• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.003 actors
  • 9.371.574 votes
Profile

Filmvalley

JP

• 620 messages
  • 262 votes

ik ook Empire of the sun

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ik Gone With the Wind.

matthijs_013

• 3631 messages
  • 5741 votes

Er zaten deze maand leuke titels tussen, maar die had ik allemaal al. Dus ging ik voor Fargo.

Wanneer kan je voor volgende maand kiezen?

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Nu al, als het goed is.

Hi-Tek

• 666 messages
  • 0 votes

Een vraag voor de filmvalley leden:

Onderaan in het afgelopen nummer staat op pagina 124 (in het blauwe vak) wat de voorgeselecteerde dvd wordt voor de komende 5 nummers. Maar bij 3 nummers staan 3 verschillende dvd's. Betekend dit dat het nog niet helemaal bekend is, maar het wel één van die 3 wordt. Ik heb namelijk een filmvalley waardenbon - terwijl ik eigenlijk voor Crash S.E. heb gekozen - gekregen en misschien Lawrence of Arabia wil gaan kiezen, maar als blijkt dat die dan toch voorgeselecteerd is dan kan ik net zo goed een andere film kiezen.

Het zou fijn zijn als iemand wist hoe dit in elkaar zat

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ik snap dat idee van die drie films ook niet helemaal.

starbright boy (moderator films)

• 22403 messages
  • 5070 votes

Van het filmvalley forum weet ik dat het volgende aan de hand is:

In januari, februari en maart kun je kiezen uit de drie titels als je een los nummer koopt en de abonnee's kunnen een van de drie titels kiezen plus nog wat andere keuzes.

Hi-Tek

• 666 messages
  • 0 votes

Als ik dit goed begrijp kun je dus in de maanden januari, februatie en maart uit in totaal 9 titels kiezen ! Dat is opzich best cool alleen begrijp ik niet waarom dat nu opeens zou zijn. Of is dat vaker bij bepaalde maanden ?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Het zijn gewoon de SE titels die ze nu allemaal alvast bekend maken. Als extra service.

Verder is er dus niks anders. De andere titels die niet SE zijn worden nog bekend. Het aantal keuzedvd's is waarschijnlijk precies hetzelfde als anders.

Hi-Tek

• 666 messages
  • 0 votes

Aha op die manier dus. Wel jammer had me er eigenlijk wel op verheugt (net 5 minuten) dat er meerdere ruiltitels waren. Maar goed als het zo is wat jij zegt kap kan ik daar dan uit concluderen dat er in de nummers 33 t/m 35 maar één special edition bij zit. Vanwaar die werkwijze ? Kunnen ze net zo goed alle dvd's vermelden.

JP

• 620 messages
  • 262 votes

Copy-paste van het Filmvalley forum, geschreven door een medewerker van het blad.

'Dankzij de wervelende wereld van de dvd-industrie zijn we wederom genoodzaakt om de line-up voor de komende maanden te herzien.

En dat ziet er dus nu zo uit:

#35 Fahrenheit 9/11 - 2 disc SE

#36 Ichi the Killer - 2 disc SE

#37 Monster - 2 disc SE of Spiderman 2 disc SE of Hero 2 disc SE (keuze in de winkel)

#38 nog niet bekend

#39 Saw EN The Aviator (beiden 1-disk)

Excuses alvast maar weer voor wie zich op andere titels verheugd heeft. En bij deze dan ook maar ten overvloede: wijzigingen voorbehouden

Vast bij het volgende blad dus: Fahrenheit 9/11 - 2 disc SE

Met als ruiltitels:

A.I.: Artificial Intelligence - 2 disc SE

Un Long Dimanche de Fiançailles - 2 disc SE

Being There

A Beautiful Mind

The English Patient

The Skeleton Key

catweasel

• 1571 messages
  • 951 votes

Aha, ik denk dat ik voor The English Patient(wel gezien) of Being There ga. Iemand die ze allebei gezien heeft?

Un Long Dimanche heb ik al(wel is waar 1 disc) en a Beautiful Mind en The Skeleton Key ook.

Heb nu trouwens voor Lilja 4ever gekozen.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

catweasel wrote:

Aha, ik denk dat ik voor The English Patient(wel gezien) of Being There ga. Iemand die ze allebei gezien heeft?

Ik heb ze allebei gezien en geef Being There maar liefst twee volle sterren hoger, dus ik zou voor die gaan.

