• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.192 votes
Profile

Het televisietopic (nieuwe tv's)

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Harco wrote:

http://www.gebroedersnijs.be/documents/catalog/pctx26lx70f.xml?lang=nl

Hier staat 1080p. Dat betekent dus Full-HD? Ik meende te horen dat HD-ready tv's ook 1080p konden weergeven? ...of was dat 1080i?

1080i.

Harco

• 978 messages
  • 0 votes

Er staat p, of ik moet blind zijn. Of heb je het over HD-ready?

streeter

• 1436 messages
  • 6799 votes

Na 8 1/2 jaar heb ik eindelijk een nieuwe TV gekocht - m'n eerste HDTV en m'n eerste LCD. Het is een Sharp Aquos 46" 1080p geworden (LC-46D64U) en het staat prachtig in m'n woonkamer. Volgende week wordt de HD kabel aangesloten (met DVR uiteraard) en morgen zet ik er een Blu-ray speler bij.

Het is alleen jammer dat de Wii zo lelijk lijkt - als ik een paar maanden geleden geweten had dat ik aan een HDTV toe was had ik misschien beter een xbox360 kunnen kopen.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Koop een PS3, dan heb je er meteen een Blu-ray speler bij.

streeter

• 1436 messages
  • 6799 votes

Ik heb al een Blu-ray speler van Panasonic (vorige maand gewonnen). Met een xbox360 kan ik er een HD-DVD speler bijnemen, voor al die Paramount films die daar exclusief zijn. Maar aangezien ik dit weekend al genoeg geld heb uitgegeven en ik voorlopig genoeg te spelen heb op de Wii, is dit geen prioriteit En al ziet het er niet zo mooi uit momenteel, ik vind dat armgezwaai met de Wii erg leuk en dat hebben ze niet op de xbox (en ik geloof ook niet zoveel op de PS3).

Ik heb wel een component video kabeltje besteld voor de Wii dus hopelijk helpt dat een beetje met de kwaliteit. Dat brengt het in ieder geval van 480i naar 480p.

spawnny

• 1 messages
  • 0 votes

Zou je mij mischien kunnen vertellen wat een laser tv inhoud???

groeten.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

lees dit maar eens ---> klik hier

en --> hier.....

Als het klopt wat "men" beweerd, kan deze techniek een revolutie veroorzaken.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Iemand nog een goede tip wat betreft een LCD-televisie? Heb niet zo heel veel verstand van al die verschillende specificaties, maar zoek, buiten vanzelfsprekend goed beeld ( ), grof gezegd:

- minstens 102 cm

- Full HD ondersteuning (hoewel dat niet veel uit schijnt te maken met een dergelijk 'kleine' grootte van het scherm (?), dus wat dat betreft zijn tips met HD-Ready ook welkom)

- 100 Hz

- hoeveelheid aan HDMI en Scart-aansluitingen

- geluid zal extern via home cinema system geleverd worden, dus qua ingebouwde speakers hoeft de tv niet uit te blinken

Heb momenteel deze op het oog, in de prijsklasse 800-900 euro (liever goedkoper natuurlijk):

Philips 42 PFL7403 (890 euro)

Philips 42 PFL7404 (840 euro)

Iemand ervaring met één van deze toestellen of iets soortgelijks?

Iets soortgelijks mag ook, en als dat dan ook nog goedkoper kan is dat helemaal mooi

Iemand trouwens enig idee of een Plasma scherm beter is?

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Twijfel nu tussen deze twee:

Philips 42 PFL8404 (1049 euro)

Philips 42 PFL7404 (799 euro)

Verschil lijkt me alleen de aanwezigheid van Ambilight bij de eerste ...

Maar dan kan ik dat verschil in prijs wellicht beter investeren in een PS3.

Iemand ervaringen met (één van) deze tv's?

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

Ik Was laatst op bezoek bij iemand en die had een nieuwe sony Bravia. 200 Hz. Enorm scherp beeld.

Ik wil de Aurora.(Ambilight).maar die is me te duur.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Ja, 200Hz zou fantastisch zijn, maar inderdaad véél te duur. Die van 799,- lijkt me qua specificaties perfect (en ik ken mensen die de 7403 hebben, uitstekend beeld), maar Ambilight vind ik persoonlijk erg aantrekkelijk. Hoewel 250 euro extra voor wat sfeerverlichting misschien weer net iets te veel van het goede is, ben ik nog niet helemaal over uit Het geld is op zich het probleem niet, maar aangezien het toch een aardige som is, ga ik niet over één nacht ijs.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

ik vraag me af hoe het zit met de LED televisies. In Berlijn zag ik een paar en de kwaliteit is zoveel beter dan die van een LCD scherm. Volgens mij is LCD sowieso op z'n retour...

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

De prijs is er dan ook naar ... Zag er laatst ook een paar en inderdaad haarscherp beeld, maar dat gaat mij qua prijs weer net iets te ver.

