- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Apparatuur
- Dvd / blu-rayspeler regiovrij maken
Dvd / blu-rayspeler regiovrij maken
manecas36
-
- 219 messages
- 239 votes
Ik heb de dv-464 van Pioneer. Blijkbaar moet je een palmtop hebben om deze regiovrij te kunnen maken? Waarom heeft Pioneer het zo lastig gemaakt? Ik wil gewoon een muziek dvd uit de vs kunnen bekijken.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Ik heb de dv-464 van Pioneer. Blijkbaar moet je een palmtop hebben om deze regiovrij te kunnen maken? Waarom heeft Pioneer het zo lastig gemaakt? Ik wil gewoon een muziek dvd uit de vs kunnen bekijken.
Maar muziek DVD's hebben doorgaans toch geen regiocode... 
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Uit het Blu-ray topic:
Gedaan en daar wordt dus gezegd dat je een universele afstandsbediening nodig hebt voor het regiovrij maken van deze speler. Te idioot voor woorden, eigenlijk. Ik heb toch amper regio 1 dvd's, dus laat ik het erbij zitten, denk ik.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Dat vind ik niet slim. Je geeft uiteindelijk 100den euro's uit aan BR en DVD, waarom dan niet 200 euro neertellen om een speler regio vrij te maken zodat je:
- Aanbod enorm toeneemt (Zeker op het valk van horror en cult)
- je de beste prijzen kan betalen
- de regio 1 dvd's & BR doorgaans veel uitgebreider zijn
- Regio 1 dvd's doorgaans wel de juiste aspect ratio hebben (RCV
)
- regio 1 dvd's (BR) eerder op de markt komen
- Je je toch niet wil laten beperken door zoiets makkelijk omzeilbaars als regio bescherming.
Nee, persoonlijk zie ik een investering in een regio vrije speler als en van de beste investeringen die ik ooit gedan heb,
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Nog slimmer is eerst kijken of een aan te schaffen DVD/Blu-ray speler 1-voudig regiovrij te maken is, en dan tot aankoop besluiten.
Of een reeds regiovrijgemaakte speler bij Stegens Electronics in Rhoon kopen, of bij de importeur van (regiovrije) merk OPPO bijvoorbeeld.
Nee, persoonlijk zie ik een investering in een regio vrije speler als en van de beste investeringen die ik ooit gedan heb,

Speelt ook mee, dat de prijzen buiten NL veel lager zijn er veel, veel meer keus met doorgaans betere transfers (restored) in beter verzorgde cases.
In R-1 kunnen de distributeurs ook gebruik maken van de UCLA-archieven, waar de moederbanden van films opgeslagen liggen. In R-2 worden vaak kopiën van kopiën op DVD gezet.
zwerver56
-
- 1 messages
- 0 votes
ik ben een nieuweling op dit forum en een absolute leek op het gebied van recorders.
Kan iemand me simpel uitleggen of het mogelij is de Philips dvdr 3300H regiovrij te maken? Ik zoek al jaren naar bepaalde films die alleen in de VS verkrijgbaar zijn (en dus niet af te spelen op mijn recorder.)
Alvast bedankt.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
ik ben een nieuweling op dit forum en een absolute leek op het gebied van recorders.
Kan iemand me simpel uitleggen of het mogelij is de Philips dvdr 3300H regiovrij te maken? Ik zoek al jaren naar bepaalde films die alleen in de VS verkrijgbaar zijn (en dus niet af te spelen op mijn recorder.)
Alvast bedankt.
brucecampbell
-
- 3315 messages
- 7361 votes
Net een nieuwe dvd-recorder gekocht: SAMSUNG HR777 en het lukt me niet om deze regiovrij te maken. Zeker al 50 keer geprobeerd.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Net een nieuwe dvd-recorder gekocht: SAMSUNG HR777 en het lukt me niet om deze regiovrij te maken. Zeker al 50 keer geprobeerd.
brucecampbell
-
- 3315 messages
- 7361 votes
Het is van daar dat ik de informatie heb, maar blijkbaar werkt het niet bij mij.
manecas36
-
- 219 messages
- 239 votes
Dat zou je wel denken. cdwow.nl heeft me tot 2 keer toe een muziek-dvd gestuurd met regiocode 1. Die kan ik niet afspelen.
