- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- James Bond
James Bond
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
meer als in de meeste films, ik kan namelijk niet 1 andere film noemen waarin de goodguy laat weten een hekel te hebben aan dode in koel bloed (en dat het ook nog later getest zal worden ook)[/quote]
Laten we het er dan op houden dat je nog niet zo heel veel gezien hebt.
In literatuur is het al helemaal minder bijzonder.
Wat ik dus zeg (inmiddels val ik in de herhaling) is dat er wel meer goodguys zullen zijn die ook niet doden in koel bloed, maar dat je dat vaak gewoon niet ziet op het doek.
Ik begin me af te vragen wat je bedoelt met 'in koele bloede. Dat er geen rede voor is? Want dat is niets bijzonders, zoals we al besproken hebben.
Dat het de held niet onberoerd laat? Dan vind ik Bond niet zo'n goed voorbeeld. Goed, volgens jou heeft hij het ergens in een van de films over dat hij dat niet graag doet, maar ik zie daar niks van in alle Bonds. Hij moordt met groot gemak en lijkt daar geen enkele moeite mee te hebben.
davidov
-
- 3466 messages
- 2164 votes
Ik bedoelde dus dat hij niet een schurk zomaar zal neerknallen tenzij die schurk ook daadwerkelijk 007 zal aanvallen.
Maar ik vind dit wel de meest saaie en vervelende discussie die ik ooit op MM heb gehouden (en al helemaal over 007) dus wat de uitkomst dan ook mag zijn ik leg het loodje erbij neer.
Ik denk dat we over 1 ding wel eens kunnen zijn en dat is dat bond iig krankzinnig veel is aangepast sindsdat het allemaal begonnen is.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Ik bedoelde dus dat hij niet een schurk zomaar zal neerknallen tenzij die schurk ook daadwerkelijk 007 zal aanvallen.
Tja, dat doen dus eigenlijk alle helden.
Ik denk dat we over 1 ding wel eens kunnen zijn en dat is dat bond iig krankzinnig veel is aangepast sindsdat het allemaal begonnen is.
In zeker zin is dat waar, maar dat is niet iets van de laatste tijd (en eigenlijk niet meer dan logisch). In feiten begon dat al onder Connery toen de verhalen cartoonesker werden. De grootste verandering was echter toen Connery vervangen werd, wat pas bij Moore succesvol werd. Toen werden de verhalen steeds komischer. De volgende grote verandering kwam toen het ijzeren gordijn viel. Bond was een product van de koude oorlog en viel in een identiteitscrisis. Plots was er geen concrete vijand meer en veranderde het hele idee van spionage.
Bond is een typisch relikwie uit de jaren zestig en de reden dat ie nog steeds bestaat is omdat men het geheel steeds aanpaste aan de moderne tijd. De serie bestaat al zo'n veertig jaar en is nog steeds razend populair. Natuurlijk is die niet meer exact hetzelfde als aanvankelijk. Zo was een van de karaktiristieke dingen van Bond dat hij zijn hoed bij Moneypenny van een afstand op de kapstok gooide. Maar ja, hoeden verdwenen al vrij snel uit het straatbeeld, dus droeg ook Bond geen hoed meer en was het afgelopen met dat geintje. Zo ging dat met veel dingen.
Eerlijk gezegd vind ik het nog behoorlijk knap dat er zoveel zaken wel hetzelfde gebleven zijn.
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
ik vind dit wel de meest saaie en vervelende discussie die ik ooit op MM heb gehouden
Zomaar een tip: zelf argumenten geven en puntsgewijs op onderbouwing van de 'tegenpartij' reageren maakt een discussie echt stukken interessanter, ook voor jezelf.
Want ik geloof dat ik er niet al te hard meer op hoef te rekenen dat je ooit nog ingaat op het allereerste punt uit deze discussie, is het wel?
cornelis schreef:
Noem mij 1 held waar dat niet voor geldt.
davidov
-
- 3466 messages
- 2164 votes
Tja, dat doen dus eigenlijk alle helden.