Zelf ga ik voor Une Long Dimanche of A.I. Nog even afwachten welke ik kies. Betere keuzes dan vorige maand in ieder geval.

Hi-Tek

• 666 messages
  • 0 votes

Naja de keuzes die voor het volgende blad gelden (nummer #34) vind ik ongeveer van hetzelfde caliber. Heb uiteindelijk voor Dog Day Afthernoon gekozen, maar Lilja 4-Ever en de Monthy Python deden mij even twijfelen. Denk dat voor het volgende blad Un Long Dimanche de Fiançailles en Being There de voornaamste keuzes zijn, hoewel A.I. is ook wel aardig. Had me opzich wel verheugt op die oude lijsten, maar goed ik ben tevreden.

Hi-Tek

• 666 messages
  • 0 votes

Vervelend dit weer zeg. Heb ik een dikke week geleden aangegeven dat ik Dog Day Afternoon wilde uit de ruiltitels krijg ik uiteindelijk toch De Dominee. Heeft iemand anders hier toevallig last van gehad ? Dit is de 2e keer, want als welkomsgeschenk had ik Crash S.E. gekozen en vervolgens kreeg ik een waardebon. Vind dat toch een slechte zaak.

edit: opzich was het die waardebon nog niet eens zo erg, maar ik weet nu niet of dit een administratieve fout is of gewoon mijn fout. Er word verder niet vermeld dat ik in plaats van van Crash een waardebon krijg.

Mc

• 1006 messages
  • 2092 votes

Hi-Tek wrote:

Vervelend dit weer zeg. Heb ik een dikke week geleden aangegeven dat ik Dog Day Afternoon wilde uit de ruiltitels krijg ik uiteindelijk toch De Dominee.

Dit lijkt me inderdaad een foutje, gewoon een e-mail sturen, meestal krijg je dan de goede titel vrij snel na gestuurd. Als het even meezit mag je De Dominee zelfs houden.

...als welkomsgeschenk had ik Crash S.E. gekozen en vervolgens kreeg ik een waardebon. Vind dat toch een slechte zaak.

edit: opzich was het die waardebon nog niet eens zo erg, maar ik weet nu niet of dit een administratieve fout is of gewoon mijn fout. Er word verder niet vermeld dat ik in plaats van van Crash een waardebon krijg.

Dit zou ook een fout kunnen zijn, maar het is ook mogelijk dat de Crash dvd's op waren, volgens mij (weet het niet 100% zeker) staat in het blad of op de site vermeld dat als een dvd op is, in de plaats een waardebon word opgestuurd.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Wel leuk: het volgende nummer komt volgens het blad alweer op 26 oktober. Gaat lekker snel

Wel veel interessante films deze maand, zeg. Maar is een 9,0 voor Borat niet overdreven?

Hi-Tek

• 666 messages
  • 0 votes

@ Mc

In iedergeval bedankt man. Misschien enig idee naar welk adres ik een emailtje kan sturen. Afgelopen keer had ik ook al een emailtje gestuurd zonder resultaat alleen ! Had overigens een vermoeden dat de Crash dvd's op waren, maar aan de andere kant leek het me sterk. Ze hadden in iedergeval kunnen aangeven wat de oorzaak was. Naja als ik nog iets te klagen heb doe ik het wel bij filmvallley.

Hi-Tek

• 666 messages
  • 0 votes

Heb gister een mailtje gestuurd naar de redactie. maar heb helaas niks terug gekregen. Begin die service toch steeds minder te waarderen. Misschien dat ik dan toch maar voor een telefoonische aanpak ga.

Mc

• 1006 messages
  • 2092 votes

Tja, ik ben even bij de winkel langs gegaan. Weet niet of er bij je in de buurt een winkel is, maar 't is wel de snelste manier. Anders zou ik het inderdaad telefonisch proberen. Wees er dan wel zeker van dat je direct naar de dvd-valley belt en niet zo'n tussenbedrijf als Sanoma Uitgevers aan de lijn krijgt. Dat versnelt het proces ook flink. Succes ermee nog.

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Ik twijfel deze keer welke dvd ik moet kiezen. A Beautiful Mind en the English Patient heb ik al, en the skeleton key hoef ik niet. Maar dan twijfel ik tussen de overige 4.

