- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- James Bond
James Bond
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Dat was meteen ook de beste bond
Daar ben ik het wel mee eens 
Brix
-
- 19677 messages
- 5114 votes
Geen James Bond, maar wel een connectie, de pose, de gun barrel, en Cary Grant, die ooit op de nominatie stond om Bond te worden, niet lang voordat deze film 'Charade'(1963) gemaakt werd.

Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Vanavond is er op Canvas een special van Top Gear rond Bondauto's:
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
The independent filmmakers found hundreds of real James Bond's on Google, Facebook, Twitter and Linkedin before traveling the world to film the ten whose lives had been forever changed -- for better or worse -- due to sharing a name with the world's most famous secret agent.
Officiële site: www.theotherfellowmovie.com
Facebook: www.facebook.com/theotherfellow
thunderball
-
- 5879 messages
- 1414 votes
Wat overigens ook weer lekker handig is:
in december komen alle Bondfilms opnieuw uit op blu ray, maar weer met een compleet ander hoesdesign, dus wanneer je al een paar jaar geleden die eerste uitgaves gekocht hebt, de ontbrekende elf matchen daar dus niet bij qua uiterlijk.
Om op mijn eigen bericht nog even terug te komen:
heeft iemand die nieuwe uitgave van de losse Bond dvd's en blu ray's al eens goed bekeken?
Ben er niet van onder de indruk, sterker nog:
vind ze er erg lelijk uit zien! De hoesfoto aan de voorkant lijkt telkens wel geairbrushed. Wat ziet dat er lelijk uit, zeg!
Op de dvd's kon ik zo snel geen extra's ontdekken, de extra's op de losse blu ray's leken identiek op de uitgave in de blu ray box.
Zonde dat ze niet dezelfde verpakking hebben aangehouden als de al eerder uitgebrachte blu ray's met een kartonnetje er rond. Waar ze nu mee zijn gekomen oogt allemaal erg goedkoop
thunderball
-
- 5879 messages
- 1414 votes
Verder wil ik jullie nog even wijzen op het volgend verschenen boek:
The music of James Bond.
Dit is een werkelijk erg goed geschreven en mooi uitgegeven boekwerkje.
Ieder hoofdstuk bevat een Bondfilm, waarbij de schrijver uitvoerig in gaat op de tot standkoming van de score, incl wat er daadwerkelijk op de LP/cd is uitgekomen en de verschillen met de muziek in de betreffende film.
Alle Bondfilms worden chronologisch behandeld, incl de niet-officiele films CR '67 en Never say never again.
Veel authentieke foto's en uiteraard veel Barry, maar de meest interessante hoofdstukken vond ik die van Dr. No, The spy who loved me, Licence to kill en GoldenEye, omdat daar toch altijd de meeste onduidelijkheden over zijn.
Zo kun je bv lezen bij Spy dat Hamlish idd alles gererecorded heeft omdat hij de originele score te fragmentarisch vond, veel tunes duurden maar een minuut, soms zelfs nog geen halve minuut, dat vond hij niet mooi op een plaat en dat is de reden dat hij alles voor de LP opnieuw opgenomen heeft, helaas is het er niet beter van geworden....
Bij LtK kun je lezen dat Kamen erg teleurgesteld was dat hij de titelsong niet zelf mocht componeren en daardoor ook niet in zijn score veelvuldig kon laten terug keren.
Hij had zelfs al een poging gedaan voor een titelsong, door een middag samen met Eric Clapton en Vic Flick (de gitarist die op het originele Bond theme de gitaarpartijen had gedaan) aan een nr te werken. Uiteindelijk heeft dit tot niets geleid.
Erg interessant boek, zeker daar op het gebied van de Bondmuziek nooit eerder iets is uitgebracht!
Aanrader!
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Nog nooit een hele James Bond film gezien, enkel stukjes... Ik durf niet te zeggen of ik ze ooit ga zien, er zijn meer films die m'n interesse hebben. Al lijken de James Bond films me wel wat.
Inmiddels een jaar verder denk ik nog hetzelfde over.
Mijn lijst om te zien is groot, dus die heeft voorrang. Maar ooit zal ik wel de JB films in een week of 3 allemaal bekijken (1 JB per dag is genoeg). Maar dit zal nog ff duren
thunderball
-
- 5879 messages
- 1414 votes
Na het onvolprezen boek The Making of On her majesty's secret service is er nu, van dezelfde schrijver, Charles Helfenstein, een tweede boek verschenen, geheel gewijd aan een enkele Bondfilm:
The making of The Living Daylights
Weer hetzelfde stramien, dus een boek van zo'n kleine driehonderd pagina's vol foto's en stuff, waarbij alles wat maar over de film bekend is opgeschreven wordt.
Kan er verder nog niet veel over zeggen, daar ik het boek nog niet bezit.
Heb de mijne een week geleden besteld en hij is onderweg.
Als het maar de helft zo goed is als de eerste uitgave, dan is het absoluut een aanrader!
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Weet je of er plannen zijn om dat voor elke film te doen of pikken ze er gewoon willekeurig een film uit?
thunderball
-
- 5879 messages
- 1414 votes
Het is echt een project van die ene schrijver, die daar dan een paar jaar al zijn tijd in stopt. Ze worden ook relatief op kleine schaal uitgegeven, bij een kleine uitgeverij. Vandaar ook de behoorlijke prijs.