In zeker zin is dat waar, maar dat is niet iets van de laatste tijd (en eigenlijk niet meer dan logisch). In feiten begon dat al onder Connery toen de verhalen cartoonesker werden. De grootste verandering was echter toen Connery vervangen werd, wat pas bij Moore succesvol werd. Toen werden de verhalen steeds komischer. De volgende grote verandering kwam toen het ijzeren gordijn viel. Bond was een product van de koude oorlog en viel in een identiteitscrisis. Plots was er geen concrete vijand meer en veranderde het hele idee van spionage.
Bond is een typisch relikwie uit de jaren zestig en de reden dat ie nog steeds bestaat is omdat men het geheel steeds aanpaste aan de moderne tijd. De serie bestaat al zo'n veertig jaar en is nog steeds razend populair. Natuurlijk is die niet meer exact hetzelfde als aanvankelijk. Zo was een van de karaktiristieke dingen van Bond dat hij zijn hoed bij Moneypenny van een afstand op de kapstok gooide. Maar ja, hoeden verdwenen al vrij snel uit het straatbeeld, dus droeg ook Bond geen hoed meer en was het afgelopen met dat geintje. Zo ging dat met veel dingen.
Eerlijk gezegd vind ik het nog behoorlijk knap dat er zoveel zaken wel hetzelfde gebleven zijn.
klopt, ben het 100% met je eens...
over dat 1e stukje van helden waren we al eerder uit, zei ik al eerder, helden zijn min of meer perfect.... 
dray
-
- 192 messages
- 786 votes
Gelukkig maar. We zijn nu ook 42 jaar verder sinds Dr. No. 
damon
-
- 1887 messages
- 0 votes
bij Films > Nieuws > Dougray Scott is de nieuwe James Bond:

DOUGRAY Scott is to be the new James Bond.
He has beaten an army of rivals including Hulk star Eric Bana plus fellow Brits Clive Owen and Ioan Gruffud to take over cinema's most famous role from Pierce Brosnan.
Scott, 38, will be the seventh actor to play Bond on the big screen and is set to make his first appearance in the 23rd Bond film, due for release next year. Bosses at Eon Productions chose Dougray after deciding they wanted a return to a brooding Bond in the mould of original star Sir Sean Connery.
One source said: "Bosses believe Dougray will be the perfect Bond."
The Scot won his role after discussions with Barbara Broccoli, producer of the long-running spy series. She wants to return 007 to his film roots.
A source revealed: "Producers have been eager to take Bond back to the broody and sexy figure that Sean was so brilliant at.
"Obviously it's not possible for Sean to return at his age, so they have been looking for a young actor with similar characteristics. Since then Barbara and Dougray have been in talks - and she believes he will be the perfect new 007 for the 21st Century."
Sources say that Scott is thrilled at the prospect of taking over the most successful role in cinema history.
Brosnan announced in July that he would not be appearing as Bond again, saying: "That's it. I've said all I've got to say on the world of James Bond."
hij heeft o.a. in Mission Impossible II en Deep Impact gespeeld
maar verder is hij denk ik niet zo beroemd
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Stimmt. Topic samengevoegd met het centrale James Bond topic.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
"Producers have been eager to take Bond back to the broody and sexy figure that Sean was so brilliant at"
Horen we steeds.
Eerst maar eens zien of deze naam nu wel klopt.
Art
-
- 13507 messages
- 3659 votes
Ik heb er niks over gehoord. Damon, waar heb jij die informatie vandaan? 
damon
-
- 1887 messages
- 0 votes
zolang het maar niet robie williams zou worden.......
damon
-
- 1887 messages
- 0 votes
effe kijken
dit stond op de teletext van RTL-5 en dit stukje is uit de Daily Mirror
davidov
-
- 3466 messages
- 2164 votes
het enige wat ik lees is "bronnen zeiden dit, bronnen zeiden dat"
"producers willen dit en vinden dat"
en om het even af te maken komt het van rtl5 en voor de 100e keer uit de daily mirror..
ik wacht op een officieel persbericht, of letterlijke quotes van de personen zelf. (dit bericht klinkt gewoon als onzin, de daily mirror gaat nu gewoon alle mogelijke combinaties af met de hoop dat ze ooit op een goudmijn stuitten)
davidov
-
- 3466 messages
- 2164 votes
overigens wat ander bond related nieuws:
interview met brosnan:
In an interview with LA Confidential magazine, Brosnan hit back at media reports that he has quit from his role and would never return to the tuxedo.
