• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.925 votes
Profile

Ik zoek... een filmtitel #2

Sliek

• 3 messages
  • 31 votes

In Film > Algemeen > Welke film is dit?:

Misschien kunnen jullie mij helpen. Ik heb ooit een film gezien over een moordenaar die een aantal mensen 's nachts terroriseert in een soort glazen afgesloten bushokje. Uiteindelijk loopt dat hok ook vol met water. De moordenaar heeft een jas met een bontkraag. Zou graag nog eens willen kijken maar weet de titel niet meer . Iemand?

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

Sliek wrote:

Misschien kunnen jullie mij helpen. Ik heb ooit een film gezien over een moordenaar die een aantal mensen 's nachts terroriseert in een soort glazen afgesloten bushokje. Uiteindelijk loopt dat hok ook vol met water. De moordenaar heeft een jas met een bontkraag.

Doet me denken aan ATM (2012).

Sliek

• 3 messages
  • 31 votes

Yay dat is 'm! Super dank je wel! Niet zulke goede beoordelingen zie ik maar ik kan mij herinneren dat ik 'm spannend vond

Samen met mijn puber kijken vanavond

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

In Film > Algemeen > Ik zoek de titel van een film:

Vroeger als kind keek ik naar deze oude film. Het ging over een familie die elkaar kwijt raakte in een bos/grot. De ouders werden door een monster in de grot opgesloten in een kooitje. De kinderen werden verzorgert door pratende beren in het bos. En de beren hielpen de als bevrijden uit het kooitje
Klinkt als The Ewok Adventure (1984)

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

narva77 wrote:

Film 5:

Het betreft een film die ik rond 1991 op TV heb gezien, als 13- of 14-jarig jongetje. Volgens mij was het een film uit het voormalige Tsjechoslowakije, maar het kan ook een Poolse film zijn geweest. Of een film uit Tsjechië, maar dat geloof ik niet, want in 1991 bestond Tsjechie nog niet als onafhankelijke staat.

Het is vermoedelijk een Jeugdfilm of een Familiefilm, over twee goede vriendjes. Één van de twee is vrij dik, maar dat maakt de andere niks uit. Dan komen er andere leeftijdsgenootjes in het bos waar ze rondhangen, en die gaan het dikke jongetje treiteren en pesten. Onder invloed van die anderen keert ook zijn beste vriendje zich tegen het dikke jongetje. Na enige tijd krijgt het vriendje spijt, en uiteindelijk maken ze het weer goed en worden weer vrienden!

Het is waarschijnlijk een verhaal met een gigantische moraal die je niet kunt missen. Maar als 13-jarig jongetje was ik wel diep ontroerd…

Volgens mij heeft het tien jaar geduurd, maar ik heb hem gevonden. Het is geen film, maar een miniserie: Första kärleken (TV Mini Series 1992) - IMDb

In ieder geval wordt hier een jongetje aan een boom gebonden (en veel later vol muggenbulten weer losgelaten...).

narva77 (crew films)

• 12723 messages
  • 6540 votes

Baggerman wrote:

(quote)

Volgens mij heeft het tien jaar geduurd, maar ik heb hem gevonden. Het is geen film, maar een miniserie: Första kärleken (TV Mini Series 1992) - IMDb

In ieder geval wordt hier een jongetje aan een boom gebonden (en veel later vol muggenbulten weer losgelaten...).

Thanks! Echter in mijn herinnering was het echt een Tsjechische of Tsjecho-Slowaakse jeugdfilm, vrij zeker geen mini-serie of tv-serie. Heb als kind nog een poos een stukje uit de tv-gids gehad met de titel en het plot. Helaas heb ik dat weggegooid.

Kan het misschien deze film zijn, die komt me ook nl. bekend voor;

Kam Doskáce Ranní Ptáce (1987)

Daar heb jij ook op gestemd. Zit daar niet een scène in dat hij en zijn dikkere vriendje in het bos worden lastiggevallen door leeftijdgenoten, en dat hij zich dan tegen zijn dikke vriendje keert?

NB: ik heb op YouTube afleveringen gekeken van “Första Kärleken”, en in aflevering vijf komt idd een gelijksoortige scène voor. Echter betreft het hier niet een dik jongetje en zijn vriendje. De scène komt ook totaal niet overeen met mijn herinnering van die jeugdfilm. Ziet er verder wel als een aardige serie uit!

In ieder geval erg bedankt voor het meedenken en dat je mijn hulpvraag nooit vergeten bent!

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

Die is het zeker niet. Is wel een aantal maal op tv geweest, vandaar dat ik hem ooit heb gezien.

