- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- James Bond
James Bond
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Dus we kijken niet meer naar de beste Bond of de meest typische Bond, maar naar de huidskleur. Juist, ja.
Thorongil
-
- 1619 messages
- 690 votes
Affirmative action...
Bond moet Brits zijn en blank natuurlijk.
Henry Cavill, verder hoef niet gezocht te worden, was goed in Man from uncle en ik hoor ook in MI: Fallout. Hij heeft het charisma, de looks en ervaring.
Wat was er trouwens gebeurd de laatste keer dat Elba de rol van een blank personage speelde?
Als ze de boxoffice van The Dark Tower willen, doen ze maar.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Elba, prima. Toen Daniel Craig als Bond werd aangesteld was de wereld ook te klein. Blond, blauwe ogen, niet knap genoeg, te serieus etc. Die mensen hoor je nu ook niet meer. Elba is Brits, heeft charisma, een indrukwekkende stem en kan wel een film dragen. Enige probleem is z’n leeftijd, maar gewoon drie films en daarna Henry Cavill het laten doen.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Een keer leuk voor de verandering en misschien goed om eens een keer weer dat gezeur uit de wereld te halen. Al sta ik er niet bepaald om te springen. Elba lijkt mij een geschikte acteur maar zoals IH88 ook al zegt, drie films zijn wel genoeg.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
En ach leeftijd. Tom Cruise rent en vliegt op z’ n 56ste nog steeds als de beste. En Elba ziet er jong en fit uit. Roger Moore was op z’n 50ste ook al echt een oude man die ze maar bleven opzadelen met 21-jarige actrices. Gewoon Monica Belucci als Bondwoman naast Elba en een type Rebecca Ferguson als side-kick en niemand zeurt. Hij had wel een goede chemie met Kate Winslet, misschien een idee. Ik heb er wel zin in. Tom Hardy, Cavill, Dan Stevens etc. Ze kunnen wel even wachten. Misschien is John Boyega tegen die tijd de andere acteurs al voorbij gestreefd
.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
"Een neger als Bond is de gateway naar een homo als bond, een trans als Bond en een vrouw als Bond. Moeten we dat willen?"
Hoorde ik laatst iemand zeggen.
Elba, prima. Toen Daniel Craig als Bond werd aangesteld was de wereld ook te klein. Blond, blauwe ogen, niet knap genoeg, te serieus etc. Die mensen hoor je nu ook niet meer.
En wie is Henry Cavill? Is het Brits acteergilde dusdanig opgedroogd dat de keuze beperkt blijft tot Elba of een of andere nobody?
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
"Een neger als Bond is de gateway naar een homo als bond, een trans als Bond en een vrouw als Bond. Moeten we dat willen?"
En wie is Henry Cavill? Is het Brits acteergilde dusdanig opgedroogd dat de keuze beperkt blijft tot Elba of een of andere nobody?
Wat een onzin. James Bond is sowieso al een aantal keer heel anders geweest dan Ian Fleming oorspronkelijk voor ogen had (Timothy Dalton komt nog het dichtst in de buurt). Dus een compleet andere persoonlijkheid, haarkleur, kleur ogen etc. Vind je wel best, maar bij huidskleur heb je opeens een probleem? En Cavill is Superman kom op he, waren Moore, Dalton, Craig (die arthouse acteur?) en Brosnan bekender dan Cavill toen ze als Bond werden gecast? Cavill is Superman en speelt in een Mission Impossible film, ik denk dat alleen Hardy bekender is als het gaat om jonge Britse acteurs.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Sean Connery Scottish
Roger Moore English
Daniel Craig English
Pierce Brosnan Irish
Timothy Dalton Welsh
George Lazenby Australian
Als je dat rijtje langsgaat, die waren ook niet allemaal bekend, inderdaad. Niet eens allemaal Brits, in fact 
En Lazenby was een autoverkoper hè? Over nobody's gesproken.
Ik vond Cavill (met snor) trouwens behoorlijk badass in de nieuwe Mission Impossible, dus dat mag, net als Hardy en Elba. Dat Bond persé blank moet zijn vind ik je reinste onzin.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Cavill zou ik graag als bond zien. De nieuwe Mission Impossible moet ik nog zien (staat gepland als ik weer thuis ben), dus ik laat dat spoiler gevoelige filmpje even links liggen
.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
KillerPony 3000
-
- 154 messages
- 0 votes
Hilarisch inderdaad. Grof, maar ergens zit ook een essentie van waarheid in. Op den duur wordt het veranderen om te veranderen en meer een middel om zogezegd 'modern' en vrijdenkend te zijn dan iets anders. Lijkt me voer voor een southpark aflevering die uitspraak
.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Ah okee, ik kijk geen Superman of Mission Impossible maar toch niet zo onbekend dus.
