• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.985 votes
Profile

Ik zoek... een filmtitel #2

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Filmkriebel

• 9958 messages
  • 4648 votes

Jawel het is deze !

Strafwel bedankt kappeuter

Ik zoek... een filmtitel #2 - Film: Algemeen - filmforum - moviemeter.nl

Hallo,

Ik ben Ramón en ik ben op zoek naar een titel van een film.

De film gaat over een 3 tal jongens die een meisje achtervolgen en haar en haar familie dan thuis overvallen.

Tegelijkertijd moet het zoontje van het gezin op zoek gaan naar een cdrom die in huis zou liggen.

Alvast mijn hartelijke dank.

Groeten en een fijn weekend

Ramón Wijnands

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Ik ben trouwens ook op zoek naar een titel van een vrij bekende film, maar ik herinner me de titel niet meer. Het gaat over een bende jongeren die komt vast te zitten in een put/grot. Eén van die tieners is hopeloos verliefd op een jongen die eveneens in de put zit. Plottwist van de film was iets van dat het meisje alle kans had om de dreigende verhongering te doen stoppen, maar dat gewoon niet wou. Op een bepaald moment gebeurt er ook een moord om een heimelijk blikje cola dat egoïstisch niet gedeeld werd.

Bedankt

Collins

• 7282 messages
  • 4306 votes

Fisico wrote:
Ik ben trouwens ook op zoek naar een titel van een vrij bekende film, maar ik herinner me de titel niet meer. Het gaat over een bende jongeren die komt vast te zitten in een put/grot. Eén van die tieners is hopeloos verliefd op een jongen die eveneens in de put zit. Plottwist van de film was iets van dat het meisje alle kans had om de dreigende verhongering te doen stoppen, maar dat gewoon niet wou. Op een bepaald moment gebeurt er ook een moord om een heimelijk blikje cola dat egoïstisch niet gedeeld werd.

Ik moet denken aan The Hole (2001)

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Ik ook, maar die zag ik ook echt in die tijd en het JM brein kan een blikje cola geen 20 jaar onthouden. Maar dikke kans dat dat hem is idd.

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Dat lijkt hem inderdaad te zijn! Bedankt!

Ritchie25

• 14 messages
  • 12 votes

Ik zoek een film van 2 mannen die werden ingevroren.

De ene is ziek en dacht tegen die tijd een transplantatie te kunnen hebben.

De anderen is een voortvluchtige crimineel.

Film zou ergens tussen 1990 en 1993 zijn uitgekomen.

Het is geen bekende topper film.

Een trucker rijd in op ene loods waar die vriezer staat met die twee in.

Die ontwaken dus ook veel te vroeg.

Ze werden ingevroren in de jaren 60 en ontwaken in de jaren 90'.

Die ene man zoekt nog zijn vriendin op die ondertussen heel oud is.

Het is niet forever young.

Van Bommel

• 37 messages
  • 2527 votes

Demolition Man

Bubblez

• 2056 messages
  • 2497 votes

Ritchie25 wrote:

Ik zoek een film van 2 mannen die werden ingevroren.

Je zoekt Late for Dinner (1991)!

Ritchie25

• 14 messages
  • 12 votes

Bedankt Bubblez,

Had het net ook gevonden.

Enorm bedankt het is late for dinner,

dank je wel

mcdaktari

• 7276 messages
  • 0 votes

In Film > Overige films > Zoek een film:

Hoi iedereen, ik weet niet of ik dit hier op de juiste plaats vraag maar ik ben op zoek naar een film. Het verhaal speelt zich af (ik dacht ergens in voormalig Joegoslavie) in de bossen, waar een man op de vlucht is voor militaire die ik dacht ook op hem schieten. Hij is alleen en gewond dacht ik en loopt door de besneeuwde velden en bossen. Hij komt op een gegeven moment bij een boerderij terecht waar hij hulp krijgt tot de militaire daar ook komen. Ik weet niet meer hoe het afloopt en ook niet precies uit welk jaar de film is. Maar minimaal 15 jaar zeker wel, dacht ik. Volgens mij speelt het ergens in een Balkan land of Russisch??? Het is een vage beschrijving maar ik ben hier op de site ooit geholpen aan een film die ik zocht door een vele vagere beschrijving. Dus ik heb hoop

Alvast bedankt

Hoi Mcdaktari,

Misschien bedoel je deze film??

Savior (1998)

Savior (Film, 1998) - MovieMeter.nl

mcdaktari

• 7276 messages
  • 0 votes

Chuck Norris wrote:

Hoi Mcdaktari,

Misschien bedoel je deze film??

Savior (1998)

Savior (Film, 1998) - MovieMeter.nl

Hoi Chuck Norris,

Nee helaas die is het niet. Volgens mij is de film die ik bedoel wel iets jonger. Ik heb de film destijds gezien, maar weet totaal niet meer welke acteurs of uit welk land. Maar ja dat krijg je als je heel veel films kijkt he. Maar toch bedankt. Ik hoop dat je nog een heldere ingeving krijgt

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

Bij mij komen Behind Enemy Lines (2001) en Essential Killing (2010) in me op. Misschien een van die (hoewel geen van twee volledig bij de beschrijving past)?