LAC: Pierce, you recently announced that you were finished playing James Bond…
PB: There was no announcement. I think the reporter heard it wrong. I think what I said was, “I’ve had my fill of talking about Bond.”
LAC: So there was not an official announcement that you were finished doing Bond films?
PB: It was not an official announcement.
Verder duiken er weer geruchten op dat eind deze of volgende week MGM dan ook eindelijk zal opgekocht worden, momenteel lijkt de gigantische opbod strijd tussen sony en Time Warner toch echt gewonnen te gaan worden door Time Warner.
En het laatste nieuwtje is dat Pinewood studios, de thuisbasis van de bondreeks, harry potter en de batman films, uit gaat breiden... Nadat ze recentelijk £47m hebben weten bijelkaar te schrapen zouden ze begonnen zijn met het bouwen van grotere "workshops" en een "underwater filming stage".
davidov
-
- 3466 messages
- 2164 votes
dat bedoel ik niet, de woorden die gequoot waren, kwamen niet uit de mond van Brosnan, Broccoli, Wilson of McWilliams ...
met andere woorden, het was een 1 of andere Henk peter de boer, die wat dacht te horen en meteen de Sun heeft gebeld...als de sun het zelf niet eens verzonnen heeft.
Er zijn al op zn minst 15 geruchten precies zoals deze voorafgegaan, de laatste was nog over Eric Bana.
"een bron zou de krant hebben verteld dat Eric Bana gekozen zou zijn" iedereen was in rep in roer...echter 24 uur later zei de contactpersoon van Bana "hij heeft zelfs nog nooit contact gehad met de producers".
ik wil bekende mensen wat horen zeggen, daarover liegen kranten niet, of gewoon een officieel pers bericht. (immers als ik nou zeg "damon van MM vertelde mij dat hij graag kippen plukt op een saaie zondag" dan kan je me aanklagen gezien dat niet waar is
).
sn@ke
-
- 2077 messages
- 888 votes
Als die gast van mission impssible 2 bond wordt , heb ik er geen goed oog in. Die acteur heeft niet de mimiek en uitstraling voor het bondpersonage vind ik.
Diesel
-
- 9411 messages
- 0 votes
Eric Bana is sowieso veel te goed om James Bond te spelen, zo ook Clive Owen bijvoorbeeld. Je hoeft als acteur niet bijster goed te kunnen acteren om James Bond te spelen, als je maar uitstraling hebt..
davidov
-
- 3466 messages
- 2164 votes
nou.... ja... ok je hebt wel min of meer gelijk 
MGM is trouwens definitief verkocht aan SONY nadat TW zich terug trok
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Eric Bana is sowieso veel te goed om James Bond te spelen, zo ook Clive Owen bijvoorbeeld. Je hoeft als acteur niet bijster goed te kunnen acteren om James Bond te spelen, als je maar uitstraling hebt.
Alsof Bana een betere acteur is dan Connery, de beste Bond.
davidov
-
- 3466 messages
- 2164 votes
Ik ben trouwens helemaal niet zo onder de indruk van Eric Bana...
Connery is idd de beste bond in vergelijking met de boeken, maar hij spreekt mij niet het meeste aan..
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Ik geef ze gewoon het voordeel van de twijfel. We zullen zien wat er van komt.
davidov
-
- 3466 messages
- 2164 votes
Een andere engelse krant die onder hetzelfde media concern valt als The Sun die afgelopen week het bericht van Dougray Scott naar buiten bracht, heeft nu laten weten dat de moeder van DOugray Scott zei dat haar zoon helemaal geen contact heeft gehad met de producers en dat het allemaal leugens zijn.
Maak ervan wat je wil 
Verder heeft brosnan laten weten dat hij WEL in is voor een 5e film en het schijnt (gerucht dus) dat hij toch weer rond de tafel heeft gezeten met EON voor een 5e film. maak er wederom maar van wat je wil 
En het laatste nieuwtje... nieuwe designs voor de nieuwe james bond dvd box?

Zouden in 2005 of iets later uit moeten komen, met 5.1 geluid voor een aantal films deze keer, en nog meer extra docu's en andere hebbedingetjes....