Blu-ray
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
euhm ja, dan kun je niet echt vergelijken 
Ik zal er maar geen belgenmoppen in gaan gooien 
Da's een goeie. 
Reservoir Dogs
-
- 1393 messages
- 819 votes
euhm ja, dan kun je niet echt vergelijken 
Ik zal er maar geen belgenmoppen in gaan gooien 
Maar serieus: zorg dat je het eens op een goede set bekijkt en beluisterd. Er zijn vast wel mensen bij jou in de buurt die je het verschil kunnen laten zien.
Ik zal maar niet beginnen over de Hollanders hé 
Anyway, denk je dat ik daarna de hele infrastructuur ga kopen?
Ik heb nu al een aardige collectie Dvd's moet ik dat dan plots vervangen door Blu-Ray Disc? En een HD Tv kopen en een Blu-Ray speler kopen?
I don't think so 
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Ik ben het eens met Reservoir Dogs.
Ik heb echt geen zin en geld om mijn hele collectie dvd's te vervangen door Blue-ray.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Wie zegt dat je je collectie moet vervangen. Ik koop enkel mijn grote favorieten die een prachtige cinematografie hebben (Kubrick collectie, Blade Runner) opnieuw. Koop nieuwe films wel op BR ipv DVD, maar heel mondjes maat. Heb na een jaar pas 25 BR schijfjes, want ik vind ze nog wel aan de te dure kant.
Ook je infrastructuuur hoef je niet te vervangen, maar als je dvd speler stuk gaat zou ik zeker wel een BR speler kopen en geen dvd speler. Ook je tv (als die niet eens digitaal is...) zal binnenkort wel aan vernieuwing toe zijn.
doodah
-
- 1538 messages
- 1232 votes
Kan je op een blu-ray speler eigenlijk ook dvd's afspelen?
Ik zou denken dat dit wel mogelijk is, maar zeker ben ik niet.
RZeemering
-
- 19 messages
- 53 votes
Je hoeft zeker niet in 1 keer alles te vervangen. Zoals ik al eerder aangaf en ook Reinbo zegt:
vervang de boel als het stuk gaat. Niet iedereen is zo gek als ik 
Maar het zou kunnen dat je wel anders tegen de technologie aan gaat kijken dan dat je op dit moment doet.
En het is absoluut mogelijk om je dvd's op BR af te spelen (gelukkig wel!)
sterker nog: alle BR spelers die ik ken upscalen het dvd formaat. Dus ze zien er nog een stukje beter uit ook!
doodah
-
- 1538 messages
- 1232 votes
Dus toch, anders zou het nogal belachelijk zijn er een aan te kopen als je met een grote collectie dvd's zit.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Ja, maar als je dvd's van een andere regio hebt, dan moet je toch ook een regiovrije Blu-ray speler hebben of vergis ik me?
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Ja, maar als je dvd's van een andere regio hebt, dan moet je toch ook een regiovrije Blu-ray speler hebben of vergis ik me?
Pilcrepus
-
- 215 messages
- 1676 votes
Ik kijk zelf naar een 32" Samsung HD-ready met een Playstation 3 onder de motorkap. Ook ik merk goed het verschil tussen Blu-ray en 'gewoon' DVD.
Het beeld is scherper, dat is iets dat duidelijk is. Vooral de voorwerpen op afstand zijn haarscherp. Op DVD's zien de close ups er altijd goed uit, hier kan ik niet veel verschil in zien. Blu-ray lijkt veel kleurrijker, en het contrast is beter. Ook het geluid klinkt erg zuiver. Het is niet een technologie die ik graag zie verdwijnen.
Ik heb ik in mijn Blu-ray collectie (nog) geen films van €29,99 of zelfs €34,99 (!) die ik heb zien liggen.
Ik ben zeker niet van plan mijn hele DVD collectie te vervangen, zelfs als Blu-ray voor dezelfde prijs gaat. Mijn favorieten zie ik wel graag terug op Blu-ray en voor nieuwe films die ik erg goed vind koop ik ook graag het blauwe hoesje.
Zinema (crew films)
-
- 10270 messages
- 7275 votes
Sommige favo's kun je beter niet op BR kopen. Zoals de ongemasterde, om te huilen zo'n slechte transfer, 300. Het is jammer dat er geen enkele controle is op maatschappijen die lekker snel willen cashen.
ApoJapo
-
- 98 messages
- 251 votes
300 ziet er wel degelijk beter uit op blu-ray dan op dvd. Je moet alleen wel rekening houden met de grafische stijl van 300. Ik moet wel toegeven dat er scherpere blu-rays zijn.
