• 178.096 movies
  • 12.213 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.372.990 votes
Profile

Ik zoek... een filmtitel #2

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

centurion81 wrote:

(quote)

Volgens mij heb ik gegoogled op: 90s cancer movie friends

Goeie bandnaam

Al jaren ben ik opzoek naar de titels van een Film en een kinderserie. Zou geweldig zijn alle jullie me konden helpen.

Ok nummer 1 is een Fantasie film uit (vermoed ik) de jaren 80, maar het kan ook jaren 70 zijn als ik sommige kleuren vergelijk met die van Willy Wonka and the chocolate factory.

Wat ik me kan herinneren is:

1) Een grote (bal)zaal, gevuld met mensen en een dikke vrouw hoog op een stoel. Die vrouw wordt later in diezelfde stoel achterover gegooid (wordt gehint dat ze dood gaat).

2) En nog weirder, er is een kamer met een grote draaikol en daar worden kinderen (of een familie) ingegooid, volgens mij overleven ze het.

3) Een hele grote (neppe/metalen) vis boven het water in de zee, en daarin zit een bar.

De kinderserie is misschien wat makkelijker.

Dit is een Engelse serie met mensen in autopakken, ze zien er een beetje uit ala de film "Cars". Alleen is deze serie volgens mij uit de begin jaren 90 of eind jaren 80.

Tja, succes en alvast heel erg bedankt!

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Ik doe een gok.

Bij die eerste denk ik aan een hele oude Disney film, titel weet ik niet

Die serie kan Transformers zijn?

Bedankt voor je reactie Erwinner.

Ik gok ook dat het een Disney Film is, maar heb hem nog niet kunnen vinden.

De serie is zeker niet Transformers. Degene die ik zoek is geen animatie en waarschijnlijk van Britse makelij. Ik kan me nog herinneren dat de pakken (het waren ook echt pakken, gemaakt van een soort foam.) ook erg groot leken. En ze bromgeluiden van hun motoren werd met de mond gedaan.

massiemassie

• 10 messages
  • 0 votes

Hoi, ik zoek een filmtitel...

Een aantal jongeren vinden een doos op zolder. Wat ze precies vinden weet ik niet meer, maar ze gaan via een Luik buiten de kelder in. Eenmaal in de kelder vinden ze nog meer vreemde aanwijzingen. Geloof dat ze er achter kwamen dat ze familie waren of allemaal dezelfde vader hebben.

Er gebeuren rare dingen in die kelder en ze kunnen er niet meer uit.

Ik heb hem niet in mijn eentje af durven kijken en heb nooit de titel opgeschreven helaas. Kan al wel 8 jaar geleden zijn en het was op tv. Zender? Geen idee...

Hoop dat iemand het weet...kan ik m eindelijk af kijken.

Bubblez

• 2057 messages
  • 2498 votes

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Ikzelf dacht aan the Goonies.

massiemassie

• 10 messages
  • 0 votes

@Bubblez en @mikey

Bedankt voor het meedenken, maar helaas is het geen vd twee...

Dat zijn meer kinderfilms, dit was echt een film voor volwassenen.

De jongeren zijn meer twintigers dan tiener als ik me niet vergis. Hij was zo eng dat ik niet meer durfde te kijken.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

Doordat ik antwoordde op een vraag voor films zoals Arlington Road of 'The Burbs' schoot me zelf weer een Amerikaanse kinderfilm te binnen die ik ooit zag op RTL of een van die zenders. De hoofdpersoon was een jongetje van een jaar of twaalf die één of andere ziekte (ziekte van Lyme of Pfeiffer of zoiets) had waardoor hij langdurig op zijn kamer moest blijven om aan te sterken. Uit verveling bespiedt hij zijn vreemde buurman en die pleegt een moord. Niemand gelooft hem natuurlijk en doordat hij in zijn kamer moet blijven kan hij ook niets bewijzen. Zijn vriendjes en vriendinnetjes gaan dus uiteindelijk voor hem op onderzoek uit. Een beetje 'Rear Window' voor kinderen dus deze film. Volgens mij was de film van 1995-2000. Wat ik ook nog weet (van de aftiteling) is dat het joch dat de hoofdpersoon speelde in het echte leven een Nederlandse achternaam heeft. Dus iets met 'van ....'.

Ondanks al het zoeken heb ik de titel nog niet gevonden, maar wie weet kent één van jullie de film?

massiemassie

• 10 messages
  • 0 votes

@Baggerman: is het deze: Disturbia (2007)

Disturbia

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

Nee, deze film is zeker tien jaar ouder en met jongere kids. Disturbia ligt wel in precies hetzelfde subgenre! Bedankt i.i.g.

kos

• 46691 messages
  • 8849 votes

Het kan ook een aflevering van The Simpsons zijn

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

The Darklings (1999)

Met Ryan DeBoer

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

massiemassie

• 10 messages
  • 0 votes

massiemassie wrote:

Hoi, ik zoek een filmtitel...

Een aantal jongeren vinden een doos op zolder. Wat ze precies vinden weet ik niet meer, maar ze gaan via een Luik buiten de kelder in. Eenmaal in de kelder vinden ze nog meer vreemde aanwijzingen. Geloof dat ze er achter kwamen dat ze familie waren of allemaal dezelfde vader hebben.

