• 177.925 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.316 votes
Profile

Seks in films

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Bovenstaand filosofisch stukje zou uitgelegd mogen worden.

wimnoot

• 3963 messages
  • 3922 votes

Ik moet altijd een beetje lachen om die romantische sexscene's waarbij de twee hoofdpersonen in elkaars armen liggen na de daad.Terwijl de realiteit is dat er daar beneden een vagina ligt leeg te lekken en een penis aan't verschrompelen is.Verder hoor je nooit over nare luchtjes (ook niet s'morgens). Ook zie je vaak standjes, staand in de keuken bijvoorbeeld,of buiten in de kou, en toch lukt het binnen twee tellen om te penetreren en binnen één minuut tot een climax te komen.Let wel voor de man en de vrouw.

Film het echte leven?

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Hat ging over al dan wel geen sex in films niet hoe er wordt geneukt in films.

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Ik regisseer mijn vrijscène's altijd dat ze eerst even moeten frummelen voor ze op en neer beginnen te bewegen. Maakt het een stuk realistischer idd.

AnthonyG.

• 356 messages
  • 348 votes

mikey wrote:
Hat ging over al dan wel geen sex in films niet hoe er wordt geneukt in films.

En neuken is geen vorm van seks misschien?

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Het plaatsen van dat woord tussen spoilers is illustratief voor hoe in vrijwel alle gewone films met dit bijzonder controversiële thema wordt omgegaan.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Dat heb je mooi gezegd.

Amity

• 1786 messages
  • 147 votes

Ik vind het altijd knap als ze hun onderbroek nog aanhebben

titia

• 601 messages
  • 1302 votes

Ik snap wat sex/naakt betreft de (amerikaanse) filmwereld niet zo.

Wat is het probleem? Je weet dat er geacteerd wordt, moet er zo duidelijk een slip of deken over gelegd worden om in beeld te brengen dat 't niet echt is? Van geweldscenes weet je toch ook dat een acteur niet levensgevaarlijk gewond is geraakt? Waarom kan je wel geweld vol en heftig in beeld brengen, maar moet er bij sex altijd weer zo krampachtig over gedaan worden. Dekentje zo dat een tepel net niet zichtbaar is, onderboek aanhouden, want blote billen zijn schokkerend? Maar mensen afslachten kan wel? Vind de moraal vaak een beetje dubbel, geweld levert vaak een lagere leeftijdskeuring op dan sex/naakt, want zien dat iemand tot moes geslagen wordt is minder schokkerend dan een stel mensen die plezier aan elkaar beleven?

En verder, bijna iedereen heeft sex en komt dus zelf in aanraking met andere naakte mensen en is daar dus op z'n minst een beetje aan gewend. (de een is wat preutser dan de ander, en de een is wat actiever dan de ander), maar veruit de meeste mensen hebben nog nooit iemand vermoord. Dus moord lijkt mij veel inpactvoller om in beeld te zien dan sex.

Sorry, lang bericht, maar de dubbele moraal kan me ontzettend irriteren!

Amity

• 1786 messages
  • 147 votes

Daar moet ik je wel gelijk geven, ik vind het ook raar dat geweld breed uitgemeten word in films, maar sex is of taboe, of erg overdreven. Het is denk ik best moeilijk om sex goed neer te zetten, het wordt al snel onrealistisch, maar ik weet ook niet of ik realistische sex wil zien

titia

• 601 messages
  • 1302 votes

Ben ik wel met je eens, echt realistische sex hoeft van mij ook niet, maar er kan best wat minder spastisch over gedaan worden.

Realistisch geweld hoeft van mij trouwens ook niet zo.

Amity

• 1786 messages
  • 147 votes

Mja daar ben ik dan misschien hypocriet in, geweld vind ik prima, alhoewel ik overgevoelig ben voor geweld tijdens sex in films.

titia

• 601 messages
  • 1302 votes

Overigens, een tijdje geleden was de film " The Reader" in de bioscopen.
Daar zit een scene in waarin Kate Winslet uit het water komt, in weinig kleding. Kate vond ik niet sexy in 't plaatje, maar wat dapper van haar dat ze zich zo echt en puur wilde laten filmen. Wel enigszins naakt, maar zonder dat het erotisch bedoeld is, en op een manier die in het (of mijn) tijdsbeeld past.

