• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.614 votes
Profile

Beoordeling van klassiekers

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Waar het om gaat is een combinatie van een hele lijst van factoren die ergerlijk kunnen zijn en waardoor de beoordeling van sommigen nogal ridicuul over kan komen.

Gaat het er gewoon dan niet om dat we aannemen dat mensen toch gewoon naar eer en geweten hun mening geven over een film?

Zoals je zelf al aangeeft is het even makkelijk om de rollen gewoon om te draaien. Het kost mij weinig tot geen moeite om bij al die klassiekers te gaan roepen dat de hoogstemmers elitaire meelopers zijn maar daar doe je toch gewoon enorm veel mensen te kort mee lijkt me, hoe "ongenuanceerd" hun lofbetuigingen ook mogen lijken.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Ik zou er niet zoveel van aantrekken Mister Blonde.

Ik maakte me daar ook vaker druk over vroeger maar het is nu eenmaal een tendens van deze tijd; exorbitant gebruik van negatieve toespelingen en vergelijkingen is heden ten dage mode. Het zogenaamde 'GeenStijl' retoriek. De één noemt het verarming, de ander een verrijking.

Natuurlijk schrijven sommige mensen 'bewust' hun synopsis met veel bombarie tot in het belachelijke. Ik heb mijzelf hier ook zo nu en dan schuldig aan gemaakt. Dit soort type 'meningen' is nu eenmaal inherent aan een 'openbaar' forum. Zo vinden anderen de mening van weer iemand anders net zo obscuur en/of curieus.

Zo 'irriteerde' ik laatst aan het commentaar van een persoon wiens naam er niet toedoet (note: de persoon komt in deze draad niet eens aan de orde, don't worry) en beklaagde mij hierover bij één van de moderators die ik ook persoonlijk ken. Dit laatste vermeld ik omdat zijn antwoord kort en krachtig was: succes! (met een knipoogje).

Ik moest hier hard om lachen, het bracht de hele essentie terug in een notendop, namelijk: waar maak je jezelf druk over Dragje?

Ik stond gelijk weer op moeder aarde zogezegd De moderator had in deze gelijk. Ik haal nu gewoon mijn schouders over op.

Let's face it, de mening van een 'ander' wil niet stellen dat de ervaring die 'jij' bij het zien van een film ondergaat voorts onderuit haalt. Kortom, gewoon je schouders ophalen zou ik stellen en lekker genieten van klassiekers

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Erwinner wrote:

AMSTERDAM - Als mensen een afwijkende mening hebben, worden ze door hun hersenen gestimuleerd om die opvatting bij te stellen, zo blijkt uit onderzoek aan de Radboud universiteit van Nijmegen.

De onderzoekers gaven proefpersonen de opdracht om pasfoto's van vreemden met een cijfer te beoordelen op aantrekkelijkheid.

Nadat iedereen zijn oordeel kenbaar had gemaakt, verscheen op een beeldscherm het gemiddelde cijfer dat de groep had gegeven.

Smoesje

Met een smoesje onderzochten de wetenschappers vervolgens of de proefpersonen zich lieten beïnvloeden door de groepsnorm. De onderzoeksleider deed net alsof er iets fout was gegaan bij het verwerken van de gegevens en liet iedereen zijn cijfer opnieuw invullen.

Al snel bleek dat vrijwel alle deelnemers aan het experiment hun beoordeling onmiddellijk bijstelden in de richting van het groepsgemiddelde.

Verklaring

De verklaring voor het aanpassingsgedrag vonden de wetenschappers op hersenscans, die tijdens het onderzoek werden gemaakt van de proefpersonen.

Op het moment dat mensen beseften dat hun beoordeling niet overeenkwam met de groepsnorm, werd er een gebied in hun brein actief dat normaal gesproken waarschuwt bij het maken van fouten.

De resultaten van het experiment staan donderdag in het wetenschappelijke tijdschrift Neuron.

Volgens de onderzoekers zorgt de gemeten hersenimpuls ervoor dat mensen hun gedrag bijna automatisch aanpassen aan de sociale norm.

Handdoek

"Het onderzoek verklaart bijvoorbeeld waarom het hergebruik van handdoeken door hotelgasten toeneemt, als in hun kamer een kaartje hangt met de tekst '75 procent van onze gasten hergebruikt hun badhanddoek'", zo verklaart hoofdonderzoeker Vasily Klucharev in dagblad De Gelderlander.

