- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel #2
Ik zoek... een filmtitel #2
sammie27
-
- 5 messages
- 0 votes
het is volgens mij de serie the OA toen ze vroeger een klein meisje was
Unicorneagle
-
- 1 messages
- 1 votes
Ok weet iemand deze ook. Ik ben al jaren op zoek naar een film van toen ik een jaar of 6 was.
Het was een film uit de jaren 80 dan.
Een gezin of vrienden gaan op reis.
Dan komen ze een gat tegen in de weg.
Volgensmij zakken ze daar helemaal doorheen en komen in een Dino wereld terecht.
Hoe die verder gaat ik weet het niet.
Ik weet wel dat ze daar ook een huis of iets gingen bouwen en dat ze er ook weer weg zijn gekomen.
Hij stond bij mij op een video band achter een andere film maar toen mijn ouders uit elkaar gingen heb ik er nooit meer iets van gezien.
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
Dat lijkt mij de tv-serie Land Of The Lost. Er is ook een film van, maar die is uit 2009.
Duimzuig*20
-
- 5 messages
- 0 votes
In Film > Overige films > Op zoek naar titel van film:
Beste kijkers,
ben al een tijdje op zoek naar een film die ik in het verleden gezien heb.
Ik schat tussen 2000-2010 
In de genre van Shutter Island, waar Leonardo als uiteindelijke gek was.
Kan het moeilijk uitleggen maar op het einde van de film zit er een kale man aan een tafel in een psychiatrie. Die, ik dacht, schizofreen was. Het is een heel spannende film over een groep mensen die vanalles meemaken en die, ik dacht uiteindelijk aan die psychiatrie aankwamen... maar die dus niet bestaan omdat heel het verhaal verteld werd in die man zijn hoofd.
Ja rare uitleg, ik weet het maar meer weet ik niet meer...
Bedankt allen!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Duimzuig*20
-
- 5 messages
- 0 votes
Twelve Monkeys gaat het niet zijn.
Identity daarentegen, dat gaat ie volgens mij zijn...
We zullen hem nog een keer moeten bekijken, ben benieuwd!
In alle geval bedankt beide!!
Petter Saklart
-
- 3 messages
- 0 votes
De filmtitel is IDENTITY.... ze zijn allemaal op dezelfde dag jarig enz.
Petter Saklart
-
- 3 messages
- 0 votes
In De Site > Algemeen > Ik zoek een film:
Hoi
Ik zoek een film dat gaat over een groep oudere mensen wat in een soort psychiatrie zitten, maar dan komt er een dokter met een noeuwe methode en hij geneest hun (tijdelijk)... hij gooit een tennisbal en de patienten vangen de bal. Na een tijd is iedereen weer normaal, maar na een tijd wetkt die methode niet meer en zijn ze weer "ziek".
Alvast bedankt
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Ik zoek een film dat gaat over een groep oudere mensen wat in een soort psychiatrie zitten, maar dan komt er een dokter met een noeuwe methode en hij geneest hun (tijdelijk)... hij gooit een tennisbal en de patienten vangen de bal. Na een tijd is iedereen weer normaal, maar na een tijd wetkt die methode niet meer en zijn ze weer "ziek".
Volgens mij bedoel je hier Awakenings (1990).
Valak
-
- 626 messages
- 405 votes
Ik ben op zoek naar een horrorfilm die denk ik in de jaren 90 of begin 2000 is uitgekomen.
Heb hem eenmaal gezien toen ik heel jong was, en één specifieke scène is me altijd bij gebleven. Eerst was ik er 100% zeker van overtuigd dat het Long Time Dead (2002) was. Heb die vorig weekend voor het eerst weer herkeken, maar dat was 'm dus blijkbaar toch niet.
De scène die ik me helder herinner is dat iemand in een gevangeniscel zit, en door een (volgens mij) onzichtbare of bovennatuurlijke kracht, door de tralies van de cel heen letterlijk heen geduwd wordt. En dat zijn (of haar) lichaam dus helemaal verbrijzeld, verbreekt, samengeperst wordt en als een hoopje van bloed, botten en ingewanden aan de buitenkant van de cel op de grond terecht komt.
Bedankt!
Dying Rose
-
- 1315 messages
- 3419 votes
Noch het tijdsframe noch bovennatuurlijke kracht komen overeen, maar ach. Wie niet waagt, wie niet wint. Je bent immers ook nog altijd jong. 
Soortgelijke scène komt voor in Saw VI (2009)
Ajax&Filmfreak
-
- 3362 messages
- 3729 votes
Valak
-
- 626 messages
- 405 votes
Dying RoseHaha, daar heb je gelijk in.
- Dankje, maar de Saw-films heb ik allemaal gezien, en weet zeker dat dat 'm niet is. 