Blu-ray Review: 300 | High-Def Digest - bluray.highdefdigest.com
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik moet zeggen dat hoe meer BR's ik zie hoe meer ik de betere beeldkwaliteit ga waarderen. Dvd's lijken ineens minder scherp dan vroeger.
doodah
-
- 1538 messages
- 1232 votes
En dat is misschien ook het "gevaar".
Naargelang men meer en meer BR gaat zien, gaat men ook die kwaliteit als standaard beschouwen.
Met als gevolg dat men de kwaliteit van dvd's 'slecht' gaat vinden en er dus ook minder van gaat kunnen genieten.
d1capo
-
- 3 messages
- 2 votes
Ik ben nieuw hier, maar heb een tijdje geleden een ps3 aangeschaft en een hdtv maar ik vroeg me af of iemand hier wist waar je blu-rays voor een schappelijke prijs kan kopen
Als ik alle films moet kopen die ik leuk vind op blu ray dan is 25,- p stuk een dure grap
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Nadeel van blu-ray vind ik nog steeds de prijs en het aanbod. Een snelle zoekactie op play.com leert dat 3 van de 10 films uit mijn top 10 op blu-ray worden uitgegeven.
Zolang het percentage niet de 50% overstijgt en de prijs drastisch daalt wacht ik er nog even mee.
Ik ben nog in bezit van een nieuwe lamp voor mijn Z4 Sanyo Beamer die, eenmaal geplaatst, dan nog zeker een jaar of twee meegaat. Dan wordt het wellicht tijd een Full HD Beamer aan te schaffen en zijn de prijzen, hopelijk, dan ook gedaald en is het aanbod redelijk.
Reservoir Dogs
-
- 1393 messages
- 819 votes
Ik ben nieuw hier, maar heb een tijdje geleden een ps3 aangeschaft en een hdtv maar ik vroeg me af of iemand hier wist waar je blu-rays voor een schappelijke prijs kan kopen
Als ik alle films moet kopen die ik leuk vind op blu ray dan is 25,- p stuk een dure grap
Het is zeker en vast een dure grap, maar die kerels die het maken doen het ook niet voor de liefdadigheid.
d1capo
-
- 3 messages
- 2 votes
dat klopt zeker, maar na het een en ander naar speuren kwam ik op deze site:
TheHut.com: Blu-ray For Under 10 GBP
178 blu rays voor onder de 10 pond en t is maar 1 pond om te verzenden dus max 13 euro en zowat allemaal met nl ondertiteling 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
A-FILM START EERSTE MIDPRICE LABEL IN
BLU-RAY MARKT
Op 9 juli lanceert A-Film haar nieuwe label It’s Blu-Ray.
It’s Blu-Ray! is het eerste midprice Blu-Ray label van Nederland.
De eerste worp met titels bestaat uit horror- en actiefilms, komedies en thrillers. Deze films zullen in high definition voor een scherpe prijs in de schappen liggen. A-Film zal op regelmatige basis andere films uit haar catalogus op het It's Blu-Ray!-label uit gaan brengen.
De eerste worp bestaat uit de volgende 10 titels:
BIG NOTHING
THE HOST
SERAPHIM FALLS
BUG
LOVEWRECKED
VET HARD!
THE DESCENT
MIDNIGHT MEAT TRAIN
FRAGILE
RE-CYCLE
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Toen ik net m'n eerste blu ray's keek vond ik het verschil en de verbetering wel meevallen. Nu een dit jaar later, begin ik toch steeds meer fan te worden van het medium. Het is vooral de dvd die soms tegenvalt, nu ik eenmaal blu ray gewend ben. En dan niet zozeer het beeld, dat is van moderne dvd's vaak prima te genieten, maar het geluid van dvd's klinkt nu vaak zo flinter dun. En geluid zorgt vaak voor 70% van de beleving zo weten de 'kenners'. Nee, een blu ray met DTS HD of nog beter uncompressed geven een film een hoop extra punch die dvd niet heeft. Ik ben nu definitief om, zeker nu de prijzen langzaam naar onder de 15 euro lijken te zakken.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Toen ik net m'n eerste blu ray's keek vond ik het verschil en de verbetering wel meevallen. Nu een dit jaar later, begin ik toch steeds meer fan te worden van het medium. Het is vooral de dvd die soms tegenvalt, nu ik eenmaal blu ray gewend ben. En dan niet zozeer het beeld, dat is van moderne dvd's vaak prima te genieten, maar het geluid van dvd's klinkt nu vaak zo flinter dun. En geluid zorgt vaak voor 70% van de beleving zo weten de 'kenners'. Nee, een blu ray met DTS HD of nog beter uncompressed geven een film een hoop extra punch die dvd niet heeft. Ik ben nu definitief om, zeker nu de prijzen langzaam naar onder de 15 euro lijken te zakken.