Er gebeuren rare dingen in die kelder en ze kunnen er niet meer uit.

Ik heb hem niet in mijn eentje af durven kijken en heb nooit de titel opgeschreven helaas. Kan al wel 8 jaar geleden zijn en het was op tv. Zender? Geen idee....

Hoop dat iemand deze ook zo snel kan vinden

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

Jaaaah! Dat is hem! De jongen had dus inderdaad wèl een Nederlandse achternaam.

Ik ben trouwens nog steeds op zoek naar die film van jou, massiemassie, maar nog geen geluk.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

massie?

Flowers in the Attic (1987) ??????????????

massiemassie

• 10 messages
  • 0 votes

@Baggerman Hoop dat het lukt, want helaas @mikey dat is m ook niet...

Wel bedankt voor de onverwachte filmtip, want heb het boek gelezen, maar wist niet dat er ook een film was van flowers in the attic

Bubblez

• 2057 messages
  • 2498 votes

massiemassie Moest ineens aan Sl8n8 (2006) denken. Zou dat 'm kunnen zijn?

massiemassie

• 10 messages
  • 0 votes

Bubblez wrote:

massiemassie Moest ineens aan Sl8n8 (2006) denken. Zou dat 'm kunnen zijn?

Nee, dat is m ook niet helaas...

Fijn dat je meedenkt! Tnx

Bubblez

• 2057 messages
  • 2498 votes

Nee, dat is m ook niet helaas...

Fijn dat je meedenkt! Tnx

Je hebt niet een klein detailtje méér?

massiemassie

• 10 messages
  • 0 votes

Hahaha zou handig zijn hè

Ik kan me nog bedenken dat het een hele tour was om die kelder in te komen. Het is zo'n kelder die ze eerst via een trap buiten het huis naar beneden moesten.

In die kelder is het vooral groen qua kleur. ..

pff ik had beter de titel kunnen onthouden

massiemassie

• 10 messages
  • 0 votes

Woehoehhhh!! Je bent fantastisch! Dankjewel! !

zoek je zoiets nou op of weet je het gewoon?

Heel erg bedankt hoor!

Bubblez

• 2057 messages
  • 2498 votes

massiemassie wrote:

Woehoehhhh!! Je bent fantastisch! Dankjewel! !

zoek je zoiets nou op of weet je het gewoon?

Heel erg bedankt hoor!

Ik bedacht me op een gegeven moment dat de kelder waar je het over had, zich wel eens onder een gesticht zou kunnen bevinden, omdat ik een soortgelijke film heb gezien. Toen ik daar op zocht was 'ie zo gevonden.

massiemassie

• 10 messages
  • 0 votes

Knap gevonden

Goldpown

• 3 messages
  • 0 votes

Ik ben opzoek naar de titel van een film.

Een man verliest zijn vrouw/vriendin bij een auto ongeluk, dan later in de film zit hij in een kroeg, waar hij verleidt word door een vrouw die hem meeneemt naar zijn huis. Als die vrouw zich heeft uitgekleed geeft ze hem iets van een stroomschok en komen er 2 mannen binnen die hem vastbinden en meenemen.

Als hij bij komt zit hij in een cel en wordt hem verteld dat hij moet vechten tot de dood, maar dat als hij 10 (geloof ik) gevechten wint vrij komt. Uiteindelijk blijkt geloof ik dat hij een agent is.

Hopelijk is het een beetje duidelijk.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Goldpown wrote:

Ik ben opzoek naar de titel van een film.

Een man verliest zijn vrouw/vriendin bij een auto ongeluk, dan later in de film zit hij in een kroeg, waar hij verleidt word door een vrouw die hem meeneemt naar zijn huis. Als die vrouw zich heeft uitgekleed geeft ze hem iets van een stroomschok en komen er 2 mannen binnen die hem vastbinden en meenemen.

Als hij bij komt zit hij in een cel en wordt hem verteld dat hij moet vechten tot de dood, maar dat als hij 10 (geloof ik) gevechten wint vrij komt. Uiteindelijk blijkt geloof ik dat hij een agent is.

Hopelijk is het een beetje duidelijk.

Ik ken hem zelf niet, maar het klinkt als Arena (2011).

Tip voor een erg gave vergelijkbare film maar dan met vrouwen: Raze (2013)

Goede avatar trouwens!

Goldpown

• 3 messages
  • 0 votes

Bedankt! dat is hem inderdaad, zal die andere ook wel is checken.

Haha, mila is gewoon geweldig :wub:

dolf35

• 1 messages
  • 0 votes

In Film > Algemeen > filmtitel gezocht:

Ik zoek een film die wel eens vertoond is op TV. Het gaat om een kantoormedewerker die door zijn baas steeds wordt verplaatst naar een andere ruimte en op een gegeven moment komt hij zelfs in de kelder terecht met zijn bureau. Op een gegeven moment zint hij wraak en steekt op het einde van de film het bedrijf in brand. Weet iemand hoe deze film heet. Ik kan er niet opkomen.

groetjes

Dolf

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.