"Het expliciet maken van de sociale norm geeft onze hersenen een sterke impuls om ons gedrag aan te passen."

Variatie

Uiteraard zijn er wel individuele verschillen in volgzaamheid. "We zagen tijdens het onderzoek een variatie in de mate waarin mensen hun oordeel bijstelden", aldus Klucharev. "Maar er was niemand die niet op zijn minst een beetje bijdraaide."

© NU.nl/Dennis Rijnvis

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Zelfs met zo'n onderzoek kan je beter aannemen dat mensen gewoon stemmen en beargumenteren wat ze zelf vinden. Er zullen er altijd wel zijn die zich laten leiden door de algemene waardering maar iemand daar rechtstreeks op aanspreken is altijd moeilijk.

mister blonde

• 12694 messages
  • 5825 votes

Ik til er ook niet zo zwaar meer aan hoor Dragje, ook al lijkt dat misschien wel zo. Eerst irriteerde me het mateloos, als een van mijn favoriete films weer gebashd werd. Nu doet het me niet zo veel meer.

Af en toe kan ik het niet laten te reageren. Vind ik het weer tijd voor wat tegengeluid. Heb dan weinig zin eigenlijk in weer die discussie, probeer hem kort te houden, maar dat is kansloos.

Alleen als mensen doen alsof ik een meeloper ben, begin ik wel te stuiteren. Daarvoor is mijn filmpassie (want zo zou ik het omschrijven), me te lief. Ik geef zeker 1000den euro's per jaar uit aan klassiekers e.d. om mee te lopen... Het enige voordeel dat een klassieker heeft bij mij is, dat ie eerder onder de aandacht komt. That's it. Er zijn slechts enkele uitzonderingen dat ik beoordelingen geef die misschien wat aan de hoge kant zijn. De Coen bros geef ik graag het voordeel van de twijfel. Zij kunnen namelijk gewoon niets fout doen bij mij. Maar dat is ook iets dat zij natuurlijk verdiend hebben en bovendien echt een uitzondering. Daarnaast als zij een keer een kut film maken, ben ik daar ook gewoon eerlijk in hoor.

@ Erwinner; zo'n onderzoekje is in deze discussie wel erg kort door de bocht. Op deze site heb ik af en toe juist de indruk dat mensen zo ver mogelijk van het gemiddelde gaan afzitten om een punt te maken.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Alleen als mensen doen alsof ik een meeloper ben, begin ik wel te stuiteren.

Waarom reageer je dan gelijkaardig op andere mensen op deze site? Je sluit je bericht alweer af met een gelijkaardige bewering.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

mister blonde wrote:

Ik til er ook niet zo hard meer aan hoor Dragje, ook al lijkt dat misschien wel zo. Eerst irriteerde me het mateloos, als een van mijn favoriete films weer gebashd werd. Nu doet het me niet zo veel meer.

Gelukkig maar!

Af en toe kan ik het niet laten te reageren. Vind ik het weer tijd voor wat tegengeluid. Heb dan weinig zin in weer die discussie, probeer hem kort te houden, maar dat is kansloos.

Dat is gewoon een kwestie van: "niet perse het laatste woord te willen voeren" laten varen. Dan is het 'gezeur' vrij snel over. Werkt prima kan ik je melden.

Alleen als mensen doen alsof ik een meeloper ben, begin ik wel te stuiteren. Daarvoor is mijn filmpassie (want zo zou ik het omschrijven), me te lief. Ik geef zeker 1000den euro's per jaar uit aan klassiekers e.d. om mee te lopen... Het enige voordeel dat een klassieker heeft bij mij is, dat ie eerder onder de aandacht komt. That's it.

Als mensen 'doen' alsof jij een meeloper zou zijn zegt dit meer over die mensen dan over jou. Mensen die op persoonlijke voet stigma's uitdelen diskwalificeren zichzelf in het voeren van een inhoudelijke discussie. Zodra dit gebeurd, mijn advies, moet je gewoon je schouders ophalen en de vermeende discussie vermijden. Want van enig inhoud in zulke discussies kan men toch niet spreken.

Spetie

• 38871 messages
  • 8146 votes

mister blonde wrote:

@ Erwinner; zo'n onderzoekje is in deze discussie wel erg kort door de bocht. Op deze site heb ik af en toe juist de indruk dat mensen zo ver mogelijk van het gemiddelde gaan afzitten om een punt te maken.