Echter, ik heb een hoop mannen ontzettend horen zeuren over die scene. Als je er zo uitziet laat je je toch niet half-naakt filmen? Lelijke borsten, niet opwindend, etc. etc. etc. Alsof vrouwen allemaal opgepompte borsten hebben, sexy lingerie dragen en door een soft-focus lens bekeken worden!

Is 't een keer realistisch, is 't weer niet goed!

(moet ik hier spoilertags plaatsen? laat ik 't toch maar even doen)

ToNe

• 2865 messages
  • 2336 votes

Stephan wrote:

Verwar een arena of vormgeving niet met waar het in film om gaat...

Zelfs al speelt een alien, een rat of zelfs een burolamp de hoofdrol dan nog zien we menselijke associaties. En die behoren (des noods verhevigd) realistisch te zijn.

Absoluut.

Maar in gevallen waarin seksualiteit geen centrale thema is (laten we zeggen: een leuke bijkomstigheid voor de actieheld) maakt het een overbodige indruk.

Dat wil niet meteen zeggen dat ik vind dat ze dan maar met ondergoed moeten seksen.

Amity

• 1786 messages
  • 147 votes

@ Titia : Heb je al eens een kijkje genomen in het mooiste actrices topic Ik denk dat de mannen niet zullen klagen over onrealistische sex/erotische scenes...

riesma

• 3706 messages
  • 3081 votes

titia wrote:

Ik snap wat sex/naakt betreft de (amerikaanse) filmwereld niet zo. [etc...]

Nu ben je wel erg appels met peren aan het vergelijken. Geen seks in films, maar geweld wel. Je gaat er vanuit dat er één Hollywood is die alle films maakt en gaat er aan voorbij dat er tig studios zijn, die allemaal hun eigen productie draaien met allemaal verschillende regisseurs die allemaal verschillende genres aan films maken, bedoeld voor verschillende doelgroepen kijkers. Best wel een grote verzameling unieke aspecten die jij onder één noemer schaart.

Seks is intiem, voor de kijker én de acteur. Geweld is "alleen maar" strafbaar, iets wat de kijker donders goed weet. Logisch dat seks dan vaker gecensureerd wordt dan geweld.

Ik ben het verder eens met je mening dat er heel veel hypocrisie in de VS is, wat zich onder andere uit in films.

Ik vind dat seks in films moet zitten, zoals ook geweld, humor, spanning en alles wat er maar in de verhaalwereld van de film past. Dat betekent dat de seksscène op dat moment een logisch gevolg is van het verhaal, ofwel functioneel (!). Het ligt dan weer aan de sfeer van de film hoe de scène getoond wordt. De suggestie kan vaak al genoeg zijn, maar soms vraagt het verhaal om een uitgebreidere belevenis.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Basic Instinct vind ik altijd wel een goed voorbeeld hoe het zou kunnen.

Tuurlijk een Nederlandse regisseur die een naakt/sex-scene meestal niet verafschuwen, maar tenminste 2 naakte mensen die toch netjes in beeld worden gebracht, maar ook weer niet TE netjes en preuts.

Tsja het thuisfront van die acteurs/actrices zal soms ook wel wat in te brengen hebben als het om naaktheid van hun man/vrouw/paps/mams gaat.

titia

• 601 messages
  • 1302 votes

Amity wrote:

@ Titia : Heb je al eens een kijkje genomen in het mooiste actrices topic Ik denk dat de mannen niet zullen klagen over onrealistische sex/erotische scenes...

...mannen...zucht...rare wezens...

Vind het zelf ook niet vervelend om naar (half)-naakte mannen te kijken, dus ik ben geen haar beter.

Wel gek trouwens, je kan een naakte vrouw vol in beeld brengen, en eigenlijk klaagt daar niemand over.

Bij mannen is een shot van de borstpartij geen enkel probleem, maar "de slurf" zie je zelden in beeld, en als 't zichtbaar is dan hoor ik daar vooral dan weer mannen over klagen. Complexje?

