- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Filmboeken
Filmboeken
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
vooral die van Bette Davis lijkt me interessant leesvoer!
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Stray Dog of Anime: The Films of Mamoru Oshii: Amazon.co.uk: Brian Ruh: 9781137355676: Books
Mamoru Oshii, Stray Dog of Anime. Geschreven door een oude (online) kennis en ondertussen uitgebracht in een second edition (met iets meer films). Moest er eens van komen.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Op het afgelopen filmfestival van Gent heb ik het boek Hollywood Boulevard een eeuw filmsterren geschreven door Steven De Foer aangeschaft.
Interessante inkijk bij enkele van de grootste sterren die er in Hollywood rondliepen. Charles chaplin, Laurel en Hardy en Greta Garbo zijn intussen al aan bod gekomen. Leest heel vlot en leuk als hij in zijn voorwoord het heeft over " The Biograph girl" dat je zonder de pagina om te slaan meteen al weet over welke actrice het gaat, Florence Lawrence. Of dat de gruwelijke gebeurtenissen waarop Chaplin's "The Goldrush" is gebaseerd ook vermeld worden in Kubrick's "The Shining".
j0enne
-
- 9606 messages
- 3773 votes
De schade van 't boekenfestijn in Eindhoven:
https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/3/6/1/8/9200000009948163.jpg
€8
https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/7/0/3/4/9200000010334307.jpg
€6
En deze lag er ook, voor €50. Zelfs nog in 't kartonnen koffertje ook. Ik kon 'm niet weerstaan. 
Dit is inderdaad echt XXL vergeleken bij de kleinere versies van Stanley Kubrick en James Bond.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Jezus, wat een geweldige vondst!
Maar ik denk dat je daarmee gemazzeld hebt, hij staat ook niet op de boekenfestijn site en dat boek is al even niet meer leverbaar vanuit Taschen, al ligt hij op sommige plekken nog in de winkel.
Er lag er zeker ook maar één?
j0enne
-
- 9606 messages
- 3773 votes
Nee, d'r lagen er nog sowieso een stuk of 6.
365 Day-by-Day van Taschen lag d'r ook, die had ik echter al gekocht destijds in die sale, ook voor een tientje.
Ik ben zaterdag weer in Eindhoven (PSV), dus ik kan dan eventueel kijken of er nog liggen mocht je er één willen.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
HEEL graag j0enne!
Als je dat lukt, ben ik ik je zeer erkentelijk. Ik zet het geld alvast opzij voor het geval dat! 
j0enne
-
- 9606 messages
- 3773 votes
Ik heb nog voor je gekeken, maar moet je helaas teleurstellen.
D'r zijn meer kapers geweest, ze waren allemaal weg, alleen 't showmodel lag er nog.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Helaas! Maar bedankt voor het kijken, man. Wellicht dat ik hem ooit nog tegenkom ergens!
Bélon
-
- 1795 messages
- 0 votes
Ben op zoek naar een boek over de films van Leone en zo te zien komt deze het beste uit de bus:
(Frayling heeft ook de DVD commentaren bij de westerns van Leone verzorgd). Heeft iemand dit boek gelezen?
Edit: heb 'm besteld het is toch bijna Sinterklaas 
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ik had je al geantwoord bij OuaTitW, maar het is inderdaad een absolute aanrader.
Wataru
-
- 279 messages
- 787 votes
Vandaag gearriveerd:
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/31YsGWmRJCL._BO1,204,203,200_.jpg
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
het boek van Taxi Driver (Taschen) heb ik gekocht op een antiekbeurs voor 25.00 euro. (mint condition want hij zat nog in plastiek) Teveel?
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
In De Slegte aangeschaft:
* Diaries 1969-1979: The Python Years van Michael Palin
* Forty Days with Marilyn
* Het drinkend hert in het nauw van Robbe de Hert
Ik had nog eco-cheques die nog op moesten wegens anders vervallen 
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
het boek van Taxi Driver (Taschen) heb ik gekocht op een antiekbeurs voor 25.00 euro. (mint condition want hij zat nog in plastiek) Teveel?
Ik zit me de afgelopen week te verlustigen aan deze bad boy: The Walt Disney Archives. The Animated Movies 1921–1968
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Wat? Daar wist ik het bestaan niet van! Lijkt me geweldig interessant John Milton
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Wil ik zeker ook in de collectie samen met die van Kubrick en Bergman. Chaplin en Almodovar heb ik reeds. James bond is misschien niet zo interessant.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Ik zie dat the walt Disney film archives voor 30% minder dan de richtprijs op bol.com staat. Hmmm....
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Bélon
-
- 1795 messages
- 0 votes
Lijkt me een mooie aanwinst voor de koffietafel -o.m. mooie kleurenfoto's van posters- en een fraaie begeleider van Something To Do With Death die ik vandaag binnen heb gekregen: 500 pagina's over Leone's films, een beperkt aantal zwart-wit foto's en ca. 100 pagina's noten, filmografie en trefwoordenregister. Kortom zo op het eerste gezicht een degelijk en overzichtelijk naslagwerk van Leone's oeuvre. Dat "Once Upon a Time in Italy" komt er nog wel een keer in 
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Een tijd geleden stond ik met dit boek in mijn handen in De Slegte. Ze vroegen er echter nog 12 euro voor en dat vond ik toch net iets te veel voor een boek met beschadigde kaft, vind ik het daarnet toch wel voor 0.50 cent zeker in de Kringloopwinkel!
Filmatiek - Johan Daisne
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Het was alweer een tijdje geleden dat ik nog eens een update van mijn collectie had gepost. Jullie moeten zeggen als ik het te vaak doe, maar ik zie zelf graag collecties van andere mensen en denk dan automatisch dat jullie dat ook wel graag hebben 
De grotere (en zwaardere boeken) deze keer ergens apart gezet nadat mijn boekenkast vorige keer was ineen gezakt:
http://i.imgur.com/FJa8cxO.jpg
Dito voor deze kleppers:
http://i.imgur.com/otK0dp6.jpg
De boekenkast zelf:
http://i.imgur.com/7PGPcE6.jpg
http://i.imgur.com/5CX5Fbl.jpg
Roger Thornhill
-
- 6011 messages
- 2445 votes
Dat is een prachtige verzameling, Metalfist ! En alleen in mijn (vele) jaloerse buien zou ik wel wensen dat je die foto's niet plaatste...
Verder altijd leuk omdat je voor de zeldzamere filmboeken toch meer moeite moet doen en het dus altijd leuk is om je eigen aparte vondsten (Memoirs of a mangy lover !) ook bij anderen met een goede smaak
in de kast te zien staan.
Ook leuk trouwens : dat Wie is wie in de film-boek. Inmiddels natuurlijk ruimschoots door de tijd (en internet) ingehaald, maar nog altijd leuk vanwege de compacte biografietjes, de vaak goede selecties van filmografieën en belangrijkste films, en de foto's ("o, hoort dát gezicht bij díé bekende naam!"). Ik raadpleeg het nog vaak.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ook leuk trouwens : dat Wie is wie in de film-boek. Inmiddels natuurlijk ruimschoots door de tijd (en internet) ingehaald, maar nog altijd leuk vanwege de compacte biografietjes, de vaak goede selecties van filmografieën en belangrijkste films, en de foto's ("o, hoort dát gezicht bij díé bekende naam!"). Ik raadpleeg het nog vaak.