Iets wat je zelf ook doet bij de nr 1 in de top 250 als ik jou berichten in de loop der tijd daar zo lees. Hoe heette dat spreekwoord ook al weer, de pot verwijt de ketel ....... juist!

Verder trouwens totaal geen problemen mee als iemand een favoriet of klassieker de grond in boort als ze goede redenen geven. Moet er vaak zelfs wel om glimlachen.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Vergelijk het met vroeger op de basisschool.

Allemaal groepjes en in bijna iedere groepje zit wel zo'n meeloper die

eigenlijk niet echt gewenst is in de groep maar er toch graag bij wil horen.

Daarnaast heb je meestal 1 of 2 mensen in de hele klas die zich afzonderen en hun eigen weg inslaan.

De meelopers of mensen die niet ver van het gemiddelde af willen zitten zijn groot en zeker hier op MM, omdat ze het stemcijfer in hun achterhoofd hebben en niet uit de toon willen vallen.

Verder val ik natuurlijk niemand persoonlijk aan.

mister blonde

• 12694 messages
  • 5825 votes

Onderhond wrote:

[

Waarom reageer je dan gelijkaardig op andere mensen op deze site? Je sluit je bericht alweer af met een gelijkaardige bewering.

Tja, dat is een ander soort opmerking hoor. Mijn bericht betekent niet dat ik dat opeens niet meer vind. Betekent verder ook niet dat ik niet geloof dat jullie niets aan een bepaalde film vinden.

mister blonde

• 12694 messages
  • 5825 votes

Spetie wrote:

Iets wat je zelf ook doet bij de nr 1 in de top 250 als ik jou berichten in de loop der tijd daar zo lees. Hoe heette dat spreekwoord ook al weer, de pot verwijt de ketel ....... juist!

Vind hem ontzettend overschat. Ik heb een hekel gekregen aan die film, mede omdat ie zo de hemel wordt ingeprezen. Heeft er direct mee te maken. Ben de eerste om dat toe te geven. Vind eigenlijk alle films van Darabont redelijk ruk. Dat zal dan ook wel de enige rotte appel zijn die je kunt vinden.

En nu? Als ik het stelselmatig ga doen bij hooggenoteerde films, mag je je van mij gaan afvragen of er niet meer achterzit.

Maar mooi betoog dat bewijst dat ik geen meeloper ben. Thx!

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

mister blonde wrote:

Tja, dat is een ander soort opmerking hoor.

Je hebt al genoeg de intensies van bepaalde users in twijfel getrokken lijkt me. Ik zie niet direct hoe dat zou verschillen met iemand die jou een meeloper noemt.

mister blonde

• 12694 messages
  • 5825 votes

Erwinner wrote:

Vergelijk het met vroeger op de basisschool.

Allemaal groepjes en in bijna iedere groepje zit wel zo'n meeloper die

eigenlijk niet echt gewenst is in de groep maar er toch graag bij wil horen.

Daarnaast heb je meestal 1 of 2 mensen in de hele klas die zich afzonderen en hun eigen weg inslaan.

De meelopers of mensen die niet ver van het gemiddelde af willen zitten zijn groot en zeker hier op MM, omdat ze het stemcijfer in hun achterhoofd hebben en niet uit de toon willen vallen.

Verder val ik natuurlijk niemand persoonlijk aan.

Onzin. Psychologie die inderdaad vergelijkbaar is, als je het hebt over een basisschool. Je kan om verder interessant te doen dan nog een kip/ei verhaal erop los laten. Hoe is het ooit gekomen dat een film een klassieker werd, of een hoog stemgemiddelde kreeg etc? Misschien wel omdat die film eigenschappen bezit die veel mensen aanspreekt. En die mensen die later waren (de film was al een klassieker, of stond al hooggenoteerd) en zo'n film goed zijn gaan vinden, zijn dan maar te laat? En worden toch in ieder geval verdacht van meeloperij? Echt onzin!

mister blonde

• 12694 messages
  • 5825 votes

Onderhond wrote:

Je hebt al genoeg de intensies van bepaalde users in twijfel getrokken lijkt me. Ik zie niet direct hoe dat zou verschillen met iemand die jou een meeloper noemt.

Dat snap ik wel. Een voorbeeld dan maar. De verdachte omstandigheden om te komen tot welke film je gaat kijken spreken dan niet in je voordeel. Wezenlijk verschil dat ik met name films kijk waarvan ik verwacht ze goed te vinden. n dat zijn lang niet alleen klassiekers. Maar goed, dat argument is taboe geloof ik.

