- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Soundtrack collectie
Soundtrack collectie
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Met een voorliefde voor filmmuziek hoort ook een kritische houding. Iemand die waarde hecht aan bijzondere en originele uitgaven, dient gewaarschuwd te worden voor neppe uitgaven.
Ik wil ook altijd origineel, en op de jaarbeurs verkopen ze ook altijd origineel (nou bijna altijd
). Ondanks dat is het niet altijd goed om kritisch te zijn hoor neo die Indiana Jones score was namelijk niet nep.
FatMike
-
- 631 messages
- 1976 votes
Ik wil ook altijd origineel, en op de jaarbeurs verkopen ze ook altijd origineel (nou bijna altijd
). Ondanks dat is het niet altijd goed om kritisch te zijn hoor neo die Indiana Jones score was namelijk niet nep.
Orgineel is heel fijn, voor mij persoonlijk het liefst op vinyl.
Kritisch zijn is niets mis mee, maar op welke manier maakt een ieder voor zichzelf uit.
Waarschuwen is ook niets mis mee. Maar de wijze waarop
is een tweede.
hellboy.ray
-
- 2056 messages
- 2100 votes
De LP van Enter the Dragon was niet meer leverbaar (bummer!),
dus heb ik maar de CD besteld (en ontvangen)!
FatMike
-
- 631 messages
- 1976 votes
Geen soundtracks, maar ligt wel een beeje in het verlengde ervan:
2 Perry Rhodan hoorspelplaten met toffe hoezen!
Vrijwel geen muziek, een enkel bijgeluidje en zware stemmen.
Heb de indruk dat een paar bandleden van Rammstein
hier hun debuut mee maakte..... 

Kringloop: 2 en een halve Euro per stuk!
stephan73
-
- 6269 messages
- 14440 votes
Gisteren naar de Jaarbeurs geweest en behoorlijk veel LPs gevonden. Naast een berg obscure jaren '80 wave en electronica ook twee soundtracks!

Naast een mooie toevoeging voor mijn verzameling soundtracks van het American International Pictures label, ook een minder mooie hoes van Profondo Rosso. Maar ja, voor 5 euro laat ik die niet liggen!
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Alles van VANGELIS (32 CD's) denk aan Chariots of Fire, 1492: Conquest of Paradise, Alexander etc.
The Music of Ennio Morricone (2 CD's)
Movie Chill (2 CD's)
War Movie Themes (3 CD's)
Nosferatu
Once Upun a Time in The West
The Lord of The Rings: The Two Towers
Rocky
Themla & Louise
Saving Private Ryan
Dead Man Walking
The Matrix
Deliverance
Easy Rider
Black Hawk Dawn
The Last Samurai
Ghost Dog: The Way of The Samurai
Out of Africa
Pulp Fiction
Troy
Gladiator (twee verschillende versies)
Dances With Wolves
Legends of The Fall
Forrest Gump
Braveheart
Pat Garret & Billy the Kid
Le Grand Bleu (Volume 1 & 2)
The Fountain
The Thin Red Line
The Rocky Horror Picture Show
Inland Empire
Lost Highway
Mulholland Drive
Ik zoek nog The Thin Red Line (er zijn namelijk twee versies gemaakt) The New World, Somersault, Vinyan, Khadak, Clean en Requim of a Dream.
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
De LP van Enter the Dragon was niet meer leverbaar (bummer!),
dus heb ik maar de CD besteld (en ontvangen)!
Ik zou maar eens op Ebay kijken, het stikt er van.
Welke cd versie heb je gekocht?
Je hebt er twee:
de versie gelijk aan de LP
de versie met bonusmateriaal.
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Zucht....!
Soms, heel soms, heb ik een grote mond en weet ik ALLES beter en wanneer het dan blijkt dat je fout zit...dan valt er niet aan te ontkomen dat toe te geven. Eerlijk is eerlijk, toch?
Ok, daar gaat ie dan.....
Ik zat compleet fout wat die drie extended soundtracks van James Bond betrof.
Neo had gelijk, ik ongelijk.
Het bleken dus GEEN geperste silver discs te zijn, maar doodgewone cd-r's met het geluid duidelijk geript van de gelijknamige dvd's, incl bijgeluiden als voetstappen, explosies en hier en daar op de achtergrond zelfs stemmen.
