• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.274 votes
Profile

Soundtrack collectie

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Hier mijn verzameling soundtracks op cd:

(afbeelding)

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Mooie CD verzameling maar geen Williams?

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Nog niet nee. Zou erg graag de soundtrack van Raiders of the Lost Ark en Temple of Doom willen hebben.

FatMike

• 631 messages
  • 1976 votes

Even een andere hoek in binnen de scores!

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Toffe hoezen en prima muziek!

FatMike

• 631 messages
  • 1976 votes

En een paar scores voor films met Bruce Lee:

(afbeelding)

(afbeelding)

FatMike

• 631 messages
  • 1976 votes

En 2 Godzilla's:

(afbeelding)

(afbeelding)

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

Mooie collectie Mike!

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Vandaag een hoop troep ingeruild voor twee mooie lp's:

(afbeelding)

hellboy.ray

• 2056 messages
  • 2100 votes

@FatMike: die van Clockwork Orange is cool.

ik heb zaterdag deze ontvangen:

(afbeelding)

nog 2 van mijn bestelling te gaan.

stephan73

• 6269 messages
  • 14440 votes

Erg mooi!

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Ik verzamel alleen maar mp3's want ik kijk naar de toekomst, niet het verleden. Ik geef alle muziek op plaat dan ook een 0,5*. Ronde schijven zijn uit.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

hellboy.ray wrote:

@FatMike: die van Clockwork Orange is cool.

Thnx! dutchtuga is trouwens de naam .

Die Masters of the Universe-lp is echt geniaal. Waar heb je 'm besteld?

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Pastichio Rocker wrote:

Ik verzamel alleen maar mp3's want ik kijk naar de toekomst, niet het verleden. Ik geef alle muziek op plaat dan ook een 0,5*. Ronde schijven zijn uit.

Cultuurbarbaar!

hellboy.ray

• 2056 messages
  • 2100 votes

dutchtuga wrote:

(quote)

Thnx! dutchtuga is trouwens de naam .

Die Masters of the Universe-lp is echt geniaal. Waar heb je 'm besteld?

Sorry... ben er de laatste tijd niet helemaal bij...

Masters of the Universe heb ik besteld bij http://www.cosmox.nl.

Het is de Duitse uitgave.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Thnx! Lijkt me een toffe site. Heb de lp ook besteld

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Mijn Nederlandse collectie:

[URL=/]]

Er ontbreken cd's die enkel bij een dvd als extra zaten, uitgaven waarvan ik geen hoes meer heb (of nooit heb gehad) en enkele tientallen originele promo's. Plus enkele die ik op het moment heb uitgeleend.

Gisteren de score van De Laatste Dagen van Emma Blank (gecomponeerd door Alex van Warmerdam) gekocht.

stephan73

• 6269 messages
  • 14440 votes

De meeste soundtracks heb ik op land of componist staan, maar ik heb daar één uitzondering op. Alle soundtracks van American International Pictures heb ik bij elkaar staan.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

En nog wat andere bikersoundtracks!

(afbeelding)

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

Bikersoundtracks! Mooie collectie Stephan!

Coffy en Blacula, zijn geweldige soundtracks.

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Nou ik ben ook weer eens lekker op Ebay bezig geweest:

heb op cd de extended versies (bootlegs) gekocht/gewonnen van de James Bondfilms

The spy who loved me

Moonraker

The world is not enough

voor het schammele prijsje van ...slik, slik... 580 euro.

Nou is het zo dat van Spy geen originele filmmuziek op LP/cd bestaat, de zogenaamde original motion picture soundtrack bestaat uit in de studio opnieuw opgenomen tracks, die allen minder zijn dan zoals het in de film te horen was. Dus dit is echt een aanwinst.

Moonraker bevat bij deze versie maar liefst 10 tracks meer

en TWINE 4 tracks, incl de gunbarrel en openingsmuziek, de skimuziek en de coole aftiteling-remix-muziek.

Eeuwige frustratie dat je die al die jaren niet had, dus voor mij een aanwinst voor de verzameling.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Het ligt er maar aan wat je lekker bezig zijn noemt... Iedere leek kan wel een cd-tje branden, wat mooi artwork erbij doen en proberen te verkopen. Ze zijn simpelweg nep. Van Moonraker en TWINE circuleert die extra muziek die je noemt (en zelfs meer) ergens op het net. Van The Spy Who Love Me ben ik het nog nooit tegen gekomen, maar dat doet niks af aan hetgeen wat ik eerder zei. En dat bedrag zal ik zeker maar even over slikken. Het was simpelweg 0 euro waard.