Spetie

• 38871 messages
  • 8146 votes

mister blonde wrote:

Vind hem ontzettend overschat. Ik heb een hekel gekregen aan die film, mede omdat ie zo de hemel wordt ingeprezen. Heeft er direct mee te maken. Ben de eerste om dat toe te geven. Vind eigenlijk alle films van Darabont redelijk ruk. Dat zal dan ook wel de enige rotte appel zijn die je kunt vinden.

Was en is ook geen aanval, meer een constatering. Viel me alleen op en vroeg af hoe het bij deze betreffende film zat. Darabont is bij mij na zijn laaste film ook wel flink in waardering gedaald, maar dat terzijde.

En nu? Als ik het stelselmatig ga doen bij hooggenoteerde films, mag je je van mij gaan afvragen of er niet meer achterzit.

Dat moet je zelf weten. Of je je er geloofwaardiger op maakt is een tweede.

Maar mooi betoog dat bewijst dat ik geen meeloper ben. Thx!

Nee, wordt dat ergens door mij beweerd dan?

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Een voorbeeld dan maar. De verdachte omstandigheden om te komen tot welke film je gaat kijken spreken dan niet in je voordeel. Wezenlijk verschil dat ik met name films kijk waarvan ik ze verwacht goed te vinden. Maar goed, dat argument is taboe geloof ik.

Dat is een argument dat voorkomt uit jouw onbegrip tov mijn manier van filmkijken. Ik kan ook best begrijpen dat jij (en andere mensen) het vreemd vinden, maar om dan meteen met allerlei verdachtmakingen te komen ... het is ook niet alsof ik er een geheim van maak of niet heb willen antwoorden op de vraag waarom ik bepaalde films kijk. Maar na een tijdje mag het dan ook wel gedaan zijn met zulke beweringen imo.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Dat is gewoon een kwestie van: "niet perse het laatste woord te willen voeren" laten varen. Dan is het 'gezeur' vrij snel over. Werkt prima kan ik je melden.

Werkt inderdaad prima voor een paar maanden, berichten negeren, en dan begint het weer te borrelen en wil je een tegengeluid geven. Toevallig stuitte ik oa op 2 recensies bij Some Like It Hot die te voorspelbaar waren in combinatie met de betreffende users. En 1 van die users 'voert al jaren strijd' tegen de plaatsing van zulke klassiekers op lijstjes, door 'critici' (een elite werd het vaak genoemd) die hij om wat voor reden dan ook niet kan luchten of zien. Als je dan gaat openen en sluiten in je bericht zoals de betreffende user bij die film doet, dan kan ik er gewoon niet omheen dat het hier simpelweg gaat om voorbedachte rade. En vaak lees je er over heen, en op een bepaald moment kan dat gewoon niet. Die berichtjes zijn irritant en het laatste waar ik aan wil twijfelen is de oprechtheid van users op MM, maar dat gebeurt dan toch.

Maar ik wil er verder gewoon over ophouden hoor, want ik weet echt wel dat we daar niet uit gaan komen en ik weet ook wel dat er in het leven belangrijkere dingen zijn dat dit soort dingen.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Ramon K wrote:

En 1 van die users 'voert al jaren strijd' tegen de plaatsing van zulke klassiekers op lijstjes, door 'critici' (een elite werd het vaak genoemd) die hij om wat voor reden dan ook niet kan luchten of zien.

Bedoel je nu die zogenoemde top-lijsten? Vreemd, die lijsten worden toch samengesteld aan de hand van een 'gemiddelde', aantal stemmen enz. en toch niet door één persoon? Hoe kan men nu, wie dan ook, hiertegen ageren?

Maar ik wil er verder gewoon over ophouden hoor, want ik weet echt wel dat we daar niet uit gaan komen en ik weet ook wel dat er in het leven belangrijkere dingen zijn dat dit soort dingen.

Zeer zekers

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

En 1 van die users

Eigenlijk geen idee over welke van de 2 je het nu hebt, aangezien ik uit de openings/slotzin van geen van beide berichten "voorbedachte rade" kan uithalen.

