• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.066 actors
  • 9.372.301 votes
Profile

Ik zoek... een filmtitel #2

Chadd Game

• 3 messages
  • 0 votes

Nee het is geen time-travel. Er trekt een periodieke "beving" over de aarde, waarbij iedereen die op dat precieze moment doodgaat (zelfmoord, carcrash e.d.) blijft leven en de rest van de mensheid wordt weggevaagd. Blijkt uiteindelijk een vanuit een bunker geregisseerde proefneming te zijn.

Bubblez

• 2057 messages
  • 2498 votes

Chadd Game wrote:

Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een (waarschijnlijk jaren 80) film. Deze film begint als de Omega Man en eindigt met een shot van de laatste mens op aarde, die in de verte staart terwijl aan de horizon de planeet Jupiter onder gaat. Iemand enig idee? MVG - Chadd

The Quiet Earth (1985)

Chadd Game

• 3 messages
  • 0 votes

Geweldig Bubblez. Dit is inderdaad de film die ik zocht. Ik hoop dat ik de film nog net zoveel waardeer als de eerste keer dat ik deze zag. En natuurlijk dat er niet in geknipt is (Event Horizon) of dat de film inmiddels te gedateerd is (bijvoorbeeld Soylent Green).

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2631 votes

This is gonna be a long shot, maar ik ga het toch proberen. Ik heb een tijdje terug een soort van docu op internet gezien over een techno-dj. In deze docu werd voornamelijk een dj gevolgd van gig naar gig. Hij kwam meen ik uit oost-europa (Polen, Tjechie zoiets, weet het niet meer zeker) en reisde veel met de trein naar optredens. Ook draaide hij eigenlijk alleen maar met vinyl, en had dus altijd een koffertje met platen bij zich. Zo af en toe was er een scene dat hij in een donkere kamer platen zat uit te zoeken, en hij draaide techno.

Het is dus een soort docu, geen speelfilm, en hij was gewoon op internet te bekijken. Hij zal waarschijnlijk ook niet op MM staan, maar je weet maar nooit. Mocht dit bij iemand een belletje rinkelen hoor ik het graag .

matthieu1204

• 49 messages
  • 11 votes

Ik zoek een film.

Een man gaat ergens een kelder in en overhandigt een andere man een envelop. In de envelop zit een foto van de man die de envelop bracht en een briefje waarop staat vermoord deze man.

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

matthieu1204 wrote:

Ik zoek een film.

Een man gaat ergens een kelder in en overhandigt een andere man een envelop. In de envelop zit een foto van de man die de envelop bracht en een briefje waarop staat vermoord deze man.

Road to Perdition (2002) ?

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

sparkie wrote:

Hoi

zoek nog een jaren 90 film, waarin mannen elkaar treffen middenin het bos.

Ze kenden elkaar van vroeger op school en waren vroeger geen lieverdjes.

De een is (als ik het me goed herrinner) advocaat, de ander politieman.

Maar ze zijn volgens mij samen daar met vier of vijf man.

Ook staat er een huisje daar in het bos waar ze naar binnengaan

Meer kan ik me niet meer herinner.

Het was volg3ens mij meer een thriller.

Geen jaren 90, maar mischien Dreamcatcher (2003) ?

la_suuz87

• 3 messages
  • 0 votes

Hoi allemaal.. oke hier komt ie: ik ben op zoek naar een filmtitel! Lol. Het is er eentje uit de horror hoek. Het lijkt op t eerste gezicht de zoveelste tienerslasher; een groepje vrienden viert vakantie in the middle of nowhere in een huisje van een ver familielid (als ik het goed heb). In de kelder vinden zij allerlei gebruiksvoorwerpen. Uiteindelijk blijkt dus dat het voorwerp wat iedereen persoonlijk vind, bepaalt hoe hij of zij aan zn einde gaat komen.