(voorbeeldje, de film "the watchmen" heb ik zelf niet gezien, maar het enige wat ik van mijn mannelijke kennissen over de film heb gehoord was dat er een blauw mannelijk geslachtsdeel vol en lang in beeld was. De heren waren in shock! )

Amity

• 1786 messages
  • 147 votes

Hahaha, ik heb die film gezien, kan me niks van herrinneren! Misschien zegt dat genoeg

Ik heb zelf wel eens discussies met mijn vriend, over het verschil tussen boeken en films, waarom mag er op gebied van sex en geweld in boeken zoveel? En dat zonder leeftijdsgrenzen op de omslag.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Mannen zijn lelijke wezens, dus elk stukje bloot is dan eigenlijk al te veel wat mij betreft. Vrouwen zijn bij de diersoort mensen nou eenmaal mooier in elkaar gezet. En hoor eigenlijk nooit van vrouwen dat ze de slurven van de man graag meer zouden willen zien in films. Vrouwen kijken gewoon anders naar sex als mannen en dat zal nog wel even zo blijven. Ik vind zo'n gei.. Sharon Stone in ieder geval een meerwaarde voor de film en het zou echt belachelijk zijn geweest als zo'n karakter als haar met een dikke wintertrui en oma-onderbroek in beeld zou zijn.

titia

• 601 messages
  • 1302 votes

riesma wrote:

(quote)

Nu ben je wel erg appels met peren aan het vergelijken. Geen seks in films, maar geweld wel. Je gaat er vanuit dat er één Hollywood is die alle films maakt en gaat er aan voorbij dat er tig studios zijn, die allemaal hun eigen productie draaien met allemaal verschillende regisseurs die allemaal verschillende genres aan films maken, bedoeld voor verschillende doelgroepen kijkers. Best wel een grote verzameling unieke aspecten die jij onder één noemer schaart.

Ik weet dat ik 't behoorlijk gegeneraliseerd heb, maar de Amerikaanse "blockbusters" (of films die als zodanig bedoeld zijn) doen met sex/naakt veel voorzichtiger dan de wat alternatiever bedoelde films.

Overigens, geweld wordt in de blockbusters ook wat voorzichtiger in beeld gebracht dan in de alternatieve films. Eastern Promises vond ik behoorlijk grof geweld, maar zo bot zie je 't niet vaak in een mainstream film.

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

titia wrote:

Bij mannen is een shot van de borstpartij geen enkel probleem, maar "de slurf" zie je zelden in beeld, en als 't zichtbaar is dan hoor ik daar vooral dan weer mannen over klagen. Complexje?

Mannen zijn naakt nu eenmaal naakter dan vrouwen.

Half naakt zijn vrouwen weer naakter dan mannen... Snapt u 'm nog?

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

titia wrote:

"de slurf"

Wah? Voor iemand die "het probleem niet zo ziet met bloot en sex" hou je er een erg aparte woordenschat op na.

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

"Hangt" er maar vanaf wat ze gewend is OH...

titia

• 601 messages
  • 1302 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Wah? Voor iemand die "het probleem niet zo ziet met bloot en sex" hou je er een erg aparte woordenschat op na.

sorry...ik postte de laatste tijd steeds op een site waar de kreet "pas op je taalgebruik" de "aanstootgevende woorden" wegcensureerde. Dus ik zit nog in de cryptische omschrijvingen. (aanstootgevend blijkt alles tussen ziektes, scheldwoorden, en geslachtsdelen te zijn...rare site)

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Het is trouwens seks, geen sex. Zou scrabble ook wel erg makkelijk maken.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

[tag modus aan]

Het is [/tag], geen [tag/]

[/tag modus uit]

titia

• 601 messages
  • 1302 votes

eRCee wrote:

Het is trouwens seks, geen sex. Zou scrabble ook wel erg makkelijk maken.

haha, ik vond je eerste tekst (text?) leuker. maar je hebt wel gelijk...alleen zal ik 't in elk geval niet snel afleren. sorrie! (of is 't sorry?)

Tayama

• 1102 messages
  • 522 votes

piemel en penis. of lul

mijn moeder noemde het vroeger een slakje.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

slak(je), zal papa blij mee zijn geweest?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.