Complete bagger dus, waar je nou niet bepaald met plezier naar zit te luisteren!
Ik heb de verkoper hier eerst over gemaild, maar hij bleef vol houden dat het van een echt label was en dat er op de hoesjes te lezen stond dat sommig geluiden tijdens de mastering niet weggemixt konden worden. Ja, ja... dat klinkt erg geloofwaardig.
Omdat mijn vriendin paypal had en ik niet, heeft zij het ook nog voor me moeten voorschieten en dan is 595 euro toch wel erg veel geld voor wat homemade cd-r troep.
Ik heb toen bij Paypal een geschil geopend, maar dat hielp niks want hij bleef beweren dat hij ze zelf ook gekocht had via ebay en dat het van een echt label was.
Maakt natuurlijk niks uit. Feit bleef dat het geen echte cd's waren, maar cd-r's en dat mag nou eenmaal niet volgens de regels van Ebay. Je mag geen illegale opnamen verkopen. Ik stond dus behoorlijk sterk.
Ook de hoesjes, hoe mooi ook, waren duidelijk zelf gefabriceerd en dan kun je er wel een labelnaam op zetten, maar die kan iedereen natuurlijk verzinnen, dat maakt het nog geen echt label. GEEN enkele officiele uitgave heeft sowieso cd-r's die ze op de markt brengen en er staan uiteraard ook altijd alle credits op vermeld.
Heb toen een paypalclaim geopend.
Uiteindelijk nu na weken met dit gedoe opgescheept gezeten te hebben en zelf met bewijsmateriaal te hebben moeten komen, zo moest ik naar een platen-/computerwinkel om te vragen of ze op papier, incl met hun briefhoofd en handtekening, wilden verklaren dat het hier om illegale cd-r's ging die niks waard waren en met een bagger geluid, daarna dit door mijn vriendin op haar werk naar paypal laten faxen en eindelijk vanavond het verlossende antwoord gehad dat ik volledig in het gelijk gesteld ben en het geld terug gestort wordt.
Het is idd al terug op de paypalrekening.
De cd-r's zijn trouwens vernietigd en dat heb ik met zichtbaar veel plezier gedaan, kan die eikel ze ook niet meer aan een ander verkopen.
Gelukkig is 't zo dus toch nog goed afgelopen.
Vraag ik me toch nog 1 ding af:
eind 2005/begin 2006 hoorde ik van deze extended opnames oa via het Commanderbondforum.
Zouden dat oorspronkelijk nu wel geperste cd's geweest zijn, of was dat al die tijd al deze bagger, die toen oa ook al op Ebay werd verkocht?
Ik ging er jaren van uit dat het om originele geperste cd's ging, maar heb nu zo mijn twijfels.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Ik vind het flauw om nu te zeggen dat je beter had kunnen luisteren. Wel mag gezegd worden dat meer voorzichtigheid absoluut een aandachtspunt mag zijn voor de toekomst. Het is bij dit soort handel nu eenmaal 999 van de 1000 keer rommel. Bootlegs zijn toch al een vrij vaag begrip en zelfs onder de zogenaamde authentieke bootlegs is het maar vaak de vraag of het 'echt' is.
Het begrip geperste cd's vind ik al even vaag, Zoals ik ook al eerder heb aangegeven kijk ik er eerder sceptisch tegen aan. Al helemaal wanneer Bond fans iets beweren, maar zeer waarschijnlijk niet behoren tot de groep echte filmmuziekliefhebbers. En die ook niet verstand van zaken hebben. Van bv. Die Another Day is de complete score uitgelekt via het internet. Waarschijnlijk via de componist of een andere medewerker aan de muziek/film. Zoals ik al zei kan iedereen dat wel goedkoop gaan persen en een handel mee beginnen. Ook hier betreft het dus 999 van 1000 keer geen origineel geperste cd's, maar gewoon iemand die de mp3's op cd liet persen. Overigens lijk jij een onderscheid te maken tussen bagger (lees met geluidseffecten et) en die wel met de muziek compleet gaaf. Alhoewel het weliswaar fijn is om gewoon puur de muziek zonder poespas te hebben, dat maakt eigenlijk niet veel uit. De kans dat het originele persing is is al snel heel klein.
Om kort te zijn; ik acht die kans heel, heel klein.
