- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel #2
Ik zoek... een filmtitel #2
Rookvlees
-
- 2 messages
- 0 votes
Ik zoek de titel van een Nederlandse (tv)film, is een aantal jaren geleden op tv geweest.
Het gaat over het dagelijks leven van een moeder en een zoon. De zoon (een jaar of 15) heeft een beperking en wordt overbezorgd bemoederd. Het dagelijks ritueel wordt gerepeteerd met behulp van een ketting met plaatjes. Onverwachts sterft de moeder, en de jongen is volkomen ontredderd. De ketting met plaatjes geeft hem houvast. Aan het eind van het verhaal neemt de jongen het lichaam van zijn gestorven moeder mee op een boot.
Rookvlees
-
- 2 messages
- 0 votes
Fantastisch Bubblez dank voor je razendsnelle reactie.
Hmmm, ga ik lekker nog een keer kijken.
Hier heb je me een groot plezier mee gedaan.
Met beste groet ®.
roypp
-
- 3 messages
- 0 votes
In Film > Algemeen > film titel vergeten:
hallo
ik heb een keer een film gezien waarvan ik het verhaal eigenlijk ook niet goed meer weet.
er was een soort van virtuele wereld in te zien van vroeger.
en de mensen in die wereld weten zelf niet dat het allemaal niet echt is
zij mogen dus ook bijvoorbeeld niet uit de stad komen omdat daar het eind is van de virtuele wereld.
en het einde van die wereld zag er uit als strepen en vormen allemaal met een groene kleur.
hoop dat iemand het herkend want vond het wel een grappige film en dat idee met die virtuele werelden dat je op die manier terug in de tijd kan ja geweldig 
Sybrandjasper
-
- 3 messages
- 0 votes
In Film > Algemeen > Ben op zoek naar een film:
Ik Ben op zoek naar een film, genre scifi
Verhaallijn is als volgt:
Het begint dat je dus in het bos bent en er zijn een paar mensen, oermensen die jagen op een groot harig beest met grote klauwen.
Als hun terug keren naar hun dorp zien 2 mensen , een man en een vrouw , een jonge man met een boek. De 2 mensen vragen wat dat is , die jongen zegt, dat is een boek ( in het Engels ).
De twee mensen vragen wat moet je daarmee , de rest ben ik vergeten wat er toen gebeurde.
Later in de film word er alarm geslagen en de dorpelingen kijken en ze zien een soort van gemuteerde mensen ( zombies ). de de man en vrouw en de jongen gaan op zoek naar een medicijn voor het virus omdat een oude man van het dorp ziek is geworden.
de 3 mensen zitten op een vlot door een oerwoud en zien ze een hele grote moderne stad ( een soort ruïne ) . Als ze in die stad zijn ontmoeten ze andere mensen met wat betere kleding.
ze vinden het medicijn en gaan terug naar het dorp.
Het einde is volgens mij dat de beesten verslagen zijn en ze gaan verder wonen in de geruïneerde stad.
Dat is alles wat ik weet ik hoop dat iemand me kan helpen.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Zet er anders even wat punten en komma's tussen, dit is onleesbaar.
Sybrandjasper
-
- 3 messages
- 0 votes
Hoop dat het nu iets duidelijker te lezen is
Sybrandjasper
-
- 3 messages
- 0 votes
Dank je wel Dying Rose, dat is idd de film die ik zocht.
Super bedankt ?
Silena
-
- 1 messages
- 0 votes
Ik ben op zoek naar een film, volgens mij een horror of thriller. Eigenlijk is het enige wat ik er nog van weet dat er een personage in zit die met zijn duim tegen zijn vingers aan tikt. Dus duim tegen wijsvinger, duim tegen middelvinger, duim tegen ringvinger, duim tegen pink, en dan weer terug. Voorbeeldje:
Finger-to- thumb tapping - YouTube
Weet iemand hoe deze film heet?
ChocoladePinda
-
- 2 messages
- 0 votes
Ik ging laatst naar de film I am Wrath, voor die film begon zag ik een trailer. Dat ging over een overal van in (nieuws) studio? Er werd iemand gegijzelfd ofzo. Vervolgens veel actie , met politie etc. Neem aan dat ie in 2016 uit kwam/komt. Iemand? 
allmodcons
-
- 383 messages
- 9392 votes
Ik ging laatst naar de film I am Wrath, voor die film begon zag ik een trailer. Dat ging over een overal van in (nieuws) studio? Er werd iemand gegijzelfd ofzo. Vervolgens veel actie , met politie etc. Neem aan dat ie in 2016 uit kwam/komt. Iemand?
