• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.059 actors
  • 9.371.622 votes
Profile

Ik zoek... een filmtitel #2

Ajax&Filmfreak

• 3362 messages
  • 3729 votes

Was er een horror sfeer in de film of meer fantasy?

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

Misschien Firestarter?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

The Fury (1978) zou ook nog kunnen.

Bedankt voor jullie reacties, maar die films zijn het niet. Het was meer een actiefilm en de mannelijke hoofdrolspeler was volgens mij een heel bekende... maar ja, wie.. geen idee meer. Volgens mij in de film een verbitterde man die zijn gezin is verloren en op de een of andere manier komt hij in contact met het meisje (hoofdrolspeelster). Mogelijk door een auto-ongeluk of iet dergelijks. Er zat een getal in de titel van de film. Dat weet ik vrijwel zeker.

TheDiningDead

• 170 messages
  • 111 votes

Is het niet gewoon 1 van de vroege X-men films?

Hoi TheDiningDead,

Nee, geen X-men film. Ik had de film destijds gehuurd bij een videotheek met mijn beste vriendin. Het was een gewone speelfilm. Mijn vriendin wist laatst precies welke film ik bedoelde, maar kon ook niet op de titel komen... ik vrees dat het lastig gaat worden want het is al zo lang geleden en ik weet er dus niet meer zo veel van, behalve dat we hem wel indrukwekkend vonden.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Hoi, ik ben op zoek naar een film die ik circa 12 jaar geleden heb gezien
, zou Push niet kunnen zijn .

Dying Rose

• 1315 messages
  • 3419 votes

Ik pin me niet vast op jaartallen. Het is altijd een poging waard.

kickazz

• 2 messages
  • 0 votes

In Film > Overige films > Welke Film Was dit?:

Hi allemaal,

Een jaar geleden ongeveer heb ik film gezien die ik echt super vond.. Ik ben alleen de naam vergeten en ik heb mijzelf wezenloos gezocht op het internet, maar ik krijg hem niet gevonden. Kunnen jullie mij verder helpen?

De film speelt zich af in de wereldoorlog. Het is koud en er is niet al te veel eten. Er is een kind (ik meen joods) die wees is, en deze wordt ondergebracht bij een gezin. Het gezin bestaat uit een man en een vrouw. De pleegvader is een ontzettend goed mens, de pleegmoeder is een beetje een brompot, maar is stiekem ook heel zorgzaam en lief voor het kind. Twee bijzonder leuke personages.

Tijdens het verblijf van het kind [als ik het mij goed herinner] bieden ze nog een bepaalde tijd onderdak aan een soldaat, die na zijn herstel weer vertrekt. Het kind maakt gedurende film contact met andere kinderen uit de buurt. De film was nog niet heel erg oud, denk nog geen 5 jaar jaar. De lokatie weet ik niet meer zeker waar deze was, maar ik denk Duitsland (of Tsjechië/Oostenrijk). Men spreekt Engels in de film.

Op het einde van de film wordt de hele stad gebombardeerd, wat alleen het kind overleefd van het gezin. De vader en moeder worden dood in het puin gevonden

Dying Rose

• 1315 messages
  • 3419 votes

kickazz The Book Thief (2013) doet me daaraan denken.

kickazz

• 2 messages
  • 0 votes

Jaaaa. Dank! ik heb echt 20x over deze filmtitel geen gekeken. Nogmaals dank!

Eefjie86

• 1 messages
  • 0 votes

Hallo Allemaal,

Ik ben op zoek naar een film die ik al jaren geleden ooit eens gezien heb op tv.

De film ging over een meisje die in een oud groot huis woonde met ouders (dacht ik).. en die waren niet goed voor haar, zelfs mishandelen en ik herinner me dat dat meisje in bad werd gestopt (gedwongen) door haar moeder in gloeiend heet water terwijl ze schreeuwde van de pijn. En in de muren van het huis waren doorgangen en daarin zaten een soort zombie figuren/dode mensen/geesten. En dat meisje had die doorgangen ontdekt en is in contact gekomen met een van die wezens.

Dat is eigenlijk alles wat ik me ervan herinner, wie kan mij helpen?

Bedankt alvast!

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

Eefjie86 wrote:

Hallo Allemaal,

Ik ben op zoek naar een film die ik al jaren geleden ooit eens gezien heb op tv.

De film ging over een meisje die in een oud groot huis woonde met ouders (dacht ik).. en die waren niet goed voor haar, zelfs mishandelen en ik herinner me dat dat meisje in bad werd gestopt (gedwongen) door haar moeder in gloeiend heet water terwijl ze schreeuwde van de pijn. En in de muren van het huis waren doorgangen en daarin zaten een soort zombie figuren/dode mensen/geesten. En dat meisje had die doorgangen ontdekt en is in contact gekomen met een van die wezens.

Dat is eigenlijk alles wat ik me ervan herinner, wie kan mij helpen?