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Wanneer het geperste cd's waren geweest -ongeacht de afkomst- en de muziek was zonder bijgeluiden geweest had ik niet geklaagd en was ik wel tevreden geweest, dus ja, ik maak zeker onderscheid hierin.
Mss komt het ook, omdat ik al twintig jaar Rolling Stones muziek spaar en daar ook zeer veel bootlegs van koop.
Ik heb op zich niks tegen bootlegs, beter gezegd: ik houd er van, vaak zijn die beter dan de officiele live cd's en ik wil alles perce op geperste cd's voor mijn verzameling hebben,
maar wellicht dat dat bij soundtracks toch net allemaal wat anders ligt en je daar misschien toch wat beter moet oppassen.
Overigens met die bootlegs, wat ik dan ECHTE bootlegs noem, van TND, DAD en twee versies van CR, ben ik wel nog steeds zeer blij. Die waren professioneel gemaakt en ook de hoesjes zagen er goed uit.
Dat vind ik gewoon aanwinsten voor de collectie.
Ik weet ook dondersgoed dat dat geen officiele uitgaven zijn.
Bij deze drie van TSWLM, Moonraker en TWINE ligt het even wat anders. Die werden aangeprezen als onder een echt label uitgebrachte cd's en het blijken dus doodordinaire cd-rtjes te zijn met geluid waar je je konstant bij zit te ergeren.
TSWLM was zelfs nog nepper:
iedere keer werd uitgegaan van de in de studio nagespeelde officiele versies en wanneer het dan in de film net wat anders ging werd dat stukje er snel tussen of achter ge-edit. Geluidsverschil valt dan natuurlijk des te beter ook op.
Het was best handig en slim gedaan, maar echt naar de originele filmmuziek zat je niet te luisteren.
Moonraker klonk over het algemeen wel goed, maar dat waren dan telkens stukken van de tracks die gewoon van de plaat waren gehaald, de extra muziek zat vol met storende bijgeluiden, bv bij de Gondola dat ie omschakeld naar amfibievoertuig, waar je niet vrolijk van werd.
TWINE was dan nog de beste, maar geen wonder want op vier tracks na waren het gewoon de exact zelfde nr's als van de cd, incl dezelfde tracktitels, dus daar waren alleen die extra tracks tussen gezet en die klonken dan natuurlijk weer minder goed.
Dus eigenlijk was het 1 grote besodemieterij.
Je had er niks aan en dit geluid is van bv Moonraker ook op Youtube te vinden, ik heb er naar gezocht en daar gebruiken ze ook gewoon het geluid van de film. Je gaat daar niet ca 200 euro per cd(-r) voor betalen, ze zijn idd nul komma nul waard.
Dus tja, je had gewoon voor 200% gelijk.
hellboy.ray
-
- 2056 messages
- 2100 votes
Ik zou maar eens op Ebay kijken, het stikt er van.
Welke cd versie heb je gekocht?
Je hebt er twee:
de versie gelijk aan de LP
de versie met bonusmateriaal.
ben geen fan van Ebay (sorry!)
de cd die ik heb bestaat uit 10 nummers,
dus volgens mij gelijk aan de LP.
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Klopt dat is de LP overgezet naar cd.
Is ook goed, hoor.
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Zijn er nog foto's, ik vind het altijd wel leuk om te zien 
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Zijn er nog foto's, ik vind het altijd wel leuk om te zien
Begin maar eens met je JW verzameling te fotograferen dan! 
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
The New World
Khadak
Crossing the Bridge: The Sound of Istanbul
Verhoeven schreef: Magische muziek.
Na een aantal keren de soundtrack van The New World beluisterd te hebben kom ik tot de conclusie dat The New World een samenraapsel is van Braveheart, The Lord of the Rings en Legends of the Fall. Best triest als je weet dat James Horner een enorme soundtrack gemaakt, maar slechts de helft is geëindigd in de film. Waarom laat Horner het belangrijkste stuk van Wagner (Das Rheingold) eruit ..?
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Verhoeven:
De keuze daarvoor is niet aan Horner geweest. Dat stuk van Wagner is door de regisseur gekozen en gebruikt.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
In december is de ''Cosma: 40 films - 40 Bandes Originales'' cd box van Larghetto uitgebracht. Oftewel 40 scores verdeeld over 17 cd's. Ik heb nog nooit een cd box gekocht, omdat ik meestal niet zo hou van compilatie-achtige dingen. Ook vanwege het feit dat er bij zo'n box zelden normale cd hoezen worden gebruikt.
