Share
Genre: Drama / Comedy
Duration: 133 minuten
Country:
France / Germany / Italy / Belgium
Directed by: Bruno Dumont
Stars: Léa Seydoux, Blanche Gardin and Benjamin Biolay
IMDb score: 5,9 (4.491)
Releasedate: 25 August 2021
France plot
The famous journalist France, who works for a television channel, tries to combine her busy job with her personal activities. Her life changes forever when she is involved in a car accident. Partly due to a series of events, she gradually perishes.
Actors and actresses
France de Meurs
Lou
Fred de Meurs
Charles Castro
Mme Arpel
Jo
Baptiste
Lolo
Himself
Reviews & comments
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30451 messages
- 5199 votes
Bruno Dumont weet zijn film wel te timen. Al in 2019 werkte hij aan deze film. Een satire naar televisie, media, bekendheid en elite. Nieuws en fake nieuws. Tegen dat de film uitkwam zaten we met een pandemie en ondertussen ook de oorlog in Oekraïne. De film zweeft wat tussen een echte aanklacht en een komische satire. Het duurt net iets te lang, maar kent toch enkele interessante scènes. Het is vooral Léa Seydoux die film mee recht houdt. Het blijft vooral bij wat goede ideeën, maar de uitwerking laat toch te wensen over.
Bruno Dumont knows how to time his film. Already in 2019 he worked on this film. A satire on television, media, fame and the elite. News and fake news. By the time the film came out, we had a pandemic and meanwhile also the war in Ukraine. The film hovers between a real indictment and a comic satire. It takes a little too long, but still has some interesting scenes. It is mainly Léa Seydoux who helps keep the film straight. It mainly remains with some good ideas, but the execution leaves much to be desired.
Drulko Vlaschjan
-
- 396 messages
- 358 votes
Er is genoeg op deze film aan te merken. De kritiek op de media is nogal kort door de bocht en weinig doordacht (al zou het op een metaniveau natuurlijk ook een parodie op mediakritiek kunnen zijn); het hoofdpersonage is bij vlagen extreem irritant (maar bij andere vlagen weer niet, waardoor je vrij zeker weet dat het een keuze is); en de wisselwerking tussen gebeurtenissen en beslissingen ligt er nogal dik bovenop, terwijl keerpunten in het 'echte' leven meestal juist diffuus zijn, meer keerzones dan keerpunten eigenlijk. Maar toch vond ik het een prima film. Dat zat hem in de terloopsheid van de vertelling, het durven afsluiten van subplotten die in eerste instantie het hoofdplot lijken, en in de hier en daar geslaagd experimentele manier van filmen, of in ieder geval in de stijlbreuken. Die scène waarin man en kind verongelukken bijvoorbeeld, die vond ik prachtig, ook al was het het meest ongeloofwaardige auto-ongeluk uit de filmgeschiedenis. Ik denk dat het voor mij toch belangrijker is hoe iets verteld wordt, dan wát er verteld wordt. En dan heb je aan Bruno Dumont een goede.
There is plenty to criticize about this film. The criticism of the media is rather short-sighted and ill-considered (although on a meta level it could, of course, also be a parody of media criticism); the main character is extremely annoying at times (but not at other times, so you're pretty sure it's a choice); and the interaction between events and decisions is rather obvious, while turning points in 'real' life are usually diffuse, more turning zones than turning points actually.
But I still thought it was a great movie. That was due to the casualness of the narration, the daring to close subplots that initially seem to be the main plot, and the experimental way of filming that succeeded here and there, or at least the stylistic breaks. That scene where man and child crash for example, I loved that one, even though it was the most unbelievable car accident in movie history.
