- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Soundtrack collectie
Soundtrack collectie
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Zeer nice!! Die Klapperschlange is de Duitse uitgave van Escape from NY, ofzo?
Erg cool ook die van Halloween III hier tegen te komen. Persoonlijk vind ik die film het beste vervolg op Halloween, mede dankzij de soundtrack. Dat Silver Shamrock deuntje
.
Waar heb je trouwens de originele soundtrack gekocht? Zoek er al tijden naar.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Moet me erg inhouden om niet even op ebay de hele Carpenter collectie op vynil aan te schaffen.... 
Lui (crew films)
-
- 3490 messages
- 11859 votes
Mijn opa heeft meer dan 3000 Lp's. Voor zo ver ik gezien heb heeft hij er ook best veel soundtracks tussen zitten. Ik zal binnenkort eens een kijkje nemen wat er precies aan soundtracks bij zit. Zelf heb ik hier de hoes van Live and Let Die hangen, waar prachtige foto's binnenin zitten!
FatMike
-
- 631 messages
- 1976 votes
Heb eigenlijk altijd al van filmmuziek gehouden.
Toen ik een klein jochie was en iedereen naar de top 40 op de radio
luisterde, genoot ik van bijvoorbeeld John Barry's Bond thema.
Toen m'n klasgenootjes naar Doe Maar luisterde, draaide ik
scores van Star Wars, Star Trek en thema's van tv-series
als The avengers en Batman.
Mijn vader kreeg op z'n werk platenpluggers langs en kreeg ie
met regelmaat vinyl mee.
Op die manier kwam ik er destijds een beetje aan.
Toen ik 11 was en in de bios Indiana Jones and the Temple of Doom had gezien, ben ik dezelfde week naar de V&D
in Hilversum gegaan om daar de soundtrack te kopen.
25 Piek was ie. M'n spaargeld op en draaide de plaat helemaal grijs!
Even in vogelvlucht:
heb nooit films op video gekocht, begon pas later met laserdiscs.
Toen kwam DVD en heb de laserdiscs weggedaan.
Zelfs nog een periode gehad dat ik film zat was en heb
behoorlijk veel DVD's weggedaan.
Van het opgebrachte geld kocht ik vinyl. Begon toen soundtracks te verzamelen. Uit nieuwschierigheid welke beelden
er bij de muziek hoorden, ben ik weer teruggedoken in film.
En die verslaving is nu erger dan ooit.
Grappig dat ik nu uiteindelijk ook begonnen ben aan een VHS
collectie.
Soundtracks staan op dit moment op een laag pitje, vanwege het
uitkomen van zoveel moois op DVD.
Maar nu ik ze aan het fotograferen ben, begint ook deze
verslaving weer flink te kriebelen.
DVD's, VHS en soundtracks op vinyl: een mooie maar dure hobby!
De mooiste en waarschijnlijk ook de meeste soundtracks
heb ik bij platenbeursen vandaan.
Vooral de 2 jaarlijkse platen/cd-beurs in Utrecht is een
paradijsje! Voor beginnende verzamelaars...en gevorderden.
FatMike
-
- 631 messages
- 1976 votes
Scores voor films van Lynch.
(verzamel ze ook op cd)

dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Holy shit, Fatmike. Wat een stel prachtige exemplaren! Vooral die Eraserhead-lp! The Shining mag er trouwens ook wezen. Erg mooi om te zien.
De soundtrack van 2001 ben ik gister trouwens tegengekomen in een platenzaak, maar heb 'm niet meegenomen omdat een Duitse heruitgave was. Volgens mij dezelfde die jij hier hebt geplaatst. 'Music from the Motion Picture Soundtrack'.
Mijn soundtrack-verslaving is kort geleden begonnen en is een serieuze hobby geworden inmiddels. Het aantrekkelijkste vind ik vooral de uitvergrote hoezen en afbeeldingen uit de film. Prachtig om te zien gewoon. Nodeloos om te zeggen misschien, maar mijn doel voor nu is het vinden van elke Carpenter-soundtrack op vinyl. Mooi doel en een taak die me wel even bezig zal houden
.
21 en 22 nov is het trouwens weer zover. De platenbeurs in Utrecht.
FatMike
-
- 631 messages
- 1976 votes
Mijn verslaving wordt weer heviger.
Was eigenlijk niet van plan om dit jaar nog naar de platenbeurs te gaan, maar nu ik weer langs m'n soundtracks ga, ben ik weer om.
Vorige beurs ging ik voor van alles en nog wat,
maar nu worden het hoogstwaarschijnlijk weer soundtracks.
Vind beide topics, VHS en Soundtrack, wel erg leuk.
Zal veel foto's blijven plaatsen.
Die Hard,Willis
-
- 4005 messages
- 1360 votes
Mischien ook maar eens een kijkje gaan nemen, eerst naar boudisque en dan naar de platenbeurs. Eens even over nadenken..
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
John Williams en ik gaan er iig ook ieder half jaar heen...
FatMike
-
- 631 messages
- 1976 votes
Scores voor films van de Coens, helaas heb ik er maar 2:

Binnenkant gatefold vind ik erg mooi.......en de film is heilig!
FatMike
-
- 631 messages
- 1976 votes
Sprak vanmiddag Hellboy Ray.
Had het met hem ook al over een samenkomen op de platenbeurs.
Leuk om te zien welk gezicht bij welke avatar/naam hoort.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Holy shit, Fatmike. Wat een stel prachtige exemplaren! Vooral die Eraserhead-lp! The Shining mag er trouwens ook wezen. Erg mooi om te zien.
De soundtrack van 2001 ben ik gister trouwens tegengekomen in een platenzaak, maar heb 'm niet meegenomen omdat een Duitse heruitgave was. Volgens mij dezelfde die jij hier hebt geplaatst. 'Music from the Motion Picture Soundtrack'.
Mijn soundtrack-verslaving is kort geleden begonnen en is een serieuze hobby geworden inmiddels. Het aantrekkelijkste vind ik vooral de uitvergrote hoezen en afbeeldingen uit de film. Prachtig om te zien gewoon. Nodeloos om te zeggen misschien, maar mijn doel voor nu is het vinden van elke Carpenter-soundtrack op vinyl. Mooi doel en een taak die me wel even bezig zal houden
.
21 en 22 nov is het trouwens weer zover. De platenbeurs in Utrecht.
Oeh, beurs! Das waar ook!! 
stephan73
-
- 6269 messages
- 14440 votes
Sprak vanmiddag Hellboy Ray.
Had het met hem ook al over een samenkomen op de platenbeurs.
Leuk om te zien welk gezicht bij welke avatar/naam hoort.
Nou, mijn gezicht ken je al. 
Ik ben er elke keer, samen met FatMike. Dus een kleine meet (er moet ook naar platen worden gezocht!) zit er wat mij betreft wel in!
hellboy.ray
-
- 2056 messages
- 2100 votes
Even mijn vorige soundtracks even opnieuw "geschoten" met een digitale camera en nog 1 die ik vergeten was.
Vinyl:

CD:

Weet niet of ik deze als soundtrack moet rekenen, maar ik vond wel dat het hier niet zou misstaan 

neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Laat ik maar niet gaan beginnen aan het maken van foto's van iedere cd uit mijn collectie....
Ik deel niet echt de passie van sommigen hier voor de goede oude lp. Mooie hoezen, dat wel, maar mij geef mij maar de compactheid van een cd. Het is ook makkelijker om cd's te sorteren. Dit doe ik trouwens op land van componist, zonder nog verdere rangschikking.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Vinyl klink ook wel lekker, maar een cd is inderdaad veel handzamer. Vind de filmmuziek over het algemeen niet goed of bijzonder genoeg om het op vinyl te kopen. Voor de mooie hoezen heb ik de laserdisc. Zal dit weekend eens een fotootje maken van mijn soundtracks op CD.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Gekleurd vinyl of prachtig uitvergrote foto's op de inlays voegen echt wel waarde toe aan een filmcollectie, vind ik. Wanneer de muziek op zichzelf de moeite waard is en je pakt de plaat uit de kast om het op te zetten, vergaap je je toch weer even aan de plaatjes en kom je gelijk in de sfeer van de film.
Dat valt bij een cd toch echt erg tegen, hoe handig het ook moge zijn. Ik moet mijn cd's trouwens ook even fotograferen. Eentje ervan zou ik dolgraag op vinyl willen hebben.
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Bij mij is het tegenwoordig zo dat ik de LP's koop voor de heb en de cd's om te draaien.
Vroeger was het natuurlijk met de LP's voor beiden, hoewel ik ze vaak meteen op een cassettebandje opnam, bang dat ze beschadigd raakten.
Bij LP's zijn uiteraard de hoezen veel en veel mooier, vooral de uitklaphoezen.
Ik heb hele mooie van oa Superman the movie, Live and let die en The spy who loved me.
Wanneer je daar naar kijkt tijdens het luiteren, krijg je meteen zin om de film weer te zien.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Soundtracks van Stephen King films:
Carrie
Christine
Dark half, The
Firestarter
Hearts in atlantis
Lawnmower Man 2
Misery
Needful things
Pet sematary
Sleepwalkers
Tales from The darkside: The movie
Thinner
Firestarter & Christine ook op lp
narva77 (crew films)
-
- 12723 messages
- 6540 votes
Ik heb maar een enkele Soundtrack / Original Score. Eigenlijk niet het benoemen waard. Toch doe ik het:
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
....eh.... De Zeemeerman???
Wat voor muziek is dat eigenlijk: een muziekscore, of een verzameling popsongs?
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Wat is er met je Repo Man-cd gebeurd?
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Mijn collectie word meestal rond april - november een stukje groter. Vooral dit jaar ga ik gewoon inslaan daar op de jaarbeurs 
En ik heb veel scores en geen soundtracks.
JW liefhebbers hierzo?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Wat is er met je Repo Man-cd gebeurd?
Die maakt onderdeel uit van de tin case boxset. Heeft dus geen apart hoesje. En de zeemeerman is een cd single met de titelsong. Geen idee hoe die klink, heb m nog nooit gedraaid.