Zorgwekkend dit. Misschien is het nog wel erger omdat je in het verleden ook te maken heb gehad met met identieke gevallen van nepperij omtrent andere (bootleg) Bond scores. En iedere keer was je toch weer blij met je aankoop. Het enige waar ik nog een heel, heel kleine beetje iets van kan begrijpen is dat je tevreden bent met The Spy Who Love Me. Maar wellicht dat die ''uitgaven'' ook gewoon ergens circuleert.

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Zucht. Het zijn geperste cd's, dus geen gebrande.

Gemaakt door het label Devrox en stammen uit 2005.

Dat jij het er niet voor over hebt, wil niet zeggen dat een ander ze niet graag heeft, of niks waard zijn.

Zeer veel fans willen dit soort uitgaves hebben.

Gezien het feit dat ik tegen een aantal andere bieders heb zitten bieden zegt wat dat betreft genoeg.

De veel minder interessante bootleg van TND ging dan ook voor een schijntje weg, omdat daar niemand in geinteresseert was, ik ook niet.

Zeer veel waard dus die drie, mss niet voor jou, maar onder Bondfans wel.

En al zouden ze niks waard zijn, IK wilde ze perce hebben. Klaar!

Wat een negativiteit toch altijd.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Persen kost praktisch niets.. Veel (filmmuziek)fans zullen die muziek ook gerust willen hebben, maar alleen het niet kopen wetende dat het nep is en vinden het wel via het net. Die mensen aan liever voor andere cd's voor in hun collectie. Dat er tegenbieders waren geeft nu juist zo mooi weer dat er nog altijd mensen zijn die er in trappen. Of het zelfs geen eens erg vinden om blijkbaar iets neps te kopen.

Als ik moet kiezen tussen het zelf laten persen (of branden) van wat onuitgebrachte muziek die ik al elders vandaan heb gehaald of er hoge bedragen voor betalen dan is de keus voor mij heel simpel. Jouw tevredenheid schokt mij gewoon erg, al zal ik dat maar moeten laten voor wat het is.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

580 Eurie, gaat deze verzamel drang niet iets te ver?

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Als je het geld hebt en het kunt uitgeven, why not? Als thunderball liever een cd koop ipv een tv of op vakantie gaat, moet hij zelf weten. Zolang mensen niet in diepe schulden raken met hun hobbies, is er wat mij betreft niets aan de hand.

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

neo wrote:

Persen kost praktisch niets.. Veel (filmmuziek)fans zullen die muziek ook gerust willen hebben, maar alleen het niet kopen wetende dat het nep is en vinden het wel via het net. Die mensen aan liever voor andere cd's voor in hun collectie. Dat er tegenbieders waren geeft nu juist zo mooi weer dat er nog altijd mensen zijn die er in trappen. Of het zelfs geen eens erg vinden om blijkbaar iets neps te kopen.

Als ik moet kiezen tussen het zelf laten persen (of branden) van wat onuitgebrachte muziek die ik al elders vandaan heb gehaald of er hoge bedragen voor betalen dan is de keus voor mij heel simpel. Jouw tevredenheid schokt mij gewoon erg, al zal ik dat maar moeten laten voor wat het is.

Sorry dat ik het zeg, maar je hebt er duidelijk geen verstand van.

Zelf gebrande cd-r's vergelijken met silver discs en die qua waarde op 1 lijn stellen, geeft duidelijk aan dat je totaal de waarde van zulke uitgaves niet kent.

Bepaalde bootlegs zijn vaak meer waard dan officiele cd's.

Juist omdat ze vaak opnames bevatten, die niet op officiele uitgaven te vinden zijn, zijn ze zeer gewild bij de liefhebbers.

Je kunt zeggen: waarom kopen, wanneer je het ook gratis van het net kunt halen, maar dan heb je een verzameling bestaande uit een stapel cd-rtjes, met een waarde van nul komma nul.

Ik heb zelf ook best een aantal zelf gebrande cd-r's en daar is ook niks mis mee, maar zie die toch eerder als een smet op mijn verzameling en zal altijd proberen die te vervangen door geperste exemplaren.