Maar het is het toch allemaal waard. Sommige scores zijn uitgebreider terug te vinden, terwijl andere identiek zijn aan het aantal minuten op andere uitgaven. Michel Strogoff heeft als extra twee grandioze suites en is daarmee zeer waarschijnlijk de beste toevoeging. Het bijgevoegde boekjes (150 pagina's!) is zeer informatief, maar wel in het Frans geschreven.
Goedkoop te bestellen via Amazon fr. Op andere plekken kost het al gauw een flink aantal euro's meer.

Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Verhoeven:
De keuze daarvoor is niet aan Horner geweest. Dat stuk van Wagner is door de regisseur gekozen en gebruikt.
En voor juist dat stuk kocht ik de soundtrack. 
hellboy.ray
-
- 2056 messages
- 2100 votes
weer 2 cd's gevonden die ik interessant vond:

neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Even opgezocht welke scores ik heb gekocht sinds de opening van dit topic. Er zitten ook wat dubbel gekochte en recensie exemplaren bij:
George Fenton & Jonas Gwangwa - Cry Freedom
Los Lobos - Desperado
Riccardo Giagni - Il Regista di Matrimoni
Cristiano Fracavo - Quella Che Cerchi
Angelo Giovagnoli - In un Altro Paese
Lele Marchitelli - Quale Amore
Giuliano Taviani - Il Giorno Piu Bello
Andrea Guerra - Il Cane Il Suo General
António Vitorino D'Almeida - Capitães de Abril
Le Voyage en Ballon - Jean Prodromidès
Basil Poledouris - Conan the Barbarian
Bill Whelan - Riverdance
Irmin Schmidt Filmmusik Anthology Volen 4 & 5
Kitaro - Tôyô's Camera
Kitaro - Impression - West Lake (opera Zhang Yimou)
Niki Reiser - Im Winter Ein Jahr
Niki Reiser - Maria, Ihm Schmeckt's Nicht!
Zbigniew Preisner - Anonyma - Ein Frau in Berlin
Gerd Baumann - Die Perlmutterfarbe
Georges Delerue - Interlude & Rapture
Tony Gatlif - Exils
Alex van Warmerdam - De Laatste Dagen van Emma Blank
Ry Cooder - Blue City
James Horner - Iris
Kaapstad - Manneken Pis
Bruno Coulais - Les Rivières Pourpres
Caleb Sampson - Fast, Cheap & Out of Control
Martin Todsharow - Rosenklavier
Windkracht 10 Deel 1 Pino Donaggio - Morte e Vaticano
Hans Zimmer - Crimson Tide
Peter Nashel - Bee Season
Basil Poledouris - Starship Troopers
Ennio Morricone - Nuovo Cinema Paradiso
Ennio Morricone - Arena Concerto
Zbigniew Preisner - At Play in the Fields of the Lord
Björk - Drawing Restraint 9
Boxhead Ensemble - Dutch Harbor: Where The Sea Breaks Its Back
Nikos Kypourgos - Fugitive Pieces
Johan Söderqvist - Brødre
Pierre Van Dormael - Le Huitième Jour
Nils Petter Molvær - Re-Vision
Peer Raben - Berlin Alexanderplatz
Vangelis - The Musical World of Vangelis
Joe Hisaishi - Hana-Bi
De Scheepsjongen van de Bonte Koe
Fabian Römer - Die Tür
Dan Geesin - Kan Door Huid Heen
Ennio Morricone & Carel Kraayenhof - Guardians of the Clouds)
Stribor Kusturica - Zavet
Alejandro Amenábar - The Others
Alexandre Desplat - Se, Jie
Béatrice Thiriet - Lady Chatterley
Gershon Kingsley - Silent Night, Bloody Night
Laurent Petitgand - In Weite Ferne, so nah!