Van A.I. weet ik niet veel. En de reacties voor Fahrenheit 9/11 zijn hier op moviemeter niet allemaal even enthousiast. Tips?

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Ze beantwoorden hun mails meestal ook pas een (werk)dag later. Maandag dus. Geduld is een schone zaak.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Richt Filmvalley zich alleen op films die binnenkort uitkomen en recensies of staan er ook nog interessante stukken in over bepaalde aspecten van film(geschiedenis)? Denk erover na om ook lid te worden.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Ze richten zich op:

1) De films die in de bioscoop komen + interviews en achtergrondartikel bij de grotere films. (dus geen arthouse)

2) Alles wat op DVD uitkomt + reviews

3) Sectie interviews.

4) Sectie Arthouse Bios en Arthouse DVD.

Daarnaast nieuws-forumstelling, columns, TV besprekingen etc etc

+ natuurlijk elke maand een gratis DVD

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

In Filmvalley staat meer hoor, ik heb nu 6 bladen en er staat bijvoorbeeld ook een stuk over Musicals, make-over in hollywood, B-films, naar welke films nederlanders gingen in de tweede wereldoorlog, om maar is wat te noemen. Als je op de site bij 'deze maand' kijkt zie je dat allemaal staan.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Goodfella_90 wrote:

Richt Filmvalley zich alleen op films die binnenkort uitkomen en recensies of staan er ook nog interessante stukken in over bepaalde aspecten van film(geschiedenis)? Denk erover na om ook lid te worden.

Waarom koop je niet eerst een nummer en kijk je zelf even wat er in staat. Ze behandelen elke maand wel een uitgebreid aantal onderwerpen.

Hi-Tek

• 666 messages
  • 0 votes

Mc wrote:

Tja, ik ben even bij de winkel langs gegaan. Weet niet of er bij je in de buurt een winkel is, maar 't is wel de snelste manier. Anders zou ik het inderdaad telefonisch proberen. Wees er dan wel zeker van dat je direct naar de dvd-valley belt en niet zo'n tussenbedrijf als Sanoma Uitgevers aan de lijn krijgt. Dat versnelt het proces ook flink. Succes ermee nog.

Nadat ik al 2 mailtjes heb gestuurd en nota bene geen reactie heb gehad heb ik maar een poging gedaan door filmvalley telefonisch te bereiken. Ik geloof mijn ogen niet ik geef mijn ledennummer door en er werd gecontroleerd of ik inderdaad Dog Day Afternoon had bevestigt (wat ik overigens ZEKER wist) blijkt het dus niet het geval te zijn. Het zou kunnen, maar toch geloof ik er niks van. Ik ontving het volgende:

''Bedankt voor uw keuze, we hebben deze geregistreerd voor abonnement nummer: 10003963!''

Vind dit dus een slechte zaak evenals het ontvangen van de waardebon, terwijl ik daar niet heb voor gekozen. En dan ook nog zo'n zeikerd aan de telefoon, ''sorrie meneer ik kan u echt niet helpen''. Tot nu ben ik dus niet echt gecharmeerd van de service van filmvalley, maar omdat dit het enigste en zo niet het beste kwaliteits blad in de filmbranch is wil ik er nog graag gebruik van maken.

edit: ik weet echt geen raad met De Dominee S.E. en aangezien ik toch niet bereid ben om de film te kijken kan ik beter een moviemaatje er mee blij maken. Dus wie interessen heeft moet maar een pm sturen.

Mc

• 1006 messages
  • 2092 votes

Hmm. Of je hebt het slecht getroffen, of ze hebben hun systeem nogal aangepast, ik ben namelijk tot nu toe niets dan positief. Ik hoop voor je dat het van nu af aan beter verloopt.

JP

• 620 messages
  • 262 votes

FilmValley December 2006:

Ichi The Killer komt wel, maar pas de maand erop.

Komende maand zit standaard bij het blad: Pulp Fiction EN Kids (beide single-discs)

Ruilfilms:

The Last Samurai 2 disc SE

Ong-Bak 2 disc SE

Miller’s Crossing

Casablanca

Kramer vs. Kramer

Chicago

In het nieuwe nummer: Interview met Daniel Craig en de 50 Beste Oorlogsfilms!

JP

• 620 messages
  • 262 votes

Miller's Crossing is ongeveer de enige Coen die nog in mn collectie ontbreekt. Makkelijke keuze dus.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.