EdRaket2

• 19 messages
  • 103 votes

IK zoek de titel van een film die ik jarenlang geleden heb gezien.

Ik herinner me het als een film met een drukkende sfeer, misschien Duits?, met de volgende verhaallijn:

- een echtpaar met kind komen terug naar hun huis. Ze groeten de buren, die in de tuin staan en 2 jonge mannen op bezoek hebben. Ze worden voorgesteld en gaan verder naar huis. Wel vonden ze dat de buren zich raar gedroegen. Dan komt 1 van de mannen iets lenen, een ei of zo. Maar hij wil niet weg gaan. De sfeer wordt steeds beklemmender. Als ze heb eruit willen werken wordt het gezin vastgebonden. Alhoewel de mannen op zich zich als vredelievend voordoen, blijken ze wel de buren al vermoord te hebben. Ze dreigen ook het zoontje om te brengen. De film eindigt dat ze in een bootje wegvaren en dat dan de vrouw overboord wordt geduwd.

N.B. Als ik het zo opschrijf, lijkt het een raar verhaal. Maar dit was een film die ik nooit meer heb vergeten. Behalve de titel dan? Wie weet welke film dit was? Alvast bedankt!

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

EdRaket2 wrote:

IK zoek de titel van een film die ik jarenlang geleden heb gezien.

Ik herinner me het als een film met een drukkende sfeer, misschien Duits?, met de volgende verhaallijn:

- een echtpaar met kind komen terug naar hun huis. Ze groeten de buren, die in de tuin staan en 2 jonge mannen op bezoek hebben. Ze worden voorgesteld en gaan verder naar huis. Wel vonden ze dat de buren zich raar gedroegen. Dan komt 1 van de mannen iets lenen, een ei of zo. Maar hij wil niet weg gaan. De sfeer wordt steeds beklemmender. Als ze heb eruit willen werken wordt het gezin vastgebonden. Alhoewel de mannen op zich zich als vredelievend voordoen, blijken ze wel de buren al vermoord te hebben. Ze dreigen ook het zoontje om te brengen. De film eindigt dat ze in een bootje wegvaren en dat dan de vrouw overboord wordt geduwd.

N.B. Als ik het zo opschrijf, lijkt het een raar verhaal. Maar dit was een film die ik nooit meer heb vergeten. Behalve de titel dan? Wie weet welke film dit was? Alvast bedankt!

Funny Games (1997)

EdRaket2

• 19 messages
  • 103 votes

Ja...dat was hem..Funny Games - dank je wel, ik had hem zelf nooit meer gevonden.

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

EdRaket2 wrote:

Ja...dat was hem..Funny Games - dank je wel, ik had hem zelf nooit meer gevonden.

Ik moest zelf ook eventje denken hoe die film ook alweer heette en ik wist dat er een remake van is gemaakt in de vorm van "Funny Games (2007)" en dat daarin ook Naomi Watts in meespeelde. En toen ik haar ging opzoeken op IMDb, kwam ik weer op de naam van de titel.

Maar je had de film goed omschreven

Mabbej

• 3 messages
  • 0 votes

In Film > Overige films > Weet iemand welke film:

Hallo iedereen,

Via deze weg hoop ik om eindelijk de film terug te vinden.

In mijn jeugd heb ik deze 10tallen keren gezien bij mijn oma maar ik weet totaal geen titel meer en kan deze nergens vinden.

Ik denk dat deze uit de 90’s komt, amerikaans..

Er was een jonge (niet al te populaire) kerel die een oogje had op een meisje ( populair) op de highschool.. opweg van school naar huis werd hij tegen gehouden door vrienden of het lief van dat meisje ( ik denk op een speelplein) er werd ruzie gemaakt en gevochten.. de jongen kreeg een trap op het hoofd en ging niets vermoedend naar huis.. later op de dag werd duidelijk dat de trap niet zonder gevolgen was en had denkik een hersentrauma opgelopen. Daarna in de film volgt een revalidatie, in de rolstoel, opnieuw leren wandelen,krijgt hij contact mer het meisje en werden die jongeren gestraft. Hoofdpersonage droeg ook een pet denk ik en deed basket…

Ik hoop echt dat iemand weet over welke film dit gaat..

Alvast bedankt.

Grtjss

Hoi. Mijn vraag is een beetje off-topic. Ik ben niet op zoek naar een film, maar naar een tv-programma (hoogstwaarschijnlijk). Misschien was het een kinderprogramma. Misschien populair-wetenschappelijk. Ik weet niet meer precies.