Reservoir Dogs

• 1393 messages
  • 819 votes

Quido wrote:

De prijs is er dan ook naar ... Zag er laatst ook een paar en inderdaad haarscherp beeld, maar dat gaat mij qua prijs weer net iets te ver.

Vergelijken is de boodschap, persoonlijk vind ik die plastic rand op die foto's van jou een beetje lelijk. Ik heb thuis een Philips 32PF9731D/10 LCD TV. Met Ambilight het is wel leuk als je het hebt maar zeker niet noodzakelijk maar het zorgt wel voor de sfeer en na een tijdje geraak je er wel aan gewoon. Philips PF9731 Series LCD TV (32",37",42",50") Reviews | Beste Televisies Reviews - alaTest.nl

Philips 32PF9731D/10 LCD TV - hdtvnieuws.nl

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Quido wrote:

Nou, dat viel in Berlijn best mee! Toegegeven, je betaald meer voor een LED televisiescherm, maar wat een verschil!

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Vind die rand wel wat hebben, in real-life althans.

Vandaag ook weer even op verkenningstocht geweest. De 9603 trok nu m'n aandacht. klik.

Reservoir Dogs

• 1393 messages
  • 819 votes

Quido wrote:

Vind die rand wel wat hebben, in real-life althans.

Vandaag ook weer even op verkenningstocht geweest. De 9603 trok nu m'n aandacht. klik.

Ik dacht dat jij iets zocht van minstens 102cm? Dat zal je een duur grapje worden. Philips 32PFL9603D reviews -lcd televisie KIESKEURIG

De 9603 = Beelddiagonaal 81 cm

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

9603 is ook in 42" (zie linkje 'klik' hierboven), rond de 1250 euro.

Reservoir Dogs

• 1393 messages
  • 819 votes

Quido wrote:

9603 is ook in 42", rond de 1250 euro.

Ja een duur grapje dus. Je weet toch ook dat die tv's minder lang meegaan dan de tv's van vroeger? Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel je naar tv kijkt. Naar het schijnt zou een Plasma tv wat meer verbruiken dan een LCD.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Ik heb mijn Philips 'Matchline' breedbeeld televisie nu al meer dan 5 jaar en hij werkt nog prima gelukkig.

Maar zijn er geen mensen die films middels een beamer op een bioscoopdoek bekijken? Dat kan ik serieus van harte aanbevelen namelijk. Want voor 1250 euro heb je al een uitstekende beamer in je bezit.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Onze Philips toestellen hebben het ook altijd lang uitgehouden. De LCD die we nu thuis hebben staan hebben we 'pas' twee jaar, dus daar kan ik nog niet veel over zeggen. Blijft een erg lastige keuze ...

Ajax&Filmfreak

• 3361 messages
  • 3729 votes

Waarom lcd? Ik zweer bij plasma van panasonic als het op beeldkwaliteit aankomt ( niet op stroomverbruik)! Zelf heb ik de pz80 maar het 2009 model is ook net uit.

verFilm

• 1 messages
  • 0 votes

Ik vind LCD televisie gewoon prima. ik heb zelf de Philips 42pfl5322 en daar ben ik zeer over te spreken.

Het beeld is gewoon fantastisch van deze televisie. Daarnaast is de prijs ook niet buit proportie.

zie Philips 42pfl5322 LCD televisie? Prijsvergelijk de 42pfl5322!

Veel succes met je keuze

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Heb de knoop doorgehakt en de Philips 42 PFL9603 aangeschaft. Stond in de winkels voor 1599,-. Uiteindelijk meegekregen voor 1180,-. En nu nog mooi óf 100,- retour of een gratis BluRay-speler van Philips. Lijkt me een prima deal

Reservoir Dogs

• 1393 messages
  • 819 votes

Quido wrote:

Heb de knoop doorgehakt en de Philips 42 PFL9603 aangeschaft. Stond in de winkels voor 1599,-. Uiteindelijk meegekregen voor 1180,-. En nu nog mooi óf 100,- retour of een gratis BluRay-speler van Philips. Lijkt me een prima deal

Proficiat!

ApoJapo

• 98 messages
  • 251 votes

60 inch pioneer plasma. (PDP-LX6090). Nog steeds de beste tv die je zult vinden. Op dit moment nog maar 3100 in NL. Goedkoper ga je hem niet vinden (rest van Europa vanaf 3500,- en VS 3200,- dollar)

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

Binnenkort een LED tv en Bluray, ben benieuwd

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Binnenkort ook maar eens overstappen. Led, LCD of volgens velen het onbetwiste plasma... (Die energiekosten vallen best mee)

Wordt niet makkelijk gemaakt, zover ben ik al

Edit: En geven die 50Herz LCD TV's een mooie weergave? Die zijn namelijk een stuk voordeliger. Ook maar eens wat winkels binnenlopen zal de beste tip zijn...

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Bottleneck wrote:

Binnenkort een LED tv en Bluray, ben benieuwd

En nog steeds tevreden? Wat bezat je hiervoor eigenlijk?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.