In Long Live the Republic! van Karel Kachyna zit ook een scene waarin een dikkig jongetje aan een boom wordt vastgebonden Ať žije republika. Deze film is veel ouder. Wel een prachtige film overigens.

Ik zoek nog verder.

narva77 (crew films)

• 12723 messages
  • 6540 votes

Baggerman wrote:

(quote)

Die is het zeker niet. Is wel een aantal maal op tv geweest, vandaar dat ik hem ooit heb gezien.

In Long Live the Republic! van Karel Kachyna zit ook een scene waarin een dikkig jongetje aan een boom wordt vastgebonden Ať žije republika. Deze film is veel ouder. Wel een prachtige film overigens.

Ik zoek nog verder.

Nee, die is het helaas ook niet. Het was in mijn herinnering zeker geen oorlogsfilm die tijdens WO2 plaatsvond. Eerder een jeugdfilm van wat later (jaren 70 tot ca. 1990).

Wel een goede tip trouwens, bedankt! Ik zal voor de zekerheid die scène eens opzoeken, misschien dat ik wat herken.

Ik heb wel gelijk even een grotere poster geplaatst bij Kam Doskáce Ranní Ptáce (1987).

Wel erg cool dat je nog steeds meedenkt en meezoekt Nogmaals bedankt!

In Film > Algemeen > ik zoek een film:

Hoi, Ik kan niet op de naam komen, maar ben op zoek naar een film over een meisje en een man, het meisje komt bij de man thuis en bind hem vast en neemt wraak, dreigt heb te castreren enz. alles speelt bijna af in het huis van de man. ik hoop dat iemand mij aan de titel kan helpen.

Bedankt alvast

gr. Rob

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

hard candy

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

kappeuter heb gegoogled op: movie about a girl who castrates

en bingo

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

mikey

Dat is eerlijk. Wel bekende film verder.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

kappeuter wrote:

mikey

Dat is eerlijk. Wel bekende film verder.

ik kon er ook niet opkomen, wel eens gezien natuurlijk

KamikazeTme

• 35 messages
  • 805 votes

Ik dacht dat dit in de film ‘’To Live and Die in L.A.’’ zat, maar na hem te hebben herzien, bleek dit niet zo te zijn.

Het gaat om rechercheurs die een huis observeren van volgens mij een louche advocaat die een afspraak heeft met een crimineel, waarbij een deal wordt gemaakt. Deze advocaat is niet alleen in het huis, maar in gezelschap van volgens mij een homoseksuele latino en een afro-Amerikaan. De rechercheurs vallen het huis binnen omdat er iets loos is, maar wat er daarna gebeurt is mij niet meer duidelijk. Het speelt zich af in 70’s/80’s in California.

Ik weet het klinkt allemaal vaag, maar hopelijk kan iemand mij hiermee helpen. Alvast bedankt!

blijemama

• 27 messages
  • 0 votes

Ja dat is ie super dank jeIn Film > Algemeen > Weet titel niet meer:

Vraagje ik zoek een film

Ooit in het vertaald Nederlands gezien denk zelf dat het Frans is

2 meisjes tweeling. Gaat wisselen van ouder en nee niet die van de olsen twins.

Vader werkt in het theater bij moeder komt er een oma. Dat meisje moet dan koken en dat kan dat meisje niet. Ook iets met een Volkswagen oude busje staat me iets van mij.

Wie weet deze film

Flavio

• 4893 messages
  • 5224 votes

The Parent Trap?

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

KamikazeTme wrote:

Ik dacht dat dit in de film ‘’To Live and Die in L.A.’’ zat, maar na hem te hebben herzien, bleek dit niet zo te zijn.

Het gaat om rechercheurs die een huis observeren van volgens mij een louche advocaat die een afspraak heeft met een crimineel, waarbij een deal wordt gemaakt. Deze advocaat is niet alleen in het huis, maar in gezelschap van volgens mij een homoseksuele latino en een afro-Amerikaan. De rechercheurs vallen het huis binnen omdat er iets loos is, maar wat er daarna gebeurt is mij niet meer duidelijk. Het speelt zich af in 70’s/80’s in California.

Ik weet het klinkt allemaal vaag, maar hopelijk kan iemand mij hiermee helpen. Alvast bedankt!

zon scene zit in boogie nights... maar tja

KamikazeTme

• 35 messages
  • 805 votes

mikey wrote:

(quote)

zon scene zit in boogie nights... maar tja

Dat is hem ja, thanks! Dat ik dat niet onthouden heb.

linda130975

• 2 messages
  • 0 votes

In Film > Algemeen > Ik zoek, een waargebeurd verhaal.:

De film in kwestie is zo'n waargebeurd verhaal film die op tv is geweest, volgens mij jaren 90. Gaat over een vrouw die word vermoord door haar man, en uit eindelijk komt men er achter waar dat ze vermoord is doordat haar hele slaapkamer oplicht na het sproeien van luminol.... heb alleen geen idee meer hoe die film heet..... Wie ow wie kan helpen?

