• 177.957 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.994 actors
  • 9.370.976 votes
Profile

Filmacademie / Filmopleidingen

Evaa1806

• 7 messages
  • 0 votes

Jade1993 wrote:

(quote)

Product Design aan de HvA of Animatie aan de WDKA. Alleen zou voor WDKA nog een portfolio moeten inleveren en aangenomen moeten worden. Maar weet nog niet zeker of ik WDKA wil proberen want wil 100x liever in Amsterdam studeren.

Neamh is 30 de max qua stufi? Snap dat je nu één richting op wilt gaan. Ik ga het misschien volgend jaar nog een keer proberen, maar dan is het ook klaar. Heb hiervoor al 1 jaar een andere HBO opleiding gedaan en wil het nu ook gewoon gaan afmaken! Behalve als ik volgend jaar nog een keer probeer en dan wél wordt aangenomen. Dan ga ik nog een laatste wissel maken.

Ik ga denk ik Product Design doen aan de HvA. Opleiding tot ontwerper. Bij filmacademie wilde ik de sets ontwerpen, rekwisieten etc. Dus met deze andere studie ben ik in elk geval ook lekker creatief bezig! Ga me misschien ook aanmelden voor de opleiding Animatie aan de WDKA. Maar goed zoals ik hierboven al zei, moet ik daar nog over nadenken. Laat het nu allemaal maar even bezinken!

Hoop dat de HKU het dat gaat worden voor jou!

Ik zou t gewoon bij beide proberen. Heb veel goede dingen gehoord over WDKA, lijkt me een toffe school iig. succes in ieder geval!

Jade1993

• 25 messages
  • 0 votes

Evaa1806 Dankje! Ben ook nu aan het kijken voor de studie

Animatie of Illustratie aan de HKU. Gaat helemaal goed komen!

perlavita

• 16 messages
  • 0 votes

Misschien een tip voor volgend jaar: ik hoorde dus net dat de filmacademie kijkt naar mensen die films willen maken en niet op de filmacademie willen komen. Dus als je een toelatingsfilmpje specifiek voor de filmacademie maakt, dan denken ze dat je alleen een film hebt gemaakt om op de filmacademie te komen en niet omdat je het ooit gemaakt hebt, omdat je films maken gewoon erg leuk vindt.

Heb ik gehoord van iemand die er op zit.

Hier is een film van een vriend van me die hij heeft ingestuurd en hij is nu door bij regie fictie:

The Trip 10m version - YouTube

Zijn er heel toevallig hier mensen actief die dit jaar zijn aangenomen op de Filmacademie voor IMVFX? Want dan ben ik misschien wel je klasgenoot!

perlavita

• 16 messages
  • 0 votes

Misstarretje Gefeliciteerd! Een kennis van mij is aangenomen op imvfx. In het eerste jaar zit iedereen toch ongeveer bij elkaar? Zo ja dan komen we elkaar ook wel tegen, ik ga scenario doen!

Venator

• 1 messages
  • 0 votes

Hallo iedereen! Alle toegelaten studenten; gefeliciteerd! Ik heb mij dit jaar aangemeld voor de richting IMVFX maar ben helaas na de tweede ronde op de reservelijst gekomen. Is er iemand waarmee ik dit leed kan delen?

Wel hoor ik dat ze de studierichting willen uitbreiden dus komen er waarschijnlijk nog plaatsen vrij, weet iemand hier toevallig meer over? Ook kreeg ik niet te horen welke plek ik op de reservelijst heb terwijl dit normaliter wel op de brief vermeld word, nietwaar?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

NBF - Dutch Filmers Academy breekt filmersmarkt open - De Nederlandse Beroepsvereniging van Film- en Televisiemakers

De onlangs gestarte opleidingen van Dutch Filmers Academy (DFA) breken de filmersmarkt open en sluiten zich aan bij de vraag naar professionele audiovisuele producties in de maatschappij.

Studenten van Dutch Filmers Academy gaan direct aan de slag met de camera en werken projectmatig aan een sterke vertaling van een doelgroepgerichte boodschap. Het huidige filmonderwijs is vooral gericht op een kunstzinnige en creatieve totstandkoming van films. DFA denkt vanuit de marktvraag en bewaakt bovendien de edele kunst van het creëren van films.

mnpark

• 2 messages
  • 0 votes

Van plan om me dit jaar aan te melden voor AHK regie fictie. Heeft iemand misschien een idee of je film Engels mag zijn (evt. met NL ondertiteling) ?

