• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.985 votes
Profile

Filmacademie / Filmopleidingen

Jade1993

• 25 messages
  • 0 votes

Op zondag komt er geen post en bij mij op maandag vaak ook niet.

NOOO.

moeddiexs

• 13 messages
  • 0 votes

AHhahaha......... Zijn er ook mensen die te horen hebben gekregen die niet aangenomen zijn?

janne163

• 21 messages
  • 1 votes

Ik denk dat er niets anders opzit dan wachten :/

perlavita

• 16 messages
  • 0 votes

Jade1993 Dat is zooo frustrerend als je hem dinsdag pas krijgt..

Jade1993

• 25 messages
  • 0 votes

perlavita Ja ! En ben nu ook bang dat degene die door zijn al bericht hebben gehad..

maar dat kan toch bijna niet. Verschillende commissies die beoordelen en de post kan nooit bij iedereen tegelijk aankomen.. aah wat is dit spannend haha!

rambam3

• 143 messages
  • 266 votes

Jade1993 wrote:

perlavita Ja ! En ben nu ook bang dat degene die door zijn al bericht hebben gehad..

maar dat kan toch bijna niet. Verschillende commissies die beoordelen en de post kan nooit bij iedereen tegelijk aankomen.. aah wat is dit spannend haha!

Nee kan ook niet. Bovendien zijn volgens mij de brieven van beide regie lichtingen nog niet verstuurd, aangezien ik daar nog niemand over heb gehoord.

Jade1993

• 25 messages
  • 0 votes

rambam3 Ik heb me aangemeld voor Production Design en Eva had een brief gekregen van Production Design. Maar denk alsnog niet dat de afvallers als laatste bericht krijgen. Zijn vast een aantal mensen (van die 500) die al een afwijsbrief hebben gekregen.

Als ze voor jouw richting nog niet verstuurd zijn hoef je gelukkig minder te stressen.

(want stiekem spookt het 'afvallers-krijgen-misschien-als-laatste-bericht' scenario alsnog door m'n hoofd)

En hoewel ik er niet vanuit ga dat ik door ben, hoop ik het toch héél erg.

Evaa1806

• 7 messages
  • 0 votes

@jade1993 (geen idee of je zo mensen hier tagt, maar ik ben aardig nieuw op het forumleven) maar dankjewel! Ik zou je niet druk maken als ik jou was. Vaak genoeg hier gehad dat de post te laat was! No stress en even afwachten lijkt me het meest logisch als ze alle aangenomen en afgewezen in een keer op de post zouden gooien, dus grote kans dat je postbode werk ontwijkend gedrag vertoonde

Jade1993

• 25 messages
  • 0 votes

Evaa1806 Haha je hebt het taggen al bijna onder de knie!

Dankjewel voor je peptalk! Ben trouwens wel benieuwd naar jouw portfolio.

Had je er veel ingestopt? En was je helemaal tevreden ermee? Van Production Design heb je natuurlijk ook nog dat cursus jaar waar 10 mensen aan mee mogen doen. Dus grote kans dat er ook een paar worden toegelaten die het cursusjaar hebben gedaan.

Evaa1806

• 7 messages
  • 0 votes

Jade1993 wrote:

Evaa1806 Haha je hebt het taggen al bijna onder de knie!

Dankjewel voor je peptalk! Ben trouwens wel benieuwd naar jouw portfolio.

Had je er veel ingestopt? En was je helemaal tevreden ermee? Van Production Design heb je natuurlijk ook nog dat cursus jaar waar 10 mensen aan mee mogen doen. Dus grote kans dat er ook een paar worden toegelaten die het cursusjaar hebben gedaan.

Geen dank! ik was erg tevreden over m'n portfolio. Als ik niet door was geweest had ik ook werkelijk niet meer geweten wat ze hadden willen zien. Ik had een map van hout gemaakt met de onderdelen, kostuum, special effects make up, sketch-up en tekeningen, fotografie en kleding. Overigens heb ik het mezelf allemaal zelf aangeleerd, dus behalve een falende theateropleiding waarbij ik naar 1 jaar ben gestopt, heb ik ook van tevoren geen opleiding of iets gedaan.

Wat had jij erin gedaan?

En oja daar had ik helemaal niet aan gedacht! Dikke meh

perlavita

• 16 messages
  • 0 votes

rambam3 een vriend van mijn heeft gister gehoord dat hij door is bij regie fictie, dus die brieven zijn er ook al.

jorisje

• 269 messages
  • 3 votes

Spannend spannend. Ik voel weer helemaal wat ik vorig jaar voelde haha daarom vind ik het nog altijd leuk even op dit forum te gluren. Ik heb van meerdere richtingen gehoord (Ook van scenario en regie) dat ze door zijn. Nog geen afwijzingen gesignaleerd. Heel veel succes met wachten

moeddiexs

• 13 messages
  • 0 votes

Gefeliciteerd voor de mensen die het al weten . Als er nu alleen goed nieuws te horen is betekent dat de volgende lading brieven alleen slecht nieuws zijn (hoop van niet tenminste)

Jade1993

• 25 messages
  • 0 votes

Evaa1806 wrote:

(quote)

Geen dank! ik was erg tevreden over m'n portfolio. Als ik niet door was geweest had ik ook werkelijk niet meer geweten wat ze hadden willen zien. Ik had een map van hout gemaakt met de onderdelen, kostuum, special effects make up, sketch-up en tekeningen, fotografie en kleding. Overigens heb ik het mezelf allemaal zelf aangeleerd, dus behalve een falende theateropleiding waarbij ik naar 1 jaar ben gestopt, heb ik ook van tevoren geen opleiding of iets gedaan.