Bedankt alvast!

Ik weet het niet zeker maar is dat niet: The People under the Stairs?

Hallo

Ik heb eens een film gezien echt al ffjes geleden weet de titel echt niet meer

Het gaat eig over een meisje en ze wil haar eigen bakkerijtje openen en heeft een huis gekocht en toevallig heeft een man dat ook gekocht en ze kunnen elkaar niet uistaan in het begin maar daarna worden ze verliefd enz

Ajax&Filmfreak

• 3362 messages
  • 3729 votes

Komt niet helemaal overeen maar ik dacht aan:

Chocolat (2000) ?

Hello guys,

Na het internet af te hebben gespeurd probeer ik het hier even. Ik ben namelijk de naam kwijt van de film. Het gaat als volgende:

Een meisje en een jongen zijn zwervers ( meisje blond lang haar , mooie actrice). Ze breken in bij een rijk huis waar ze enige tijd verblijven en zich voordoen als volgens mij het nichtje en neefje van de bewoners die nu op het huis 'passen'.De jongen probeert bij een of andere drugs/maffia dude de autos van de bewoonders te verkopen. Op een gegeven moment komen de bewoners thuis dus vluchten de 2 weer maar het meisje wordt verliefd op de zoon van de bewoners. Later komen ze er achter dat het meisje een van de inbrekers was in het huis. Het gaat me eigenlijk meer om de naam van de actrice zelf en weet toevallig dat ze in deze film heeft gespeeld waar ik de naam ook al niet van kan herinneren, hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt!

rowanb8

• 43 messages
  • 32 votes

Hallo mensen.

Ik heb een moeilijke vraag (en weet ook niet of dit het goeie topic is)

Ik ben opzoek naar een film waar een man (of beest) af en toe woede uitbastingen krijgt en maar gekalmeerd kan worden door 1 iemand in het bijzonder, op het momment dat het fout dreigt te gaan met die man/beest door een woede uitbarsting o.i.d. dan is alleen die vrouw in staat om het gerust te stellen en te praten ermee (dacht king kong) Thnx a lot

rowanb8

• 43 messages
  • 32 votes

Seymona wrote:

Hello guys,

Na het internet af te hebben gespeurd probeer ik het hier even. Ik ben namelijk de naam kwijt van de film. Het gaat als volgende:

Een meisje en een jongen zijn zwervers ( meisje blond lang haar , mooie actrice). Ze breken in bij een rijk huis waar ze enige tijd verblijven en zich voordoen als volgens mij het nichtje en neefje van de bewoners die nu op het huis 'passen'.De jongen probeert bij een of andere drugs/maffia dude de autos van de bewoonders te verkopen. Op een gegeven moment komen de bewoners thuis dus vluchten de 2 weer maar het meisje wordt verliefd op de zoon van de bewoners. Later komen ze er achter dat het meisje een van de inbrekers was in het huis. Het gaat me eigenlijk meer om de naam van de actrice zelf en weet toevallig dat ze in deze film heeft gespeeld waar ik de naam ook al niet van kan herinneren, hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt!

Weet je misschien welke autos ze gebruikt hebben en welk jaar de film komt?

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

rowanb8 wrote:

Hallo mensen.

Ik heb een moeilijke vraag (en weet ook niet of dit het goeie topic is)

Ik ben opzoek naar een film waar een man (of beest) af en toe woede uitbastingen krijgt en maar gekalmeerd kan worden door 1 iemand in het bijzonder, op het momment dat het fout dreigt te gaan met die man/beest door een woede uitbarsting o.i.d. dan is alleen die vrouw in staat om het gerust te stellen en te praten ermee (dacht king kong) Thnx a lot

Beauty and the Beast?

Echt niemand????

Hallo, ik zoek een film.. maar herriner het me Niet zo heel goed, dus kan paar dingen ook mis hebben. Het gaat over een chineze famillie. Het is een beetje sci-fi , daar zie je meer van aan het einde van de film. Een man (geen chinees?) wordt opgeroepen om op de kleindochter te passen van een chinese man, omdat hij bijna gaat overlijden en in de eerste instantie wordt gedacht dat het gaat om zijn 'landgoed'. En de vader van het meisje onbetrouwbaar is. Later blijkt dat de opa niet betrouwbaar is.. je ziet ongeveer aan het einde van de film dat hij een 'machine' op zijn landgoed (thuis) heeft dat er voor zorgt dat hij nooit kan overlijden. Precies op het einde komt er een gevecht.. de man die werdt opgeroepen gaat naar een plek waar de opa zit verstopt.. tot hij daar kan zijn moet hij veel gevechten aan gaan met de mannen van opa , die er voor willen zorgen dat hij daar niet arriveerd. Het lukt hem toch daar te komen en dan zie je ook iets van sci-fi . De opa zit in een robot, waarvan ook andere robotjes naast hem. En je moest geloof ik op een bepaalde plek van de robot (opa) mikken om hem te kunnen uitschakelen. En dat lukte de man die dus werdt opgeroepen aan het einde ook.