RubyWoo

• 2 messages
  • 0 votes

Meer mensen die zich gaan aanmelden voor komend jaar?

Ik doe op dit moment de cursus Production design aan de filmacademie en het bevalt me echt heel erg goed. Ik was al ontzettend gemotiveerd, maar nu weet ik zeker dat dit is wat ik wil. Ben heel benieuwd naar anderen, en misschien ook wel mensen die zich ook voor PDG willen aanmelden!

RubyWoo

• 2 messages
  • 0 votes

mnpark wrote:

Van plan om me dit jaar aan te melden voor AHK regie fictie. Heeft iemand misschien een idee of je film Engels mag zijn (evt. met NL ondertiteling) ?

Als jij een goede reden hebt om dit te doen, lijkt me niet dat ze je daarom niet zouden toelaten oid. Maar als je gewoon Engels doet, just for the sake of it, denk ik dat het wel tegen je gaat werken. Veel mensen denken bij de filmwereld aan de buitenlandse/Amerikaanse filmwereld, en de filmacademie wilt (volgens mij) wel echt mensen zien die ook gemotiveerd zijn voor de Nederlandse filmwereld. Dus als je al een filmpje instuurt in het Engels gewoon omdat je dat cooler vindt klinken (bij wijze van spreken), kan je je gaan voorbereiden op een paar lastige vragen tijdens je gesprek, denk ik.

Hallo Allemaal!

Dit is de eerste keer dat ik iets schrijf op moviemeter (ik ben normaal gesproken meer actief op IMDb). Ik vroeg mij af of iemand mij kan vertellen of het mogelijk is om voor de AHK je aan te melden voor meer dan één richting?

Alvast bedankt!

mnpark

• 2 messages
  • 0 votes

[quote]RubyWoo wrote:

(quote)

Ja daar twijfelde ik ook al erg over, bedankt voor je reactie !! Ik richt mijn ogen nu op de Dutch Filmer's Academy, maar kan er vrij weinig over vinden...iemand recensies/info ?

DL93

• 8 messages
  • 0 votes

Nog mensen hier die zich dit jaar hebben ingeschreven voor de filmacademie? Uitslag volgt als het goed is volgende week al.

mAg23

• 14 messages
  • 23 votes

Yes! door naar de tweede ronde scenario. Ik ben nu bezig met mijn laatste jaar havo dus ik verwacht niet dat ik ook daadwerkelijk word toegelaten maar je weet het nooit... Weet iemand wat ik kan verwachten van "het gesprek" en "de opdracht"?

Weet sinds 21 maart dat ik door ben naar de 2e ronde regie fictie. Ik moet een korte scène verfilmen en vijf films bestuderen. Mijn vraag luidt dan ook: Weet iemand wat de gespreksronde en de opdracht zo ongeveer inhouden, ik heb al enkele dingen van lang geleden gelezen maar wellicht dat het protocol veranderd is? Alvast bedankt!

mAg23

• 14 messages
  • 23 votes

felixtenhaaf wrote:

Weet sinds 21 maart dat ik door ben naar de 2e ronde regie fictie. Ik moet een korte scène verfilmen en vijf films bestuderen. Mijn vraag luidt dan ook: Weet iemand wat de gespreksronde en de opdracht zo ongeveer inhouden, ik heb al enkele dingen van lang geleden gelezen maar wellicht dat het protocol veranderd is? Alvast bedankt!

Gefeliciteerd! Ik kan je helaas niet helpen want ik heb zelf ook geen idee. Wat ik wel raar vind is dat ik helemaal niks heb gehoord over bestudeer deze films ofzo. In het mailtje stond alleen dat ik door was naar de tweede ronde voor scenario en dat er een gesprek en een opdracht was... Ik heb dus ook geen idee hoe ik me moet voorbereiden

Stapelwolk

• 4 messages
  • 84 votes

Hoi! Ik heb even een account aangemaakt om deze topic wat leven in te blazen (tenminste, dat hoop ik te doen). Ik ben door naar de gespreksronde van scenario, in mijn mailtje staat alleen dat ik een gesprek heb met een student en een leerling, geen opdracht. Stond dat er bij jou wel expliciet in, mAg23?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

New York Film Academy van start in Amsterdam | Binnenland | de Volkskrant

De Amerikaanse filmschool New York Film Academy heeft sinds donderdag een vestiging in Amsterdam. De dependance gaat kortlopende workshops en eenjarige filmopleidingen aanbieden voor filmproductie, acteren en scenarioschrijven.

