- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- IMDb
IMDb
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2579 votes
Waarschijnlijk vertaald je internet-programma het, dit is de Nederlandse vertaling van de film.
Courtes
-
- 140 messages
- 721 votes
Lijkt me sterk, want in zowel IE als Chrome laat ie De twaalf gezworenen zien.
De rest is gewoon hetzelfde, anders zou de app Star Wars ook wel vertalen in ster oorlogen? 
bij jou gewoon 12 angry men op imdb dan?
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Op pro.imdb is het gelukkig gewoon 12 Angry men, maar op de huis tuin en keukenversie vertaalt-ie het inderdaad.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Als je een profiel maakt op IMDb kun je instellen om de originele titels weer terug te krijgen.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2579 votes
Bij mij staat het allemaal in originele staat, omdat mijn computer ook Engels is ingesteld, vind ik mooier
Het lijkt me toch aan je internet programma te liggen aangezien imdb nogal internationaal is.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Nee hoor, dat is normaal. Ik heb het ook.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2579 votes
Dan ligt het waarschijnlijk ook aan jouw internet programma, lijkt me nogal raar dat bijv. mensen in China ook de Nederlandse vertaling te zien krijgen 
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Nee, je krijgt de vertaling te zien van het land waar je in woont. 
Mensen in Engeland krijgen bij Turks Fruit Turkish Delight te zien.
Kijk maar: De twaalf gezworenen (1957) - Release dates - imdb.com. Achter De twaalf gezwonere staat imdb display title. Mensen uit Hongarije zien Tizenkét dühös ember
Courtes
-
- 140 messages
- 721 votes
Ja, soort tracking van imdb denk ik, totaal overbodig 
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2579 votes
Oh, dan heb ik het denk ik uitgeschakeld ofzo want ik zie alles in het Engels/originele staat.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
En zwaar irritant. Maar als The One Ring zegt dat ik dat om kan draaien door een account te maken, ga ik dat maar eens doen. Wat een manier om accounts te krijgen. 
Courtes
-
- 140 messages
- 721 votes
Wel raar dat imdb dirty harry dan niet als smerige klabak weergeeft 
A.L.I.E.N
-
- 775 messages
- 1054 votes
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
@A.L.I.E.N: Via deze pagina, je moet wel een account hebben:
Ik moet er wel bij zeggen dat ik het ook een keer heb geprobeerd maar dat je allerlei informatie moet invullen die niet simpel is te vinden, dat het erg chaotisch is, dat je nooit feedback krijgt, ... Zie maar wat je er mee doet 
Even een andere vraag; weet er iemand of er een mogelijkheid is om te sorteren op shorts? Ik stootte daarstraks op een short van Kristen Bell maar zou er graag wel eens wat meer willen zien. Ik weet dat ook Scorsese er ook heeft gemaakt (The Big Shave o.a.) maar om alles af te gaan is me wat te zot. Gaat dit met Imdb of is er een soortgelijke site die zich concentreert op deze tak van de cinema?
A.L.I.E.N
-
- 775 messages
- 1054 votes
@A.L.I.E.N: Via deze pagina, je moet wel een account hebben:
Ik moet er wel bij zeggen dat ik het ook een keer heb geprobeerd maar dat je allerlei informatie moet invullen die niet simpel is te vinden, dat het erg chaotisch is, dat je nooit feedback krijgt, ... Zie maar wat je er mee doet
merci, heb al een account, dus ga het zeker eens proberen.
Gr. A.L.I.E.N
EDIT: Heb ondertussen gevonden hoe het ongeveer moet, maar je had gelijk "Metalfish", het is héél ingewikkeld!!! Toch bedankt voor de info. 
narva77 (crew films)
-
- 12724 messages
- 6540 votes
Metalfish
Nou, daar mag je het mee doen Metalfist.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Dat ik nooit zelf op die verbastering ben gekomen
Weet er ondertussen iemand iets op mijn vraag betreffende shorts? Ik heb zelf aan het zoeken geweest maar ik kom werkelijk op niets uit...
narva77 (crew films)
-
- 12724 messages
- 6540 votes
Volgens mij kan dat idd niet. Je kan alleen wél sorteren op genres, maar "short" is géén genre op zich!
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ik vind dat je daar maar slecht kan sorteren.
Op stemmen sorteren, dus bijvoorbeeld alle films met 3 sterren kan daar volgens mij niet.
Ook dat ze het lidwoord gebruik voor alfabetische volgorde vind ik wel raar. Er zijn nogal wat films met bijvoorbeeld 'the".
A.L.I.E.N
-
- 775 messages
- 1054 votes
sorry, moet per ongeluk op de "H" hebben gedrukt i.p.v. op de "T". nogmaals excuus. 
Cinemaniak
-
- 566 messages
- 513 votes
Ik heb ook een account bij IMDB, maar ik begrijp af en toe helemaal niks van sommige scores daar. Hier vind ik het vaak toch wat logischer, blijkt toch maar weer dat wij een apart volk zijn 
Zeker qua humor en de waardering voor het artistieke aspect van een film zijn wij toch verschillend in beoordeling t.o.z. van de rest van de wereld (Amerika, etc). Ook zijn veel Europese films gewoon geen spek voor een Amerikaanse bek (ofzo). "Ondertiteling?".... liever niet.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ik heb een link van hier naar IMDb. Eerst kreeg ik gewoon een lijst met series en films met daarnaast stemmen onder elkaar. Gemakkelijk om te bewaren of te printen. Nu is het opeens een log met posters en hierdoor heel veel pagina's. Heeft iedereen dat of is datgene wat ik eerst had er ook nog ???
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Grrr.. wat hebben ze nu weer voor onhandige updates gedaan?
Hoe kun je nu vanuit een filmpagina de betreffende film naar een my movies lijst verplaatsen?
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Oh nee! Verandering!
Ziet er veel beter uit zo. IMDb is langzaamaan 1999 achter zich aan het laten.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
bijdehandje. Verandering maakt me op zich niet uit maar dan wel graag functionaliteiten behouden waar ik veelvuldig gebruik van maak...
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Bij Abel heb je een poster van Kalverliefde en bij Lang leve de Koningin ook. 
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik kan me vergissen maar vroeger had je toch de functie om een film aan je filmlijst toe te voegen? Dan stond er een knop "add to my movies" maar nu staat er gewoon een "add to watchlist" maar dat is niet hetzelfde als mijn filmlijst? Ik ben ingelogd en heb de oude layout trouwens
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Niemand gebruikt Imdb hier als back-up?
DonPeliculón
-
- 775 messages
- 980 votes
In Film > Toplijsten en favorieten > IMDB: filmlijst per beoordeling:
Een vraagje: weet iemand of het op IMDB mogelijk is een lijst te krijgen met alle films met dezelfde beoordeling? Dus bijvoorbeeld een lijst met alle films die 7.6 als beoordeling hebben. Heb net een tijdje gezocht en van alles geprobeerd maar zonder succes.
Bij voorbaat dank.