Wéér terug sturen = zinloos. Dan krijg ik wederom de dvd met code 1.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Dat zou je wel denken. cdwow.nl heeft me tot 2 keer toe een muziek-dvd gestuurd met regiocode 1. Die kan ik niet afspelen.
Wéér terug sturen = zinloos. Dan krijg ik wederom de dvd met code 1.
manecas36
-
- 219 messages
- 239 votes
Gisteren is het mij toch gelukt om mijn Pioneer dv-464 regiovrij te maken.
Dit gedaan met mijn oude Nokia E50, de aanwijzingen en de software die ik gevonden had op PioneerFAQ

Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Gisteren is het mij toch gelukt om mijn Pioneer dv-464 regiovrij te maken.
Dit gedaan met mijn oude Nokia E50, de aanwijzingen en de software die ik gevonden had op PioneerFAQ
belchinees
-
- 4182 messages
- 2326 votes
Van mijn dvd-speler vind ik geen codes om 'm regiovrij te maken (Proline dvd1460x). Zou er een kans zijn dat dit wel werkt met codes van een ander model van hetzelfde merk, zonder dat ik riskeer mijn speler te verkloten?
Indien nee, waar kan ik ergens regio-vrije dvdspelers vinden?
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Oosie
-
- 186 messages
- 85 votes
ik heb een PIONEER BDP-51FD blu ray , maar lukt nog steeds niet om m regiovrij temaken , kan iemand me helpen ?
alvast bedankt !!
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
ik heb een PIONEER BDP-51FD blu ray , maar lukt nog steeds niet om m regiovrij temaken , kan iemand me helpen ? alvast bedankt !!
LimeLou
-
- 2048 messages
- 777 votes
Moet je bij Blu-Ray spelers eerst iets invoegen/doen voordat je werkelijk discs van alle regio's af kan spelen? Sorry ik ben nogal nieuw hiermee 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Ik heb een probleem met mijn dvd-recorder.
Al enkele weken kan ik niet meer alle dvd's regio 2 afspelen. De ene speelt hij na het sluiten van de lade wel af en bij andere geeft hij gewoon de mededeling 'Geen dvd'.
Ik weet echt niet waarbij dit kan komen, maar begrijp er eerlijk gezegd geen fluit van.
Kan iemand mij een duwtje in de goede richting geven?
Ik zal u eeuwig en drie dagen dankbaar zijn. 
Reinoir
-
- 682 messages
- 449 votes
Kan je ze op je Computer afspelen? Vraag ik uit eigen interesse.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Jazeker. Op de PC, op de draagbare dvd-speler van mijn dochter én op de dvd-speler op mijn slaapkamer. Alleen op mijn dvd-recorder niet. Raar maar waar.
LimeLou
-
- 2048 messages
- 777 votes
Weet iemand hoe ik mijn Pioneer DVR-555H regiovrij kan maken? Ik ben hier een beetje nieuw mee, weet iemand een (redelijk) makkelijke oplossing?
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Weet iemand hoe ik mijn Pioneer DVR-555H regiovrij kan maken? Ik ben hier een beetje nieuw mee, weet iemand een (redelijk) makkelijke oplossing?
stinissen (crew films & series)
-
- 23436 messages
- 76920 votes
Weet je hier ook iets over < kan deze ook regio vrij gemaakt worden??
Panasonic DMP-BD35K Blu-ray Disc Player
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Weet je hier ook iets over < kan deze ook regio vrij gemaakt worden??
Panasonic DMP-BD35K Blu-ray Disc Player
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Kan iemand mij aub vertellen hoe ik mijn Sony RDR-HX 725
Regio vrij kan maken.
Alvast bedankt
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Sony RDR-HX725 region code - DVD Players and Blu-ray Players region codes - VideoHelp.com
Snap er helemaal niks van sorry, heb je iets in het Nederlands.