mAg23

• 14 messages
  • 23 votes

hoi stapelwolk, gefeliciteerd

In mijn mailtje stond dat er twee gesprekken zouden komen. Alleen door omstandigheden moest er wat veranderd worden aan mijn gespreksdatum. Na een paar mailtjes heen en weer kreeg ik een bevestiging van een tijd waarin ze het opeens over een opdracht hadden. Toen had ik dus gebeld wat het nou werd en toen kreeg ik te horen dat er eerst een opdracht en dan twee gesprekken kwamen... Maar wat voor een opdracht, ik heb geen idee helaas

Door de ogen van de Ander - Korte Film - YouTube

Voor de geïnteresseerden, hier mijn aanmeldingsfilm. De kwaliteit (camera en geluidsgewijs) is niet bijzonder sterk, maar we hadden dan ook beperkte mogelijkheden. Als je hem wilt zien, gaat er goed voor zitten want hij duurt een welgetelde 40 minuten.

Ik had los van dit ook nog een filmplan ingeleverd.

maxo922

• 691 messages
  • 627 votes

Dag mensen, ik ben ook door naar de tweede ronde (scenario). Heb vorige week mijn gesprek gehad. Nu wordt het afwachten...

DL93

• 8 messages
  • 0 votes

Ik heb ook een gesprek gehad voor scenario vorige week. Hoe ging het bij jullie?

maxo922

• 691 messages
  • 627 votes

Best goed! Ze stelden veel vragen en ik heb het idee dat ik mezelf wel goed heb laten zien. En bij jou?

DL93

• 8 messages
  • 0 votes

Ja ook goed, verrassend veel vragen over het eigen werk. Ben benieuwd hoeveel mensen er door waren naar de tweede ronde.

Stapelwolk

• 4 messages
  • 84 votes

Nice dat jullie gesprekken goed gingen! Ja, ik ben ook benieuwd hoeveel er door zijn gegaan. Weet iemand wanneer we ongeveer de uitslag kunnen verwachten?

DL93

• 8 messages
  • 0 votes

Eind april, maar ik verwacht het eigenlijk volgende week al. Hoe ging jou opdracht en gesprek?

maxo922

• 691 messages
  • 627 votes

Ja ik heb ook het idee dat ze dit jaar wat eerder zijn.

maxo922

• 691 messages
  • 627 votes

Hadden jullie ook vorige week dat mailtje gekregen over je schoolloopbaan?

moeferkoe

• 3 messages
  • 0 votes

maxo922 wrote:

Hadden jullie ook vorige week dat mailtje gekregen over je schoolloopbaan?

Ik kom ook maar even kijken in dit forum, ik heb ook toelating gedaan voor scenario en ben door naar de 2de ronde. Mijn gesprek ging helaas niet zo lekker voor mijn gevoel, maar ik zie nog wel. Ik heb in ieder geval niet die email gehad waar jij over sprak maxo, kan je misschien zeggen wat erin stond? Voor de mensen die zich afvragen hoeveel mensen er door waren, Willem Bosch die in ieder geval bij mijn gesprek aanwezig was is docent op de filmacademie en bedenker van feuten, en rond de toelatingsgesprekken twitterde hij een foto van de stapel scripts van de tweede ronde. Ik telde er rond de 20, dus ik denk dat er ook rond de 20 mensen door waren naar de tweede ronde. Zijn twitter: Willem Bosch (@WillemBosch) | Twitter

Hij sprak ook op zijn twitter vol lof over de toelatingsscripts, en dat ze dit jaar van extreem hoge kwaliteit waren, dus dat is in ieder geval een schrale troost voor de mensen die niet toegelaten zullen worden (raar trouwens dat het gewoon weer een maand duurt voordat de brief binnen is, dat moet sneller kunnen lijkt mij).

Ook las ik gister op de site van de filmacademie dat ze de toelating van productie weer opengooien tot 12 mei, ik neem aan omdat ze niet tevreden waren met de aanmeldingen die ze tot nu toe binnen hebben.

maxo922

• 691 messages
  • 627 votes

Ter controle wilde ze weten wat voor eventuele studies je hiervoor had gedaan of waar je mee bezig was. Er stond dat ze dit naar iedereen hadden gestuurd.

Ik denk idd dat het er twintig +/- zijn. Ik zag een berichtje van een reeds toegelaten student van twee jaar geleden, die zei dat het er pakweg negentien waren. Geen idee hoe hij daar aankwam maarja.

En ja de uitlsag zal vanaf maandag komen. Dus dat wordt duimen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.