• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.614 votes
Profile

Filmboeken

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Het lijken me dezelfde boeken te zijn stephan-0115 maar ik zou oppassen met de eerste link aangezien Taschen zelf enkel een Duitse, Franse en Spaanse editie aanbiedt op hun site? Het is in ieder geval een nieuwe editie die ze deze keer onder de noemer Bibliotheca Universalis series hebben uitgebracht.

edit: een Amazon review brengt verheldering:

I've had the original $200 version and the later, smaller $69 version (still too big in my opinion) and I like this one the best. Easier to hold and read..you don't need a table or a pillow in your lap like with the others. OK, some pictures are smaller, but they did a good job reformatting everything into the new design.
Het zijn inderdaad verschillende uitgaves. Ik heb zelf de Kubrick Archives in de smallere versie (voor een vergelijk moet je maar eens tussen mijn foto's van daarnet kijken, de Bergman Archives is in de originele versie) en blijkbaar is dit een nieuwe uitgave.

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Het boek over Lynch zou ik wel graag in mijn kast staan hebben bij de andere.

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

@Metalfist, prachtige collectie!!!

Ik Doe Moeilijk

• 1145 messages
  • 197 votes

Leesvrienden, ik heb een aantal boeken in de verkoop (ivm verhuizing), los of de hele stapel. Ze zijn in goede staat , maar gelezen en met de nodige onderstrepingen in een aantal. http://i67.tinypic.com/vctkif.jpg

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Het is dat ik na Black friday op budget zit, and had ik ze graag overgenomen, op enkele die ik al heb na.

Ik Doe Moeilijk

• 1145 messages
  • 197 votes

Zie PM, JM.

Bélon

• 1795 messages
  • 0 votes

Wataru wrote:

Bélon, ik kan je het boek van harte aanbevelen. Toen ik het opensloeg was ik echt verbijsterd van de schoonheid en de stijl van het boek. Something To Do With Death ga ik in de toekomst ook aanschaffen, het lijkt mij een diepgaand boek.

De kerstman heeft het meegebracht en het is inderdaad een zeer fraai (koffietafel)boek.

Ook "Any Gun Can Play: The Essential Guide to Euro-Westerns" kon niet ontbreken: voorlopig kan ik wel even vooruit qua Euro western literatuur.

http://i.imgur.com/yJXe7vd.jpg

Wataru

• 279 messages
  • 787 votes

Bélon, gefeliciteerd met je prachtige cadeau's. Die "Any Gun Can Play" lijkt me ook een mooi boek.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Cool! Ik wil ook!

Btw, kijk eerdaags even hier, Taschen houdt 26-29 januari weer flinke sale!

TASCHEN Books: Sale is coming!

Geldt ook voor winkels in Amsterdam en Brussel

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Sinds een tijdje nog eens naar de Kringloopwinkel gefietst:

Polanski - Christopher Sandford

Van Woord tot Beeld, Van Boek tot Film - Frits Danckaert

Arri

• 913 messages
  • 347 votes

Wat een pareltje dit topic, had ik eerder moeten ontdekken. Ben groot fan van filmboeken, de belangrijkste reden dat ik nog met plezier een boekwinkel binnenloop.

Ik ga het begin van het weekend maar eens spenderen aan terugbladeren door dit topic, kijken wat voor moois ik nog allemaal op mijn verlanglijstje moet zetten.

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Net besteld:

Alice Guy Blachè and the birth of filmnarrative

Alice Guy Blachè cinema Pioneer

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Cool! Ik heb online behoorlijk wat van haar films bij elkaar gesprokkeld in de loop der jaren. Nog meegeholpen met de kickstarter campagne van een docu over haar, Be Natural: The untold story of Alice Guy-Blaché, die hopelijk dit jaar eindelijk uitkomt.

Maar boeken over haar bezit ik niet. Laat je even horen hoe ze bevielen?

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

John Milton wrote:

Cool! Ik heb online behoorlijk wat van haar films bij elkaar gesprokkeld in de loop der jaren. Nog meegeholpen met de kickstarter campagne van een docu over haar, Be Natural: The untold story of Alice Guy-Blaché, die hopelijk dit jaar eindelijk uitkomt.

Maar boeken over haar bezit ik niet. Laat je even horen hoe ze bevielen?

Ik heb Falling leaves (1912) reeds gezien maar ben van plan om nog heel wat werk van haar te ontdekken. Woensdag zouden de boeken op mijn deurmat moeten liggen. Hopelijk komt de docu er, ben wel benieuwd.

Enorme interesse in alles wat zich in het begin van de filmgeschiedenis afspeelt.

Arri

• 913 messages
  • 347 votes

Zijn hier trouwens ook Cinefex lezers aanwezig?

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik had er zelfs nog nooit van gehoord, maar misschien anderen?

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Nog nooit van Cinefex gehoord, wel weer een filmboek gescoord in de Kringloopwinkel

Michael J. Fox - Lucky Man

Voor de spotprijs van 1.20 euro.. Soms snap je niet hoe ze daar redeneren

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Retrodag in de Kringloopwinkel en wederom iets gevonden. Moet een lucky streak zijn:

Anthony Hopkins: The Authorised Biography - Quentin Falk

Voor 0.50 euro

Wataru

• 279 messages
  • 787 votes

Gisteren een mazzeltje bij de kringloopwinkel voor €2,25:

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51Nd5EtMOTL._SX326_BO1,204,203,200_.jpg

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Begonnen met het boek "A Dog of Flanders - Een nooit geziene kijk op Vlaanderen

Ik dit boek komen alle Amerikaanse verfilmingen van de originele novelle van Ouida aan bod samen met de immens populaire Japanse animatie reeks gebaseerd op dit boek. Het leven van de schrijfster en het verloop van dit verhaal rond de wereld.

Kende ik niet echt maar sprak mij meteen aan. Dus zijn we er meteen ook aan begonnen.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Wataru wrote:

Besteld via Amazon:

Die heb ik ook in de kast staan, maar nog niet aan toegekomen. Net als The Making of The African Queen, or: How I went to Africa with Bogart, Bacall and Huston and almost lost my mind van Hepburn en Bogart: In Search Of My Father van Stephen Bogart.

Te weinig tijd

Wataru

• 279 messages
  • 787 votes

John Milton wrote:

(quote)

Die heb ik ook in de kast staan, maar nog niet aan toegekomen. Net als The Making of The African Queen, or: How I went to Africa with Bogart, Bacall and Huston and almost lost my mind van Hepburn en Bogart: In Search Of My Father van Stephen Bogart.

Te weinig tijd

Ik moet alleen nog mijn boek over Dalton Trumbo, Trumbo uitlezen en dan kan ik aan Bogart beginnen. Ik verheug me er echt op.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Laat je (van beide?) even horen hoe ze bevielen? Altijd nuttige info

Wataru

• 279 messages
  • 787 votes

John Milton, zodra ik Trumbo uit heb zal ik je laten weten wat ik ervan vond.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.