Een voor een sterven ze, ik weet niet meer precies maar er komen wilde dieren en zombies voorbij. Uiteindelijk proberen er nog een paar te vluchten maar ze zijn van de buitenwereld afgesloten als blijkt dat de tunnel waardoor ze zijn gekomen ingestort is en de weg is weggeslagen in een ravijn door een aardbeving (?). Eentje probeert er nog overheen te jumpen met zijn stuntbrommer maar halverwege de sprong knalt hij tegen een onzichbaar magnetisch/ elektrisch veld aan ofzo iets en verdwijnd in de diepte.

Dan kom je er dus achter dat het huisje zich bevind in een soort afgesloten testgebied van de cia of iets. Onder het huisje bevind zich een soort lab met allemaal glazen kubussen (cellen). In elke cel bevind zich een monster/ kwaadaardige geest/ personage uit een nachtmerrie/ etc. Het voorwerp dat iemand vind in die kelder, bepaald welke kubus er wordt geactiveerd (geopend) en zo verschijnen er dus bijv ineens zombies en overlijd er weer eentje.

Twee overlevenden ontdekken dit en weten via een deur in de grond zo'n cel binnen te komen en komen dus in dat lab terrecht. Daar doen ze nog wat ontdekkingen, laten ze vervolgens alle nachtmerries los, iedereen die daar werkt komt op een gruwelijke manier om het leven en uiteindelijk vergaat de wereld.

Iemand een idee? ?

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

The Cabin in the Woods, zo te horen.

la_suuz87

• 3 messages
  • 0 votes

Woland wrote:

The Cabin in the Woods, zo te horen.

ja dat was hem!! Dank je wel!

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

wyatt earp wrote:

Het is dus een soort docu, geen speelfilm, en hij was gewoon op internet te bekijken. Hij zal waarschijnlijk ook niet op MM staan, maar je weet maar nooit. Mocht dit bij iemand een belletje rinkelen hoor ik het graag .

Misschien Kvadrat? Niet op MM, maar te vinden op Vimeo.

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

dubbel, kan weg

In Film > Overige films > Opzoek naar een film titel:

Hallo lezer,

Ik zoek een Film over een engels echtpaar die dacht ik geemigreerd waren naar spanje..

Hij is jager en ze hebben een hutje ergens in een woud.

Op een dag komt er een bevriend echtpaar op visite en wanneer beide mannen gaan jagen krijgen ze het aan de stok met wat locals ook jagers dacht ik.

Ondertussen worden de vrouwen ook lastig gevallen de hut.

Het was dacht ik best een donkere film en steeds regenachtig. 1 van de vrouwen ontsnapt en klopt bij een huis aan waar dacht ik spaans gesproken werd.

Maar ook deze mensen horen bij de bad guys

Ik dacht een spaans bos maar het zou ook zomaar ergens anders geweest kunnen zijn.

Het genre is thriller...was volgens mij best een spanned filmpje.

Wie o wie helpt mij aan de titel

Left4Dead

• 3240 messages
  • 3691 votes

ItaloHannes wrote:

In Film > Overige films > Opzoek naar een film titel:

Hallo lezer,

Ik zoek een Film over een engels echtpaar die dacht ik geemigreerd waren naar spanje..

Hij is jager en ze hebben een hutje ergens in een woud.

Op een dag komt er een bevriend echtpaar op visite en wanneer beide mannen gaan jagen krijgen ze het aan de stok met wat locals ook jagers dacht ik.

Ondertussen worden de vrouwen ook lastig gevallen de hut.

Het was dacht ik best een donkere film en steeds regenachtig. 1 van de vrouwen ontsnapt en klopt bij een huis aan waar dacht ik spaans gesproken werd.

Maar ook deze mensen horen bij de bad guys

Ik dacht een spaans bos maar het zou ook zomaar ergens anders geweest kunnen zijn.

Het genre is thriller...was volgens mij best een spanned filmpje.