KillerPony 3000
-
- 154 messages
- 0 votes
Ging Jason Statham trouwens geen 007 spelen? Zou ik wel cool vinden.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dé Bond-auto gaat in productie (maar je mag er niet in rijden) | NOS
De iconische DB5 kwam als eerst voor in de derde Bondfilm, Goldfinger uit 1964. Sean Connery speelt daarin de hoofdrol. Sindsdien was hij in nog zes films rond de Britse spion te zien.
Arri
-
- 913 messages
- 347 votes
Ging Jason Statham trouwens geen 007 spelen? Zou ik wel cool vinden.
Haha, als ik iemand geen Bond vind is het Statham wel.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Danny Boyle No Longer Directing Bond 25, Citing Creative Differences | IndieWire Ik wil het wel doen 
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Gelukkig. Eigenzinnige regisseur als Boyle heeft niks te zoeken bij franchise meuk.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Ik ben ook wel een beetje klaar met Daniel Craig. Eerst zeiken dat je nooit meer James Bond wil spelen, en dan krijg je een belachelijke salarisverhoging en Danny Boyle in je schoot geworpen, en dan ga je samen met Barbara moeilijk doen. Ik dacht dat ik het nooit zou zeggen, maar Spectre is een mooie afsluiter voor Craig.
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
Waarom is de rol van Daniel Craig achter de schermen überhaupt zo groot gemaakt?
DiDa
-
- 3646 messages
- 2796 votes
Tijd voor Christopher McQuarrie om het stokje van Boyle over te nemen. 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik ben ook wel een beetje klaar met Daniel Craig. Eerst zeiken dat je nooit meer James Bond wil spelen, en dan krijg je een belachelijke salarisverhoging en Danny Boyle in je schoot geworpen, en dan ga je samen met Barbara moeilijk doen. Ik dacht dat ik het nooit zou zeggen, maar Spectre is een mooie afsluiter voor Craig.
Wie zegt er niet dat Boyle degene is die moeilijk deed? Dat Craig zei dat hij Bond niet wilde spelen, is ook niet moeilijk als je de vraag stelt als er net een film rond is en je journalist nr 763 over de vloer krijgt. Veel mensen die de dodentocht (100 km) hebben gewandeld zeggen aan de finish ook dat ze dat nooit meer zullen doen, maar staan er volgend jaar wel terug.
Ik hoop wel dat ze snel een opvolger vinden. En er ook geen vertraging komt met andere crew-leden. Een regisseur kan soms (en niet altijd onterecht) de voorkeur hebben voor bepaalde componisten of cinematografen.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Wie zegt er niet dat Boyle degene is die moeilijk deed? Dat Craig zei dat hij Bond niet wilde spelen, is ook niet moeilijk als je de vraag stelt als er net een film rond is en je journalist nr 763 over de vloer krijgt. Veel mensen die de dodentocht (100 km) hebben gewandeld zeggen aan de finish ook dat ze dat nooit meer zullen doen, maar staan er volgend jaar wel terug.
Ik hoop wel dat ze snel een opvolger vinden. En er ook geen vertraging komt met andere crew-leden. Een regisseur kan soms (en niet altijd onterecht) de voorkeur hebben voor bepaalde componisten of cinematografen.
Natuurlijk deed Boyle moeilijk, dat had je al kunnen weten voordat je hem aanstelde. De man is geen "lopende band regisseur", maar echt iemand met een eigen visie en signatuur. Net zoals Guy Ritchie of Nolan. Als je zulke regisseurs aanstelt weet je dat ze een grote mate van vrijheid willen.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Eigenzinnige regisseur als Boyle heeft niks te zoeken bij franchise meuk.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Franchise films zijn voorspelbaar, moeten teveel mensen pleasen, kortom saai.
Boyle wil natuurlijk minimaal een klein beetje van dat pad aflopen maar dat mag dus niet. Erg goed van hem dat hij dan ook wegloopt en niet voor het geld gaat.
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
Een gerucht gaat, dat Daniel Craig de casting van de Bondvillain van Boyle niet zag zitten.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
[Gerucht] Daniel Craig stapt op als James Bond | Filmtotaal filmnieuws
Als Boyle echt opzichtig probeert om er metoo gelul in te krijgen en de klassieke Bond acties daarmee weg te werken, dan is een ontslag gewoon terecht. Ik word onderhand doodmoe van al dat politiek correct geneuzel.
Zou wel erg vervelend zijn als Craig ermee stopt.
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
Precies, vrouwen horen het zich gewoon te laten welgevallen als mannen iets van hun willen. Of wat bedoel je precies? Regematig heb ik het idee dat de meeste mannen die de term metoo in een zin gebruiken hoogstens een vaag idee hebben van wat het eigenlijk inhield.