Een (dure) Europese kopie op Blu-ray van een Amerikaanse film (bron) zie ik niet zo zitten.
Bij DVD zit daar namelijk behoorlijk verschil in. Vooral Amerikaanse films. Meer dan 80% van m'n DVD collectie is daarom dan ook uit regio-1 afkomstig.
Op wensenlijst staat de regiovrije Blu-ray speler van Denon, de DVD-3800BD, die ook analoog uit heeft voor mijn analoge tube audio-installatie.
Maar moet eerst m'n regiovrije Denon DVD-3930 DVD-speler zien te verkopen.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Die had ik ook op het oog, maar ik ben toch voor de Sony s550 gegaan, die ook analoge uitgangen heeft. Die 3800 was met te duur. Over een jaar kost die de helft en is die technisch ingehaald door goedkopere spelers, al is de audio natuurlijk wel geweldig. Nu schijnt er een hele goede speler van Oppo op de markt te zijn...
Oppo Blu-ray Disc speler BDP-83 - DVD.nl Forum
Ik heb BR uit alle regio's en ze zijn allemaal goed. Bij 1080P/24 heb je ook geen verschil meer tussen PAL en nitsc. Wat ik wel belangrijk vind is dat ze HD audio of uncompressed geluid hebben. Gewoon een DTS trackie kan echt niet meer.....
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Het geluid is zeker een stuk beter bij Blu-Ray, maar met het aanbod is het nog steeds ernstig gesteld en de prijs/kwaliteit verhouding is niet opzienbarend genoeg; uitzonderingen daar gelaten.
Ik wacht nog een jaartje ongeveer voordat ik de pronkstukjes uit mijn dvd collectie op blu-ray ga aanschaffen en wanneer de meer onbekende films ook eens op blu-ray worden uitgebracht. Nu zijn het voornamelijk de meer popie jopie titels die op de toonbank liggen en die boeien mij niet echt.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik doe ook erg rustig aan. Wil niet meer dan 10-15 euro neerleggen en vervang enkel mijn top films die ik vaker kijk....
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Jammer genoeg zien sommige van die "topfilms" er verdacht lelijker uit op Blu-Ray. GitS editie is niet om aan te zien.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Tja het begint natuurlijk met een goede transfer. Als de bron slecht is of ze zetten er enkel een dolby ditital track op is upgraden niet zinvol. Heb om die reden Escape from New York niet aangeschaft. Die schijn nauwelijks beter te zijn dan de dvd. Ook doodzonde dat er op de blu-ray van Speedracer geen goede audiotrack zit.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Jammer genoeg zien sommige van die "topfilms" er verdacht lelijker uit op Blu-Ray.
Inderdaad. Ik zag laatst bijvoorbeeld (wel heel anders) Transformers (geen topfilm overigens
) op Blu-Ray. Die robots zagen er niet uit. Alles lijkt veel nepper en de special effects komen veel minder tot hun recht dan op ''normale dvd''.
SilverGun
-
- 1151 messages
- 818 votes
Wat een bullshit. Kijk je films liever ook niet in de bios omdat alles er dan veel nepper uitziet? Dit lijkt vooral een gevalletje excuses bedenken om niet te hoeven upgraden naar dure nieuwe apparatuur. Als er één film goed uitziet op blu-ray dan is het Transfomers wel.
Bij sommige films is de transfer (nog) niet goed of is het HD formaat gewoon overbodig. Cloverfield en Eraserhead zou ik bijv. niet op blu-ray hoeven hebben. Maar 2001: A Space Oddyssey, Sunshine, Tekkonkinkreet, No Country For Old Men en de Watchmen director's cut bewijzen wel wat voor meerwaarde het blu-ray formaat kan hebben.
Gelukkig snappen de blu-ray makers ook dat niet elke film beter wordt van scherper beeld. Ik weet niet over welke GitS Onderhond het heeft, maar Innocence is bijvoorbeeld fantastisch overgezet en Eyes Wide Shut behoudt ook dat typische wazige filter. Filmgrain die om esthetische/artistieke reden aanwezig is, blijft meestal ook gewoon aanwezig.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Wat een bullshit.
Ik kijk liever een There Will Be Blood op Blu-Ray, dat is pas een vooruitgang!