• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.234 votes
Profile

Het televisietopic (nieuwe tv's)

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Is Deze TV alles wat je Nodig Hebt?| Philips The One 50PUS8949 Review | Expert

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Hoeveel is een bijna perfecte tv waard? Philips design-tv met ambilight - Tweakers

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ajax&Filmfreak

• 3361 messages
  • 3729 votes

kappeuter wrote:

(embed)

(quote)

Ik kan me niet voorstellen dat dit een verkoophit gaat worden voor TP Vision.

Als ze iets bijzonders willen raad ik ze aan een nieuwe moderne versie van de ooit zo bijzondere Philips Aurea te maken.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ajax&Filmfreak

Die tv kende ik nog niet. Die zag er wel bijzonder uit ja.

Vroeger in het CRT breedbeeld tijdperk hadden ze mooie designtelevisies inclusief meubels. Ik mis die tijd wel eens.

https://a.allegroimg.com/s1024/0c4585/d4c8267e42528fae5d54cdd934ba.jpg

Ajax&Filmfreak

• 3361 messages
  • 3729 votes

In het CRT tijdperk was een topmodel van Philips (matchline) met op korte afstand gevolgd door Sony (Triniton)ook het beste wat je kon kopen.

Zelf had ik zoiets als je hierboven post van JVC. Dat was zo rond de milleniumwisseling.

Een 32 inch breedbeeld. En als ik dan visite kreeg dan vonden mensen dat een enorme TV, 'wat een bakbeest'. Dat kwam eigenlijk door de enorme achterkant.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Almost NOBODY Else Has The World's Best TV - Linus Tech Tips

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

TV-toestellen zijn goedkoper geworden - MarketScreener - nl.marketscreener.com

Televisies zijn onlangs goedkoper geworden, in tegenstelling tot de algemene inflatietrend. Volgens het Federale Bureau voor de Statistiek waren apparaten in oktober 4,4 procent goedkoper dan een jaar eerder. Tegelijkertijd stegen de algemene consumentenprijzen in deze periode met 2,0 procent.

In Duitsland. Zal hier wellicht ook zo zijn.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ik zou zeggen (minimaal) 65 inch, al hangt het helemaal af van hoever je er vandaan zit, en wat voor budget je hebt. En als ik zou moeten kiezen tussen een goede oled 55 inch of een minder goede 65 inch, dan toch maar wat kleiner.

Voor nu houdt JM het op zijn 55 inch LG C8, ik ben als de dood dat daar eerdaags een autootje tegenaan wordt geslingerd door een te enthousiaste tweejarige mini-me. Maar dan liever met mijn 2018 TV, dan met een nieuwe.

Zodra ik het veilig acht en die TV met pensioen mag, ga ik lobbyen voor een 80 inch bij Miss Milton.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

OLED, QLED, 4K & HDR: Welke tv is het beste voor jou? - Consumentenbond

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ajax&Filmfreak

• 3361 messages
  • 3729 votes

Het is niet meer de nieuwste. Er is ook een G4. En over een maand of 2,3 komt er vast een G5 oid.

Maar mocht je op zoek zijn naar een kwaliteits TV voor een relatief lage prijs.

Ik zie dat de LG 65G3 inmiddels voor € 1600,- euro te koop is, een kleine 2 jaar terug betaalde je € 3500,-. voor deze geweldige TV.

Deze TV staat inmiddels 14 maanden bij ons en het is werkelijk elke dag genieten.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ajax&Filmfreak wrote:

En over een maand of 2,3 komt er vast een G5 oid.

De G4 zal deze lente als de G5 uit is ook weer verder dalen in prijs richting die 1600 euro verwacht ik. Momenteel zit hij nog net onder de 2k.

Zelf ook nog steeds tevreden met de LG C8.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

John Milton

Stel: als je tv vandaag kapot zou gaan, welke tv zou je dan nu kopen?

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Oh dat zou ik vreselijk vinden, aangezien Beebie Milton nog niet helemaal uit de smijt fase is. Die stond van de week bijna met een paraplu die hij in een onbewaakt moment uit de gang had gevist tegen de Oled te slaan. Ik ben zo bang dat als ik een nieuwe koop, dat hij hem sloopt.... Geen goed moment voor een gloednieuwe TV dus...

