- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel #2
Ik zoek... een filmtitel #2
Rodger
-
- 1805 messages
- 1768 votes
Hallo ,
ik heb dit al een tijdje terug gevraagd ,maar daar is toen geen reactie op gekomen dus probeer het nog een keer .
Ik zoek een film ,het is een komedie over een stel vriendinnen die dronken of stoned zijn en dan op een slapend kind een snorretje op zijn gezicht tekenen ,het is niet veel info maar hopelijk herkent iemand het
Babysitting (Film, 2014) - MovieMeter.nl
Kan het zijn dat het deze Franse komedie is, daar wordt tijdens het illegaal feestje een snorretje getekend op de kleine waar ze op moeten babysitten.
Trouwens een kei leuke komedie deel 1 & 2 maar dat terzijde.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Een Engelse film. Een fanfare orkest met een hoop oudjes die allen min of meer soleren en het niet om aan te horen is. Als een jonge dirigent het overneemt accepteert de band hem niet en gaan uit 'protest' heel strak en staccato spelen, waardoor ze enorm goed worden. Ze spelen in een concour tot aan de finale waarin ze uiteindelijk besluiten de dirigent te accepteren en beginnen ze weer allemaal uit de maat en vals te spelen.
Het is NIET Brassed Off, maar soortgelijke sfeer.
The Shillingbury Blowers (1980) met de legendarische Trevor Howard.
Sem100
-
- 29 messages
- 0 votes
Babysitting (Film, 2014) - MovieMeter.nl
Kan het zijn dat het deze Franse komedie is, daar wordt tijdens het illegaal feestje een snorretje getekend op de kleine waar ze op moeten babysitten.
Trouwens een kei leuke komedie deel 1 & 2 maar dat terzijde.
Nee ,helaas is dit niet de film die ik bedoel.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13384 votes
Het zal hem ook niet zijn, maar bij snorretje op kind moet ik toch hieraan denken:
narva77 (crew films)
-
- 12723 messages
- 6540 votes
beorolex
-
- 6 messages
- 0 votes
Ik ben nog op zoek naar een Amerikaanse film uit de jaren 80 waarvan ik slechts alleen enkele fragmenten heb gezien. De film is uitgebracht tussen 1984 en 1988.
Twee mannen zitten in een Porsche cabrio waarvan de bestuurder toegeeft dat het niet zijn wagen is, maar hij heeft de Porsche opgemerkt en is ingestapt. De sleutels zaten op het contact en hij is er zo mee kunnen wegrijden.
Omdat de autodief vermoedt dat de eigenaar hem achternazit, rijdt de dief naar een autokerkhof om de wagen daar achter te laten en te voet verder te vluchten. Enkele ogenblikken later vindt de rechtmatige eigenaar zijn Porsche terug, maar plots valt er een stapel autowrakken op zijn sportwagen. Hij roept nog "Oh, my Porsche!". Meer kan ik mij niet herinneren.
De film "No Man's Land" (1987) met Charlie Sheen en D.B. Sweeney is het zeker niet.
Bubblez
-
- 2056 messages
- 2497 votes
Ik ben nog op zoek naar een Amerikaanse film uit de jaren 80 waarvan ik slechts alleen enkele fragmenten heb gezien. De film is uitgebracht tussen 1984 en 1988.
Je zoekt Three for the Road (1987), ook met Charlie Sheen.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
(Here we go again)
Hoe heet ook alweer die film, ik meen met Brian Keith. Tv film?
Een oudere man die op jongens valt en ze daarna vermoord (waargebeurd). In 1 scène speelt hij een spelletje met handboeien met een jongen. De jongen trapt erin en dat betekent het einde.
Het is heel lastig om die kerel te grijpen, daar gaat de film eigenlijk over.
Bubblez
-
- 2056 messages
- 2497 votes
(Hoe heet ook alweer die film, ik meen met Brian Keith. Tv film?
To Catch a Killer (1992) met Brian Dennehy?
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Die is het inderdaad bedankt.
To Catch a Killer (Film, 1992) - MovieMeter.nl
Left4Dead
-
- 3240 messages
- 3691 votes
Zoek een Franse thriller, nog niet heel oud dat gaat om kinderhandel in een kinderopvang oid. Volgens mij ook met een nazi inslag maar dat weet ik niet zeker. Het is iig niet één van de twee delen van Les Rivières Pourpres.
Bubblez
-
- 2056 messages
- 2497 votes
Zoek een Franse thriller.
Left4Dead
-
- 3240 messages
- 3691 votes
Nee helaas. weet er weinig meer van, volgens mij wel dat de hoofdrolspelers een blanke en een donkere man (wel Frans) de zaak opnemen en in het begin daar strubbeling is omdat de een een donkere huidskleur heeft. Waarschijnlijk Libische voorouders.
Iig alvast thx voor het meedenken.
Dob222
-
- 2 messages
- 0 votes
Hallo,
Ik zoek een film/serie over een Amerikaans Ambassade of consulaat of ander gebouw dat wordt aangevallen en overgenomen. De mariniers die het moesten beschermen werden weggelokt wegens een beschieting in de stad en toen sloegen de aanvallers hun slag. Er waren nog maar een paar mariniers over, maar die konden de aanval niet voorkomen. Het leek een beetje op de film Argo.
