• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.069 votes
Profile

Blu-ray

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

HarmJanStegenga wrote:

(quote)

Inderdaad. Ik zag laatst bijvoorbeeld (wel heel anders) Transformers (geen topfilm overigens ) op Blu-Ray. Die robots zagen er niet uit. Alles lijkt veel nepper en de special effects komen veel minder tot hun recht dan op ''normale dvd''.

Kinkt raar. Ik heb zowel transformers als t2 in de bios gezien en de effecten waren prima. Bovendien moet het geluid van bluray een extra punch geven. Dus het lijkt me dat je nog moet wennen aan de andere look.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Reinbo wrote:

Kinkt raar. Ik heb zowel transformers als t2 in de bios gezien en de effecten waren prima.

Maar het gaat toch om Blu-Ray?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Je geeft toch aan dat je door de beter beeldkwaliteit ziet dat de effecten nep zijn. Nou de bios heeft een nog betere beeldkwaliteit en daar had ik er geen last van

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Ah, op die fiets. Maar Blu-Ray is toch veel scherper dan in de bios? Daar zit naar mijn mening nog een behoorlijk verschil in. Of ben ik nu gek?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

35 mm film is nog een stuk scherper. Behalve dat de operateur 'm vaak niet scherp stelt en dat het daar veel groter wordt opgeblazen dan Blu-ray. Maar blu-ray is 1000 beeldlijnen. 35 mm ongeveer 4000 (al werkt 35 mm niet met lijnen maar wel in het digitale domein waar de digitale effecten worden toegevoegd). een aangezien 35 mm vaak de bron is kan het nooit scherper worden dan dat.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Oké, weet ik dat ook weer. Heb daar niet zoveel verstand van, maar ik weet wel dat als ik die Blu-Ray film hier op m'n HD scherm kijk het in ieder geval ''anders'' is.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12834 votes

Bios heeft doorgaans de slechtste kwaliteit wat mij betreft. Alle technische blabla ten spijt.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Het 'witte doek' is doorgaans vrij groot en uiteraard groter dan misschien ooit in een thuisbios mogelijk is. Wil je op bioscoopformaat goed beeld hebben dat zul je die 4.000 beeldlijnen wel nodig hebben.

Desondanks vind ik beeld en audio in veel bioscopen bedroevend.

Laatst weer lip-synch problemen in de bios.....

Geef de voorkeur aan de 'thuis-bios': beter beeld en geluid, geen krakende chips- zakken, geboer, etc., etc.

Maar zoals vakwerk in de bios vraagtekens oproept, geldt dat ook voor de transfer- kwaliteit van DVD's en zeker Blu-ray discs.

Ben daarom nog erg huiverig voor 'R-2' Blu-rays (kopie van kopie, unrestored, extra's op DVD/VHS-rip kwaliteit).

(Gelukkig hebben we nog Gary Tooze van DVDBeaver voor besluit aankoop (dure) DVD/ Blu-ray discs...)

doodah

• 1538 messages
  • 1232 votes

De kwaliteit in de cinema is inderdaad slecht, maar doordat het beeld zo groot is, valt ook minder op.

Het geluid wordt ook hoe langer hoe luider, te luid bijna.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Kwaliteit van de bios is juist minder omdat het zo groot wordt opgeblazen (en vaak niet goed scherp wordt gezet door de operateur).

Projecteer je 35 mm op de grote van je plasma scherm of thuisbios, is het veel scherper. Projecteer je Blu-ray op een bioscoopscherm zal het minder scherp en contrastrijk zijn dan 35 mm. In potentie is het geluid in de bios veel voller, maar dat is met een uncompressed pcm track opgelost bij Blu-ray. Helaas staan die er nog lang niet altijd op. Wel is het zo dat het geluid in de bios soms te hard staat en de kwalitiet van de speakers vooral op volume en niet op detail zijn ingekocht en ingesteld. Ik heb een tijdje in de filmkeuring gezeten waar ze een state of the art geluidsinstallatie hadden en een goede operateur (in de bibliotheek van Den Haag) . Beter beeld en geluid heb ik nergens ervaren.

Voordeel van mijn HD thuisbios vind ik vooral de prijs van het bier, het gebrek aan kakelende bezoekers en de keuze van de programmeur.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Reinbo wrote:

Voordeel van mijn HD thuisbios vind ik vooral de prijs van het bier, het gebrek aan kakelende bezoekers en de keuze van de programmeur.

Matched Bu-ray beter met Plasma, LCD of LED schermen?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Plasma of LCD maakt niet uit, denk ik. LED niet lijkt me.... of je moet op 40 meter afstand zitten...