Bootlegs worden vaak maar een korte periode uitgebracht en in aantallen van 500 tot hooguit een paar duizend, wat wereldwijd natuurlijk niks is. Dit maakt de verzamelwaarde alleen maar groter.

Zo zijn er ook, voordat je die officiele geremasterde Bondcd's had, ook bootlegs van From Russia t/m Live and let die met meer bonusstuff dan de officiele uitgaven. Destijds wist ik niet hoe daar aan te komen en waren dat zeer moeilijk te verkrijgen boots. Ondanks de officiele uitgaven zijn die nog steeds de moeite waard om achter aan te gaan.

Kun je ook zeggen: zal je ook wel op het net kunnen vinden, maar daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om de verzamelwaarde.

Heeft niks met er in trappen te maken.

Deze nu door mij gekochte boots zijn rond 2005 op de markt gebracht en toen al vrij moeilijk te krijgen. Jarenlang heb ik ze willen hebben, dus toen ik ze op Ebay zag staan MOEST ik ze gewoon hebben. Ik heb een broertje dood aan bieden, bovendien moest ik werken, dus heb ik op alle drie een onmogelijk bedrag geboden van 300 euro, wetende dat niemand zo gek zou zijn om daar boven te komen. Uiteindelijk heb ik ze voor gemiddeld 200 gewonnen. Mij zal je niet horen zeggen dat ze perce zoooveel waard zijn, maar ik wilde ze gewoon perce hebben.

Gaan zeggen dat ze 0 euro waard zijn slaat echt nergens op. Suggeren dat mensen die daar op bieden dom zijn omdat ze daar in trappen en iets neps zouden kopen zegt meer over jou onwetendheid.

Aan cd-r's heb je niks qua verzameling, dat is net zoiets als vroeger een verzameling zelf opgenomen cassettebandjes. Dat is geen verzameling, wanneer je dat niet begrijpt houdt het op natuurlijk.....

Dan kun je bij alle cd's wel zeggen dat je ze net zo goed kunt branden. Waarom ooit dan nog een geperste aanschaffen...?

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Na enkele eerdere aankopen die ik mij van jou kan herinneren leek het mij weer een stel echte neppe cd's. Dan moet het toch geen probleem zijn om iemand van enige domheid of onwetendheid te beschuldigen. Daar is niks mis mee, want rooskleuriger kan je het niet maken. Het betreft hier dus alle drie van die zogehete originele bootlegs. Dat verandert het verhaal aanzienlijk.

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

In mijn tweede bericht had ik al gezegd dat het echte bootlegs, incl label naam en jaar van uitbrengen, waren. Dus blijkbaar lees je niet goed. Over domheid en onwetendheid van een ander zou ik het maar niet meer hebben....

Die vorigen waren ook allen originele bootlegs incl alternatieve outtakes.

Mss verwar je mij met John Williams die een geripte Indiana Jones cd had gekocht. En zelfs dan komt het op zijn minst uitermate belerend en beledigend over. Bovendien iedereen mag zelf weten wat hij mooi en leuk vindt om te kopen....

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Ik herinnerde mij wat dingen verkeerd en was daardoor ook in eerste instantie sceptisch over de bijbehorende info. Daarvoor mijn welgemeende excuses.

Met een voorliefde voor filmmuziek hoort ook een kritische houding. Iemand die waarde hecht aan bijzondere en originele uitgaven, dient gewaarschuwd te worden voor neppe uitgaven. Vooraf en achteraf. Ik ben liever kritisch en belerend, dan onverschillig te zijn en mensen in de waan te laten dat ze iets origineels hebben. Over de tevredenheid van de koper valt uiteindelijke niet te discussiëren. Als iemand zich volkomen bewust is van wat hij koopt (origineel of nep), dan zal je mij niet sterk kritisch naar voren zien treden. Maar je kunt er nog altijd wel enige kanttekening bij maken.

Goed. Als je eens tijd hebt om een foto van je Bond score collectie te maken, zie ik die graag binnenkort in dit topic.

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Ok, no hard feelings verder.

Zo gauw ik ze ontvangen heb en beluisterd zal ik ze wel recenseren op Music Meter en hier in dit topic een foto plaatsen.

hellboy.ray

• 2056 messages
  • 2100 votes

(afbeelding)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.