Wat had jij erin gedaan?

En oja daar had ik helemaal niet aan gedacht! Dikke meh

Wat grappig ik wilde eerst ook een map van hout maken! Uiteindelijk toch anders gedaan. Klinkt allemaal heel goed! En echt fijn dat je er zelf ook tevreden over bent. Bij mij niet het geval. Had de week voor de deadline gewoon niet moeten werken zodat ik tijd had gehad voor de laatste dingen. En ik vond een aantal dingen (zoals dingen in SketchUp) uiteindelijk niet goed genoeg en heb ik er niet in gedaan, waar ik achteraf wel een beetje van baalde! dramaaa. Haha maar het is een leuke eerste poging voor dit jaar! We gaan het zien. Ik heb een aantal rekwisieten/'werelden' gemaakt, visagie, vormgeving van een tijdschrift en tekeningen voor een animatiefilmpje. En misschien nog meer maar dan kom ik even niet op haha!

Evaa1806

• 7 messages
  • 0 votes

Jade1993 wrote:

(quote)

Wat grappig ik wilde eerst ook een map van hout maken! Uiteindelijk toch anders gedaan. Klinkt allemaal heel goed! En echt fijn dat je er zelf ook tevreden over bent. Bij mij niet het geval. Had de week voor de deadline gewoon niet moeten werken zodat ik tijd had gehad voor de laatste dingen. En ik vond een aantal dingen (zoals dingen in SketchUp) uiteindelijk niet goed genoeg en heb ik er niet in gedaan, waar ik achteraf wel een beetje van baalde! dramaaa. Haha maar het is een leuke eerste poging voor dit jaar! We gaan het zien. Ik heb een aantal rekwisieten/'werelden' gemaakt, visagie, vormgeving van een tijdschrift en tekeningen voor een animatiefilmpje. En misschien nog meer maar dan kom ik even niet op haha!

Ah ja, dat is idd vervelend! Ik had ook aardig veel inschattingsfouten gemaakt waardoor ik zelf ook in tijdnood kwam, maar gelukkig is t allemaal goed gekomen. Over m'n sketch up was ik ook niet echt tevreden maar heb het er toch maar in gedaan. En klinkt goed wat je erin hebt gedaan! Beter dan je best kun je niet doen Nog even afwachten en dan zul je t weten!

janne163

• 21 messages
  • 1 votes

Voor wie geïnteresseerd is: mijn toelatingsfilm. Ik vond het nu wel tijd om hem online te zetten hoewel ik geen idee heb of ik door ben, ik ga er op dit moment uit van niet.

moeddiexs

• 13 messages
  • 0 votes

Dit is die van mij

Jade1993

• 25 messages
  • 0 votes

Ik heb een mail gekregen, helaas niet door. Volgend jaar poging 2 denk ik ^^ !

Neamh

• 20 messages
  • 0 votes

Leuk jullie filmpjes te zien janne163 en moeddiexs, of je wel of niet aangenomen word, blijf altijd geloven in jezelf! Jammer Jade1993 maar volgend jaar een nieuwe kans! Don't give up! En je bent nog jong toch? wel suf via de mail... Die niet door zijn krijgen mails? Iemand anders een mail gehad? Geen post op maandag in ieder geval.. :/ nog even wachten dus op post, mail..

Neamh

• 20 messages
  • 0 votes

Ook net een mail ontvangen, niet door onwijs balen... Was mijn enige kans om filmacademie te kunnen doen, anyway...

perlavita

• 16 messages
  • 0 votes

Jade1993 Neamh erg jammer, ook zo via mail..volgend jaar beter!

janne163

• 21 messages
  • 1 votes

Helaas ook afgewezen maar had het ook wel verwacht dus was geen hele erge klap. Iedereen die door is veel succes op het gesprek! Ben in ieder geval blij dat HKU me wel heeft toegelaten.

Jade1993

• 25 messages
  • 0 votes

Bij mij hadden ze ook nog is een andere naam in de mail gezet! Haha.

Mailtje terug gestuurd dat ik anders heet en kreeg wel meteen een mail terug met excuses

en dat ze het nu goed in het systeem hebben gezet.

Neamh Ik ben 21. Ga nu een jaar een andere opleiding doen en denk dat ik volgend jaar het gewoon weer probeer. Wordt ik dan aangenomen dan ga ik er natuurlijk geen. Wordt ik dan weer niet aangenomen dan maak ik de andere studie af .