Alvast bedankt.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13384 votes
Hallo,
Ik zoek een film/serie over een Amerikaans Ambassade of consulaat of ander gebouw dat wordt aangevallen en overgenomen. De mariniers die het moesten beschermen werden weggelokt wegens een beschieting in de stad en toen sloegen de aanvallers hun slag. Er waren nog maar een paar mariniers over, maar die konden de aanval niet voorkomen. Het leek een beetje op de film Argo.
Alvast bedankt.
Dob222
-
- 2 messages
- 0 votes
13 Hours (2016)
Daar dacht ik eerst ook aan, maar blijkt hem toch niet te zijn. Inmiddels ben ik erachter dat ik zocht naar seizoen 4 van de serie Homeland. Bedankt voor het meedenken!
Jod
-
- 4 messages
- 5 votes
Hoi,
Ik zoek de titel van een film. Volgens mij van vroeg in de jaren 80.
Het is een thriller (of misschien wel thriller / horror), waarbij je een aan het begin een meisje ziet die voor een meer staat.
Ze heeft een rood of geel regenjasje aan met capouchon, je ziet haar alleen van achteren. Ik weet het niet meer zeker, maar ze verdrinkt in het meer of zoiets?
Ik weet er bijna niets meer van, maar het was in die tijd een film met veel impact.
Iemand die het weet?
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Wellicht heb ik deze al eerder gevraagd en weer vergeten, maar ik kreeg een flits van een film voor me waarvan ik niet meer weet welke dat was.
De Amerikaanse film gaat over iets van staken/stakingen of het sluiten van een grote fabriek en alle gevolgen voor de gemeenschap die daarvan afhankelijk is o.i.d.
De flits die ik voor me zag was dat op een gegeven de hoofdpersoon een prachtig mooi hert in de fabriek ziet lopen, zomaar in dit industriële landschap.
Zegt iemand dit wat? Alvast dank!
Jod
-
- 4 messages
- 5 votes
Dat is Don't Look Now Jod
Dank je wel Rose, dit is idd de film die ik bedoel. Aan het einde zie je geloof ik iemand in een zelfde rood regenjasje, maar als ze zich omdraait, blijkt het een oude vrouw te zijn.
Dank je wel!
Basto
-
- 11921 messages
- 7397 votes
Ik zoek de title van een film begin jaren 80 Soort Star Wars kloon waarbij via een lopende band mensen in aliens worden omgevormd en daardoor hun leger helpen groeien. Dacht zelf aan Strange invaders, maar die speelt zich niet af in de ruimte.
Iemand een idee> Ergens rond 1983-84
Bubblez
-
- 2056 messages
- 2497 votes
Ik zoek de title van een film begin jaren 80 Soort Star Wars kloon
Ik kom bij mij zoektocht uit op:
Krull (1983), Starship (1984) en Space Raiders (1983)
En anders mijn eerste ingeving: Enemy Mine (1985)!
Basto
-
- 11921 messages
- 7397 votes
Basto, je liket het bericht wel, maar zit de film die je zoekt erbij?
Misschien Starship. Vraag het voor iemand anders, maar moet het m nog voorleggen.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Franse film, ergens begin jaren 70 denk ik.
Stelletje werkloze hooizakken willen een bandje beginnen. Zijn blut en ongetalenteerd, maar regelen toch instrumenten, en ik geloof ook een meisje, en dan worden ze opgeroepen voor militaire dienst.
Zijn ze totaal ongeschikt voor, en de sergeant of zo wordt het bloed onder de nagels weggepest, of andersom.
Simpele, doch effectieve grappen.
Kent iemand die film?
Bubblez
-
- 2056 messages
- 2497 votes
Franse film, ergens begin jaren 70 denk ik.
Misschien Les Bidasses S'en Vont en Guerre (1974)?
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Haha, bedankt. Dat is niet de film die ik bedoel, maar lijkt er zoveel op dat ik even de regisseur heb nagezocht.
Hij maakte ook Les Bidasses en Folie.
Die is precies wat ik bedoelde.
Bubblez
-
- 2056 messages
- 2497 votes
Toch nog geholpen dus! 
beorolex
-
- 6 messages
- 0 votes
Ik zoek een Britse of Amerikaanse film uit (eind) de jaren 60 die ik ergens eind jaren negentig gezien heb op tv. Het verhaal lijkt erg op The Flight of the Phoenix (1965) en The Sands of Kalahari (1965). Een tiental individuen nemen het vliegtuig en storten ergens in Afrika neer in een onherbergzaam gebied door motorpech, geloof ik. Elkeen probeert op zijn manier te vluchten meestal op eigen houtje, maar de vluchters vergaat het niet goed. De ene komt om en de andere wordt opgepakt als vermoedelijke diamantendief. De andere passagiers die gebleven zijn, kunnen op de één of andere manier het vliegtuig herstellen, maar één verwilderde man blijft achter. Het is overigens de laatste die in het begin op het nippertje aan boord kwam. Het verhaal lijkt op het verhaal van de twee eerder vermelde films, maar is het waarschijnlijk niet.
Bubblez
-
- 2056 messages
- 2497 votes
Het verhaal lijkt erg op The Flight of the Phoenix (1965) en The Sands of Kalahari (1965).
Misschien Back from Eternity (1956)?
Overigens is er ook nog de remake van Flight of the Phoenix uit 2004.