Gustavo Santaolalla - Nanga Parbat
Alexandre Desplat - L'Armée Du Crime
Nicola Piovani, Wojciech Kilar & Armand Amar -Welcome
Alexandre Desplat - Afterwards
Alexandre Desplat - Un Prophète
Cosma: 40 films - 40 Bandes Originale
Armand Amar - Rétrospective Armand Amar
Gabriel Yared - Retrospective Gabriel Yared
Bruno Coulais - Retrospective Bruno Coulais
Michel Legrand - Musicales Comédies
Piero Piccioni - I Giovani Tigri
Ennio Morricone - Crescete E Moltiplicate
Ennio Morricone - Il Fiore Delle Mille E Una Notte
Joe Hisaishi - The General
Halfdan E - Drabet, Arven & Bænken
Alex van Warmerdam - Grimm
Luis Bacalov - The Love Letter
John Lurie - Get Shorty
Benoît Jutras - Cirque du Soleil: Quidam
Jay Chattaway - Star Trek Voyager - Caretaker
Michael Kamen - Lethal Weapon 2
Michael Brook - An Inconvenient Truth
Jesper Kyd -Assassin's Creed II (game)
Zbigniew Preisner - Olivier Oliver - Europa Europa
Bruno Coulais - Microcosmos: Le Peuple de L'herbe
Bernard Herrmann -Taxi Driver
Nicola Piovani - Das Sams
Zhang Guangtian -Yao A Yao Yao Dao Waipo Qiao
Eric Nevereux - Intimacy
Zatochi - The Best Cuts: 1967 - 1973
Guy Farley - Book of Blood
Les Baxter - Panic in the Year Zero
Barry DeVorzon - Night of the Creeps
John Murphy - Armored
John Frizzell - Legion
Geoff Zanelli - Outlander
Les Baxter- The Dunwich Horror
René Dupéré - Cirque du Soleil: Saltimbanco
Pino Donaggio -Qualcuno in Ascolto
René Dupéré - Xotika: Journey to the Heart
Hans Posegga -Lockruf & Zwei Jahre Ferien
Wonderlijk Efteling muziek
Willem Breuker -Kees de Jongen (theater score)
Fuji Cine Musique - Bandes Originales de Films
Mason Daring - Sunshine State
Alfred Newman - Forever Amber
Alfred Newman - All About Eve
Jean Prodromidès - La Comédie Selon Jean Prodromidès
John Barry - Goldfinger
John Barry - Thunderball
John Barry - On Her Majesty's Secret Service
Han Yong - Cantando Dietro I Paraventi
Willem Breuker -Doodzonde / Twee Vrouwen
Otto Ketting - Music for Films
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
GEEN enkele officiele uitgave heeft sowieso cd-r's die ze op de markt brengen en er staan uiteraard ook altijd alle credits op vermeld.
De 2 cd van The Incredible Hulk (Craig Armstrong) is wel officieel als cd-r uitgebracht.
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Is dat dan niet meer iets van een een promo?
Je bedoelt echt een officiele cd door de platenmaatschappij uitgebracht en die in winkels verkocht wordt?
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Ja, echt officieel. Werd enkel exclusief verkocht via Amazon.
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Ok, verbaasd me, want op zich wel vreemd en niet logisch.
Bedankt voor de info.
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Vandaag gekocht op de platenbeurs in Utrecht...
- Twilight: New Moon - Alexandre Desplat
- Superman - John Williams
- Born on the Fourth of July - John Williams
- Finding Neverland - Jan A.P. Kaczmarek
- Charlie Wilson's War - James N. Howard
- The Aristocats - George Bruns
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Ik bezit maar een klein aantal soundtracks, maar er zitten wel een paar bijzondere bij.
De zeldzaamste is die van de film 'Tarzan The Ape Man' (1959) op L.P. 'Shorty Rogers Meets Tarzan'.
Toen ik hem vond, in een Antwerpse platenzaak, voor een belachelijk laag prijsje, was deze LP onder verzamelaars nog minimaal zo'n € 350,- waard.
Nu is er kortgeleden ook een cd van verschenen, en is de prijs van de LP flink gedaald.
Maar ik ben toch blij hem te bezitten (de cd heb ik natuurlijk ook gekocht)
Verder heb ik nog diverse compilatie-L.P.'s met filmscores.
De L.P.'s:

De cd's:

starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Waaronder de soundtrack die mijn generatie nog kent uit de platenkast van bijna ieder huishouden (Het Gebeurde In Het Westen, stond net als vroeger of later van Robert Long in mijn hernnering er bijna altijd en ik checkte als kind al platenkasten bij mensen waar ik bezoek was).
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Inderdaad, die L.P. kwam je destijds veelvuldig tegen.