rechtstreeks in de camera praten mogen dan leuke gimmicks zijn geweest in 1977, het is tegenwoordig al honderd keer gedaan en beter ((500) Days of Summer en When Harry Met Sally zijn goede voorbeelden). Maar het grootste probleem is het samenspel tussen Allen en Keaton. Nergens wordt hun liefde geloofwaardig gebracht en waarom de lange en knappe Annie kiest voor een relatie met een neurotische, kleine en door dood geobsedeerde Alvy wordt nergens duidelijk, en ook de chemie laat te wensen over. Leuke wish fulfillment van Allen's kant maar geloofwaardig is het niet. Annie Hall heeft zeker in het eerste half uur zijn grappige kanten maar daarna wordt het vooral vervelend en langdradig. En toch ga je de volgende Woody Allen film altijd weer kijken, want soms zit er een pareltje tussen.
“A relationship, I think, is like a shark. you know? It has to constantly move forward or it dies. And I think what we got on our hands is a dead shark.”
With a Woody Allen film you never know for sure what to expect. After the wonderful Match Point and VCB, Midnight in Paris was a big disappointment. And unfortunately Annie Hall is not an unqualified success either. This may be called the mother of all romantic comedies, but I thought it all came across as very old-fashioned and dated. The voiceovers, the non-chronological narration and talking directly into the camera may have been fun gimmicks in 1977, it's been done a hundred times and better today ((500) Days of Summer and When Harry Met Sally are good examples ).
But the biggest problem is the interplay between Allen and Keaton. Nowhere is their love credible and why the tall and handsome Annie chooses a relationship with a neurotic, petite and death-obsessed Alvy is nowhere clear, and the chemistry also leaves much to be desired. Nice wish fulfillment on Allen's part but it is not credible. Annie Hall certainly has its funny sides in the first half hour, but after that it gets mostly tedious and long-winded. And yet you will always watch the next Woody Allen film, because sometimes there is a gem in between.
sandokan-veld
-
- 171 messages
- 984 votes
Gisteren in de categorie 'ja check, deze klassieker ook weer gezien' tijd gemaakt voor Annie Hall. Veel in deze film is om van te houden, vooral voor neurotische twijfelaars zoals ik. Herkenbaar, dus, maar ook creatief gedaan, met die verschillende kunstgrepen, die een filmmaker/ hoofdrolspeler laten zien die ondanks de zucht naar diepgang zelfspot toont, en durft de film niet te serieus te nemen. En hoewel sommige momenten tenenkrommend flauw zijn (dat doosje cocaïne) zijn andere werkelijk hilarisch (Marshall McLuhan!). Het mooie, bitterzoete einde weet ook nog recht in het hart te raken. Maar dan: dat oeverloze geklets! Sorry, ik weet dat het echt het goedkoopste verwijt is dat je deze film kunt maken, en uit andere reacties hier krijg ik de indruk dat je daar eigenlijk niet over mag klagen, en dat het, als je dat wel waagt, een teken is dat je Woody Allen niet echt goed begrepen hebt, en dat je de film nog maar eens een keer of twaalf moet gaan bekijken, met handboeken over psychologie bij de hand. Maar eerlijk gezegd hing dat geouwehoer me naar tien minuten al een beetje de keel uit, en over de hele film gezien had ik daar wel last van, ja.
Yesterday in the category 'yes check, saw this classic again' made time for Annie Hall.
Much in this film is to love, especially for neurotic doubters like me. Recognizable, so, but also done creatively, with those various tricks, which show a filmmaker/leader who shows self-mockery despite the desire for depth, and does not dare to take the film too seriously. And while some moments are cringe-inducing (that box of cocaine), others are truly hilarious (Marshall McLuhan!). The beautiful, bittersweet ending also manages to hit the heart.
But then: that endless chatter! Sorry, I know it's really the cheapest charge you can make this movie, and from other comments here I get the impression that you really shouldn't complain about that, and that if you do, it's a sign that you've misunderstood Woody Allen, and that you should watch the film another dozen or so times, with textbooks on psychology handy.
But to be honest, after ten minutes that talk was already a bit of a pain to me, and considering the whole film I was bothered by it, yes.
Sir Djuke
-
- 337 messages
- 947 votes
Ik ben er helaas nog steeds maar een paar keer geweest, maar ik vind eigenlijk alles aan New York geweldig. Dat geldt daardoor ook voor de films die Woody Allen in en over de stad maakte. 'Annie Hall' was daarvan de eerste en is om meerdere redenen gedenkwaardig. Het is het prototype (en zelden verbeterd) voor moderne rom-coms in de cinema en TV en kent een aantal mooie cinematografische vondsten, zoals de fysieke split-screen en het doorbreken van de vierde muur, waarbij de filmkarakters zich rechtstreeks tot de toeschouwer richten. Er komt ook nog een Disney-pastiche animatie langs, discussies met voorbijgangers op straat en een scene waarin de gedachten van de personages in ondertiteling worden getoond. Na ruim veertig jaar nog altijd vers.
I've still only been there a few times unfortunately, but I really love everything about New York. That also applies to the films Woody Allen made in and about the city. 'Annie Hall' was the first of these and is memorable for several reasons. It is the prototype (and seldom improved) for modern rom-coms in cinema and TV and has some nice cinematic finds, such as the physical split-screen and the breaking of the fourth wall, where the movie characters address the viewer directly. . There will also be a Disney-pastic animation, discussions with passers-by in the street and a scene where the thoughts of the characters are shown in subtitles. Still fresh after more than forty years.
Latest News
Josh Hartnett and M. Night Shyamalan to go 'very dark' with new movie Trap
Clarissa Explains It All Streaming UK: How to watch
2024's biggest movies - Everything you need to know about Bad Boys 4
Every Scream movie - RANKED
More to explore
Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain
Comedy / Romance, 2001
3 comments
Nuovo Cinema Paradiso
Drama, 1988
3 comments
Pink Floyd: Live at Pompeii
Documentary / Music, 1972
Festen
Drama, 1998
3 comments
Eternal Sunshine of the Spotless Mind
Romance / Scifi, 2004
3 comments
Dont Look Back
Documentary / Music, 1967
Related keywords
new york citytenniscocainenarrationjew / jewishneurosiscomedianjob interviewsportsloveromantic comedysingerbreaking the fourth walltalking to the audience volkswagen beetlelobster
Trending Movies
Trending Shows
About MovieMeter
MovieMeter aims to be the largest, most complete movie archive with reviews and rankings, in the World. Our team of journalists delivers the latest news for movies and TV shows. Click here to read more about us.
Social media
- Sign up |
- Contact Us |
- About Us |
- Advertise |
- Privacy |
- Disclaimer |
- RSS Feed
© 2024 MovieMeter B.V.