Denk dat het vooral ligt dus aan Helfenstein zelf of er nog meer boeken over een bepaalde Bondfilm uitkomen, maar dat gaan er zeker geen 23 (of 25) worden. Dat krijgt hij nooit voor elkaar. Denk ook niet dat dit winstgevend is.
thunderball
-
- 5879 messages
- 1414 votes
De docu "Everything or nothing: the untold story of 007", die op kleine schaal in Engeland afgelopen jaar heeft gedraaid, zal v.a. 28 januari in Engeland te koop zijn. Geen idee of ie ook in Nederland uitgebracht wordt, maar is altijd online te bestellen.
Brix
-
- 19677 messages
- 5114 votes
James Bond meets Napoleon Solo !
YouTube - George Lazenby in The Return of the Man from U.N.C.L.E.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
deredactie.be: Hulde aan Bondfilms tijdens Oscaruitreiking
Benieuwd of dit de kans vergroot om effectief iets te winnen!
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
thunderball
-
- 5879 messages
- 1414 votes
Ik weet nog dat ie halverwege de jaren '80 op de Nederlandse TV kwam. Ik had toen net mijn eerste videorecorder (een V2000 van Philips) aangeschaft. Dit was dan ook het eerste wat ik zelf zou op gaan nemen. Kwam ik er halverwege de film achter dat ik het TV kanaal niet goed had ingevoerd en staat er dus alleen het eind van de film op. Geen George dus!

Brix
-
- 19677 messages
- 5114 votes
Ik kan me je teleurstelling van toen wel voorstellen 
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
In Goldfinger zien we in de showdown een digitale klok met jaren 50 nixie buisjes aftellen (en stoppen bij '007').
Met deze mooie nixie buisjes (de Russische ZN1042) is (zelf) een digitale klok te maken, voorbeeld:
Idem, maar dan zonder blauwe leds: YouTube - Nocrotec V600-NT Nixie Tube Clock Demo
* Bron: 'Q'.
PS
Meer digitale klokken (en horloges) met nixie buizen zijn te zien via Youtube, search: nixie tube clock.
thunderball
-
- 5879 messages
- 1414 votes
Morgen, zondag 13 januari, om 20;40 uur op Belgie 2:
de docu Everything or Nothing over 50 jaar James Bond films.
Eind vorig jaar nog op beperkte schaal in de Engelse bioscopen en nu al op TV!
Aanrader!
Brix
-
- 19677 messages
- 5114 votes
Dank voor de tip, anders had ik het beslist gemist (TV gids niet goed genoeg geraadpleegd merk ik)
thunderball
-
- 5879 messages
- 1414 votes
Het was mij ook totaal niet opgevallen, maar mijn vriendin kreeg gisteren een mailtje van James Bond Nederland, waar ze ooit voor mij het eerste (en enige) FC blad had besteld.
Belgie 2 staat over het algemeen vrij onopvallend in TV-gidsen vermeld, maar het staat er toch echt! Dat wordt bijna twee uur lang genieten vanavond.
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Morgen, zondag 13 januari, om 20;40 uur op Belgie 2:
de docu Everything or Nothing over 50 jaar James Bond films.
Eind vorig jaar nog op beperkte schaal in de Engelse bioscopen en nu al op TV!
Aanrader!
Ik ga denk wel even kijken
Ben nu wel benieuwd!
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Interessante documentaire die een het verhaal verteld achter de schermen van de Bond-franchise. Echt wel een aanrader voor de Bondfan en niet de zoveelste documentaire (bij wijze van spreken) die vertelt wie M en Q zijn.
Brix
-
- 19677 messages
- 5114 votes
Schitterende documentaire.
Boeiender dan menige Bond film (oei
)
Mijn waardering voor Timothy Dalton en George Lazenby krijgt hierdoor nog een boost.
Hoewel dat voor Dalton nauwelijks nog mogelijk is, want die staat al op een heel hoog podiumpje bij mij.
Lazenby's bijdrage vond ik ook echt interessant.
Alleen bij het in beeld verschijnen van Brosnan kreeg ik meteen (weer) braakneigingen.
Ik ben allergisch voor die man (en niet alleen wanneer hij Bond speelde, al was dat wel hetgeen mij het meest stoorde)
Hopelijk verschijnt die docu ook op koop DVD.
Nogmaals dank voor de tip thunderball (ook aan je vriendin)
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
-
- 31148 messages
- 5448 votes
@thunderball: bedankt voor de tip!
thunderball
-
- 5879 messages
- 1414 votes
Graag gedaan. Het was de moeite waard gisteren.
Brix
-
- 19677 messages
- 5114 votes
Na die geweldige documentaire kreeg de Bond avond voor mij nog een prachtige afsluiter.
Op BBC 4 waren er twee programma's over Shirley Bassey te zien, met aardig wat Bond gehalte.
Live optredens, en het verhaal over haar leven.
Wát een zangeres, en wát een uitstraling heeft die vrouw.
Ik raakte meer dan eens ontroerd tijdens het kijken en luisteren, en de kippenvel momenten volgenden elkaar is ras tempo op.
Een van de geïnterviewde personen uit de muziekbiz opperde dat Shirley eigenlijk álle titelsongs van de Bond films had moeten zingen.
En ik kan het hem niet kwalijk nemen