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Ik had er nog nooit over gehoord. ´k Zal wel even op internet zoeken hierover.

doodah

• 1538 messages
  • 1232 votes

4 keer zo goedkoop volgens het artikel. Interessant.

Maar als men het hier invoert maakt men het waarschijnlijk toch vele duurder.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik wist er wel van, maar het lijkt me iets dat enkel op de chinese markt blijft. De blu-ray partijen zullen parallel import niet toestaan.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Reinbo wrote:

De blu-ray partijen zullen parallel import niet toestaan.

Hebben zij dan een monopolie? Zo een concurrentiestrijd is toch net goed.

Al vind ik het jammer dat er zoveel verschillende formaten op de markt komen. Als consument raak je zo toch wat in de war.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Zij hebben in die zin een monopolie dat vrijwel alle filmmaatschappijen in het blu-ray consortium zitten en dus de content beheren.

Maak je dus verder niet te veel zorgen over andere media. De komende 5-10 jaar wordt in de westerse wereld Blu-ray uitgemolken.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Die zijn toch best positief? Het ziet er ook iets beter uit, al zijn de screenshots wat aan de kleine kant. Alleen raar dat er geen 5.1 op zit...

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Reinbo wrote:

Ik doe ook erg rustig aan. Wil niet meer dan 10-15 euro neerleggen en vervang enkel mijn top films die ik vaker kijk....

Ja, dat is ook mijn gedachte wanneer ik overstap op Blu-Ray. Alleen de films die ik vaker zou willen zien in combinatie wellicht met films die zich ook meer lenen voor vertoning op het 'grote' doek.

Nu ja, iedereen zo zijn haar eigen opvatting natuurlijk. Nadeel vind ik nog steeds de prijs en wat Onderhond al eerder vermelde dat sommige films ook gewoon niet mooi eruit zien is ook iets wat mij in sommige gevallen opviel. Daar staat tegenover dat sommige andere films weer prachtig naar voren komen. Zo lees ik veel goede recensies over de Blu-Ray versie van 2001: A Space Odyssey.

De vertaling naar film naar digitale compressie blijkt toch een vak apart te zijn, zo blijkt.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

gillette

• 314 messages
  • 575 votes

Lock, Stock wanneer komt die op Blu-Ray en Snatch?

En Jurassic Park?

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Voorlopig gaat het nieuwe DENON Blu-ray paradepaardje die in oktober uitkomt meer dan € 2.000 kosten, bron.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ga je die kopen?

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

kappeuter wrote:

Ga je die kopen?

Nee, wacht nog ff verdere ontwikkelingen en reviews af.

Ben in ieder geval blij niet de huidige DENON DVD-3800HD gekocht te hebben, Een soort 'tussenpaus', gebaseerd op m'n huidige regiovrije DENON DVD-3930 DVD-player, met een extra Blu-ray sectie (volgens DENON helpdesk).

M'n huidige DENON speler is haast een must, omdat er een 'lipsync' knop op zit. Zeer prettig bij flatscreens in combinatie met ANALOGE audio-installatie!

Bij vrij veel DVD's heb ik die knop rond de 180msec. staan. Erg irritant wanneer beeld en geluid niet synchroon lopen.

Onderweg is de regiovrije OPPO BDP83. (zie verder diverse fora).

Misschien een 'tussenpaus' Blu-ray speler voor mij, hi!

Die nieuwe generatie Blu-ray spelers kan trouwens een probleen worden met hun digitale versterkeruitgangen en hooguit analoog 7.1 bij gebruik met de standaard analoge versterkers. Je bent dan haast verplicht zo'n AV-versterker te kopen. (Uiteraard geen probleem met de -matige- speakers van een flatscreen).

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Best prijzig toch die Oppo, je krijgt er waarschijnlijk ook nog invoerrechten en BTW bij. Kom je snel rond de 850 euro. Maar hij schijnt wel helemaal top te zijn. Vraag me af of die Denon veel beter zal zijn.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Reinbo wrote:

Best prijzig toch die Oppo, je krijgt er waarschijnlijk ook nog invoerrechten en BTW bij. Kom je snel rond de 850 euro. Maar hij schijnt wel helemaal top te zijn. Vraag me af of die Denon veel beter zal zijn.

Nadeel van o.a. die DENON's is, dat, mede omdat ze duur zijn, ze doorgaans ook zeer lang mee gaan. Echter, deze apparaten worden tegenwoordig door de snelle ontwikkelingen van de techniek ingehaald, cq. de technische afschrijving is veel hoger dan de mechanische.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.