• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.925 votes
Profile

Ik zoek... een filmtitel #2

Ik zoek een film die ik als kind gezien heb. De film had een sfeer jaren 80/90.

Ik herinner me dat in de begin scenes enkele mensen (2?) aan het spreken waren in een rustige ruimte. Vervolgens werden verschillende mensen(ik dacht militairen) per helikopter of vliegtuig gevlogen naar een site waar een enorm diep ondergronds complex gebouwd was. De afdaling op zich was al een hele klus. In het ondergronds complex zat dan weer een moorddadig wezen (robot?) die de militairen uitmoordde. Ik herinner me ook nog dat de “robot” iets van een rode laser of lamp had. Ik dacht dat er bij de slot scenes heel wat elektrische lading zichtbaar was. Het zit allemaal heel erg ver in mijn geheugen en is behoorlijk vaag. Belangrijkste elementen is de ondergrondse faciliteit, leger? En moorddadig monster. Vrijwel de gehele film speelt zich af in het ondergronds complex met het kat en muisspel.

Ik heb de film vermoedelijk rond het jaar 2000 gezien en die was toen toch al enige tijd oud. Film werd vermoedelijk op het toenmalige kanaal2 afgespeeld.

Hopelijk kan iemand me helpen, ik ben zeer benieuwd!!

stinissen (crew films & series)

• 23436 messages
  • 76920 votes

wizkristof wrote:

Ik herinner me dat in de begin scenes enkele mensen (2?) aan het spreken waren in een rustige ruimte. Vervolgens werden verschillende mensen(ik dacht militairen) per helikopter of vliegtuig gevlogen naar een site waar een enorm diep ondergronds complex gebouwd was. De afdaling op zich was al een hele klus. In het ondergronds complex zat dan weer een moorddadig wezen (robot?) die de militairen uitmoordde. Ik herinner me ook nog dat de “robot” iets van een rode laser of lamp had. Ik dacht dat er bij de slot scenes heel wat elektrische lading zichtbaar was. Het zit allemaal heel erg ver in mijn geheugen en is behoorlijk vaag. Belangrijkste elementen is de ondergrondse faciliteit, leger? En moorddadig monster. Vrijwel de gehele film speelt zich af in het ondergronds complex met het kat en muisspel.

Ik heb de film vermoedelijk rond het jaar 2000 gezien en die was toen toch al enige tijd oud. Film werd vermoedelijk op het toenmalige kanaal2 afgespeeld.

Al zou je maar 1 acteur weten dat zou erg helpen het komt me wel bekend voor..

John Milton

• 24219 messages
  • 13383 votes

Het doet me het meest denken aan Fortress (1992), maar dat zal hem niet zijn.

Ik kan me jammer genoeg geen acteur herinneren fortress is het alvast niet. De film was ook behoorlijk donker in mijn geheugen. Donker in de zin, volledig ondergronds en als het bovengronds was, was het alvast niet met een stralende zon.

Bubblez

• 2056 messages
  • 2497 votes

John Milton wrote:

Het doet me het meest denken aan Fortress (1992), maar dat zal hem niet zijn.

Ik moest inderdaad ook direct aan Fortress denken, maar dan aan het vervolg, die klopt qua jaartal meer.

Ik geloof niet dat er een monster in voorkomt, maar zou het niet Soldier (1998) met Kurt Russell kunnen zijn?

payrits wrote:

Ik zoek een filmtitel van een film waar ik helaas niet meer veel over weet. dus ik hoop dat ik hem bij deze met de volgende info kan vinden : het gaat over de oorlog in Vietnam (volgens mij) en het gaat over een groep soldaten die een bepaalde plek moeten verdedigen totdat ze worden opgehaald door helikopters op een klein stukje land omgeven door bos.

Klinkt mij in de oren als Go Tell The Spartans (1978) met o.a. Burt Lancaster.

Gish

• 1445 messages
  • 6902 votes

Ik zoek de filmtitel van een zwart wit film die zich grotendeels afspeelt in een bioscoop, en waar het publiek een western aan het bekijken zijn, maar daarna ook geconfronteerd worden met de gevolgen van dat verhaal. Een cowboy schiet richting de camera en iemand in het publiek wordt geraakt. Surrealistisch verhaal, oude film ook. Weinig extra info ook. Wie?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Gish wrote:

Ik zoek de filmtitel van een zwart wit film die zich grotendeels afspeelt in een bioscoop, en waar het publiek een western aan het bekijken zijn, maar daarna ook geconfronteerd worden met de gevolgen van dat verhaal. Een cowboy schiet richting de camera en iemand in het publiek wordt geraakt. Surrealistisch verhaal, oude film ook. Weinig extra info ook. Wie?