Ajax&Filmfreak Bedankt! Ken de Wishmaster-serie wel, maar heb zover ik weet nog geen van de titels gezien.
Ik zal 'm dit weekend eens gaan bekijken, en dan laat ik het je weten. Ben benieuwd!
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Hier die scene uit Wishmaster:
Valak
-
- 626 messages
- 405 votes
otherfool Cool, dat is 't inderdaad!
Het ziet er lang niet zo eng uit als ik me herinner, maarja logisch dat ik het een stuk akeliger vond toen ik het voor het eerst zag toen ik 8 of 9 jaar was.
Ajax&Filmfreak Bedankt, het schijnt dus inderdaad uit die film te komen!
FillumGek Zal ik doen hoor.
Heb jij ze allemaal gezien?
Lizzartking
-
- 4 messages
- 0 votes
Hey mensen ik zoek een film die lijkt een beetje op lock stock en snatch. Het is zn typische Engelse actie film. Wat ik er nog van weet is het volgende.
Er wordt ingebroken in een flat van een slachtoffer. Ze plaatsen een bom ik de koelkast. Ze doen dat door een gasfles in de koelkast te plaatsen. Ze breken vervolgens het glaasje van de gloeilamp. Maar het spiraaltje blijft heel. Het gas bouwt zich op in de koelkast. Zodra het slachtoffer thuis komt doet hij de koelkast open. Het lampje ontbrand en de gas ontvlamt. Daar door explodeert de hele flat.
Dat is wat ik er nog van weet. 1000 kudos naar de gene weet welke film dit is. Ik ben hier lang opzoek naar geweest. Groetjes
Bubblez
-
- 2057 messages
- 2497 votes
Er wordt ingebroken in een flat van een slachtoffer. Ze plaatsen een bom ik de koelkast. Ze doen dat door een gasfles in de koelkast te plaatsen. Ze breken vervolgens het glaasje van de gloeilamp. Maar het spiraaltje blijft heel. Het gas bouwt zich op in de koelkast. Zodra het slachtoffer thuis komt doet hij de koelkast open. Het lampje ontbrand en de gas ontvlamt. Daar door explodeert de hele flat.
sparkie
-
- 100 messages
- 35 votes
Hoi
zoek nog een jaren 90 film, waarin mannen elkaar treffen middenin het bos.
Ze kenden elkaar van vroeger op school en waren vroeger geen lieverdjes.
De een is (als ik het me goed herrinner) advocaat, de ander politieman.
Maar ze zijn volgens mij samen daar met vier of vijf man.
Ook staat er een huisje daar in het bos waar ze naar binnengaan
Meer kan ik me niet meer herinner.
Het was volg3ens mij meer een thriller.
kos
-
- 46688 messages
- 8846 votes
Hoi
zoek nog een jaren 90 film, waarin mannen elkaar treffen middenin het bos.
Ze kenden elkaar van vroeger op school en waren vroeger geen lieverdjes.
De een is (als ik het me goed herrinner) advocaat, de ander politieman.
Maar ze zijn volgens mij samen daar met vier of vijf man.
Ook staat er een huisje daar in het bos waar ze naar binnengaan
Meer kan ik me niet meer herinner.
Het was volg3ens mij meer een thriller.
Iets ouder maar.. The Osterman Weekend (1983)
sparkie
-
- 100 messages
- 35 votes
Nee @kos niet die met Rutger Hauier helaas.
IS echt van de jaren 90 en het zijn meer b-acteurs die erin meespelen
Anders kon ik de film wel terugvinden via IMDB
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Weet je zeker dat het niet Surviving the Game (1994) met Rutger Hauer is sparkie?
sparkie
-
- 100 messages
- 35 votes
Nee, want osterman weekend en survivng the game speelt Hauer in mee.
De film die ik bedoel speelt R. Hauer absoluut niet in mee.
Nog even in het kort: film over circa 4 a 5 mannen die vroeger in hun jeugd
iets hebben ujitgespookt.
Na jaren later ontmoeten ze zich elkaar weer ergens in het bos.
Ik weet niet of ze daarna gaan moorden of zo, want dat kan ik me niet meer herinneren.
Weet wel zeker dat die ergens in de jaren 90 gemaakt is, want hij is zelfs destijdfs op tv uitgezonden.
Hopelijk kunnen jullie wat met deze beperkte info.
gr,
Sparkie
Volgens mij zat er iets van evil in de filmtitel. Twee woorden volgens mij en evil is het tweede woord.
Chadd Game
-
- 3 messages
- 0 votes
Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een (waarschijnlijk jaren 80) film. Deze film begint als de Omega Man en eindigt met een shot van de laatste mens op aarde, die in de verte staart terwijl aan de horizon de planeet Jupiter onder gaat. Iemand enig idee? MVG - Chadd
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Klinkt als een versie van H.G. Wells' The Time Machine.