- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel #2
Ik zoek... een filmtitel #2
morvan
-
- 265 messages
- 0 votes
Hey mikey,
Bedankt voor de hint, was "40 days and 40 nights".
See you
Elementofone
-
- 230 messages
- 2265 votes
Ik zoek een film die ik vermoedelijk eind jaren negentig of begin jaren '00 heb gezien. Het maakte toen op mij al een oude indruk, dus ik vermoed dat het uit de jaren tachtig komt.
Het was een nogal saai, psychologisch drama of thriller die te herkennen moet zijn aan het einde: een man heeft iets slechts gedaan en het is duidelijk dat hij daarvoor een dure prijs moet betalen. Het flatgebouw waar hij (werkt, dacht ik) zit, staat in de slotscène in brand. Het lijkt erop alsof de man daar een verschrikkelijke dood zal sterven, maar hij weet het gebouw te ontvluchten. Eenmaal buiten loopt hij achterstevoren, naar het brandende flatgebouw kijkend, over de stoep. Hij rekent niet op het afstapje, valt achterover, en wordt doodgereden door een bus. Dat is het einde.
Als ik het mij goed herinner, en dat zou het zieke aan deze film zijn geweest, is het een christelijke propagandafilm.
Kent iemand deze titel?
payrits
-
- 38 messages
- 4 votes
dat is hem niet , heb hem inmiddels al gevonden het was : Motor home Massacre.
In iedergeval bedankt!
M1kee
-
- 64 messages
- 348 votes
Ik zoek een film waarbij iemand aan een helicopter hangt, dan schuift de deur dicht en worden zn vingers er af gehakt
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
dat is hem niet , heb hem inmiddels al gevonden het was : Motor home Massacre.
In iedergeval bedankt!
WalterB
-
- 77 messages
- 138 votes
Ik zoek een film die ik al een aantal jaren geleden heb gezien maar de titel ben ik vergeten.
Film gaat over een vrouw (ong. 40-50) die in een flat woont vlakbij de ringweg Antwerpen (? – kan ook andere Belgische stad zijn). Kan me herrineren dat het ze een beetje depressief was.
payrits
-
- 38 messages
- 4 votes
lindabosma
-
- 2 messages
- 0 votes
Ik zoek een film die ik jaren en jaren geleden een keer gezien heb.
Gaat over een man (afro-amerikaans) die samen met zijn zoon onderweg is. De man parkeert ergens en zoon blijft in de auto zitten. Vervolgens wordt de auto gestolen incl zoontje. Man rent nog achter de auto aan maar ze ontkomen. De rest van de film is de man bezig zijn zoon te vinden en te bevrijden. Weet iemand welke film dit is?
domingotol
-
- 12 messages
- 65 votes
In Film > Overige films > hoe heet deze film???:
Ik heb een tijdje terug een film gezien, die ik trouwens doodsaai vond, en volgens mij ook een van de saaiste films ooit gemaakt.
maar daar en tegen ben ik de titel vergeten, en zit ik er steeds aan te denken hoe die film nou ook alweer heet,
Het is een beetje lastig als je niet weet wie er in speelt of wie de regisseur is, maar het valt te proberen.
De cover is jaren 60 / 70 stijl met rondjes en kleuren, daarin staat een negeroide man met een koffer.
Die man is de hoofdrolspeler en geeft de hele film door steeds een luciferdoosje door aan iemand anders. de hele film wordt er ook zelden gepraat. gaaaap!!!
ben benieuwd of iemand het weet
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
De cover is jaren 60 / 70 stijl met rondjes en kleuren, daarin staat een negeroide man met een koffer.
Die man is de hoofdrolspeler en geeft de hele film door steeds een luciferdoosje door aan iemand anders.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Ik zoek een film met daarin een scene waarbij twee mannen, volgens mij agenten, naar de BurgerKing (of iets dergelijks) gaan. Wanneer ze besteld hebben denken ze dat het personeel in hun hamburger gespuugd heeft. Hierdoor worden ze zo kwaad dat ze heel die toko op zijn kop zetten. De verkoper wordt volgepropt met patat en dat soort gekheid. Uiteraard was het een komedie.
lindabosma
-
- 2 messages
- 0 votes
Yes!! Dat is m inderdaad
dank je!
Bubblez
-
- 2056 messages
- 2496 votes
Ik zoek een film met daarin een scene waarbij twee mannen, volgens mij agenten, naar de BurgerKing (of iets dergelijks) gaan. Wanneer ze besteld hebben denken ze dat het personeel in hun hamburger gespuugd heeft. Hierdoor worden ze zo kwaad dat ze heel die toko op zijn kop zetten. De verkoper wordt volgepropt met patat en dat soort gekheid. Uiteraard was het een komedie.