Ik heb 'm zelf nog niet bekeken, maar ik neem dat je deze bedoelt:
ChocoladePinda
-
- 2 messages
- 0 votes
Ja super! Bedankt!
geraldineteg
-
- 1 messages
- 0 votes
Ik zoek een Franse korte film. Een jongen trekt in bij een oude blinde vrouw in haar appartement in Parijs, zonder dat zij het doorheeft. Hij is overdag geloof ik veel weg, en komt 's avonds heel stilletjes binnen. Hij doet zijn best om geen geluid te maken, en tekent bijvoorbeeld op het aanrecht af waar de oude vrouw haar bord altijd neerlegt, zodat hij het kan gebruiken en op de juiste plaats terugleggen zonder dat zij het merkt. Hij slaapt bovenop een linnenkast. Zo heeft hij onderdak en de vrouw weet van niets. Maar op het einde van de film overlijdt de oude vrouw, en dan blijkt ze een testament te hebben gemaakt waarin ze iets (het appartement?) nalaat aan "de jongen die op mijn kast slaapt". Weet iemand hoe deze korte film heet?
floorgloudeman
-
- 4 messages
- 1 votes
Ik zoek een film over een meisje dat kanker heeft. ze gaat dood op het einde van de film volgensmij, dat weet ik alleen niet zeker. in het ziekenhuis ontmoet ze een jongen die ook kanker heeft en uiteindelijk krijgen ze iets. haar moeder is hier niet echt blij mee. het is een amerikaanse film.
Bubblez
-
- 2057 messages
- 2498 votes
Ik zoek een film over een meisje dat kanker heeft. ze gaat dood op het einde van de film volgensmij, dat weet ik alleen niet zeker. in het ziekenhuis ontmoet ze een jongen die ook kanker heeft en uiteindelijk krijgen ze iets. haar moeder is hier niet echt blij mee. het is een amerikaanse film.
floorgloudeman
-
- 4 messages
- 1 votes
nee die is het niet... dacht ik ook al aan
Sem100
-
- 29 messages
- 0 votes
Ik zoek een wraakfilm maar weet er nog heel weinig van ,maar weet wel het einde nog , het ging volgens mij over een man die uit de gevangenis komt en bij de wegenbouw werkt en dan een gat in de weg graaft en daar een auto in laat verdwijnen ,zoiets.
yucel35
-
- 1 messages
- 0 votes
Bij De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic #2:
zoek een film kan iemand mij hiermee helpen....
Vader is een gevechtspiloot en word gearresteerd in china ofzo en zijn zoon is nog een leerling bij het luchtmacht. hij probeerd binnen een week alles te leren over het gevechtsvliegtuig om zn vader te kunnen redden. Hoop dat iemand weet welke film dit is.
Alvast bedankt.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Iron Eagle (1986) vermoed ik.
morvan
-
- 265 messages
- 0 votes
hallo allemaal,
zoek een titel van een sci-fi film.
een vrouwekijke courier komt met een motor bij een complex, wordt op alle mogelijke manieren gescreend, terwijl ze undercover is. Ze moet een "koffer"afleveren en mag hem niet openmaken, doet ze toch, blijkt er een "jongetje"in te zitten in naar ik mij herinner een gellaag.
Hangt mij ook iets bij, dat er grote zwarte ballen door een muur heen komen en ontpoppen als strijders, die wapens uit hun lijf halen.
Weet is een beetje warrig, maar misschien weet iemand wat ik bedoel
Thanx
Wanda24
-
- 1 messages
- 0 votes
Ik ben opzoek naar een film en ik weet niet meer of hij nederlands was of een andere taal...
Het is volgens mij wel een kinderfilm. Wat ik me nog kan herinneren, is dat het gaat over een vader en een zoon. Die zoon krijgt op school straf en moet dan rondjes lopen op het plein, maar hij moet eigenlijk naar huis omdat hij een afspraak had met zijn vader. Dan springt die jongen over het hek om weg te komen.
De vader en zoon willen fazanten redden volgens mij, tegen jagers ofzo.. Dus vullen ze een enorme lading rozijnen met slaapmiddel, zodat de vogels de volgende dag niet kunnen vliegen.
Heeft iemand enig idee ??