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

linda130975 wrote:

In Film > Algemeen > Ik zoek, een waargebeurd verhaal.:

De film in kwestie is zo'n waargebeurd verhaal film die op tv is geweest, volgens mij jaren 90. Gaat over een vrouw die word vermoord door haar man, en uit eindelijk komt men er achter waar dat ze vermoord is doordat haar hele slaapkamer oplicht na het sproeien van luminol.... heb alleen geen idee meer hoe die film heet..... Wie ow wie kan helpen?

in a childs name 1991

scene hierboven te zien.

linda130975

• 2 messages
  • 0 votes

Dat is hem!

Jullie zijn echt waanzinnig helemaal top, thanksss!

Dissit83

• 1 messages
  • 0 votes

In Film > Algemeen > Kan films nergens vinden.:

Hallo allemaal... dit betreft een film reeks uit de jaren 70 en 80. De engelse benaming is lemon popsicle maar de films zijn meest bekend geworden onder de naam eis am stiel (Duits). Ik wil graag de engelse versie kopen of downloaden maar kan deze niet vinden. Iemand enig idee waar dit te krijgen is? Gaat om deel 1 t/m 8.

ZAP!

• 5448 messages
  • 3621 votes

Dissit83 wrote:

...Gaat om deel 1 t/m 8.

Ik kom alleen deze tegen: Lemon Popsicle DVD Box Set The Complete Ultimate Collection 1 - 7 | eBay.

Hier op Amazon: klik.

Moet je zelf even kijken naar specificaties e.d., daar weet ik het fijne niet van.

Friday the 13 th

• 2558 messages
  • 2023 votes

In Gebruikers > Toplijsten en favorieten > Zoek een film:

Zoek een Chinese actiefilm van jaren 80. De openingscene is een chinese tuin waar een hele familie inclusief kinderen vermoord worden....een baby kan nog net in de struiken verstopt worden....en die baby komt later wraak nemen?

Vaag, maar dat is wat ik mij herinner, alsook een oudere vrouw die vecht met een zwaard en achter een paravan toch nog neergestoken wordt.

Bubblez

• 2056 messages
  • 2497 votes

Friday the 13 th wrote:

In Gebruikers > Toplijsten en favorieten > Zoek een film:

Zoek een Chinese actiefilm van jaren 80.

Revenge of the Ninja (1983)

Friday the 13 th

• 2558 messages
  • 2023 votes

Thanks dat is hem!

Mitakcor

• 37 messages
  • 763 votes

Iemand in mijn buurt zoekt een filmtitel: 'Ergens begin jaren '90 een oude film gezien op VHS. Het begint erg traag met mensen die regelmatig naar een beek/water gaan om daar stenen te rapen. Onder die stenen zouden ze een draak vinden.'

Hij heeft de film nooit afgekeken.

Bubblez

• 2056 messages
  • 2497 votes

Mitakcor wrote:

Onder die stenen zouden ze een draak vinden.

Dat is wat weinig informatie. De enige echte drakenfilm van begin jaren negentig is Dragonworld (1994)

xpandaa

• 10 messages
  • 4 votes

Hii allemaal,

Ik ben op zoek naar een film waar ik als kind ‘perongelijk’ een deel van gezien heb! Dit heeft nogal een trauma achtergelaten.

Aangezien ik merk dat ik hier af en toe wel last van heb ben ik benieuwd of ik er misschien overheen zou kunnen komen door die film nu ik volwassen ben opnieuw te kijken.

Alleen heb ik geen idee om welke film dit gaat! Het is een flinke tijd geleden, ik zal ergens tussen de 6 en 10 geweest zijn dus dat was tussen 2007 en 2011. Die film kan natuurlijk ook ouder zijn dan dat.

Ik kan mij die specifieke scene die mij dus een trauma heeft bezorgd nog wel redelijk herinneren.

Het speelde zich af in een gymzaal waar een groep leerlingen (huilend) op een rijtje op krukjes of iets stonden. Boven ieder krukje hing een strop.

Ze werden één voor één door de gymleraar (of iemand die zich voordeed als gymleraar) gedwongen om zichzelf op te hangen.

Het is weinig informatie aangezien het specifiek deze gebeurtenis is die ik mij kan herinneren, maar misschien dat iemand op wonderbaarlijke wijze mij toch kan helpen en weet welke film dit zou kunnen zijn!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.