Wie o wie helpt mij aan de titel

Bosque de Sombras (2006) - MovieMeter.nl, zou kunnen. Plot is wel net iets anders.

Hmmm zou zomaar kunnen.

Ik ga het sowieso even na.

Plot kan zeker anders zijn omdat ik alleen nog wat flarden in mn hoofd had zitten.

Super bedankt iig

Edit: Yep, dit was m !

Dankje voor de snelle response Left4death !

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Kent iemand een USA doc/ tv reportage van pakembeet 15 jaar oud over een donkere man die 30 jaar in de bak zit omdat hij een blanke tweeling zou hebben verkracht? Maar wanneer de zaak onder de loep wordt gehouden is de zaak extreem verdacht, gemaakt bewijsmateriaal, ander bewijslast is nagenoeg nihil, en de kans op een schijnproces groot. Lijkt ergens wel wat op Making a Murderer. ( kos heel misschien?)

EsmeevdB

• 2 messages
  • 0 votes

In Film > Algemeen > Ik ben op zoek naar een film?:

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een film uit mijn jeugd. Het gaat om een alternatieve versie van Neverending Story.

Het gaat om een animatiefilm waarbij Bastian (volgens mij heet hij ook zo in de alternatieve versie) op zijn bed uit het raam vliegt naar Fantasia. Hier wacht een soort clown hem op en moet hij voor de koning iets doen in zijn kasteel. Daar komt hij ook in oog te staan met een soort monster. Ik besef me dat het niet veel informatie is, maar ik heb me overal al suf gezocht naar deze film. Kunnen jullie mij helpen?

Alvast bedankt!

Liefs,

Esmee

kos

• 46688 messages
  • 8846 votes

hm... klinkt bekend maar zou het zo even niet weten

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

mikey

Deze misschien? Shadows of Doubt: Vincent Simmons (1999)

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

yep... ik zat even zwaar te googlen. thanx!!!

deze: SHADOWS OF DOUBT (Full documentary) - YouTube

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

EsmeevdB wrote:

In Film > Algemeen > Ik ben op zoek naar een film?:

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een film uit mijn jeugd. Het gaat om een alternatieve versie van Neverending Story.

Het gaat om een animatiefilm waarbij Bastian (volgens mij heet hij ook zo in de alternatieve versie) op zijn bed uit het raam vliegt naar Fantasia. Hier wacht een soort clown hem op en moet hij voor de koning iets doen in zijn kasteel. Daar komt hij ook in oog te staan met een soort monster. Ik besef me dat het niet veel informatie is, maar ik heb me overal al suf gezocht naar deze film. Kunnen jullie mij helpen?

Alvast bedankt!

Liefs,

Esmee

Deze toevallig? Wel vliegend bed Little Nemo: Adventures in Slumberland (1989)

Ik kan verder alleen een animated series vinden van Neverending Story Opening To The Neverending Story:The Animated Adventures Of Bastian Balthazar Bux 1996 VHS - YouTube

Hallo,

Ik zoek een film uit mijn jeugd, het is een western. Het gaat over een man die ergens op het platteland leeft in de V.S, maar vervolgens wordt zijn huis overvallen door allemaal soldaten en vlucht hij naar een indianenkamp waar hij zich aansluit bij de indianen. Ook weet ik nog dat hij een soort van logboek iets bij hield. Sorry het is lang geleden dat ik de film gezien en weet er niet veel meer van af.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Left4Dead

• 3240 messages
  • 3691 votes

Joost Dolstra wrote:

Hallo,

Ik zoek een film uit mijn jeugd, het is een western. Het gaat over een man die ergens op het platteland leeft in de V.S, maar vervolgens wordt zijn huis overvallen door allemaal soldaten en vlucht hij naar een indianenkamp waar hij zich aansluit bij de indianen. Ook weet ik nog dat hij een soort van logboek iets bij hield. Sorry het is lang geleden dat ik de film gezien en weet er niet veel meer van af.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Dances with Wolves (1990) misschien?