Ik zal super blij zijn als iemand zou kunnen weten welke film ik bedoel!

Alvast bedankt

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Er was deze week een film met Dwayne 'The Rock' Johnson op de buis, waarin hij undercover drugs over de grens zou brengen voor een gang om zo zijn zoon vervroegd uit de gevangenis te kunnen krijgen. Wilde er nog even op stemmen, maar kan de film nergens vinden op MovieMeter. Iemand een idee hoe de film kan heten?

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Goodfella_90 wrote:

Er was deze week een film met Dwayne 'The Rock' Johnson op de buis, waarin hij undercover drugs over de grens zou brengen voor een gang om zo zijn zoon vervroegd uit de gevangenis te kunnen krijgen. Wilde er nog even op stemmen, maar kan de film nergens vinden op MovieMeter. Iemand een idee hoe de film kan heten?

Snitch (2013), zegt Google na een niet al te moeilijke zoekopdracht.

Goeden avond,

Ik ben al jaren op zoek naar een horror film. Het is zo een beetje 20 jaar geleden dat ik deze gezien heb. Wat ik nog weet is een kleine scène uit de film. De rode draad in de film is dat het gebeurt als mensen slapen.

De scène is als volgt : het regent buiten en je ziet een sobere kamer in een ziekenhuis of psychiatrisch ziekenhuis. Er ligt een vrouw op bed te slapen. Ze heeft geloof ik een witte Ziekenhuis nachtjapon aan. In het raam, binnen kant of buiten kant dat weet ik niet meer. Staat/vliegt een man. Die man bespeelt die vrouw met zijn geest en uit haar polsen schieten ineens pezen die omhoog schieten en zich tegen het plafond aan plakken. De vrouw wordt soort haar eigen pezen omgooit getrokken. En uiteindelijk is ze dood. Dit gebeurt bij talloze mensen en kinderen in de film.

Iemand enig idee welke film ik bedoel?

Bedankt alvast

payrits wrote:

Ik zoek een filmtitel van een film waar ik helaas niet meer veel over weet. dus ik hoop dat ik hem bij deze met de volgende info kan vinden : het gaat over de oorlog in Vietnam (volgens mij) en het gaat over een groep soldaten die een bepaalde plek moeten verdedigen totdat ze worden opgehaald door helikopters op een klein stukje land omgeven door bos.

Vietnam Vietnam

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

Lazzzkizi61 wrote:

Echt niemand????

Hallo, ik zoek een film.. maar herriner het me Niet zo heel goed, dus kan paar dingen ook mis hebben. Het gaat over een chineze famillie. Het is een beetje sci-fi , daar zie je meer van aan het einde van de film. Een man (geen chinees?) wordt opgeroepen om op de kleindochter te passen van een chinese man, omdat hij bijna gaat overlijden en in de eerste instantie wordt gedacht dat het gaat om zijn 'landgoed'. En de vader van het meisje onbetrouwbaar is. Later blijkt dat de opa niet betrouwbaar is.. je ziet ongeveer aan het einde van de film dat hij een 'machine' op zijn landgoed (thuis) heeft dat er voor zorgt dat hij nooit kan overlijden. Precies op het einde komt er een gevecht.. de man die werdt opgeroepen gaat naar een plek waar de opa zit verstopt.. tot hij daar kan zijn moet hij veel gevechten aan gaan met de mannen van opa , die er voor willen zorgen dat hij daar niet arriveerd. Het lukt hem toch daar te komen en dan zie je ook iets van sci-fi . De opa zit in een robot, waarvan ook andere robotjes naast hem. En je moest geloof ik op een bepaalde plek van de robot (opa) mikken om hem te kunnen uitschakelen. En dat lukte de man die dus werdt opgeroepen aan het einde ook.

Ik zal super blij zijn als iemand zou kunnen weten welke film ik bedoel!

Alvast bedankt

Big Trouble in Little China?

Bubblez

• 2057 messages
  • 2497 votes

Pe en Nathalie wrote:

Ik ben al jaren op zoek naar een horror film. Het is zo een beetje 20 jaar geleden dat ik deze gezien heb. Wat ik nog weet is een kleine scène uit de film. De rode draad in de film is dat het gebeurt als mensen slapen.

De scène is als volgt : het regent buiten en je ziet een sobere kamer in een ziekenhuis of psychiatrisch ziekenhuis. Er ligt een vrouw op bed te slapen. Ze heeft geloof ik een witte Ziekenhuis nachtjapon aan.

Deed me direct denken aan A Nightmare on Elm Street 3: Dream Warriors (1987)

Deze scène

rowanb8 wrote:

(quote)
Weet je misschien welke autos ze gebruikt hebben en welk jaar de film komt?

Gabriella wilde, heb haar al gevonden toch bedankt!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.