I think it is more important to me how something is told than what is told. And then Bruno Dumont is a good one.
flaphead
-
- 749 messages
- 905 votes
Wat een ellende om deze film door te komen. Een paar keer gedacht hem af te zetten, zeker toen mijn aandacht er echt vanaf ging, maar dat vind ik een zwaktebod. Het begint allemaal prima, met de narcistische hoofdrolspeler, een luchtige invalshoek in een zwaar nieuwsthema en de duidelijke kritieke blik op de journalistiek. Waar je de traagheid in het begin nog ter harte neemt, met een kijkje in hoe er op locatie nieuwsitems worden gemaakt, maar gaandeweg gaat het echt in de weg zitten. De hoofdpersoon is aantrekkelijk, irritant en dramatisch tegelijk, wat wellicht zijn charme heeft. Helaas zit ze pakweg de helft van de film te janken, wat echt bloedirritant is en zeker niet meer functioneel. De eerste kronkel begon bij het auto-ongelukje, waar iemand stapvoets wordt aangeraden, maar vervolgens 3 maanden moet revalideren. De inzichten, de ontwikkeling die de hoofdpersoon doormaakt, voelen niet logisch, teveel voor de stijl. En die traagheid dus. Zeker vanaf de kliniek is het bijna niet te doen. Het voelt te cliché aan, met de beroemde persoon die depressief wordt. De scene met het auto-ongeluk van de man en zoon heb ik gewoon nog een keer teruggekeken; hoe onrealistisch en slecht was dat, ik heb echt hardop zitten lachen en dat leek me allerminst de bedoeling. Dra-ma-tisch. En dan nog maar even de romance die mislukt en toch lukt. Oh, en wil iemand alsjeblieft het genre komedie uit de beschrijving halen? Totaal ongepast en misleidend; ik had veel meer cynisme verwacht in dit thema (waar het in het begin ook even op leek) en dat was ook de reden waarom ik de film ging kijken. Het is één en al drama, en dat omschrijft behalve het genre ook de inhoud. Poeh.
What a pain to get through this movie. Thought to turn it off a few times, especially when my attention really went off, but I think that's a weakness.
It all starts well, with the narcissistic protagonist, a light-hearted angle in a heavy news theme and the clear critical look at journalism. Where you take the slowness to heart in the beginning, with a look at how news items are made on location, but gradually it really gets in the way. The main character is attractive, annoying and dramatic at the same time, which may have its charm. Unfortunately, she's crying for about half the movie, which is really annoying and definitely not functional anymore.
The first twist started with the car accident, where someone is advised to walk at a walking pace, but then has to rehabilitate for 3 months. The insights, the development that the main character goes through, do not feel logical, too much for the style. And that slowness. Especially from the clinic it is almost impossible to do. It feels too cliche, with the famous person getting depressed. I just watched the scene with the car accident of the husband and son again; how unrealistic and bad was that, I really laughed out loud and I didn't think that was the intention at all. Dramatic. And then just the romance that fails and still succeeds.
Oh, and would someone please take the comedy genre out of the description? Totally inappropriate and misleading; I had expected a lot more cynicism in this theme (which it also seemed like at the beginning) and that was also the reason why I went to see the film. It is all drama, and that not only describes the genre, but also the content. Pooh.
Latest News
New viral video shows how Harry Potter would have ended if it was all a dream
Oscar nominee Colman Domingo responds to Kang the Conqueror links
Josh Hartnett and M. Night Shyamalan to go 'very dark' with new movie Trap
Clarissa Explains It All Streaming UK: How to watch
More to explore
Le Cercle Rouge
Crime / Thriller, 1970
3 comments
Noche de Fuego
Drama, 2021
3 comments
A Vida Invisível
Drama, 2019
3 comments
Doraibu Mai Kâ
Drama, 2021
3 comments
As Bestas
Thriller, 2022
3 comments
The Killing of a Chinese Bookie
Drama / Crime, 1976
Trending Movies
Trending Shows
About MovieMeter
MovieMeter aims to be the largest, most complete movie archive with reviews and rankings, in the World. Our team of journalists delivers the latest news for movies and TV shows. Click here to read more about us.
Social media
- Sign up |
- Contact Us |
- About Us |
- Advertise |
- Privacy |
- Disclaimer |
- RSS Feed
© 2024 MovieMeter B.V.