Het had een grappige en onderhoudende rubriek met een jongen die, voor zover ik mij herinner, Noors sprak (het programma zelf was Nederlands) en in elke aflevering vertraagde beelden (slow motion) van verschillende processen toonde . Misschien weet iemand hier zijn titel?

Bij voorbaat dank.

jean1949

• 2 messages
  • 0 votes

In Film > Algemeen > Ik zoek een oude filmtitel:

Dag,

Ik heb jaren geleden een film gezien waarvan ik de titel niet meer weet. Het speelt in franstalig Zwitserland, Een producent van houten meubelen wil niet toegeven dat zijn zaak niet loopt en laat zijn arbeiders meubelen maken, die hij zogenaamd gaat afleveren, maar in werkelijkheid ergens op het land verbrand. Om aan geld te komen overvalt hij een klein bankkantoor. Bij die overvallen raakt hij in contact met een vrouwelijk bankbediende, die hij meeneemt na de overval. Ze krijgen een relatie en gaan samen verder overvallen plegen. Hoe het afloopt weet ik niet meer. Ik dacht dat de hoofdrol door G;erard Depardieu gespeeld werd, maar dat blijkt niet te kloppen. De film is franstalig.

Misschien kan iemand mij verder helpen ? Alvast bedankt, Jean

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

jean1949 wrote:

Ik heb jaren geleden een film gezien waarvan ik de titel niet meer weet.

Le Grand Soir (2012)?

Panta Rei

• 507 messages
  • 7 votes

@ skinny-tie: Dit is niet de juiste film. Ik weet ook niet de titel hiervan, maar ik heb de film eens gezien en ik weet zeker dat hij voor 1987 uitgebracht werd.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Panta Rei

• 507 messages
  • 7 votes

Nee Mikey, ik heb hem gevonden

En Gerard speelde wel de hoofdrol, jean 1949.

Pas si Méchant Que Ça (Film, 1974) - MovieMeter.nl

beorolex

• 6 messages
  • 0 votes

In Film > Algemeen > Ik zoek een filmtitel:

Ergens in 2018, 2019 of begin 2020 zag ik in de bioscoop een Franse (?) film waar een gehuwde man via internet contact zoekt (via een chatsessie) met een meisje. Uiteraard chat deze man in werkelijkheid met een jongeman uit een of ander Afrikaans land (Ghana, Nigeria, ...) die alleen belust is op zijn geld. En vraagt hem €1000 om eens naar zijn land (Frankrijk) te vliegen. De jongeman gebruikt een foto van meisje dat hij ergens op het internet gekopieerd heeft.

Die gehuwde man ziet heel toevallig een liftster in zijn streek en herkent haar van de chatsessie, maar wil haar niet meenemen (echtgenote zit bij hem in de auto). De man komt het meisje op het spoor, belt bij haar aan en begint haar te bepotelen (jongedame kent hem uiteraard niet). Zij kan hem afschudden en wegjagen. Uiteindelijk gaat die man naar Afrika en hij kan die jongeman vinden die hem geld heeft afgetroggeld en het komt tot een rechtszaak. Meer kan ik mij niet herinneren.

Weet u soms om welke titel het hier gaat? Ik geloof niet dat er bekende acteurs in meespelen. De film "Sakawa" is het volgens mij niet, maar is in elk geval erg gelijkaardig.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

beorolex

Het verhaal komt enigzins overeen met een verhaallijn in Seules les Bêtes (2019).

Ik noem 'm hier toch maar, wellicht zijn er meerdere films met dergelijke thematiek en bedoel jij toch een andere film.

jean1949

• 2 messages
  • 0 votes

Dank aan allen - en speciaal aan Pante Rei !. Toen ik de titel "Pas si méchant que ça" zag, herinnerde ik me hem weer !

Na dit onverwachte succes durf ik wel een tweede vraag aan:

Er is een franse film waarin Jezus terugkeert op aarde als zoon van een franse (ik meen Parijse) taxichauffeur. Ook dacht ik me te herinneren dat de taxi een Peugeot 403 is.

Het enige wat ik van de film nog weet is een scene waarin Jezus naast de taxi van Papa op de stoep staat en de woorden spreekt: "Je suis celui qui est" ("ik ben die er zijn zal" - de klassieke woorden van God aan Mozes uit Exodus 3:7-8, 13/14)

Op het moment dat Jezus/Taxichauffeurszoon deze woorden spreekt, komt pa naar buiten en voegt hem toe: "Ta gueule et monte derrière"(hou je kop en stap achterin).

Meer weet ik niet van de film. Iemand die hier wat mee kan ? Bij voorbaat dank !

Sem100

• 29 messages
  • 0 votes

Hallo ,

ik heb dit al een tijdje terug gevraagd ,maar daar is toen geen reactie op gekomen dus probeer het nog een keer .

Ik zoek een film ,het is een komedie over een stel vriendinnen die dronken of stoned zijn en dan op een slapend kind een snorretje op zijn gezicht tekenen ,het is niet veel info maar hopelijk herkent iemand het

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.