Ook het idee dat je als eenling iets zou gaan beginnen tegen gevestigde waarden is op zo'n minst apart, zoniet erg grappig. Al helemaal als je om die reden film zou gaan liggen kijken.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Ramon K wrote:

En 1 van die users 'voert al jaren strijd' tegen de plaatsing van zulke klassiekers op lijstjes, door 'critici' (een elite werd het vaak genoemd) die hij om wat voor reden dan ook niet kan luchten of zien.

Niet kunnen zien is veel gezegd, maar ik heb er inderdaad mijn bedenkingen bij (bij het officiele gedoe dan, die zijn invloedrijke stempel drukt op menig officieuze poespas). Het een en ander heeft dan ook te maken met Erwinner's visie, maar verder zeg ik daar liever niet veel meer over om geen eeuwenoude vervelende discussie opnieuw op te rakelen. Ik denk er zo het mijne van, maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat ik er strijd zou tegen voeren of iets dergelijks absurds.

Als je dan gaat openen en sluiten in je bericht zoals de betreffende user bij die film doet, dan kan ik er gewoon niet omheen dat het hier simpelweg gaat om voorbedachte rade.
Bij die film had ik bepaalde gegevens ivm de status idd eens verweven in m'n recensie. Uiteindelijk is het ook geen geheim dat ik daar een sceptische kijk op heb (en als zo'n film dan falikant tegenvalt is het alleen maar mooi meegenomen dat ik dan eens flink cynisch kan lachen met het feit dat het in zo'n prestigelijstje werd opgenomen).

Dat het verder geen invloed heeft op mijn kijkbeleving bewijzen genoeg films die ik hoog beoordeel maar toch uit dergelijke lijstjes komen.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

In Some Like It Hot had ik bepaalde gegevens ivm de status inderdaad eens verweven in mijn recensie.

Waarom dan? Je doet het er dan toch gewoon om? Dus je snapt dan niet dat ik alles tussen aanhef en slot van je recensie als'vooringenomen gebakken lucht zie? Als onoprecht gedoe?

Dan zie ik ook nog in de 0,5* opsomming bij die film dat je het 'tietjes vergelijken' als (ik vermoed platte) Costa humor beschouwt. En in een film met hetzelfde komische thema (Mrs. Doubtfire) wordt de scene waarin Williams' 'tietjes in de fik vliegen' door jou bewierookt!?

Ik snap niet dat jij niet snapt dat ik aan je oprechtheid twijfel. Volgens mij doe je maar wat.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Ook het idee dat je als eenling iets zou gaan beginnen tegen gevestigde waarden is op zo'n minst apart, zoniet erg grappig. Al helemaal als je om die reden film zou gaan liggen kijken.

Heel belachelijk, maar het kan dan nog wel waar zijn. Misschien een rare vorm van imagebuilding?

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Ramon K wrote:

Waarom dan? Je doet het er dan toch gewoon om?

Ik zie niet direct in hoe (cynische) opmerkingen geven over de status van een film, onvermijdelijk zouden wijzen op het opzettelijk kijken daarvan en dergelijke (zeker niet wanneer daar meestal niet eens iets over gezegd wordt in recensies). Op voorhand hoop ik natuurlijk een goeie film te zien.

Dus je snapt dan niet dat ik alles tussen aanhef en slot van je recensie als'vooringenomen gebakken lucht zie? Als onoprecht gedoe?
Nee. Om verschillende redenen. Waaronder eentje:

djelle wrote:

genoeg films die ik hoog beoordeel maar toch uit dergelijke lijstjes komen.

Ramon K wrote:

Dan zie ik ook nog in de 0,5* opsomming bij die film dat je het 'tietjes vergelijken' als (ik vermoed platte) Costa humor beschouwt. En in een film met hetzelfde komische thema (Mrs. Doubtfire) wordt de scene waarin Williams' 'tietjes in de fik vliegen' door jou bewierookt!?

Ik kan me niet herinneren dat ik die scene bewierrookte, maar goed: neptieten die in de fik schieten e.d. vallen onder het verkleedconcept an sich, en zoals ik bij Some Like it Hot al zei kan ik dat in principe wel leuk vinden (mits goed uitgewerkt). Maar dus niet wanneer er allerlei seksueel getinte allusies plaatsvinden, waar een of andere blonde bimbo (toch in die tijd) een centrale rol in speelt. Dat soort plattigheden neigen eerder naar Costa! ja. Geef mij dan maar Mrs Doubtfire, waar bovendien ook nog eens een hartverwarmend verhaal achter schuilt omtrent pure vaderliefde. Maar dat terzijde.