Ik denk dat ik dan zou proberen een tweedehands te scoren in de buurt van iemand met geld teveel die onnodig vaak upgrade. Als hij dan sneuvelt doet het iets minder pijn. Maar als we mijn schattige sloopkogeltje.com even weg denken (only for a second hoor) dan zou ik denk ik price alerts zetten voor de LG evo G4 65, en tot die tijd overbruggen met een marktplaats brik (en daarna weer doorverkopen) of door me te behelpen met de 34 inch ultrawide monitor van mijn PC.

https://i.ibb.co/vxqRSs0/image.png

En dan zou ik happen zodra hij in de buurt van de 1600 komt denk ik. En mocht ik voor die tijd geen geduld meer hebben dan zou de G3 of de C4 wellicht ook een optie zijn.

Maar wel weer een LG denk ik, al lees ik dat de Samsung S95D ook heel fijn is. Maar die zit qua prijs (met name de 65 inch) wel iets buiten mijn comfortzone. Al daalt die natuurlijk ook weer verder tot aan de zomer.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Wel sowieso een 65 inch. Die kon ik me toen niet permitteren wat Oled betreft, maar daar kijk ik na al die jaren 55 inch wel naar uit. Hij zal ook beter beeld hebben met de nieuwere technieken, maar ik kijk het meeste uit naar een groter scherm. Ik verwacht daarom dat ik ook even naar de 77-80 inch ga kijken, of dat haalbaar is met vergelijkbare beeldkwaliteit zonder gelijk richting de 2500-3000 euro te gaan.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

John Milton wrote:

Wel sowieso een 65 inch. Die kon ik me toen niet permitteren wat Oled betreft, maar daar kijk ik na al die jaren 55 inch wel naar uit. Hij zal ook beter beeld hebben met de nieuwere technieken, maar ik kijk het meeste uit naar een groter scherm. Ik verwacht daarom dat ik ook even naar de 77-80 inch ga kijken, of dat haalbaar is met vergelijkbare beeldkwaliteit zonder gelijk richting de 2500-3000 euro te gaan.

Vroegâh zei men altijd meet de kijkafstand tot je tv om te bepalen of je wel een 40 inch tv kunt hebben in je huis.

Waarom lijken die regels niet meer te gelden en is het nu groot groter grootst?

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ik denk dat afstand nog steeds wel een belangrijke factor is hoor. Maar de huidige TV is aangeschaft in een appartementje. Ik ben sindsdien verhuisd en zit ook weer iets verder. 65 inch zal sowieso ok zijn met mijn afstand, 80 zou ik me idd eerst wat in verdiepen en weer even meten wat het ook alweer is.

40 vind ik persoonlijk wel te klein, dat vond ik tien jaar terug trouwens ook al. Mijn Plasma was groter dan dat

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ajax&Filmfreak

• 3361 messages
  • 3729 votes

kappeuter wrote:

(quote)

Vroegâh zei men altijd meet de kijkafstand tot je tv om te bepalen of je wel een 40 inch tv kunt hebben in je huis.

Waarom lijken die regels niet meer te gelden en is het nu groot groter grootst?

Omdat de resolutie steeds hoger is geworden. En om daar van te profiteten zul je wel steeds groter en of dichter op je scherm moeten zitten.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Cinemaat

• 79 messages
  • 2451 votes

Ajax&Filmfreak wrote:

Het is niet meer de nieuwste. Er is ook een G4. En over een maand of 2,3 komt er vast een G5 oid.

Maar mocht je op zoek zijn naar een kwaliteits TV voor een relatief lage prijs.

Ik zie dat de LG 65G3 inmiddels voor € 1600,- euro te koop is, een kleine 2 jaar terug betaalde je € 3500,-. voor deze geweldige TV.

Deze TV staat inmiddels 14 maanden bij ons en het is werkelijk elke dag genieten.

Mee eens, ik heb de LGOLED65G36LA sinds December 23 en ben zeer tevreden qua beeld en tv.

Ik wilde eigenlijk de wallpaper van LG maar die werd me afgeraden vanwege snel schade aan de dunne tv,

deze werd mij aangeboden, de tv heeft een uitsparing achter voor de kabels en heeft een wallbracket die ingeklapt kan worden zodat de TV strak tegen de muur komt zodat de Tv als een schilderij aan je muur zit.

Ik had hiervoor een Led LG 55 inch uit 2013 en deze Oled 65 inch heeft werkelijk een prachtig beeld, is erg kleurrijk en volgens de reviews destijds de hoogste piekhelderheid en dat is te zien bij heel donker/licht in de beelden.

Ik heb hem destijds met Blackfriday voor €1975 gekocht en er ging nog €150 af met een LG cashback actie, de vraagprijs was toen €2499.

Via Pricewatch van Tweakers heb ik veel info gehaald over de beste tv's van dat moment en de beste prijzen, dat laatste heeft me bijna €100 gescheeld vanwege forumleden die actuele aankopen met prijzen deelden.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.