Super Troopers (2001)
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Thanks! Aan de trailer te zien is dat hem inderdaad. Te flauw voor woorden maar kan me heugen me destijds kapot te hebben gelachen 
Elementofone
-
- 230 messages
- 2265 votes
Niemand?
Ik zoek een film die ik vermoedelijk eind jaren negentig of begin jaren '00 heb gezien. Het maakte toen op mij al een oude indruk, dus ik vermoed dat het uit de jaren tachtig komt.
Het was een nogal saai, psychologisch drama of thriller die te herkennen moet zijn aan het einde: een man heeft iets slechts gedaan en het is duidelijk dat hij daarvoor een dure prijs moet betalen. Het flatgebouw waar hij (werkt, dacht ik) zit, staat in de slotscène in brand. Het lijkt erop alsof de man daar een verschrikkelijke dood zal sterven, maar hij weet het gebouw te ontvluchten. Eenmaal buiten loopt hij achterstevoren, naar het brandende flatgebouw kijkend, over de stoep. Hij rekent niet op het afstapje, valt achterover, en wordt doodgereden door een bus. Dat is het einde.
Als ik het mij goed herinner, en dat zou het zieke aan deze film zijn geweest, is het een christelijke propagandafilm.
Kent iemand deze titel?
Bubblez
-
- 2056 messages
- 2496 votes
Niemand?
Zit 'ie hier niet bij? Na vijf minuten vond ik het wel welletjes...
Nurcanique
-
- 1 messages
- 0 votes
Ik zoek een film die ik heel lang geleden heb gezien. Het ging over een Engelse of Amerikaanse man die in China was en verliefd werd op een Chinees meisje. Ik weet er verder niets meer van, wel dat er verdrietige stukjes inzaten.
Wie weet welke film dit kan zijn??
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ik zoek een film die ik heel lang geleden heb gezien. Het ging over een Engelse of Amerikaanse man die in China was en verliefd werd op een Chinees meisje. Ik weet er verder niets meer van, wel dat er verdrietige stukjes inzaten.
Wie weet welke film dit kan zijn??
Wat is heel lang geleden?..... Deze? The World of Suzie Wong (1960)
Bubblez
-
- 2056 messages
- 2496 votes
@Nurcanique: Ik dacht aan The Chinese Box of M. Butterfly, beiden met Jeremy Irons in de hoofdrol.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Van heel vroeger: Love Is a Many-Splendored Thing (1955)
Of was het toch Japan: Sayonara (1957)
payrits
-
- 38 messages
- 4 votes
Ik zoek een filmtitel van een film waar ik helaas niet meer veel over weet. dus ik hoop dat ik hem bij deze met de volgende info kan vinden : het gaat over de oorlog in Vietnam (volgens mij) en het gaat over een groep soldaten die een bepaalde plek moeten verdedigen totdat ze worden opgehaald door helikopters op een klein stukje land omgeven door bos.
Kisje
-
- 970 messages
- 1190 votes
Ik zoek een filmtitel van een film waar ik helaas niet meer veel over weet. dus ik hoop dat ik hem bij deze met de volgende info kan vinden : het gaat over de oorlog in Vietnam (volgens mij) en het gaat over een groep soldaten die een bepaalde plek moeten verdedigen totdat ze worden opgehaald door helikopters op een klein stukje land omgeven door bos.
Platoon??
payrits
-
- 38 messages
- 4 votes
Platoon ????
payrits
-
- 38 messages
- 4 votes
Poisonivy75
-
- 4 messages
- 0 votes
Hallo,
Ik ben op zoek naar een film van vroeger:
- Volgens mij een Scandinavische film. Deens, Noors?
- Het gaat over 2 bendes? Die een fort hebben gebouwd in de sneeuw.
- Ze vechten om dit fort. Wie er in zit heeft het fort gewonnen.
- Ze gooien met sneeuwballen naar elkaar buiten het fort achter een heuvel?
- Een meisje van de ene bende en een jongen van de andere bende worden verliefd?
- Volgens mij stort het fort ook nog in met een van de jongere erin.
- Iedereen helpt dan zoeken naar de gene onder het fort?
- Is een film uit eind 1980 tot na 1990.
Wie weet welke film ik bedoel?
Was geloof ik op NL3 te zien vroeger bij villa achterwerk?
m.v.g.
Ajor
-
- 10 messages
- 0 votes
Gokje, Apocalypse Now (1979)?