Volgens mij doe je maar wat.
Tuurlijk. Ik kijk films en beoordeel ze. Meer niet.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

ik zie niet direct in hoe (cynische) opmerkingen geven over de status van een film, onvermijdelijk zouden wijzen op het opzettelijk kijken daarvan en dergelijke (zeker niet wanneer daar meestal niet eens iets over gezegd wordt in recensies).

Behalve natuurlijk als de user in kwestie al jaren zit te zeuren over films met status (lijstjes etc), de critici die die films in lijstjes plaatsen en de users die deze films hoog beoordelen. Maar je kunt er natuurlijk gif op innemen dat jij dat zo niet zult zien.

neptieten die in de fik schieten e.d. vallen onder het verkleedconcept an sich, en zoals ik bij Some Like it Hot al zei kan ik dat in principe wel leuk vinden (mits goed uitgewerkt). Maar dus niet wanneer er allerlei seksueel getinte allusies plaatsvinden, waar een of andere blonde bimbo (toch in die tijd) een centrale rol in speelt. Dat soort plattigheden neigen eerder naar Costa! ja.

?? Het zal wel. Je zal je redenen wel hebben, denk ik...

Ik ben er klaar mee! We komen er toch niet uit. Ik blaat in de duisternis....

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Ramon K wrote:

en de users die deze films hoog beoordelen. Maar je kunt er natuurlijk gif op innemen dat jij dat zo niet zult zien.

Ik kan me vergissen, maar heeft er ooit iemand op de man gespeeld in plaats van op de bal?

Voor de rest: live and let live zou ik zeggen.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Ik kan me vergissen, maar heeft er ooit iemand op de man gespeeld in plaats van op de bal?

In een ver verleden misschien? Te veel gebeurt ondertussen. Ik kan natuurlijk wel melden dat deze dingen onvermijdelijk zullen blijven, maar dat zal de neutrale toeschouwer natuurlijk worst wezen. Het betuttelende vingertje kon dan ook niet uitblijven. Tut tut tut, niet doen Ramon!

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Ramon K wrote:

Heel belachelijk, maar het kan dan nog wel waar zijn. Misschien een rare vorm van imagebuilding?

Wat ik nog steeds niet begrijp in deze discussie is dat de mensen die het hardst roepen om zogenaamde nuancering bij films de mensen zijn die ook meteen het kortst door de bocht reageren over andere personen. Op een of andere obscure manier worden films zo personen geplaatst.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Ramon K wrote:

Behalve natuurlijk als de user in kwestie al jaren zit te zeuren over films met status (lijstjes etc), de critici die die films in lijstjes plaatsen en de users die deze films hoog beoordelen.

Al jaren? Het is vooral iets wat tijdens mijn beginperiode hier op MM nogal levendig was. En mijn standpunt in die discussie houdt niet in dat ik bij voorbaat al denk of weet dat elke film uit dergelijke toplijsten tegenvalt of zo, dus het ene heeft nog steeds niets met het andere te maken.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Wat ik nog steeds niet begrijp in deze discussie is dat de mensen die het hardst roepen om zogenaamde nuancering bij films de mensen zijn die ook meteen het kortst door de bocht reageren over andere personen.

Moet ik me toch maar weer even verdedigen. Jullie weten dondersgoed dat ik zulke dingen niet roep omdat er een keertje iets naars gezegd is of dat er een keer een laag stemmetje bij een favoriete film geplaatst is of een keer een voor mij goede film bot neergesabeld wordt. De vaste users hier kennen elkaar al jaren, hebben al jaren dezelfde discussies gevoerd, elkaars stempatroon gevolgd etc. Zelfs dingen die niet filmgerelateerd zijn of discussies die weggehaald zijn.... Ik denk dat je dan echt wel een mening over iemand kan vormen en dat is lang niet zo kort door de bocht als jij het nu doet voorkomen. Ik doe me echt niet beter voor als ik ben, zal net zo goed ooit langs de pot pissen, maar dat betekent niet dat ik als user dan maar alles met de mantel der liefde moet bedekken. Achter meningen zitten trouwens wel degelijk mensen.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Er kan zich natuurlijk ook een clichébeeld van iemand gevormd worden. En alles wat een welbepaade mens vervolgens doet moet dan ook op de een of andere manier met dat beeld in verband gebracht worden, of het nu met elkaar van doen heeft of niet. Het is op dat punt dat het weleens kan fout lopen wat betreft nuancering.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.