The Purple Rose of Cairo (Film, 1985) speelt ook met dit principe van acteurs die uit het scherm tot leven komen in de bioscoopzaal en zich tot het publiek richten, maar verder weet ik niet of deze scène ook in deze film voorkomt.

Sol1

• 581 messages
  • 261 votes

Gish, denk om je spoilers. Jij zoekt ongetwijfeld deze: Circuito Chiuso (Film, 1978) - MovieMeter.nl

Sol1

• 581 messages
  • 261 votes

kappeuter wrote:

The Purple Rose of Cairo (Film, 1985) speelt ook met dit principe van acteurs die uit het scherm tot leven komen in de bioscoopzaal en zich tot het publiek richten, maar verder weet ik niet of deze scène ook in deze film voorkomt.

En dat is ook een mooie film!

Gish

• 1445 messages
  • 6902 votes

Sol1 wrote:
Gish, denk om je spoilers. Jij zoekt ongetwijfeld deze: Circuito Chiuso (Film, 1978) - MovieMeter.nl
Ja, helemaal top. Dat is hem. Waarschijnlijk heb ik hem ook gezien op televisie. Maar chapeau dat je deze nog kent met mijn summiere informatie. En Purple Rosé of Caïro ken ik uiteraard ook.

Gish

• 1445 messages
  • 6902 votes

kappeuter wrote:

(quote)

Jazeker, en geen gekke hint, maar Sol1 weet de werkelijke titel. Zie boven. Tnx voor het meedenken.

Mr. Rock

• 195 messages
  • 475 votes

Oké, ik ben benieuwd of iemand mij kan helpen want mijn herinneringen zijn vaag:

Heb ooit een film gezien, in mijn herinnering een soort misdaad/comedy, over een man die wordt ontvoerd door twee vrij klunzige criminelen. Bijna de hele film zijn ze vooral onderweg met de auto en maken daar van alles mee, waardoor er een bepaald soort band tussen criminelen en slachtoffer ontstaat. De ontvoerde krijgt op een gegeven moment bijvoorbeeld ook de kans om te ontsnappen, maar doet dat niet, hij zit dan ergens op de grond een beetje voor zich uit te staren. Verder herinner ik me nog iets van het begin van de film: een paar jongens hebben een klusje opgeknapt voor (diezelfde?) criminelen en denken een koffer met geld te krijgen, maar als ze die openen explodeert hij.

Wie kan mij op basis van deze flarden info aan een titel helpen?

Flavio

• 4893 messages
  • 5224 votes

Mr. Rock wrote:

Oké, ik ben benieuwd of iemand mij kan helpen want mijn herinneringen zijn vaag:

Heb ooit een film gezien, in mijn herinnering een soort misdaad/comedy, over een man die wordt ontvoerd door twee vrij klunzige criminelen. Bijna de hele film zijn ze vooral onderweg met de auto en maken daar van alles mee, waardoor er een bepaald soort band tussen criminelen en slachtoffer ontstaat. De ontvoerde krijgt op een gegeven moment bijvoorbeeld ook de kans om te ontsnappen, maar doet dat niet, hij zit dan ergens op de grond een beetje voor zich uit te staren. Verder herinner ik me nog iets van het begin van de film: een paar jongens hebben een klusje opgeknapt voor (diezelfde?) criminelen en denken een koffer met geld te krijgen, maar als ze die openen explodeert hij.

Wie kan mij op basis van deze flarden info aan een titel helpen?

Toevallig laatst gezien, dat is The Hit (1984)

Mr. Rock

• 195 messages
  • 475 votes

Flavio wrote:

(quote)

Toevallig laatst gezien, dat is The Hit (1984)

Kijk, dat is nog eens snel, dank!

Flieber

• 116 messages
  • 829 votes

wizkristof wrote:

Moet hierbij denken aan eentje uit de Predator reeks, wellicht avp Alien vs Predator maar die is uit 2004

Taken

• 69 messages
  • 176 votes

Bij het zien van de trailer van de nieuwe Netflix serie The Wacher bedacht ik me dat dit plot me wel heel bekend voor komt er moet een film zijn van of dit zelfde verhaal of iets dat er op lijkt, iemand?