Ja dat is hem, hartstikke bedankt!

EsmeevdB

• 2 messages
  • 0 votes

FillumGek wrote:

(quote)

Deze toevallig? Wel vliegend bed Little Nemo: Adventures in Slumberland (1989)

Ik kan verder alleen een animated series vinden van Neverending Story Opening To The Neverending Story:The Animated Adventures Of Bastian Balthazar Bux 1996 VHS - YouTube

Ja, dat is 'm! Ik keek deze vroeger altijd bij mijn opa en oma. Hij vertelde me dat het Neverending story was. Nu snap ik waarom ik de film niet kon vinden. Super bedankt!

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2631 votes

skinny_tie wrote:

(quote)
Misschien Kvadrat? Niet op MM, maar te vinden op Vimeo.
Volgens mij is dat em inderdaad. Thanks .

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

EsmeevdB wrote:

(quote)

Ja, dat is 'm! Ik keek deze vroeger altijd bij mijn opa en oma. Hij vertelde me dat het Neverending story was. Nu snap ik waarom ik de film niet kon vinden. Super bedankt!

Graag gedaan! Toevallig zocht ik deze film ook in dit topic, jaaaaren geleden! Vroeger als klein kind gezien, behoorlijk slapeloze nachten van gehad

taximanhb2

• 2 messages
  • 0 votes

In Overig > Algemeen > ??????:

Het gaat over een meisje die thuis problemen met haar ouders heeft en uiteindelijk word ze naar een soort van bootcamp gestuurd, waar allemaal vreemde dingen gebeuren en zelfs mensen vermoord worden.

Ze loopt vanaf het kamp verder het bos in en vind daar een soort van bungalow, daar komt een oudere vrouw waarmee ze in gevecht raakt en op haar hoofd geraakt word of valt waarna ze in een coma in het ziekenhuis komt te liggen.

Als ze daar ontwaakt met haar vader naast haar bed gaat ze vragen stellen en blijkt het allemaal niet waar, maar als ze later door het ziekenhuis loopt herkent ze het personeel en patiënten uit haar "droom"

Op zoek naar een geweldadige actiefilm

Ik heb als kind in de jaren 80 ooit een film gezien die mij zo bij is gebleven dat ik al jaren op zoek ben naar deze film. Doordat ik de titel niet weet is het moeilijk zoeken. Ik hoop dat iemand de titel weet van de omschrijving die ik nu geef.

Het gaat over een bende die actief is in een stad. Deze breken op een avond in bij een stel. Het stel ligt te slapen en worden letterlijk in de slaapkamer overvallen. De vrouw wordt volgens mij vermoord en de kerel wordt voor dood achtergelaten met 2 verbrijzelde benen. Deze kerel blijkt een kei te zijn in electronica en ontwerpt een robot om wraak te nemen op de boeven. De robot is een kleine rijdende robot. Deze robot is uitgerust met een camera en een revolver zodat hij de robot op afstand kan volgen op een tv scherm en flinke schade kan aanrichten en uiteraard de boeven op deze wijze te lijf gaan. Hij zit immers in een roelstol en kan verder niks beginnen. Ik kan mij nog 1 scene herinneren en dat is dat hij 1 van de motoren van de boeven heeft aangepast met een mes onder het zadel die hij op afstand kan bedienen. Zo krijgt een boef een mes in zijn reet tijdens het rijden op de motor. Op deze wijze slacht hij de boeven 1 voor 1 af.

Best wel een gruwelijke film voor die tijd vandaar dat mij deze is bijgebleven echter kan er maar niet achterkomen welke film dit is.

Kan iemand mij verder helpen?

Groeten John.

Bubblez

• 2057 messages
  • 2498 votes

John Dannenberg wrote:

Op zoek naar een geweldadige actiefilm

Volgens mij zoek je Wired to Kill (1986)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.