Jade1993

• 25 messages
  • 0 votes

Neamh Ga jij het volgend jaar niet nog een keer proberen?

Of nu ook een andere studie?

AlexVastez

• 4 messages
  • 0 votes

Speciaal maar account hiervoor gemaakt.

Heb me dit jaar voor de 2de keer in de richting Montage aangemeld, en dit weekend brief gekregen dat ik door ben naar gespreksronde

Als iemand nog benieuwd is hier is mijn filmpje van dit jaar: SCHIZO. | Toelatingsfilm Filmacademie | Montage - YouTube

Evaa1806

• 7 messages
  • 0 votes

Jade1993 wrote:

Ik heb een mail gekregen, helaas niet door. Volgend jaar poging 2 denk ik ^^ !

Ah jammer joh! Volgend jaar beter welke studie ga je nu doen?

Neamh

• 20 messages
  • 0 votes

Jade1993 ik ga nog de HKU proberen audiovisueel, daar heb ik nog even de tijd voor en hoor het dan eind mei. Maar filmacademie.. Ik ben al 26 en voel wel dat het tijd word om eindelijk een beetje een richting op te gaan en dat ik niet nog jaren door wil proberen.. Een 4 jarige opleiding vind ik al heel wat. Naast dat ik dan ook geen recht meer op studifinancering heb die ik nu nog wel heb. Dus ik denk dat dat het was voor mij wat betreft de filmacademie. Welke studie ga jij ondertussen beginnen?

Heeft iemand nog ervaring met de opleiding, de inhoudelijke studie en docenten van de HKU? (Audiovisueel) En wat is de gemiddelde leeftijd? Hoe waren ze bij de toelating janne163 ? Ik heb alleen de laatste open dag meegemaakt en werd er toen niet echt vrolijk van... Maar is ook alleen een momentopname.

AlexVastez

• 4 messages
  • 0 votes

Iedereen al iets gehoord zo te zien??

Volgensmij is het ook zo als ik hier naar de reacties kijk (en eigenn ervaring) dat email een afwijzing is en brief niet m

Jade1993

• 25 messages
  • 0 votes

Evaa1806 wrote:

(quote)

Ah jammer joh! Volgend jaar beter welke studie ga je nu doen?

Product Design aan de HvA of Animatie aan de WDKA. Alleen zou voor WDKA nog een portfolio moeten inleveren en aangenomen moeten worden. Maar weet nog niet zeker of ik WDKA wil proberen want wil 100x liever in Amsterdam studeren.

Neamh is 30 de max qua stufi? Snap dat je nu één richting op wilt gaan. Ik ga het misschien volgend jaar nog een keer proberen, maar dan is het ook klaar. Heb hiervoor al 1 jaar een andere HBO opleiding gedaan en wil het nu ook gewoon gaan afmaken! Behalve als ik volgend jaar nog een keer probeer en dan wél wordt aangenomen. Dan ga ik nog een laatste wissel maken.

Ik ga denk ik Product Design doen aan de HvA. Opleiding tot ontwerper. Bij filmacademie wilde ik de sets ontwerpen, rekwisieten etc. Dus met deze andere studie ben ik in elk geval ook lekker creatief bezig! Ga me misschien ook aanmelden voor de opleiding Animatie aan de WDKA. Maar goed zoals ik hierboven al zei, moet ik daar nog over nadenken. Laat het nu allemaal maar even bezinken!

Hoop dat de HKU het dat gaat worden voor jou!

janne163

• 21 messages
  • 1 votes

Neamh wrote:

Heeft iemand nog ervaring met de opleiding, de inhoudelijke studie en docenten van de HKU? (Audiovisueel) En wat is de gemiddelde leeftijd? Hoe waren ze bij de toelating janne163 ? Ik heb alleen de laatste open dag meegemaakt en werd er toen niet echt vrolijk van... Maar is ook alleen een momentopname.

Nu moet ik heel eerlijk toegeven dat ik zelf geen een open dag heb meegemaakt daar, maar mocht het het gebouw zijn (waar ik ook niet bepaald vrolijk van werd), vanaf 1 september zitten ze in een nieuw gebouw in Utrecht. Maar de toelating liep voor mij wel heel duidelijk, inleveren gaat prima via internet enz. en ook de uitslagen zijn gewoon via mail (allemaal). En het gesprek was ook heel ontspannen en ook gewoon goed dus het voelde niet alsof ik onder druk werd gezet (wat bij bijvoorbeeld sommige dansopleidingen juist heel erg is, daar doe ik ook toelatingen xD). Maar het is voor het gesprek dus wel handig als je je een beetje voorbereid want anders moet je daar heel erg gaan nadenken, ze merkte bij mij bijvoorbeeld wel dat ik heel erg bezig was met fictie dus dan gaan ze juist ook wel vragen stellen over docu of je daar ook wat in ziet enz.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.