Bubblez

• 2056 messages
  • 2497 votes

Taken wrote:

Bij het zien van de trailer van de nieuwe Netflix serie The Wacher bedacht ik me dat dit plot me wel heel bekend voor komt er moet een film zijn van of dit zelfde verhaal of iets dat er op lijkt, iemand?

Misschien The Gift (2015)

Taken

• 69 messages
  • 176 votes

Bubblez wrote:

(quote)

Misschien The Gift (2015)

Volgens mij is dat de film ik had steeds een hal bij de voordeur in gedachten en die is zelfs in de trailer dus zal wel vaker voorkomen in de film, bedankt.

frans123

• 4459 messages
  • 1184 votes

Wat ik zo lees kan je de film wel overslaan...

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ik zie eigenlijk geen overeenkomsten met The Gift hoor, al ben ik nog niet helemaal klaar met The Watcher.

Taken wrote:

Ik moest zelf aan I See You (2019) denken.

Taken

• 69 messages
  • 176 votes

Taken wrote:

kappeuter wrote:

Ik zie eigenlijk geen overeenkomsten met The Gift hoor, al ben ik nog niet helemaal klaar met The Watcher.

Ik moest zelf aan I See You (2019) denken.

Deze film heb ik dan niet gezien maar krijgt wel goede recensies.

Ik denk dat het toch wel zeker The Gift is.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Taken wrote:

Deze film heb ik dan niet gezien maar krijgt wel goede recensies.

Ik denk dat het toch wel zeker The Gift is.

The Gift gaat over een man die zich zichtbaar in het leven indringt van een gezin. Geen spookhuis film met onzichtbare of onbekende stalker.

Taken

• 69 messages
  • 176 votes

kappeuter wrote:

(quote)

The Gift gaat over een man die zich zichtbaar in het leven indringt van een gezin. Geen spookhuis film met onzichtbare of onbekende stalker.

Nee maar het versturen van die anonieme briefjes en dan die hal er bij komt wel aardig overeen en dit is een film die ik gezien heb, het kan alsnog een andere film zijn hoor, ik had meer zoiets als The Wacher in gedachten

Taken

• 69 messages
  • 176 votes

Ik weet het al, ik heb ooit weleens een Engelstalige Youtube video gezien van The most ......... en daar kwam dit in verhaal ook in voor.

Hallo allemaal,

Onlangs zag ik op de BBC The Awakening (2011); prima film over de doortastende Florence Cathcart (Rebecca Hall) die bovennatuurlijke goings-on op een kostschool onderzoekt.

Dit deed me denken aan een film waarin eveneens een sceptische onderzoeker bedrieglijke mediums en nep-seances ontmaskert. In een scène slaat deze persoon het zgn. 'medium' op de rug, waarna er een soort van fluitje uit zijn/haar mond vliegt waarmee deze de stem vervormde. Iemand een idee welke film dit geweest kan zijn? Het is iig NIET The Others of Seance on a Wet Afternoon. En Hereditary, Ouija, Seance, The Conjuring en Annabelle zijn het ook allemaal niet.

Ik twijfel of ik het misschien in een aflevering van de Sherlock Holmes-series met Jeremy Brett gezien heb, of misschien in Photographing Fairies (1997), Black Rainbow (1989) of Regeneration (1997). Anyhoo, ik hoop dat iemand dit raadsel op kan lossen want ik loop al dagenlang te dubben Alvast bedankt!

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

dit zegt me wel wat, ik meen in een amityville.. iets.. een scene over een fake seance te hebben gezien. maar ik weet het niet meer. Point of View

Dank voor je reactie, mikey Hoewel ik betwijfel of het een film uit de Amityville-franchise was. In mijn herinnering was het een Amerikaanse of Britse productie, periode 1980-2000 (dus in dat opzicht zou het kunnen), maar de toon van de film was subtieler (en daardoor overtuigender en angstaanjagender) dan in de Amityville-films gebruikelijk is. Vaak gaan die films ook, meer of minder, over demonische activiteit à la The Exorcist (1973). De film die ik me herinner ging over de verandering van scepsis tov spiritisme en het bovennatuurlijke, naar een uiteindelijke acceptatie hiervan.

Maar goed, zelf vind ik het altijd irritant als mensen wel weten welke film het niet is, maar niet weten welke film het wel is - en nu behoor ik zelf ook tot die groep Maar nogmaals dank voor je input. Ik kinkrab nog even door

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.